0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Bejön a nagy kuffer? Megmondjuk, hol a legolcsóbb

Kompakt szedánok ár-összehasonlítása

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Még szinte ki sem hűlt az új Hyundai Elantra helye a szerkesztőségi parkolóban, sietve utánanéztünk, hogy állja-e a versenyt a konkurensekkel szemben.

A Hyundai Elantra nem kimondottan Európának készült, de bizonyos piacokon, így nálunk is forgalmazzák, viszont csak egyetlen, 1,6 literes benzinmotorral

A Hyundai Elantra nem kimondottan Európának készült, de bizonyos piacokon, így nálunk is forgalmazzák, viszont csak egyetlen, 1,6 literes benzinmotorral

A másik koreai, a Chevrolet Cruze az igen nagyvonalú ellátmányához képest egész olcsónak számít

A másik koreai, a Chevrolet Cruze az igen nagyvonalú ellátmányához képest egész olcsónak számít

Voltak régen a kisautók, a nagyobbak és a nagyon nagyok, ma viszont megszámlálhatatlan kategóriát képviselnek a friss modellek, amelyekkel tucatnyi új, nem feltétlen létező piaci rést tömködnek a gyártók befele (lásd crossover-coupe). De tekintsünk el a divatos karosszéria-formáktól, és foglalkozzunk a lépcsős háttal, a kétterű közlekedési eszközzel, a szedánnal, a limuzinnal, mert egyrészt mifelénk állítólag sokan kedvelik a nagy puttonyt, másrészt itt a szegmens új fiúja, a Hyundai Elantra, hát nézzük, mit tud a koreai négyajtós az európai és japán konkurenciával szemben.

Az elegáns, kupés tetőívű Elantráról megtudtuk, hogy egyetlen motorral, 1,6 literes, 132 lóerős benzinesként rendelhető egyebek mellett széria ESP-vel, 6 légzsákkal, légkondival, ködlámpával, hifivel, bőr multikormánnyal, 4 elektromos ablakkal és fedélzeti számítógéppel, azaz egyáltalán nem mezítlábasan és 5 év garanciával, akciós áron 4,59 millió forintért. Tesztautónk persze a legmagasabb, Style felszereltséggel kényeztetett, ráadásul a 17 colos alufelnit, tolatóradart, tempomatot, szövet/bőr kárpitozású, a vezető oldalán elektromos állítású, elöl-hátul fűthető ülést, kétzónás digitklímát, esőérzékelőt soroló ellátmányt az importőr még megfejelte egy feláras napfénytetővel és egy 6 fokozatú automata váltóval, így viszont − metálfényestül − már korántsem olcsó, 6,36 milliós limuzinról van szó.

A németek közül, de a teljes kategóriából is a VW Jetta turbós, nyomatékos Tsi motorjával és kiváló DSG váltójával, no meg a leghúzósabb árral tűnik ki. A Ford Focus  „csak” drága, Opel Astrából még a H széria nyújt négyajtóst jó áron, Classic III néven A németek közül, de a teljes kategóriából is a VW Jetta turbós, nyomatékos Tsi motorjával és kiváló DSG váltójával, no meg a leghúzósabb árral tűnik ki. A Ford Focus  „csak” drága, Opel Astrából még a H széria nyújt négyajtóst jó áron, Classic III néven A németek közül, de a teljes kategóriából is a VW Jetta turbós, nyomatékos Tsi motorjával és kiváló DSG váltójával, no meg a leghúzósabb árral tűnik ki. A Ford Focus  „csak” drága, Opel Astrából még a H széria nyújt négyajtóst jó áron, Classic III néven

A németek közül, de a teljes kategóriából is a VW Jetta turbós, nyomatékos Tsi motorjával és kiváló DSG váltójával, no meg a leghúzósabb árral tűnik ki. A Ford Focus „csak” drága, Opel Astrából még a H széria nyújt négyajtóst jó áron, Classic III néven

Milyen ez az ár − vészes, versenyképes, netalán kedvező? Úgy vágtunk a konkurencia-mustrába, hogy a metálfényt és a tetőablakot „dobtuk”, a félbőr kárpithoz, az elektromos ülésállításhoz nem, a hátsó ülésfűtéshez nem, az automata váltóhoz, a benzinmotorhoz és a tolatóradarhoz viszont próbáltunk ragaszkodni. 17-es helyett a 16 colos alufelnit is elfogadtuk. Ha valaki hiányolná a Fiat Lineát, benzinesként (1,4, 77 LE) ezen a meccsen alulmotorizált, automata váltót pedig a gázolajos sem kínál, ellentétben mással... Az Elantra-mérce 5,94, kerekítve 6 millió forintos, nézzük a felhozatalt:

Kompakt szedánok összevetése lehetőleg benzinmotorral, automata váltóval és a Hyundai Elantra gazdag, Style felszereltségi szintjének megfelelően konfigurálva

modell hossz (mm) raktér (l) LE/Nm 0-100 (mp) l/100 km ár (Ft)
Chevrolet Cruze 1.8 aut. 4597 450 141/176 11,1 7,4 5 624 000
Ford Focus 1.6 aut. 4534 475 125/159* 11,0* 6,0* 6 378 000
Honda Civic 1.6** 4545 389 125/152 10,5 6,7 5 129 000
Hyundai Elantra 1.6 aut. 4530 485 132/161 11,6 7,0 5 940 000
Mazda3 2.0 aut. 4580 430 150/187 10,6 7,6 6 139 900
Mitsubishi Lancer 1.8 CVT 4570 400 140/176 11,5 7,3 6 550 000
Opel Astra Classic III 1.6 Easytronic 4587 490 115/155 12,7 6,2 5 313 000
Renault Fluence 1.5 dCi EDC 4618 530 110/240 11,5 4,4 4 890 000
Suzuki SX4 Sedan 1.6 aut. 4510 515 120/156 12,3 6,6 4 790 000
Toyota Corolla 1.6 M/M 4545 450 132/160 12,0 6,2 5 570 000
Volkswagen Jetta 1.4 Tsi DSG 4644 510 122/200 9,8 6,0 6 796 000

* a kéziváltós modell adatai

** manuális váltóval

A Renault Fluence automataként csak dízelmotorral érhető el, de így is az egyik legolcsóbb, ráadásul a legnagyobb puttonyú szedán a piacon

A Renault Fluence automataként csak dízelmotorral érhető el, de így is az egyik legolcsóbb, ráadásul a legnagyobb puttonyú szedán a piacon

A kifutó Honda Civicből már nem kapni automatát, cserébe megfizethető árú és kiváló a felszereltsége

A kifutó Honda Civicből már nem kapni automatát, cserébe megfizethető árú és kiváló a felszereltsége

Amint az látható, törekvéseink ellenére két kakukktojás mégiscsak beférkőzött: az egyik a Honda Civic, amely kéziváltós ugyan, de a Lineával szemben elég erős, a másik meg a Renault Fluence, amely csakis dízelként kombinálható automatával, ám még így is bőven állja a sarat, sőt. Sőt, konkrétan az egyik legolcsóbb a mezőnyben, ugyanis a kívánt extrákat nem csak a legmagasabb, Privilege, hanem már Exception kivitelével megadja. Automatája duplakuplungos szerkezet, ellátmánya kiváló, hossza és csomagtartója a legnagyobb, fogyasztása − turbódízel lévén − messze a legalacsonyabb. Akár ki is nevezhetjük győztesnek, de azért lássuk, a többiek miként viszonyulnak a felállított kritériumrendszerhez.

Folytassuk a sort a Hondával: a kifutó Civic négyajtósa itthon már csak egyféleképp kelleti magát, de mind technikájával és felszereltségével (széria pl. a xenon is), mind árával versenyképesnek mondható. Csomagterének befogadóképessége mondjuk jóval szerényebb az átlagnál. Csöppet kilóg még a Mazda3 Sedan, mert csak kétliteresként ad automata váltót. Ára nem alacsony, fogyasztása gyárilag magas, a felszereltsége bezzeg gazdag.

A Mazda3 nem olcsó, az automata váltós, csúcsfelszerelt Mitsubishi Lancernél bezzeg csak a VW Jetta drágább. A Suzuki SX4 Sedan hozzájuk képest alkalmi vétel A Mazda3 nem olcsó, az automata váltós, csúcsfelszerelt Mitsubishi Lancernél bezzeg csak a VW Jetta drágább. A Suzuki SX4 Sedan hozzájuk képest alkalmi vétel A Mazda3 nem olcsó, az automata váltós, csúcsfelszerelt Mitsubishi Lancernél bezzeg csak a VW Jetta drágább. A Suzuki SX4 Sedan hozzájuk képest alkalmi vétel

A Mazda3 nem olcsó, az automata váltós, csúcsfelszerelt Mitsubishi Lancernél bezzeg csak a VW Jetta drágább. A Suzuki SX4 Sedan hozzájuk képest alkalmi vétel

A további három japán, de az összes megméretett közül nem meglepő módon a Suzuki a legolcsóbb, az SX4 Sedan GS aut. mondhatni, csak jelvényével, presztízsben marad le a többiektől. Esetleg még csupán magasságában állítható kormányával. A másik kettő különmeccsét a Toyota MultiMode-os (robotváltós) Corollája nyeri a Mitsubishi CVT-s (fokozatmentes automata) Lancer Sedanját verve, mégpedig azon egyszerű oknál fogva, hogy olcsóbb (plusz öblösebb a raktere). Utóbbi borsos áráért cserébe pl. 18-as könnyűfém kerekeket és prémium hifit is nyújt.

A Corolla ebben a mezőnyben pont olyan, mint maga a Toyota: amolyan középutas

A Corolla ebben a mezőnyben pont olyan, mint maga a Toyota: amolyan középutas

Az Elantra koreai kollégája, a Chevrolet Cruze a legmagasabb, LTZ+ szinten lép a ringbe olyan extra extrával is, mint a bőrkárpit, a „maradék” német triumvirátusból pedig egyértelműen az Opel Astra a „más”, hiszen ez a típus nem a legújabb, csak a Classic III, a szokást igénylő Easytronic robotváltóval. De legalább jóval olcsóbban a prémiumos Volkswagen Jettánál és a 4 ajtós Ford Focusnál. Előbbi az egyedüli a ligában a turbós, nyomatékbajnok benzinmotorjával, ahogy 7 sebességes duplakuplungos váltója is a legjobb a kategóriában. Ára viszont − Highline-ként és az áhított ellátmánnyal − már igen húzós, úgy 2 millióval magasabb az SX4-hez és a Fluence-hoz képest. Az új Focus Sedan Titanium is a drágábbak közé sorolható.

Összegzésképp bátran kijelenthető, hogy a Hyundai Elantra 1,6 literes, automata váltós verziója csúcsfelszerelten a középmezőnyt erősíti, más kérdés, hogy színesebb motorpalettával még jobb lenne a helyzete a kompakt szedánok piacán.

Ez is érdekes lehet:
 

Egy kis történelmi kalandozás a Skoda 125. szülinapja alkalmából

Tudtad, hogy a Skoda kerékpárok gyártásával kezdte és valójában nem is Skoda néven? Most, hogy...

Dacia Duster 1.2 TCe kontra Suzuki SX4 S-Cross 1.6l VVT összehasonlító teszt

Vajon a magyar gyártású Suzuki SX4 S-Cross lenyomja a piac kedvencét, a Dacia Dustert? Melyik...

Még egy csokornyi információ az E10 üzemanyagról

Lassan negyed éve velünk van az E10, hiszen már december végén megjelent a töltőállomásokon...

Ikarus 30: hatvan éves a nejlonbusz

Botránnyal kezdődött az élete, igazából nem vált be a forgalomban sem, mégis maradandó nyomott...

Minden az LPG átépítésről és a gazdaságosságáról

Az autógáz még ma is bőven gazdaságos. De kinek éri meg ez a környezetkímélő üzem? Milyen egy...

Teslát idéző megoldásokat is kínál a hazai fejlesztésű Gorilla S10 autóvédelmi rendszer

Egy profi autóvédelmi rendszerrel nem csupán egy terméket, hanem szolgáltatást is vásárolunk...

Ínségpróbán a hibrid, a dízel, a szívó és a turbós benzines

Nem összehasonlító teszt, csak fogyasztáspróba: négy teljesen különböző, ám kivétel nélkül családi...

Hedonista benzinégetés és spórolós hibridek legfrissebb podcastban

Minden ötödik magyar elkövet valami hibát autóvásárláskor. Kielemeztük a témát és szót ejtettünk...

A héten cikkben már beszámoltunk az új Vitaráról, de most a podcastban el is meséljük a próbáját

Egyre kevésbé népszerűek a dízelek, jönnek fel az alternatív hajtású autók, körükben még a hibridek...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (6 db)

nick_ írta: 2011 december 28., szerda 15:27:07
KRUMPLEEBOGAR írta: 8 éve

Hmm..itt ugy látszik mindenki a számokat nézi de ha az esztétikumról is esne 1-2 szó szinte hihetettlen kimondani de a 2 koreai a nyerő a chevi és a hyundai ...a többi valami szánalmasan néz ki mint pl a focus és az astra szedán is szerintem egyszerűen csúnya..és ehhez mérten az áruk is sok...hmm és a wolksvagen jetta is minden csak nem szép ..ami a polonak jól áll az a jettánál gagyi..és a sokak által emlegetett octavia ...ugyan tisztességes méretű autó de minden csak nem szép tulajdonképp az évek alatt csak a lámái válltoztak semmi újító szellem nincs a dizájnban...lehet ezen vitatkozni de a jetta és társai baromi unalmas slampos autók..hiába a viszonylag jó müszaki tartalom !!!


Ízlésről hülyeség vitatkozni, mert mindenkinek más tetszik, tehát nem lehet kijelenteni, hogy ez vagy az szép, a másik meg csúnya. Nekem pl. tetszik a VW Jetta, és a Skoda Octavia is (még akkor is, ha az Octavia nem klasszikus sedan). És mivel az autót műszaki tartalommal és külsővel együtt kell értékelni, ezért én ha választhatnék, akkor valószínűleg először a Jettat aztán az Octaviat választanám. Persze ebben talán benne van a presztízs is.
Ami nekem nem tetszik az az SX4 sedan, az a legtöbb embernek nem jön be, de biztos van olyan is, akinek meg az maga a gyönyör.

A válaszoláshoz belépés szükséges
KRUMPLEEBOGAR írta: 2011 december 25., vasárnap 18:08:34

Hmm..itt ugy látszik mindenki a számokat nézi de ha az esztétikumról is esne 1-2 szó szinte hihetettlen kimondani de a 2 koreai a nyerő a chevi és a hyundai ...a többi valami szánalmasan néz ki mint pl a focus és az astra szedán is szerintem egyszerűen csúnya..és ehhez mérten az áruk is sok...hmm és a wolksvagen jetta is minden csak nem szép ..ami a polonak jól áll az a jettánál gagyi..és a sokak által emlegetett octavia ...ugyan tisztességes méretű autó de minden csak nem szép tulajdonképp az évek alatt csak a lámái válltoztak semmi újító szellem nincs a dizájnban...lehet ezen vitatkozni de a jetta és társai baromi unalmas slampos autók..hiába a viszonylag jó müszaki tartalom !!!

A válaszoláshoz belépés szükséges
nick_ írta: 2011 december 24., szombat 23:12:41

Jó ez az összehasonlítás, és azt is értem, hogy a tezstelésen lévő Elantra volt a mérce, ezért kellett az automata váltó. Véleményem szerint Magyarországon ebben a kategóriában nagyon kevesen vesznek automata váltós autót. Még a magasabb kategóriákban is inkább a kéziváltó dominál.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Török Tamás írta: 2011 december 24., szombat 18:33:03
MR.BOBI írta: 8 éve

az octávia kár,hogy kimaradt,kőkemény ellenfele lenne bármelyiknek az 1.4 tsi motorral, gazdagon extrázva 5 milláért.


Egyetértek,de ha úgy nézzük,az Octavia nem nevezhető szedánnak a hagyományos értelemben,mert 5 ajtós.Gondolom ezért maradt ki az összehasonlításból.De ugye nem muszáj ragaszkodni a szedán karosszériához,így már igenis komoly ellenfél az Octavia.

A válaszoláshoz belépés szükséges
MR.BOBI írta: 2011 december 24., szombat 17:40:46

az octávia kár,hogy kimaradt,kőkemény ellenfele lenne bármelyiknek az 1.4 tsi motorral, gazdagon extrázva 5 milláért.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Kbali írta: 2011 december 23., péntek 15:39:10

Skoda Octavia szerintem minimum kimaradt, ha már puttonyosokról beszélünk.

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Alapmotorral próbáltuk az új Renault Capturt

Francia magaskényelem - Renault Captur TCe 100 villámteszt

Izmosabb, maszkulinabb megjelenéssel hódít az új Renault Captur. Ugyanakkor az erőteljesebb megjelenés mellett aprócska, egyliteres motorral is megrendelhető, most ezt az alap hajtásláncot próbáltuk ki.


Hyundai Kona 1.6 GDi Hybrid 2 WD DCT teszt

Arany középút - Hyundai Kona hibrid teszt

Nem bízza a véletlenre a Hyundai, hogy mindenki megtalálja a számára megfelelő Kona modellt. Rendelhető benzines, dízel, villanyhajtású és most már hibrid változat is. Utóbbi egy igazi arany középútnak tűnik.


Keménykedés mindenek felett – BMW X4 M Competition teszt

Menőségérzet – BMW X4 M Competition

A Competition modellek nem épp versenyautókat takarnak a BMW-nél, csupán a legkeményebb kiviteleket. Ez pedig az X4 M Competition esetében 510 lóerőt és őrülten jó stabilitást jelent.

Még több teszt
Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Ráncfelvarrást kapott a Renault zászlóshajója, a Talisman

Öt év után frissül a Renault Talisman

15 órája – Újdonság

Szokatlan módon már fél évtizede nem nyúltak a franciák a nagyautójukhoz, most is leginkább csak a technológiát frissítették - bár a stílusra így sem lehet panasz, a szegmensben még mindig ez az egyik legvonzóbb szedán.


Még egy csokornyi információ az E10 üzemanyagról

E10 a kutakon - miért kellett ez, mit kell tudni róla?

18 órája – Sztori

Lassan negyed éve velünk van az E10, hiszen már december végén megjelent a töltőállomásokon. Írtunk róla már többször, most pedig bevezetésének okait, következményeit néztük meg.


Lényegében 2012-ben változott utoljára a regisztrációs adó - van is baj vele

Elavult regisztrációs adónk bünteti a modern hibrideket

3 napja – Sztori

Egyre több a hibrid autó a piacon, ez pedig a kisebb belső égésű motoros autóknál megdöbbentő módon jelentősebb regisztrációs adót jelent. Mutatjuk, miért.


Használtautó.hu

CITROEN C3 PICASSO 1.4 VTi Tendance EURO5 Sz.könyv. V.horog. klíma. 88ekm

CITROEN C3 PICASSO 1.4...

Ár: 1.599.000 Ft

Évjárat: 2011 / 10

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Benzin

FORD FOCUS 2.0 Trend Plus DIGITKLIMA XENON FÉLBŐR ÜLÉSEK TOLATÓRADAR FED COMPUTER

FORD FOCUS 2.0 Trend P...

Ár: 1.145.000 Ft

Évjárat: 2005 / 5

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

PEUGEOT 208 1.2 VTi PureTech Allure !!!47000km!!!LED-TEMPOMAT-PARKRADAR

PEUGEOT 208 1.2 VTi Pu...

Ár: 2.450.000 Ft

Évjárat: 2015 / 5

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!