0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Az elmúlt 30 év legfontosabb innováció a Lexustól 

Lexus: 30 év, 30 innováció

·

Idén 30 éves a Lexus, nézzünk is 30 fontos innovációt, amit a Lexus hozott számunkra az elmúlt három évtizedben.

%KA%30 éve, 1989-ben indult útjára a Lexus%KA%

30 éve, 1989-ben indult útjára a Lexus

Miként arról már beszámoltunk, idén 30 éves a Lexus. Három évtizeddel ezelőtt, 1989 májusában nyíltak meg az első Lexus kereskedések az Egyesült Államokban, és vette kezdetét az LS modell értékesítése. Egy vadonatúj luxusmárka született, amely számos versenytársával szemben nem a csillogóan látványos külsőségekre, hanem a minél tökéletesebb műszaki részletekre, valamint a valós, érzékelhető értékekre helyezte a hangsúlyt. Már bemutatkozó típusának fejlesztési irányvonala – Tojoda Eidzsi cégelnök csak annyit kért munkatársaitól, építsék meg a világ legjobb autóját – kijelölte azt az utat, amelyen azóta is halad a márka. A bevált megoldások helyett ésszerűbb, ötletesebb, logikusabb lehetőségeket kereső és találó Lexus, innovációk ezreivel gazdagította az autóipart és annak társterületeit, és tette újszerű élménnyé az autózást minden ügyfele számára. Ezekből az előremutató megoldásokból, ötletekből mutatjuk most be a legfontosabb harmincat, egy-egy jelképes gyertyaként a Lexus születésnapi tortájára.

1. Négy irányban állítható légzsákos kormány (1989)

Ma már nehezen elképzelhető, de a Lexus születésekor még a felső kategóriában sem volt magától értetődő, hogy egy kormánykereket ne csak fel-le, hanem tengelyirányban is lehessen állítani, és még légzsák is legyen benne, az LS 400-ban pontosan ilyen kormány volt.

%KA%%KA%

2. Hatlemezes CD-váltó (1995)

A mai vásárlók jelentős részének már egyáltalán nincs szüksége CD-lejátszóra, 1995-ben azonban az LS 400 hatlemezes tárat befogadó CD-váltója jelentette a non plus ultrát az autóiparban.

3. Nem fixen beépített ülések (1995)

A második generációs LS 400 első ülései saját felfüggesztést kaptak: csavar- és torziós rugók, valamint kanyarstabilizátorok (!) gondoskodtak a hosszú távon is hibátlan kényelemről, illetve az ezzel általában nehezen összeegyeztethető oldalsó megtámasztásról.

4. Összecsukló kormányoszlop (1995)

A második generációs LS 400 kormányoszlopának perforált csuklója ütközés során nemcsak az elsődleges, de a másodlagosan fellépő erőhatásokat is képes volt elnyelni. Ilyen rendszert korábban soha senki nem kínált az autóiparban.

5. Szériakivitelű GPS (1998)

Ugyan a műholdas navigációs rendszerek már 1990-ben megjelentek az autóiparban, ám a technológia a legfényűzőbb autókhoz is rendkívül költséges extraként volt csupán megrendelhető. Ez 1998-ban ért véget, amikor a második generációs Lexus LS 400 a világon elsőként szériafelszerelésként kínálta a tájékozódást forradalmasító technológiát.

%KA%Már több mint 20 éve alapáras a navigáció a Lexus LS-ekben%KA%

Már több mint 20 éve alapáras a navigáció a Lexus LS-ekben

6. Automatikus szintszabályozású légrugózás (2000)

A harmadik generációs LS 430 újdonsága volt az automatikus szintszabályozású légrugózás: ez terheléstől függetlenül tartotta a beállított hasmagasságot, nagy sebességnél pedig automatikusan lesüllyesztette az autót, ezzel csökkentve a légellenállást.

7. Tükröződés-mentes szélvédő (2000)

A világos árnyalatú műszerfalak rendkívül elegánsak, ám erős napsütésben vakítóan tükröződnek. Erre a harmadik generációs LS 430 kínált először megoldást: szélvédőjét különleges, tükröződésgátló bevonattal látták el. Ezt a megoldást később több prémium autógyártó is átvette.

%KA%17 éve jelent meg a Lexus éjjellátója%KA%

17 éve jelent meg a Lexus éjjellátója

8. Aktív éjjellátó rendszer (2002)

A Lexus világújdonsága a fényszóróházakban elhelyezett infravörös fényforrások segítségével világította meg az autó előtti területet, majd a visszaverődő IR sugarakat speciális kamera segítségével rögzítette, a belőlük alkotott képet pedig a szélvédő alsó sávjában jelenítette meg. A rendszert 2008-ban a szintén világelső aktív gyalogosfelismerő funkcióval egészítették ki.

%KA%Már 15 éve kínál hibrid szabadidő-autót a Lexus%KA%

Már 15 éve kínál hibrid szabadidő-autót a Lexus

9. Hibrid szabadidő modell (2004)

A Lexus RX 400h 273 lóerős rendszerteljesítményét egy 3,3 literes V6-os benzinmotor, valamint tengelyenként egy-egy villanymotor összjátéka állította elő. A világ első hibrid szabadidőjárművének 8,1 literes átlagfogyasztása világcsúcs volt a kategóriában.

%KA%14 éves a Lexus kétkamrás utaslégzsákja%KA%

14 éves a Lexus kétkamrás utaslégzsákja

10. Kétkamrás utaslégzsák (2005)

A második generációs Lexus IS első utasülése előtt nem egy, hanem két, szorosan egymás mellett felfúvódó légzsák helyezkedett el. Ez a kialakítás balesetben hatékonyan előzte meg az arc sérülését, és csökkentette a nyakra nehezedő terhelést.

11. Hátsókerék-hajtású prémium hibrid szedán (2006)

339 lóerős rendszerteljesítmény, 7,9 literes átlagfogyasztás: a GS 450h a sportszedánok menetdinamikáját ötvözte egy unalmas családi limuzin fenntartási költségeivel. Ma már számtalan követője akad, bevezetésekor azonban egyedülálló volt a piacon.

12. Nyolcfokozatú automata sebességváltó (2006)

Ma már általánosnak mondható, ám a negyedik generációs Lexus LS 460 piacra lépésekor példa nélkül álló volt a frissen kifejlesztett, 380 lóerős benzinmotorhoz csatlakozó, nyolcfokozatú automata sebességváltó.

13. Vezető-felügyeleti rendszer (2006)

A Lexus GS 450h belpiacos modelljeihez a világon elsőként volt elérhető a sofőr szemmozgását infravörös kamerával felügyelő, figyelemvesztés esetén hang- és fényjelzéssel figyelmeztető technológia. A rendszer egy évvel később a világszerte forgalmazott, negyedik generációs LS zászlóshajóban is megjelent.

14. Lézeres ponthegesztés (2006)

A negyedik generációs LS szedán mérföldkőnek számító gyártástechnológiai újítást hozott az autóiparban. A lézersugár segítségével kivitelezett, tökéletes ponthegesztések még erősebbé tették az egyes karosszériaelemek illesztéseit, és ezzel fokozták a karosszéria szilárdságát.

15. VVT-iE (2007)

A szívóoldali szelepek elektronikusan szabályozott változó szelepvezérlése a negyedik generációs LS 460 V8-as motorjában debütált. A hidraulikus rendszerekkel szemben a technológia – amely a kategóriában egyedülállónak számított – a teljes fordulatszám-tartományban üzemelt, és a motor hőmérsékletétől függetlenül működőképes volt.

16. LED fényszóró (2007)

Az LS 600h L nyújtott tengelytávú luxuslimuzint a világon elsőként szerelték fel LED-es tompított világítással. A technológia a rendkívül hosszú élettartamot nagyobb megvilágítási tartománnyal és kedvezőbb fényhőmérséklettel kombinálta.

%KA%Megosztó kezelőfelület, de a tulajok rendszerint szeretik a Lexus Remote Touch rendszert%KA%

Megosztó kezelőfelület, de a tulajok rendszerint szeretik a Lexus Remote Touch rendszert

17. Lexus Remote Touch (2008)

A harmadik generációs Lexus RX merevlemezes fedélzeti multimédiás rendszere a hordozható számítógépeknél megszokott kontrollert alkalmazott. Az RTI technológia az okostelefonokhoz szokott, új generációs felhasználók számára már nem annyira intuitív, mint bevezetésekor volt, ezért a Lexus 2020-as modelleiben átdolgozta a korszakalkotó kezelőrendszert.

18. Hibrid gyártóüzem (2009)

A Kokura városában átadott üzem volt az első olyan autógyár a világon, amelyet kifejezetten és kizárólag hibrid modellek építésére hoztak létre. Különlegessége, hogy az üzemi térben túlnyomás uralkodik, nehogy szennyezett levegő kerülhessen a gyárba. Az épületben felszabaduló porszemeket pedig irányított légáramlattal távolították el az összeszerelő sortól. A kokurai üzem nem csupán tiszta, de csendes is: a futószalagot lánc helyett műanyag görgők mozgatják, a légkulcsokat pedig elektromos szerszámok helyettesítik.

%KA%A V8-as motornak hibridként sincs párja, ám az emissziós normák sajnos elvették tőlünk mára%KA%

A V8-as motornak hibridként sincs párja, ám az emissziós normák sajnos elvették tőlünk mára

19. V8-as hibrid (2010)

Bevezetésekor a Lexus LS 600h volt a világ első nyolchengeres öntöltő hibrid luxusautója. A rendkívül kifinomult technológia a mai napig elérhető – igaz, csak Japánban, ahol az ötliteres benzinmotorra épülő hibrid hajtáslánc a világ egyik legfényűzőbb sofőrös autójában, a Toyota Centuryben teljesít szolgálatot.

20. Prémium hibrid ferdehátú modell (2011)

A CT 200h a kompakt méreteket akkoriban elképzelhetetlenül alacsony (87 g/km) CO2-kibocsátással és prémium kidolgozással társította. Nem csak ez tette azonban különlegessé: a típust az évek során számos felmérésen a létező legmegbízhatóbb autónak választották meg.

21. Climate Concierge (2012)

A Lexus LS zászlóshajó nyújtott tengelytávú kivitelén 2012-ben debütált, majd később az alapkivitelhez is elérhetővé vált ez a világelső klímaszabályozó rendszer. A technológia a négyzónás légkondicionáló, az ülésfűtés, az ülésszellőztetés és a kormányfűtés összehangolt vezérlését kínálta. Nem kevesebb mint tizenhárom érzékelőtől kapott jelek alapján működtette az egyes elemeket, infravörös szenzorral mérve például a hátul utazók testhőmérsékletét. A rendszer hatékonyságát különösen látványosan demonstrálta a Lexus: ötven tő orchideát helyeztek el egy LS utasterében, és mindegyik remekül érezte magát. [kulso_video url="https://www.youtube.com/watch?v=AtA-z5nxdys" meretarany="1"]Videó: [/kulso_video] 22. 12,3 colos monitor (2012)

Akkor, amikor a közvetlen konkurencia büszkén kínálta 7 colos monitorjait modelljeiben, az új generációs GS széria mindkét hibrid verziója a kategória legnagyobb 12,3 colos, széles formátumú multimédiás kijelzővel lépett piacra.

23. Dinamikus utastéri megvilágítás (2012)

A negyedik generációs Lexus LS 2012-es modellfrissítése során speciális belső világítási rendszert kapott: az utastéri fények – beleértve a műszerfal-megvilágítást is – a világon elsőként programozott, változó fényjátékkal kísérte a motor beindítását, illetve leállítását.

24. Nyomatékvektor-szabályozás (2014)

A hajtóerő oldalankénti kontrollját megvalósító nyomatékvektor-szabályozó differenciálmű anélkül stabilizálja ívmenetben az autót, hogy a fékeket működtetné. Kevesen tudják, hogy a Lexus RC F volt az első orrmotoros, hátsókerék-hajtású autó a világon, amely ezt a technológiát alkalmazta.

%KA%A Lexus a hifik terén sem ismer kompromisszumot%KA%

A Lexus a hifik terén sem ismer kompromisszumot

25. Clari-Fi (2014)

A zene digitális tömörítése (MP3-fájlok) során olyan, nüansznyi információk vesznek el, amelyek egy átlagos audiorendszer használata során fel sem tűnnek, ám a Lexusokba beépített, felső kategóriás hangrendszerekben érezhető minőségromlást eredményeznek. A Harman ezért olyan különleges technológiát dolgozott ki, amely képes helyreállítani ezeket az elveszett információkat. A tökéletes hangzást nyújtó Clari-Fi technológiát a Harman luxusmárkája, a Mark Levinson alkalmazta a világon először autóban, méghozzá a Lexus NX fedélzetén.

%KA%Nem csak meseszép, tapintásra is remek a bambusz kormánykerék%KA%

Nem csak meseszép, tapintásra is remek a bambusz kormánykerék

26. Bambusz kormánykerék (2014)

A gyors növekedésű bambusz nem csupán fenntartható alternatívája a fának, de tartós, tetszetős és kellemes tapintású is, ezért a prémium hangszóró-komponensek után a Lexus kormánykereket készített belőle a GS és a CT 200h szériákhoz.

27. Kiriko üveg ajtópanel (2017)

A Lexus LS opciós listáján szereplő Kiriko üvegpanelek a tradicionális japán üvegművészet hagyományait kombinálják az autóiparban elengedhetetlen biztonsági követelményekkel: a metszett üvegfelület balesetben sem okozhat sérülést, tükröződései pedig semmilyen körülmények között nem vakítják el a vezetőt.

%KA%Az aktuális LS-ben debütált a Kiriko üveg ajtóberakás%KA%

Az aktuális LS-ben debütált a Kiriko üveg ajtóberakás

28. Aktív kormány-rásegítés (2017)

Az LS ötödik kiadásában bemutatkozó Lexus Safety System +A fontos újdonsága volt az az aktív kormányrásegítés, amely a világon elsőként képes automatikusan kikerülni az akadályt, ha az ütközés a fékek működtetésével már nem kerülhető el.

29. Digitális külső visszapillantó tükör (2018)

A Lexus ES az első sorozatgyártású személygépkocsi, amelynek külső visszapillantó tükre elektronikus kamerával váltható ki. A rendszer a japán belpiacon debütált, és számos kézzel fogható előnyt hoz, a csekélyebb légellenállástól az időjárástól és fényviszonyoktól független, megbízható hátratekintésen át a variálható látószögig.

30. AI által írt reklámfilm (2018)

Az új generációs Lexus ES reklámfilmjének forgatókönyvét teljes egészében mesterséges intelligencia írta. A történet stílusosan az ember és az autó közötti, kölcsönös érzelmek kérdését boncolgatja.

Ez is érdekes lehet:
 

Megtörtént eset: közúti veszélyeztetésből totálkár

Érdekes történet: a károsult maga határozhatta meg, hogy milyen jóvátételt kér attól, aki autójának...

Csak szabályosan, nem csak a megjelenésért: fólia az 1300 eurós Renault Mégane ablakain

Már egy ideje szolgál az 1300 euróért vásárolt Renault Mégane, most üvegeinek fóliázásával csinosabb...

Hazánk legőszintébb márkanagykövetével, dr. Kiss Gergellyel beszélgettünk Mustang szeretetéről

Több annyira hiteles márkanagykövetre lenne szükség, mint amilyen a Ford Mustangot képviselő...

Szeptember 1-től fokozott rendszám ellenőrzés

Ellentmondásos hírek keringenek a sajtóban, miszerint hiába ellenőrzik fokozottan a külföldi...

Ínségpróbán a hibrid, a dízel, a szívó és a turbós benzines

Nem összehasonlító teszt, csak fogyasztáspróba: négy teljesen különböző, ám kivétel nélkül családi...

Cordon: lecsap a gyorshajtókra

Egyszerre harminckét autót képes azonosítani és bemérni a legújabb lézeres sebességmérő-rendszer...

City Taxi: 20 Toyota Prius bizonyítja, hogy ma még a hibrid a legjobb, taxizásra is

Egy-két villanyautó még csak kirakat, a hibrid taxik azonban világszerte és itthon is jól szolgálnak...

Ismét érdekesen alakult a rendőrségi autók árverése

Idén is az Opel Maxabo telephelyén lehetett licitálni a rendőrségi állományból leselejtezett...

Irány a Balaton! De merre?

Most már aztán tényleg megkezdődött a szezon, tömegek zarándokolnak vízközelbe, majd vissza a...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Friss tesztek

Év Magyar Autója összevetés: Audi e-tron, Kia e-Niro, Merecedes-Benz EQC, Renault Zoe

Villanyautós villámteszt: az igények szabják meg a győztest Videó

Az Év Magyar Autója zsűrivel elsőként kaparintottuk meg az új Renault Zoét, rögtön össze is vetettük a legfontosabb idei elektromos újdonságokkal. Ahhoz képest, hogy ő a legolcsóbb, nagyon derekasan helytállt.


Könyörög egy sportmotorért – Mazda3 Skyactiv-X teszt

Várjuk a csodát – Mazda3 Skyactiv-X

Csodamotort adott volna a világnak a Mazda? A Skyactiv-X egy különleges szerkezet, de mit érzékel belőle a felhasználó, akit teljesen hidegen hagy, hogy épp egy mérhetetlenül egyedi megoldást vezet?


Őszinte. Brutális, de őszinte... – Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio teszt

Agresszív kismalac – Alfa Romeo Stelvio QV

Azért szeretjük az agresszív kismalacot, mert gátlástalanul kimondja mindazt, amire mi is gondolunk. Általában mondjuk fájdalmasan kellemetlen, de végülis csak önmagát adja, se többet, se kevesebbet.

Még több teszt
Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Kipróbáltuk a friss Toyota C-HR-t az új kétliteres hibrid motorral

Megtanít okosan vezetni az új Toyota C-HR - Menetpróba

2 napja – Újdonság

Hatalmasat tarolt a piacon a Toyota C-HR, amikor 2016-ban megjelent. Napjainkban már 400 000 példány gördül Európa útjain, de még a legnépszerűbb típusok életében sem maradhat el a ráncfelvarrás. A C-HR esetében a lemezek alatt történt a nagyobb változás.


Teslát idéző megoldásokat is kínál a hazai fejlesztésű Gorilla S10 autóvédelmi rendszer

Egy autóvédelmi rendszer, és ami mögötte van: Gorilla S10

5 napja – Sztori

Egy profi autóvédelmi rendszerrel nem csupán egy terméket, hanem szolgáltatást is vásárolunk, így nem mindegy, hogy kik, miként csinálják.


600 literes csomagtér, minőségi ugrás – Rengeteget fejlődött az Octavia

Úton a luxus felé – Ültünk az új Skoda Octaviában!

6 napja – Újdonság

Hatalmas szakadék tátong az Octavia és a többi modell között, mióta tegnap este bemutatták az új kompaktot. Európa egyik legnépszerűbb autója érzésre is a prémium felé lépett, legalább kettőt.


Használtautó.hu

ALFA ROMEO 147 1.6 T. Spark Distinctive csere-beszámítás!

ALFA ROMEO 147 1.6 T....

Ár: 760.000 Ft

Évjárat: 2007 / 6

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

OPEL MOKKA 1.4 T Cosmo 44

OPEL MOKKA 1.4 T Cosmo 44

Ár: 4.299.000 Ft

Évjárat: 2014 / 10

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Benzin

AUDI A6 2.5 TDI Tiptronic C5

AUDI A6 2.5 TDI Tiptro...

Ár: 750.000 Ft

Évjárat: 1998 / 12

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!