0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

(Nem) az F1-re hangolt a ralivilágbajnok

Loeb nem mérvadó GP2 tesztje

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A tesztet folyamatosan megszakították, így gyakorlatilag nem sok értékelhetőt tudott felmutatni az ötszörös ralivilágbajnok.

Ahogy arról korábban már beszámoltunk, az ötszörös ralivilágbajnok, Sébastien Loeb részt vett a Formula–1-es utánpótlás széria, a GP2 szezon utáni tesztjén. A média ezt azonnal a francia F1-es pályafutásának előszeleként értékelte, és biztosra vette, hogy már a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíjra készül, ahova anyacsapata, a Citroën már hivatalosan el is engedte, a Toro Rosso meg egyszer, nem hivatalosan meg is hívta.

– A tesztnek semmi köze nem volt Abu Dhabihoz – nyilatkozta Loeb. – Ez egy privát lehetőség volt a francia Porsche kupában dolgozó mérnöktől, akiknél tavaly versenyeztem.

A francia raliversenyző, aki korábban a Le Mans-i 24 órás versenyen egyszer már második helyezést szerzett egy Pescarolo volánja mögött és több ízben is tett kirándulást a francia Porsche kupában, valamint tesztelte a Peugeot Le Mans-i autóját, nem volt túl elégedett a teszt körülményeivel.

– Általánosságban elmondható, hogy jól ment (a teszt). Egy kicsit csalódott vagyok, mert a nap nagyon vegyes volt, egy sor piros zászlós kicsúszás miatt. Délelőtt nedves volt a pálya, ezért nem volt könnyű beállítani az autót. Déltől száraz volt. Azt gondoltam, hogy végre be tudjuk állítani az autót, de az ismételt megállítások azt jelentették, hogy gyakorlatilag több időt töltött a boxban, mint a pályán. A délután folyamán sikerült háromszor öt kört mennem, aztán tettünk két kört − piros zászlós. Egy kör, piros zászlós. Még két kör, piros zászló, és így ment a teszt végéig. Ilyen körülmények között nehéz volt javítani a köridőket.

Bár a 25 résztvevőből végül az utolsó időt autózta Loeb, mégis ért el fejlődést, hiszen még a GP2-ből a Formula–1-re váltó pilóták is ennél jóval több időt töltenek az első teszten csak azzal, hogy szokják az autót. Loebnek pedig a Citroën C4 WRC után a GP2-es autó még nagyobb falat volt, mint a GP2 bajnoknak átülni a Formula–1-be.

Loeb érzései javultak a GP2-es autóban

Loeb érzései javultak a GP2-es autóban

– Jelentősen javultak (az érzéseim a GP2-es autóban). Valóban hasonlít a Formula–1-es autókhoz. Gyorsan hozzá kell szoknod, mert ezek az autók tényleg oda vannak ragasztva a pályához. Amikor egy ilyen autóba ülsz, akkor úgy érzed, hogy rengeteg munkára van szükséged, hogy eljuss vele a kívánt szintre.

Loeb azonban már rendelkezett némi Formula–1-es tapasztalattal, hiszen a Renault, majd később a Red Bull is meghívta egy tesztre. Főleg az utóbbin elért eredményei alapján jósoltak neki komoly jövőt a Formula–1-ben is, ha esetleg ezt választaná jövőbeni céljául.

– Nem, olyan jelentős a különbség a Formula–1 és a GP2 között. Az F1 még egy kicsit komolyabb, de hosszú út vezet odáig, különösen a tapadás és a nagy kanyarsebesség miatt.

A legnagyobb nehézséget, ahogy a mondani szokták, az autó és a pálya okozhatja. Loeb is így volt ezzel.

– Alkalmazkodni az autóhoz, talán ez jelentette a legnagyobb nehézséget, és nem ismertem a pályát. Sikert elérni egy nap alatt nem volt könnyű. Ráadásul az időjárás sem segített.

A legtöbb embert persze még mindig az a kérdés foglalkoztatja, hogy Loeb vajon készen áll-e a Formula–1-es szereplésre, és ott mit tud felmutatni. Az idén egyelőre egyetlen újonc pilótának, Jaime Alguersuarinak és Romain Gorsjeannak sem sikerül komoly eredményt felmutatni azok után, hogy a szezon közben ültek Formula–1-es autóba, mint ahogyan a Ferrari tesztpilótájának, Luca Badoernek is meggyűlt a baja az F1-es visszatéréssel. A teszttilalom miatt mind a hárman sokat szenvedtek a tapasztalatlanságuk miatt. Loeb sem tudja, hogy pontosan mire lenne képes.

Ez is aszfalt, épp úgy, mint a Formula-1-es pálya, ebben a közegben pedig Loeb verhetetlen

Ez is aszfalt, épp úgy, mint a Formula-1-es pálya, ebben a közegben pedig Loeb verhetetlen

– Ma ezt nem tudom megmondani. Tudom, hogy nincs sok rutinom az ilyen autókkal. A tapasztalatlanságom mindenképpen hátrány. Nem tudom, hogy mennyire tudnék jó lenni, ha valóban lehetőséget kapnék, hogy részt vegyek egy nagydíjon.

Addig is míg a Formula–1-es nagydíj lehetősége eldől, vár még egy feladat Sébastien Loebre: a jövő héten a Wales Ralin kell megvédenie világbajnoki címét.

Loeb egy pont hátránnyal érkezik a rali vb szezonzáró futamára, ahol a Fordos Mikko Hirvonen lesz a legnagyobb ellenfele. Kettejük közül aki nyer, az lesz a világbajnok. Úgyhogy előbb arra a kérdésre kapunk választ, hogy lesz-e a sportág egyetlen ötszörös ralivilágbajnokából hatszoros győztes, ráadásul hat zsinórban megnyert címmel. És csak ez után tehetjük fel a kérdést, hogy az ötszörös/hatszoros ralivilágbajnok rajthoz állhat-e Abu Dhabiban a Formula–1-es futamon.

Ez is érdekes lehet:
 

Mivel telt a hetünk? Elmeséljük!

Elindítottuk az Autónavigátor podcastját, az első adást már hallgathatjátok is!

Teslát idéző megoldásokat is kínál a hazai fejlesztésű Gorilla S10 autóvédelmi rendszer

Egy profi autóvédelmi rendszerrel nem csupán egy terméket, hanem szolgáltatást is vásárolunk...

Dacia Duster 1.2 TCe kontra Suzuki SX4 S-Cross 1.6l VVT összehasonlító teszt

Vajon a magyar gyártású Suzuki SX4 S-Cross lenyomja a piac kedvencét, a Dacia Dustert? Melyik...

Minden idők legszigorúbb hazai emissziós korlátozása jön a riasztási fokozattal

Nyugalom, még csak tájékoztatási fokozatában van a szmogriadó Budapesten, mivel azonban tavaly...

Sofőrje miatt rekorder fogyasztású a Yaris

Néhány egyszerű trükkel akár egy közel 10 éves, fél millió kilométert futott autó is lehet fogyasztási...

Már 50 milliárd forintos tétel a nagycsaládos autók támogatása, küzdenek a vevők és a kereskedők is

Érdekes helyzetet szült a tavaly júliustól igényelhető nagycsaládos autóvásárlási támogatás...

Gymkhana Lada: kilinccsel előre a Kakucsringen

Nem szlalom, nem drift, kicsit mind összegyúrva a gymkhana. Ken Block helyett Turmur és Kistur...

Formája volt a legnagyobb sikere, ritka veteránná érett a Citroën XM

A prémium szegmensben indított francia nagyautók bája egészen a ’90-es évek közepéig elbűvölte...

A Queen énekese az autók terén is szerette a luxust

Freddie Mercury nem csak kiváló énekes, dalszerző és producer volt, hanem az autók iránt is vonzódott...
 

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Friss tesztek

Bárcsak szabad lehetne… - BMW X2 M35i xDrive teszt

Nyugtatókon él – BMW X2 M35i

A BMW-nél tudják, hogyan kell élvezhető autót építeni, ez tiszta sor. A piac változása viszont alaposan feladja a leckét a bajoroknak, elsőre a legdurvább X2-ről is nehéz eldönteni, hogy jó-e.


Ráncfevarrása után is mesteri a Renault Master

Mesterek mestere - Renault Master teszt

Bútorszállítónak álltunk néhány napra, közben a látványosan frissített Renault Master biznyította a képességeit.


Teszten a lágy hibrid Suzuki Swift

Mit adott nekünk a hibridség? - Suzuki Swift Hybrid teszt

A lágy hibrid Ignis után a Swift is nálunk járt ugyanazzal a hajtáslánccal, amelyben a 12 voltos lítium-ion akksi és az ISG segíti a benzinmotor dolgát. Vajon megéri a felárat?

Még több teszt
Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Mivel telt a hetünk? Elmeséljük!

Készítettünk egy podcastot, hallgassátok

21 órája – Sztori

Elindítottuk az Autónavigátor podcastját, az első adást már hallgathatjátok is!


Idén húzhatja be a harmadik X-et a Renault Clio

30 év és öt generáció - ünnepi év vár a Renault Clióra

24 órája – Sztori

A világ legkelendőbb francia autója idén tölti be a harmincadik életévét. Persze hivatalosan csak az év közepén, nyáron kaphat szülinapi tortát a Renault Clio.


Toyota Yaris: lehet nagyon takarékos, de lesz belőle vérpezsdítő  GR is

2,9 l/100km fogyasztással jön az új Toyota Yaris

3 napja – Újdonság

Egyre többet tudunk az új Toyota Yarisról, egyre ígéretesebb is: a hibrid kategóriája legtakarékosabbja lesz


Használtautó.hu

VOLKSWAGEN GOLF V V 1.4 TSI. Comfortline

VOLKSWAGEN GOLF V V 1....

Ár: 1.700.000 Ft

Évjárat: 2009

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

KIA RIO 1.5 Safety

KIA RIO 1.5 Safety

Ár: 300.000 Ft

Évjárat: 2003 / 9

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

VOLKSWAGEN PASSAT VI Variant 2.0 PD TDI Trendline

VOLKSWAGEN PASSAT VI V...

Ár: 1.250.000 Ft

Évjárat: 2006 / 4

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!