0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Visszapillantó: ezek voltak az év legnépszerűbb témái

Könyörtelenül itt az év vége, mutatjuk az év legtöbbeket vonzó cikkeit

·

Már egy teljes napunk sincs hátra az évből, kopogtat 2020, mi pedig visszapillantunk az év legtöbbeket érdeklő cikkeire.

%KA%Alább mutatjuk az év legtöbbeket vonzó témáit%KA%

Alább mutatjuk az év legtöbbeket vonzó témáit

Elindult a visszaszámlálás, jön 2020, egyelőre dráguló, ráadásul növelt etanol tartalmú benzinnel és persze még több villanyautóval. Mielőtt azonban rátérnénk arra, hogy mi minden nagy durranás érkezik a jövő évben, idén még az idei évre pillantunk vissza. Kedvenc tesztautóinkról Instagram oldalunkon "sztorizunk" (@autonavigatorhu), most pedig azt fogom végigmutatni, mely cikkek voltak az egyes hónapok legnépszerűbbjei. Vigyázat, messze nem ezek voltak a legkedvesebb sztorik, de amire emlékszem, azt azért szintén megemlítem és linkelem, mert adódtak azért olyanok is bőséggel.

%KA%Erősen indult az év eleje, remek havas pickup-összevetést is készíthettünk%KA%

Erősen indult az év eleje, remek havas pickup-összevetést is készíthettünk

Audis ekkorát még nem koppant előzésnél − így szólt egy Ford Ranger reklámvideó kapcsán írt hír címe, ami nem tagadjuk, (nem) kissé bulvárosra sikeredett, de persze vitte is a hónapot. Volt sokkalta kedvesebb téma, Terence Hill féle jótékonykodás, amihez kiváló videó is készült, de a mi legkedvesebb eseményünk a hóhoz és a Tanpályához, leginkább az Off-Road Centrumhoz kötődik. Ha már volt hó, nem csak az őszi téligumitesztünket támasztottuk alá valódi havas mérésekkel, hanem pickupokat is mérkőztettünk a hóban, sőt, Katona Csaba off-road vezető instruktor és Crazy Fleet ötletgazda legújabb autóját, egy pajtából mentett, filléres Subaru Imprezát is kipróbálhattunk. Erős kezdés volt, aminek élményfaktorát semmi nem überelte az évben, igaz, az élmény jelentős részét a körülmények, a pálya és a havazás adták, meg persze

a meglepetés, amikor meghallottuk, majd megláttuk az ordító, havat prüszkölő rozsdakupacot.

%KA%Az élményautózáshoz akár egy néhány száz eurós autó is elegendő lehet − megfelelő körülmények között%KA%

Az élményautózáshoz akár egy néhány száz eurós autó is elegendő lehet − megfelelő körülmények között

Február kedvence az az amerikai piacelemzés volt, ami megmutatta, a Toyoták vevőmegtartása a legerősebb, tegyük hozzá, az USA-ban. Viszont utána érdekes volt megnézni, mi újság a hazai piacon, s látni azt, hogy az autóállományhoz mérten nálunk is a Toyotánál az egyik legszerényebb az adásvételek száma, csak a Lada és a Dacia esetén jelentősebb a vevőmegtartás, vagy úgy is fogalmazhatunk, esetükben vannak többségben azok a vevők, akik hosszú távra vesznek autót. Ellenben a BMW, Mercedes-Benz, Audi modellek listavezetők az adásvételeknél, őket tartják legrövidebb ideig a tulajdonosok.

%KA%Minden idők legerősebb Daciáját mértük a piacvezető Suzuki Vitarához%KA%

Minden idők legerősebb Daciáját mértük a piacvezető Suzuki Vitarához

Március kedvence a már turbós benzinmotoros, ráadásul 150 lóerős Dacia Duster és a piacvezető Suzuki Vitara összehasonlító tesztje volt. Kulisszatitok, hogy a tesztet úgy valósítottuk meg, hogy én aznap reggel a Magas-Tátrából startoltam a Dusterrel, ahová előző este vittem apósomat. A Duster megdöbbentően jó volt ezúttal is, persze a Vitarának is bőséggel van ütőkártyája. A Tátrában reggel olyan havas fotókat tudtam készíteni, amelyekből egy az idei, aktuális nyomtatott lapunkkal megszerezhető naptárunkba is bekerült.

%KA%Saját gumitesztjeinkre egyre többen kíváncsiak%KA%

Saját gumitesztjeinkre egyre többen kíváncsiak

Áprilisban aktuális nyárigumitesztünk bizonyult a legnépszerűbbnek, ami be kell valljam, óriási visszaigazolás azok után, hogy mennyi munka van benne. Második lett ugyanakkor a piac legolcsóbb hétülésesének számító Dacia Lodgy, a már kifutott 1,6-os szívó benzinessel, azóta járt nálunk dízellel is, s nem titok, imádtam és csak javasolni tudom mindenkinek, pláne azoknak, akik nagycsaládosként 2,5 millió forintos támogatással, kvázi féláron tudják megvásárolni.

%KA%Ez a kép még mindig fáj, ritka jó állapotú villanyautónkat törte össze egy figyelmetlen (cég)autós%KA%

Ez a kép még mindig fáj, ritka jó állapotú villanyautónkat törte össze egy figyelmetlen (cég)autós

A májusi top sztori − feleségem autójának totálkárosra törése − nem épp a kedvenc történetem, de bő fél év távlatából már "lenyeltem a békát". Októberre sikerült pontot tenni a dolog végére, a biztosító első ajánlatához képest temérdek levelezéssel még mintegy 600 ezer forintot (kb 20 százalékot) sajtoltam ki kártérítésként. Hogy mennyire egyszerű a felmerült költségek megtérítését kérni, jól mutatja, hogy például az autó trélerezését sem tartotta indokolt költségnek a biztosító, pláne nem az (elektromos) autó kiesésével felmerült közlekedési költségeket. Viszont végül megkaptuk azt az összeget, amiből tudtunk venni egy típus- és színazonos, csak épp fél évvel idősebb és 20 ezer kilométerrel (több mint 60 százalékkal!) többet futott másik példányt. Nem kesergésből írom, csak tapasztalatból: ha összetörik az autódat, sanszosan rosszul fogsz járni, a biztosító költségszámítását pedig minden esetben el kell kérni, s az összes felmerült költséget (átíratás, stb) meg kell próbálni kifizettetni, az ügyintézési időt sajnos nem fogják megfizetni.

%KA%A nyár óta a biztonsági övet is figyelik a VÉDA kaput, nem ezért ajánlott a becsatolása%KA%

A nyár óta a biztonsági övet is figyelik a VÉDA kaput, nem ezért ajánlott a becsatolása

Lapozzunk! Júniusban a legtöbben arra kapták fel a fejüket, hogy újabb szabálysértést is figyelnek és büntetnek a VÉDA kapuk. Az újabb szabálysértés pedig a biztonsági öv be nem csatolása. Az övet persze nem azért ajánlott becsatolni már a legrövidebb utak esetén is, mert elhagyása esetén büntetés jár, hanem azért, mert hiánya már egy városi koccanás esetén is komoly sérülést okozhat.

%KA%639 lóerő, közel 73 millió forint − teszteltük%KA%

639 lóerő, közel 73 millió forint − teszteltük

Júliusban az azóta megjelent új Skoda Octaviában fotózott hatalmas kijelző sokkolta az olvasókat, míg augusztusban a háromtengelyes, 1000 lóerős Kamaz driftautó volt a kedvenc. A nyáron minden idők legerősebb és legdrágább importőri tesztautójaként vendégeskedett nálunk az Mercedes-AMG GT 63 S, amit természetesen − sérülésmentesen − visszaadni volt a legjobb érzés. Millió egyéb érdekesség is járt nálunk, érdemes tesztjeinket végiglapozni. A sok-sok egzotikus autó közül érdekesség, hogy Hamvas Tomi és magam is 1,3-as benzines Renault Megane-nal mentünk nyaralni. Tomi a 140 lóerős GrandCoupe-val, én a 115 lóerős Grandtourral, ami máig úgy él bennem, hogy zokszó nélkül elfogadnám cégautónak, hiszen millió cucc belefért és 5,5 l/100 km tankolás szerinti hosszú távú fogyasztást hozott. Néhány év múlva jó eséllyel a használtpiac egyik titkos tippje lesz!

%KA%Kevés modell tud havi top sztorivá válni, a Kia XCeednek sikerült%KA%

Kevés modell tud havi top sztorivá válni, a Kia XCeednek sikerült

Szeptemberben a Kia Ceed azóta már itthon is tesztelt crossovere, az XCeed volt a kedvenc, még menetpróbájával. Végre egy autó, ami ki tudott emelkedni, nem csak magasságával, érdekességével is. Meg is érdemli, mert tényleg remek, csak persze nem olcsó, legalábbis nekünk, magyar melósoknak. Ha már csekély fizetőképesség, az októberi kedvenc téma, az árverésre kerülő rendőrségi autók is alátámasztja az állítást. Temérdek ember böngészte nálunk a leselejtezett autókat, sokan utána az árverést is megrohamozták, s ahogyan láttuk, sokszor vakon licitáltak. Utóbbi cikk már novemberben jelent meg, s ismét listavezető lett, második helyre az új Skoda Octavia bemutatója, harmadikra a piac két legnépszerűbb modelljének számító Suzuki Vitara és SX4 S-Cross összevetése igazolt.

%KA%A leselejtezett rendőrautók cikként és árverési tételként is sokakat érdekeltek%KA%

A leselejtezett rendőrautók cikként és árverési tételként is sokakat érdekeltek

Bár decemberben is számos népszerű és érdekes cikkünk volt, a hónap három kedvence egyértelműen az álcázatlan autókból forgatott rendőrségi videók, a már S-betűs rendszámok és az E10-es üzemanyag voltak. De meg kell jegyezni, ezek csak a jéghegy csúcsai. Érdekességekkel a jövő évben is jövünk, maradjatok velünk! BÚÉK!

%KA%Idén biztosan 10 éves rekordjára ér a hazai autópiac, a vevők kedvence a Suzuki Vitara és az SX4 S-Cross%KA%

Idén biztosan 10 éves rekordjára ér a hazai autópiac, a vevők kedvence a Suzuki Vitara és az SX4 S-Cross

Ez is érdekes lehet:
 

Sofőrje miatt rekorder fogyasztású a Yaris

Néhány egyszerű trükkel akár egy közel 10 éves, fél millió kilométert futott autó is lehet fogyasztási...

A Queen énekese az autók terén is szerette a luxust

Freddie Mercury nem csak kiváló énekes, dalszerző és producer volt, hanem az autók iránt is vonzódott...

Elkezdődött a PSA-motorok sorozatgyártása Szentgotthárdon

Néhány hete már felkészült a szentgotthárdi gyár és személyzete az új motorok gyártására, ám...

Ha ma gyártanák, akkor is menő lenne - Veterán az Opel Calibra!

Különösen veszélyes, ha az ember fotókat kezd el keresni az Opel Calibráról. Még ma is éppen...

Már 50 milliárd forintos tétel a nagycsaládos autók támogatása, küzdenek a vevők és a kereskedők is

Érdekes helyzetet szült a tavaly júliustól igényelhető nagycsaládos autóvásárlási támogatás...

Szívesen éltünk volna a világ másik felén miatta – 50 éves a GT-R történet

Az év talán legfontosabb évforulóját könyvelhetik el a japánok. A felejthetetlen Nissan Skyline...

5 éven belül 10 villanyautót ígér a Toyota – egyebek mellett

Tavaly több mint egymillió autót értékesített a Toyota, 2025-re 1,4 millió a cél, felfedték...

Dacia Duster 1.2 TCe kontra Suzuki SX4 S-Cross 1.6l VVT összehasonlító teszt

Vajon a magyar gyártású Suzuki SX4 S-Cross lenyomja a piac kedvencét, a Dacia Dustert? Melyik...

Tavaly itthon 8 elektromos autót helyeztek forgalomba

A 2012-es sem az elektromos autók éve volt, s a trendeket elnézve a közeljövőben is inkább csak...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Friss tesztek

Ha tényleg kemény vagy, SUV helyett ilyennel jársz – Mitsubishi L200 teszt

Alig ismerni rá – Mitsubishi L200

A SUV őrület szinte teljesen romba döntötte mindazt, amiért egy autót önmagában a technika miatt értékelni lehet. Látványos? Nagy? Tekintélyt parancsoló? Puhány! Az önző óriások között egy pickup legalább tényleg fickós - mint az L200.


Bárcsak szabad lehetne… - BMW X2 M35i xDrive teszt

Nyugtatókon él – BMW X2 M35i

A BMW-nél tudják, hogyan kell élvezhető autót építeni, ez tiszta sor. A piac változása viszont alaposan feladja a leckét a bajoroknak, elsőre a legdurvább X2-ről is nehéz eldönteni, hogy jó-e.


Ráncfevarrása után is mesteri a Renault Master

Mesterek mestere - Renault Master teszt

Bútorszállítónak álltunk néhány napra, közben a látványosan frissített Renault Master biznyította a képességeit.

Még több teszt
Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Igazi ámokfutót csíptek el ezúttal a rendőrök

Alig érte utol a rendőr a szabálytalanul előző autóst

22 órája – Sztori

A szabályos és biztonságos előzés alapvető feltétele, hogy belássuk azt az útszakaszt, amelyen meg kívánjuk előzni az előttünk haladót. Ezt azonban nem mindenki gondolja végig.


Mivel telt a hetünk? Elmeséljük!

Készítettünk egy podcastot, hallgassátok

2 napja – Sztori

Elindítottuk az Autónavigátor podcastját, az első adást már hallgathatjátok is!


Idén húzhatja be a harmadik X-et a Renault Clio

30 év és öt generáció - ünnepi év vár a Renault Clióra

2 napja – Sztori

A világ legkelendőbb francia autója idén tölti be a harmincadik életévét. Persze hivatalosan csak az év közepén, nyáron kaphat szülinapi tortát a Renault Clio.


Használtautó.hu

PEUGEOT 607 2.2 HDi Standard

PEUGEOT 607 2.2 HDi St...

Ár: 450.000 Ft

Évjárat: 2000 / 10

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

RENAULT CLIO 2.0 16V SPORT RS FEKETE MÁGIA! EZ ODAHARAP....!!!

RENAULT CLIO 2.0 16V S...

Ár: 2.999.999 Ft

Évjárat: 2010 / 11

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

RENAULT MEGANE CC 1.5 dCi Authentique Plus Télen Is használható Kemény tetős Cabriolet

RENAULT MEGANE CC 1.5...

Ár: 890.000 Ft

Évjárat: 2007 / 12

Kivitel: Cabrio

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!