0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Kánikulában kell autót honosítani!

Magyar rendszám 3 óra alatt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Pénteken vettük át, tegnap pedig már magyar rendszámát is megkapta az Olaszországban vásárolt Mazda MX-5. Van, hogy gördülékenyen megy az ügyintézés.

Az MX-5 még hazai rendszám nélkül a vizsgasoron − ott is megerősítést nyert, hogy hibátlan, várakzoni pedig a hőségben sehol sem kellett

Az MX-5 még hazai rendszám nélkül a vizsgasoron − ott is megerősítést nyert, hogy hibátlan, várakzoni pedig a hőségben sehol sem kellett

Múlt hétvégén nehézségeket leküzdve, de sikerrel teljesítettük az Mazda MX-5 olaszországi vásárlását, fáradtan, de biztonságosan, higgadtan érkeztünk haza, s az már a csaknem 1300 kilométeres út során is egyértelmű volt, hogy sok teendő nem lesz a vásárolt járgánnyal, nem kell azonnal szervizbe vinni, hiszen a papírok, s a nívópálcán látható olaj szerint is új olaj volt benne, szűrői is frissek, a légszűrőt kibontva láttuk, hogy az tényleg teljesen szűz. Az autóhonosítás és a magyar rendszám azonban annak ellenére mumusként lebegett szemünk előtt, hogy tavaly tavasszal egy szintén olasz robogó, ősszel az én Renault Scénickem kapcsán végigcsináltuk. Eddig jó esetben egy, problémásabb ügynél két nap alatt végigküzdhetőnek tűnt a történet, ám a kánikulában kollégánk és az MX-5 rekord időt futott, ha nem vesszük bele a Fővárosi Közlekedési Felügyelet Vas Gereben utcai bázisára bejelentkezést, akkor döbbenetesen gyorsan, 3 óra alatt megvolt a hazai plakett.

Egy kis szerelés munka után...

Egy kis szerelés munka után...

A bejelentkezés mondjuk nem volt egyszerű, telefonos érdeklődésünkre kaptuk a választ, hogy hétfőn akár este 7-ig is mehetünk. Mentünk is munka után, ott aztán kiderült, hogy külföldről származó autóval csak akkor tudnak fogadni, ha a "főnök" is ott van, mert ő tudja eldönteni, hogy milyen vizsgára kell küldeni. Mehettünk tehát vissza másnap délelőtt is, a főnöktől megtudtuk, hogy az amúgy érvényes külföldi vizsga csak akkor lenne honosítható, ha az eredeti rendszám lenne az autón. Azzal pedig csak akkor hozhattuk volna haza az autót, ha a másik országban állandó lakcímmel rendelkezve lett volna nevünkön a kocsi. Ez nem lehet túl gyakori eset, ezért aztán csaknem általánosnak tekinthető, hogy a külföldről származó autókat itthon mindenképp le kell vizsgáztatni. Nem olcsón, hiszen az M1-es kategóriájú jármű vizsgálati díja 16 290 forint, s ehhez jön még a 22 800 forintos egyedi forgalomba helyezési engedély, összesen tehát 39 090 forintot kellett a Vas Gereben utcában hagyni. Ellenben kedden délelőtt kedden délután 14 órára kaptunk időpontot, a vizsgasoron egy percet sem kellett várni, a teljes etap az összes papírral 1 óra alatt teljesíthető volt, a soron pedig mindenki elalélt az autótól, hogy mennyire egyben van, hogy minden értéke gyári − ezek szerint ilyen egy 53 ezer kilométert Olaszországban futott MX-5. Persze ne általánosítsunk, maradjunk annyiban, hogy kollégánknak piszok nagy mázlija volt.

Egy csík hátra, egy előre, és már fent is vannak a rendszámtáblák Egy csík hátra, egy előre, és már fent is vannak a rendszámtáblák

Egy csík hátra, egy előre, és már fent is vannak a rendszámtáblák

A Közlekedési Felügyelet után pedig útba is esett számára a NAV Száva utcai kirendeltsége, ami − a megszokottól jelentősen eltérően − kongott az ürességtől, ott tehát fél óra alatt végzett a szükséges VPID szám igénylésével és az 1,8 literes motor, a 7 éves kor és az Euro4-es emissziós norma miatt kellően alacsony, 160 200 forintos regisztrációs díj befizetésével, valamint az igazolások leadásával, átvételével. Következhetett tehát az okmányiroda, melyből a központi szinte irodánk mellett van, s este 8-ig nyitva. Ott is mindössze egyetlen ember volt előtte, miként az összes többi helyen, a korrekt hozzáállást korrekttel viszonozta az ügyintéző, s 16:30-ra, 3 órával azután, hogy kollégánk az irodából elindult a vizsgára, már megvolt a magyar rendszám, amelyhez már csak keretet kellett venni, s szerelhettük is fel. A pénteken kissé keservesen, de végül elhozott MX-5 tehát kedd estére már magyar rendszámmal futhatott, közben persze kapott egy alapos hazai takarítást, karosszéria- és lámpapolírozást is, így már tényleg egészen jól mutat. Következő hónapban jöhetnek majd rá az új gumik, ugyanis hiába nincsenek elkopva a gyáriak, a kor azért már picit érződik rajtuk, nem úgy mint az MX-5-ön, ami 7 évesen is tényleg egészen újszerű autónak tűnik.

Ez is érdekes lehet:
 

Ha ma gyártanák, akkor is menő lenne - Veterán az Opel Calibra!

Különösen veszélyes, ha az ember fotókat kezd el keresni az Opel Calibráról. Még ma is éppen...

Idén húzhatja be a harmadik X-et a Renault Clio

A világ legkelendőbb francia autója idén tölti be a harmincadik életévét. Persze hivatalosan...

Hedonista benzinégetés és spórolós hibridek legfrissebb podcastban

Minden ötödik magyar elkövet valami hibát autóvásárláskor. Kielemeztük a témát és szót ejtettünk...

Árharc: Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq

Idén a Peugeot és a Skoda is SUV köntösben hozott lényegében hétüléses egyterűt. Akad különbség...

Budapest-Bamako: a befutó után is érkeznek még érdekes beszámolók

Bár a Budapest-Bamako mezőnye vasárnap befutott Sierra Leone fővárosában a célba, a nagy hajtás...

Ikarus 30: hatvan éves a nejlonbusz

Botránnyal kezdődött az élete, igazából nem vált be a forgalomban sem, mégis maradandó nyomott...

Elkezdődött a PSA-motorok sorozatgyártása Szentgotthárdon

Néhány hete már felkészült a szentgotthárdi gyár és személyzete az új motorok gyártására, ám...

Ínségpróbán a hibrid, a dízel, a szívó és a turbós benzines

Nem összehasonlító teszt, csak fogyasztáspróba: négy teljesen különböző, ám kivétel nélkül családi...

Több mint százezer termék közt sem veszel el – Szétnéztünk a SzerszamKell.hu-nál!

Nem csak online webáruház a SzerszamKell.hu, tisztességes üzletet tartanak fenn, ahol az összes...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tYXpkYQ==
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (14 db)

Katona Mátyás írta: 2013 október 09., szerda 10:29:15 − szerző
Docki írta: 7 éve

Sziasztok!



Azt írtátok, hogy a kinti papír rendszámhoz nem járt biztosítás, azt előzőleg itthon kellet kötnötök. Kint drágább lenne, vagy idő- és nyelismeret hiánya miatt döntöttetek így? Másik kérdésem: ismerősöktöl azt az információt kaptam; ez a papírrendszám csak az olasz határig érvényes. Bár ez furcs lenne, de mint tudjuk az olaszoknál minden előfordulhat, ezért kérném segítségeteket. Köszönöm


Elnézést a késői válaszért. A biztosítás megkötése egyszerűbb és olcsóbb is volt itthonról. Interneten keresztül egyébként akár kintről is intézhető lett volna. A rendszám pedig nem csak az olasz határig érvényes, nemzetközi.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Autókupec írta: 2013 augusztus 25., vasárnap 17:09:56

Példát vehetnének róla az ország többi részén.

Szombathelyen a KPM-nél MÁSFÉL HÓNAPRA KAPSZ IDŐPONTOT első forgalomba helyezéshez....
Utánna a szombathelyi Okmányirodában (Kormányablakban) újabb másfél hónapra kapsz időpontot.

Ez a vicc kategóriája nem? Mindenkit ki kellene mindkét helyről rúgni, főnöktől ügyintézőn át a takarítónőig, akkor talán rend lenne....

A válaszoláshoz belépés szükséges
Docki írta: 2013 augusztus 13., kedd 18:44:21

Sziasztok!

Azt írtátok, hogy a kinti papír rendszámhoz nem járt biztosítás, azt előzőleg itthon kellet kötnötök. Kint drágább lenne, vagy idő- és nyelismeret hiánya miatt döntöttetek így? Másik kérdésem: ismerősöktöl azt az információt kaptam; ez a papírrendszám csak az olasz határig érvényes. Bár ez furcs lenne, de mint tudjuk az olaszoknál minden előfordulhat, ezért kérném segítségeteket. Köszönöm

A válaszoláshoz belépés szükséges
kispeugeot írta: 2013 augusztus 10., szombat 18:41:16

Sziasztok !

Kérnék egy kis segítséget. Szeretnék én is lábon behozni autót Olaszországból. Az olasz ideiglenes rendszám és a hozzá tartozó biztosítás megkötése érdekelne. Hogy és hol történik ? Mi szükséges hozzá és kb. mennyibe kerül ? Köszi.

A válaszoláshoz belépés szükséges
vidi500 írta: 2013 augusztus 08., csütörtök 23:42:44
Ogre84 írta: 7 éve

Nem a ruhat eszi az embert, ezt mind tudjuk. :) Én például az autómra igényesebb vagyok, mint az öltözködésemre. Nem járok szakadt cuccokban, de nem igazán szokott meghatni, hogy a zoknim színe nem megy a nacimhoz.

Vidi500: Meglepően aktív tag vagy, ahhoz képest, hogy csupán használati tárgyként tekintesz az autókra. Nálam lassan odáig fajul a dolog, hogy elsősorban hobbi, másodsorban eszköz. Emiatt meg kell fontolnom, hogy a mostani autóm hobbiautó státuszba taszítsam, és vegyek mellé egy eszközt. Ki is szúrtam magammal, egész nyáron bringával járok, mert az autó mindig éppen készül. :) Ebből látszik, hogy valójában számomra nem is létszükséglet, hiszen lassan 3 hónapja boldogulok nélküle, ez alatt kb. két hetet tudtam használni, akkor is csak egy találkozóra mentem el vele.


Volt időszak, amikor hobbiként, meg státuszként tekintettem az autóra. Nem egyszer volt 3 is egyszerre. Ma már nem hódolok az ilyennek, minden csoda 3 napig tart, és utána végeszakad az álomnak. A megváltozott közlekedési körülmények is kiábrándítóak. Ettől függetlenül műszaki és gazdasági szempontból érdekelnek.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Ogre84 írta: 2013 augusztus 08., csütörtök 22:55:51

Nem a ruhat eszi az embert, ezt mind tudjuk. :) Én például az autómra igényesebb vagyok, mint az öltözködésemre. Nem járok szakadt cuccokban, de nem igazán szokott meghatni, hogy a zoknim színe nem megy a nacimhoz.
Vidi500: Meglepően aktív tag vagy, ahhoz képest, hogy csupán használati tárgyként tekintesz az autókra. Nálam lassan odáig fajul a dolog, hogy elsősorban hobbi, másodsorban eszköz. Emiatt meg kell fontolnom, hogy a mostani autóm hobbiautó státuszba taszítsam, és vegyek mellé egy eszközt. Ki is szúrtam magammal, egész nyáron bringával járok, mert az autó mindig éppen készül. :) Ebből látszik, hogy valójában számomra nem is létszükséglet, hiszen lassan 3 hónapja boldogulok nélküle, ez alatt kb. két hetet tudtam használni, akkor is csak egy találkozóra mentem el vele.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Combi27 írta: 2013 augusztus 08., csütörtök 20:36:37

kérdés: előre nem lehetett volna "matrica" rendszám?
Így az összkép elég "súlyos" :D

A válaszoláshoz belépés szükséges
vidi500 írta: 2013 augusztus 08., csütörtök 15:35:29
zold írta: 7 éve

Akkor te ezek szerinte egy Z4essel vagy egy Boxterrel valósítottad meg álmaidat? :P


Előzmények megtekintése

Számomra az autó egy használati tárgy és nem álom.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Katona Mátyás írta: 2013 augusztus 08., csütörtök 15:31:26 − szerző
korosla írta: 7 éve

MX 5 jó Ízlésre vall, balesetmentes kilométereket kívánok. De..... Mindenféleképpen meg kell jegyezzem az új tulaj öltözködési stílusát. Barna cipő, barna zokni ( nem boka) kék kockás halásznadrág, és zárásként csíkos ing. Zseniális. Legalább autók terén jó az ízlése !!!!!!


Előzmények megtekintése

Megjegyzem, hogy nem az autó tulajdonosa látható a képen, hanem én. Amúgy napközben egy - a többihez passzoló - hosszú nadrág volt rajtam, majd a parkolóban szereléshez lecseréltem azt egy táskába gyűrt rövidnadrágra.

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 2013 augusztus 08., csütörtök 13:56:21
vidi500 írta: 7 éve

Az ízlés szubjektív dolog. Én pl. nem vennék MX 5-öt, mert nem szeretek az "aszfalton" ülni, a ki és beszállási kényelmetlenségről nem is beszélve.


Előzmények megtekintése

Akkor te ezek szerinte egy Z4essel vagy egy Boxterrel valósítottad meg álmaidat? :P

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tYXpkYQ==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tYXpkYQ==

Friss tesztek

Dögös köntösbe bújtatták a Prius II. hajtásláncát

Absztinens sporttörpe - Toyota Yaris GR Sport Edition teszt

Idén kifut a Yaris jelenlegi generációja, ám mielőtt elfogynak a kereskedésből a modellek és megérkezik az új generáció,, néhány egyedi szériával kedveskedik a Toyota. Például a GR Sport változattal.


Jelentős fogyókúra és teljes stílusváltás – Opel Corsa 1.2 Turbo 100 HP teszt

Csak könnyedén – Opel Corsa teszt Videó

Egyre biztosabb, hogy a PSA házasság az Opel számára minden tekintetben kifizetődő lesz. Az új Corsában már csak az embléma német, és ennek mindenki csak örülhet.


Mazda CX-30 Skyactiv-X teszt

Nincsenek csodák? - Mazda CX-30 Skyactiv-X teszt

Nemes céllal született meg a Skyactiv-X motor, hiszen a fogyasztáscsökkentés és a károsanyag-kibocsátás mérséklése lebegett a tervezők szeme előtt a megalkotásakor. Most elmesélem, hogy ez mennyire sikerült egy SUV-ban.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tYXpkYQ==
Hirdetés

MAZDA tesztek

Tervezett népszerűség - Mazda CX-30 G122 Plus teszt

Dögös harmincas? Mazda CX-30

Másként jár a kikövezett úton a Mazda, különleges eszközöket alkalmaz, amik kétség kívül működnek. Az érzelmeknek parancsolni szinte lehetetlen.


Mazda6 G165 Revolution teszt

Merni kell forgatni - Mazda6 teszt

A Mazda forradalma csöndes, de nem eredménytelen. A frissített 6-os legügyesebb változatát tesztelve nem is értem, miért nem fogy még több.


Mazda CX-5 2.0 AWD Revolution teszt

Ilyen könnyű lenne? - Mazda CX-5 teszt

Napfénytetőt leszámítva minden finomsággal megtömött CX-5-öt kaptunk első tesztünkre, kétliteres benzinmotorral, összkerék-hajtással, totális Skyactiv-kezeléssel.


Mazda RX-8 Revolution teszt

Nem gyárt több porszívót a Mazda Videó

A Mazdánál komolyan hittek abban, hogy meg tudják oldani a Wankel-motor problémáit. Nem jött össze, így sajnos eljött a szomorú pillanat, hogy a Mazda RX-8 elbúcsúzzon tőlünk. Azért utoljára még tartogatott egy meglepetést.


Mazda5 1.6 CD115 TX teszt

Ülésenként egymillió - Mazda5 teszt

Két tolóajtó, hét ülés, nyolc szelep - a számok tükrében így fest a Mazda kompakt, 1,6-os dízelmotorral szerelt egyterűje, amely az 5-ös jelzést kapta.


Még több MAZDA teszt

Címlapon


Friss cikkek

Könnyű-hibrid rendszert kapott a Suzuki Vitara, végre kipróbálhattuk!

Hibriddé vált a kedvenc autónk – Kipróbáltuk az új Vitarát!

Tegnap – Újdonság

Nem kell túlmisztifikálni, de tény, hogy jelentősen modernebb technikával folytatja életét Magyarország legnépszerűbb új autója, a Suzuki Vitara. Kipróbáltuk az új hibridet!


Budapest-Bamako: a befutó után is érkeznek még érdekes beszámolók

Hét óra utazás a senki földjén? Ilyen is volt a Budapest-Bamakón

3 napja – Sztori

Bár a Budapest-Bamako mezőnye vasárnap befutott Sierra Leone fővárosában a célba, a nagy hajtás után is érkeznek még beszámolók.


Fejpénz, autópénz, hídpénz, biztosítás, útadó és sorompó nyitási hozzájárulás -  belépők Szenegálba

Mauritán határ: okostelefon a kilépésért, pénz a belépésért

6 napja – Sztori

A célhoz közelítve egyre viszontagságosabb körülményekről számolnak be a Budapest-Bamako résztvevői. Úttalan utak, hatalmas por és korrupt határőrök a hírekben.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

MAZDA MX-5 1.6i 16V Open Air

MAZDA MX-5 1.6i 16V Op...

Ár: 1.749.000 Ft

Évjárat: 2004 / 10

Kivitel: Cabrio

Üzemanyag: Benzin

MAZDA MX-5 2.0 160Le NÉVRE ÍRVA!

MAZDA MX-5 2.0 160Le N...

Ár: 2.700.000 Ft

Évjárat: 2006 / 1

Kivitel: Cabrio

Üzemanyag: Benzin

MAZDA MX-5 1.8i 16V Challenge Bőr EU5 Recaro Bőrbelső!Klíma!

MAZDA MX-5 1.8i 16V Ch...

Ár: 3.249.000 Ft

Évjárat: 2013 / 3

Kivitel: Cabrio

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!