0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Miért vonulnak vissza a rally navigátorok?

Kis pénzért nem hal meg a navigátor

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A közönség nagy részét meglepte Phil Mills bejelentése, mely szerint a Portugál Rali után, tehát szezon közben azonnali hatállyal befejezi pályafutását.

Phil Mills Petter Solberggel

Phil Mills Petter Solberggel

Mills 1999-ben csatlakozott Petter Solberghez, amikor a norvég versenyző a Ford gyári pilótája lett. Három versenyt leszámítva Solberg valamennyi vb-futamán ő olvasta az itinert.

Közösen 149 vb-futamon vettek részt, 13 versenyt nyertek, 2003-ban pedig világbajnokok lettek.

Mills még akkor sem tágított Solberg mellől, amikor a tavalyi szezonra gyári csapat nélkül maradtak és ahhoz, hogy versenyezni tudjanak, meg kellett alapítaniuk a Petter Solberg World Rally Teamet, annak az összes nyűgjével együtt.

Ekkor nagyon úgy tűnt, hogy együtt mennek majd nyugdíjba. Ezért is volt meglepő Mills szezon közbeni bejelentése, amivel Solberget is nehéz helyzetbe hozta, hiszen pár hét alatt kellett új navigátort találnia.

Csapatfotó az utolsó közös versenyükön, a Portugál Ralin

Csapatfotó az utolsó közös versenyükön, a Portugál Ralin

A döntését Mills nem indokolta, amiből elsőre arra lehetett következtetni, hogy összevesztek. Ezt azonban mind a ketten cáfolták, sőt, Solberg még azt is elmondta, hogy a következő vb-futamon, a Bolgár Ralin Mills is ott lesz a csapattal.

Vagyis a szurkolók még mindig értetlenül állnak. Nem úgy Robert Reid, aki Richard Burns navigátora volt és akkor fejezte be pályafutását, amikor Burnsnél 2003 végén agyrákot diagnosztizáltak.

Az idei legjobb eredményük a Török Ralin elért második hely volt

Az idei legjobb eredményük a Török Ralin elért második hely volt

„Abszolút meg tudom érteni Philt (Mills)” – mondta Reid. „Igazán azon lepődtem meg, hogy ez csak most következett be.”

„18 hónappal az után, hogy befejeztem a versenyzést, kaptam egy ajánlatot egy fiatal versenyző mellé. Nagyon rossz ajánlat volt, de a fizetés még rosszabb volt. Kevesebbet kínáltak, mint amit az utolsó aktív évemben a privát biztosításomra költöttem.”

„Ha az élvonalban versenyzel, az mindig veszéllyel jár, és fizetésnek is ezzel a veszéllyel kell arányban lennie. Petter és Phil gyári versenyzők voltak gyári fizetéssel, amit most nem kapnak meg.”

Kicsit kiábrándító, hogy ennyire a pénzről szólna a dolog. Bár ez inkább csak egy jó ok arra, hogy az ember ne kockáztasson többet.

Solberg és Mills akció közben

Solberg és Mills akció közben

Érdekes módon Carlos Sainz egykori navigátora, Luis Moya szinte szóról szóra hasonlóan vélekedett, mint Reid, amikor ezelőtt jó pár évvel egy interjú során megkérdeztem tőle, miért szállt ki olyan hirtelen Sainz mellől. Mert ha valakik, hát akkor ők ketten nagyon elválaszthatatlanok voltak.

„Felhívott Carlos és azt mondta, ennyi pénzt tudok fizetni. Jössz vagy nem?” – mondta Moya.

Sainz akkor azon dolgozott, hogy a Citroën-csapathoz be tudjon kerülni Loeb és McRae mellé harmadik versenyzőnek. A Citroën nagy nehezen össze tudta szedni a harmadik autó költségvetését, de sztárgázsit nem tudott fizetni a két versenyzőnek.

„Tudtam, hogy Carlos mennyit keres és tudtam, hogy nekem mennyit ajánl. Arra gondoltam, hogy a rali világbajnokság elég veszélyes dolog, bármikor történhet egy komoly baleset, én pedig nem fogok kockáztatni a Citroënnél (az egyik élcsapatnál) annyi fizetésért, amennyit a Hyundainál (az akkori egyik sereghajtó nagyon kis költségvetésű csapat) fizetnek a navigátoroknak.”

Ne feledjük el, hogy mind a három fentebb említett navigátor sikeres pályafutás és világbajnoki cím után döntött a visszavonulás mellett.

Petter Solberg a hétvégi Bolgár Ralin már új navigátorával, Chris Pattersonnal áll rajthoz.

Ez is érdekes lehet:
 

A Queen énekese az autók terén is szerette a luxust

Freddie Mercury nem csak kiváló énekes, dalszerző és producer volt, hanem az autók iránt is vonzódott...

Mivel telt a hetünk? Elmeséljük!

Elindítottuk az Autónavigátor podcastját, az első adást már hallgathatjátok is!

Gymkhana Lada: kilinccsel előre a Kakucsringen

Nem szlalom, nem drift, kicsit mind összegyúrva a gymkhana. Ken Block helyett Turmur és Kistur...

Minden idők legszigorúbb hazai emissziós korlátozása jön a riasztási fokozattal

Nyugalom, még csak tájékoztatási fokozatában van a szmogriadó Budapesten, mivel azonban tavaly...

Dacia Duster 1.2 TCe kontra Suzuki SX4 S-Cross 1.6l VVT összehasonlító teszt

Vajon a magyar gyártású Suzuki SX4 S-Cross lenyomja a piac kedvencét, a Dacia Dustert? Melyik...

Már 50 milliárd forintos tétel a nagycsaládos autók támogatása, küzdenek a vevők és a kereskedők is

Érdekes helyzetet szült a tavaly júliustól igényelhető nagycsaládos autóvásárlási támogatás...

Formája volt a legnagyobb sikere, ritka veteránná érett a Citroën XM

A prémium szegmensben indított francia nagyautók bája egészen a ’90-es évek közepéig elbűvölte...

5 éven belül 10 villanyautót ígér a Toyota – egyebek mellett

Tavaly több mint egymillió autót értékesített a Toyota, 2025-re 1,4 millió a cél, felfedték...

Szívesen éltünk volna a világ másik felén miatta – 50 éves a GT-R történet

Az év talán legfontosabb évforulóját könyvelhetik el a japánok. A felejthetetlen Nissan Skyline...
 

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Friss tesztek

Bárcsak szabad lehetne… - BMW X2 M35i xDrive teszt

Nyugtatókon él – BMW X2 M35i

A BMW-nél tudják, hogyan kell élvezhető autót építeni, ez tiszta sor. A piac változása viszont alaposan feladja a leckét a bajoroknak, elsőre a legdurvább X2-ről is nehéz eldönteni, hogy jó-e.


Ráncfevarrása után is mesteri a Renault Master

Mesterek mestere - Renault Master teszt

Bútorszállítónak álltunk néhány napra, közben a látványosan frissített Renault Master biznyította a képességeit.


Teszten a lágy hibrid Suzuki Swift

Mit adott nekünk a hibridség? - Suzuki Swift Hybrid teszt

A lágy hibrid Ignis után a Swift is nálunk járt ugyanazzal a hajtáslánccal, amelyben a 12 voltos lítium-ion akksi és az ISG segíti a benzinmotor dolgát. Vajon megéri a felárat?

Még több teszt
Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Mivel telt a hetünk? Elmeséljük!

Készítettünk egy podcastot, hallgassátok

21 órája – Sztori

Elindítottuk az Autónavigátor podcastját, az első adást már hallgathatjátok is!


Idén húzhatja be a harmadik X-et a Renault Clio

30 év és öt generáció - ünnepi év vár a Renault Clióra

24 órája – Sztori

A világ legkelendőbb francia autója idén tölti be a harmincadik életévét. Persze hivatalosan csak az év közepén, nyáron kaphat szülinapi tortát a Renault Clio.


Toyota Yaris: lehet nagyon takarékos, de lesz belőle vérpezsdítő  GR is

2,9 l/100km fogyasztással jön az új Toyota Yaris

3 napja – Újdonság

Egyre többet tudunk az új Toyota Yarisról, egyre ígéretesebb is: a hibrid kategóriája legtakarékosabbja lesz


Cikk ajánló

Korszakos váltás a WRC-ben

Hollywood új szerelme a Fiesta

8 éve – Autósvilág hírei

Petter Solberg jövőre Ford Fiesta RS WRC-vel áll rajthoz a ralivébén. A Mr. Hollywood becenévre hallgató norvég pilóta nem bírta tovább a privát citroenezést.


Elvették Solberg jogosítványát, a navigátora vezetett

Traffipax áldozata lett a versenyautó

9 éve – Sztori

A Svéd Rali utolsó gyorsaságiján Petter Solberg navigátora ült a Citroën WRC volánja mögé, miután a sofőr jogosítványát gyorshajtás miatt bevonták.


Sébastien Loeb hétszeres világbajnok lett

Szülővárosában nyerte meg a világbajnoki címet

9 éve – Sztori

Sébastien Loeb szülővárosában rendezték a Francia Rali utolsó gyorsaságiját, így abszolút hazai pályán szerezhette meg zsinórban hetedik világbajnoki címét.


Használtautó.hu

SUZUKI VITARA 1.6 VVT. MO-i. 1 tulaj

SUZUKI VITARA 1.6 VVT....

Ár: 3.850.000 Ft

Évjárat: 2015

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Benzin

SKODA OCTAVIA 1.6 TDI. Ambiente

SKODA OCTAVIA 1.6 TDI....

Ár: 2.169.600 Ft

Évjárat: 2012

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

AUDI Q7 3.0 TDI. S-line. szervízkönyv

AUDI Q7 3.0 TDI. S-lin...

Ár: 8.078.400 Ft

Évjárat: 2013

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!