0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

(Nem) az F1-re hangolt a ralivilágbajnok

Loeb nem mérvadó GP2 tesztje

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A tesztet folyamatosan megszakították, így gyakorlatilag nem sok értékelhetőt tudott felmutatni az ötszörös ralivilágbajnok.

Ahogy arról korábban már beszámoltunk, az ötszörös ralivilágbajnok, Sébastien Loeb részt vett a Formula–1-es utánpótlás széria, a GP2 szezon utáni tesztjén. A média ezt azonnal a francia F1-es pályafutásának előszeleként értékelte, és biztosra vette, hogy már a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíjra készül, ahova anyacsapata, a Citroën már hivatalosan el is engedte, a Toro Rosso meg egyszer, nem hivatalosan meg is hívta.

– A tesztnek semmi köze nem volt Abu Dhabihoz – nyilatkozta Loeb. – Ez egy privát lehetőség volt a francia Porsche kupában dolgozó mérnöktől, akiknél tavaly versenyeztem.

A francia raliversenyző, aki korábban a Le Mans-i 24 órás versenyen egyszer már második helyezést szerzett egy Pescarolo volánja mögött és több ízben is tett kirándulást a francia Porsche kupában, valamint tesztelte a Peugeot Le Mans-i autóját, nem volt túl elégedett a teszt körülményeivel.

– Általánosságban elmondható, hogy jól ment (a teszt). Egy kicsit csalódott vagyok, mert a nap nagyon vegyes volt, egy sor piros zászlós kicsúszás miatt. Délelőtt nedves volt a pálya, ezért nem volt könnyű beállítani az autót. Déltől száraz volt. Azt gondoltam, hogy végre be tudjuk állítani az autót, de az ismételt megállítások azt jelentették, hogy gyakorlatilag több időt töltött a boxban, mint a pályán. A délután folyamán sikerült háromszor öt kört mennem, aztán tettünk két kört − piros zászlós. Egy kör, piros zászlós. Még két kör, piros zászló, és így ment a teszt végéig. Ilyen körülmények között nehéz volt javítani a köridőket.

Bár a 25 résztvevőből végül az utolsó időt autózta Loeb, mégis ért el fejlődést, hiszen még a GP2-ből a Formula–1-re váltó pilóták is ennél jóval több időt töltenek az első teszten csak azzal, hogy szokják az autót. Loebnek pedig a Citroën C4 WRC után a GP2-es autó még nagyobb falat volt, mint a GP2 bajnoknak átülni a Formula–1-be.

Loeb érzései javultak a GP2-es autóban

Loeb érzései javultak a GP2-es autóban

– Jelentősen javultak (az érzéseim a GP2-es autóban). Valóban hasonlít a Formula–1-es autókhoz. Gyorsan hozzá kell szoknod, mert ezek az autók tényleg oda vannak ragasztva a pályához. Amikor egy ilyen autóba ülsz, akkor úgy érzed, hogy rengeteg munkára van szükséged, hogy eljuss vele a kívánt szintre.

Loeb azonban már rendelkezett némi Formula–1-es tapasztalattal, hiszen a Renault, majd később a Red Bull is meghívta egy tesztre. Főleg az utóbbin elért eredményei alapján jósoltak neki komoly jövőt a Formula–1-ben is, ha esetleg ezt választaná jövőbeni céljául.

– Nem, olyan jelentős a különbség a Formula–1 és a GP2 között. Az F1 még egy kicsit komolyabb, de hosszú út vezet odáig, különösen a tapadás és a nagy kanyarsebesség miatt.

A legnagyobb nehézséget, ahogy a mondani szokták, az autó és a pálya okozhatja. Loeb is így volt ezzel.

– Alkalmazkodni az autóhoz, talán ez jelentette a legnagyobb nehézséget, és nem ismertem a pályát. Sikert elérni egy nap alatt nem volt könnyű. Ráadásul az időjárás sem segített.

A legtöbb embert persze még mindig az a kérdés foglalkoztatja, hogy Loeb vajon készen áll-e a Formula–1-es szereplésre, és ott mit tud felmutatni. Az idén egyelőre egyetlen újonc pilótának, Jaime Alguersuarinak és Romain Gorsjeannak sem sikerül komoly eredményt felmutatni azok után, hogy a szezon közben ültek Formula–1-es autóba, mint ahogyan a Ferrari tesztpilótájának, Luca Badoernek is meggyűlt a baja az F1-es visszatéréssel. A teszttilalom miatt mind a hárman sokat szenvedtek a tapasztalatlanságuk miatt. Loeb sem tudja, hogy pontosan mire lenne képes.

Ez is aszfalt, épp úgy, mint a Formula-1-es pálya, ebben a közegben pedig Loeb verhetetlen

Ez is aszfalt, épp úgy, mint a Formula-1-es pálya, ebben a közegben pedig Loeb verhetetlen

– Ma ezt nem tudom megmondani. Tudom, hogy nincs sok rutinom az ilyen autókkal. A tapasztalatlanságom mindenképpen hátrány. Nem tudom, hogy mennyire tudnék jó lenni, ha valóban lehetőséget kapnék, hogy részt vegyek egy nagydíjon.

Addig is míg a Formula–1-es nagydíj lehetősége eldől, vár még egy feladat Sébastien Loebre: a jövő héten a Wales Ralin kell megvédenie világbajnoki címét.

Loeb egy pont hátránnyal érkezik a rali vb szezonzáró futamára, ahol a Fordos Mikko Hirvonen lesz a legnagyobb ellenfele. Kettejük közül aki nyer, az lesz a világbajnok. Úgyhogy előbb arra a kérdésre kapunk választ, hogy lesz-e a sportág egyetlen ötszörös ralivilágbajnokából hatszoros győztes, ráadásul hat zsinórban megnyert címmel. És csak ez után tehetjük fel a kérdést, hogy az ötszörös/hatszoros ralivilágbajnok rajthoz állhat-e Abu Dhabiban a Formula–1-es futamon.

Ez is érdekes lehet:
 

60 éves a Citroën Kacsa

Az 1948-as párizsi autószalonon mutatták be a Citroën legendássá vált kisautóját, a 2CV-t - magyarul...

Amikor egy olasz formatervező rajzol francia autót - Peugeot 504 kupé és kabrió

Többnyire jól sül el, amikor Sergio Pininfarina tollat ragad. A Peugeot-val különösen jól megértették...

Egyszerűnek tűnik, mégsem az: nem egységesek a parkolási időszakok

Most még úgy gondolja, hogy biztosan tudja, mikor kell fizetni a parkolásért? Akkor olvasson...

Teslát idéző megoldásokat is kínál a hazai fejlesztésű Gorilla S10 autóvédelmi rendszer

Egy profi autóvédelmi rendszerrel nem csupán egy terméket, hanem szolgáltatást is vásárolunk...

Árharc: Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq

Idén a Peugeot és a Skoda is SUV köntösben hozott lényegében hétüléses egyterűt. Akad különbség...

"A közlekedés szórakoztató taktikai játék..."

Hétköznapi Lexus IS 220d, amellyel 5,67 literes átlagfogyasztást ért el a tulajdonosa 51 000...

Így néz ki egy évi 2100 kilométert futott negyed század után Lexus LS

Nincs itt kérem semmi meglepetés, egy évente alig több mint kétezer kilométert futott Lexus LS...

A piac legkedvezőbb árú hibrideit kínálja a Suzuki

Ma már nem feltétlenül kell drágább autókra gondolni, ha a hibridek kerülnek szóba. A Suzuki...

Az évtized autós mozijának is nevezhetnénk a Ford v Ferrari filmet

Előre szólok, hogy NEM leszek SPOJLERMENTES. Most már eltelt több, mint egy hét a film bemutatója...
 

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Friss tesztek

Renault Talisman Blue dCi 150 Limited teszt

A legjobb cégautó? Renault Talisman Limited teszt

Ha csak egy modellt lehet választani, hozzá pedig extrákat nem, a Renault ajánlata nagyon nyerő: a Talisman mindenképp korrektül felszerelt.


Turbóval is érezhetően japán – Toyota Corolla Touring Sports teszt

Egymillióval rövidebb, egy turbóval több – Toyota Corolla

Jelentős változás érte a japán márka rajongóit, szívómotor már csak a szedán Corollához kérhető, de mi lesz azokkal, akik a hibridet nem tudják, vagy nem akarják megfizetni? Nos, nem járnak rosszul.


Audi e-tron 55 quattro teszt

Nagyfogyasztó - Audi e-tron teszt

Elektromos is, SUV is - az Audi e-tron a trendiség csúcsa. Takarékosnak azonban zéró helyi emissziója mellett sem nevezhető.

Még több teszt
Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Így néz ki egy évi 2100 kilométert futott negyed század után Lexus LS

Full bőr, kevés km: makulátlan állapotú Lexus LS 1993-ból

3 napja – Sztori

Nincs itt kérem semmi meglepetés, egy évente alig több mint kétezer kilométert futott Lexus LS, pláne ha még az időjárás és az egyéb erők sem gyilkolták, bő negyed évszázad után is jó állapotban kell legyen. Íme egy valóban szép példány.


Kommunikál a többi autóval is, a megoldás első lépése az új VW Golf!

Maximalista kortárs – Volkswagen Golf VIII

4 napja – Újdonság

Amennyire kompakt, annyira összetett az új Golf, ami tökéletesen őrzi az eredeti értékeket, miközben a precíz technológiai megoldásaival és a jövő egy nagyon fontos lépésével halmoz el.


Ha Suzukid van, csapatod is van!

Nem engedi el ügyfelei kezét a Suzuki

6 napja – Sztori

Aki már belépett a Suzukisok népes családjába, tanúsíthatja, hogy azt követően minden, amire autójához technikai értelemben szüksége lesz, karnyújtásnyira kerül tőle.


Használtautó.hu

OPEL ASTRA H 1.7 CDTI Cosmo

OPEL ASTRA H 1.7 CDTI...

Ár: 799.999 Ft

Évjárat: 2004

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

VOLKSWAGEN PASSAT V Variant 1.9 TDI AFN

VOLKSWAGEN PASSAT V Va...

Ár: 940.000 Ft

Évjárat: 1998 / 10

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

MITSUBISHI PAJERO PININ Wagon 1.8 Comfort KLIMA 100.000 KM

MITSUBISHI PAJERO PINI...

Ár: 359.000 Ft

Évjárat: 2005 / 9

Kivitel: Terepjáró

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!