0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Az adód rendben van? Összeomlás Budapesten

Magyarország 2014: egy kedves kis autós történet

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Rég nem háborodtam fel ennyire, ennyire rég nem szégyelltem magam mások miatt. Ezek vagyunk mi most itt Magyarországon? Siralomház.

A Michael Douglas formálta, elborult agyú kisember jutott eszembe a Joel Schumacher-féle Összeomlás című remek filmből (Falling Down, 1993). Szerencsére most "csak" agysejtek estek áldozatul

A Michael Douglas formálta, elborult agyú kisember jutott eszembe a Joel Schumacher-féle Összeomlás című remek filmből (Falling Down, 1993). Szerencsére most "csak" agysejtek estek áldozatul

Időpont: 2014. szeptember 8., hétfő, valamikor este 7 és 8 óra között, pontosabban nem emlékszem. Bár közelebb lehetett a 7-hez, mert még világos volt. A helyszín: Budapest, Buda, XII. kerület, Lejtő út. A Sashegyi és a Vas Gereben közti szakasz. Azért részletezem, hogy akár ismerjen is magára az illető, ismerjenek is magukra a szereplők, ha épp úgy alakul, hogy olvasnák ezt a cikket. De mindegy.

Hogy a nevéből adódóan lejtős (vagy emelkedős, attól függ, honnan nézzük) Lejtő úton történt, ami kiakasztott, azért is lényeges, mert olyan ez az utca, hogy kétirányú. De mivel az egyik oldalon, dombról lefelé a jobb oldalon parkolnak az autók, az így egysávosra szűkülő helyen állandó a konfrontáció. Telente gyakori összecsúszással, száraz időben "csak" olyan jelenetekkel, hogy a nem létező nyomdafesték is elpirulna a fogak kerítésén kiszökkenő szavaktól. És az ész megáll, hogy mennyien nem képesek kulturáltan közlekedni, viselkedni; felfogni, hogy rajtuk kívül esetleg mások is léteznek a Föld bolygón.

Google-képeken a helyszín. Kétirányú utca az egyik oldalon mindig parkoló több-kevesebb autóval, ami nyilván folyamatos konfliktusforrás Google-képeken a helyszín. Kétirányú utca az egyik oldalon mindig parkoló több-kevesebb autóval, ami nyilván folyamatos konfliktusforrás

Google-képeken a helyszín. Kétirányú utca az egyik oldalon mindig parkoló több-kevesebb autóval, ami nyilván folyamatos konfliktusforrás

Tehát hétfő este, Budapest, Lejtő út. "Fentről", a Vas Gereben felől hajtanék lefele, de a kereszteződéstől 50 méterre egy fehér kombi félig elfoglalja az utat. Benne senki. Szóval alapból a jobb oldalon parkoló autók, balra csak járda, plusz ez a valamiért keresztben álldigáló kocsi, mint forgalmi akadály. Amit nyilván ki lehet kerülni, nem egy bonyolult feladat. Ami bonyolult, hogy egyszerre csak egy autó fér el. Kinek van ilyenkor elsőbbsége? Ebben az esetben ilyesmin kár is agyalni. Udvariassági alapon kéne, hogy működjön. Hááát, két perc kellett, hogy átfűzzem magam a rohadtul nem gordiuszi csomón. Mert egy BMW-s úriember annyira érezte az autóját, hogy segíteni kellett neki − jaj, oldalanként csak 30-30 cm hely volt...

Átjutok, leparkolok. A fehér kombitól 50 méterre lefelé. Kiszállok, bezárok, indulnék, amikor jön a nagy találkozás: lentről egy 60 körüli újabb mondeós, fentről egy 40-es régi vectrás versenyző. A mondeós még az extra akadály előtt, lentről fölfelé, a vectrás túl az extra akadályon és hozzám hasonlóan néhány perces várakozáson, fentről lefelé. A mondeós balján, a vectrás jobbján a parkoló autók. Úgyhogy kinek van elsőbbsége? Igen, a mondeósnak. Ám a vectrás nem így gondolja, és mi van? Az, hogy szemben egymással állnak, s egyik sem hátrál. A mondeósnak könnyebb lenne, csak balra kormányozva kicsit visszagurul, a vectrásnak emelkedőn tolatnia picit nehezebb volna, nem is tolat.

Felháborító, pitiáner, hogy egy ilyen − persze szép, problémáktól mentes, jólétet, gazdagságot hirdető − személygépjármű láttán az a reakció, az elterelő-védekező mechnanizmus, hogy az adód rendben van-e...

Felháborító, pitiáner, hogy egy ilyen − persze szép, problémáktól mentes, jólétet, gazdagságot hirdető − személygépjármű láttán az a reakció, az elterelő-védekező mechnanizmus, hogy az adód rendben van-e...

Hanem mutogat, ablak lehúz, s a mondeósnak címezve ezt hallom: Nem látod, hogy jövök? Az ablakot szintén lehúzó mondeós némi szemforgatással és fejcsóválással válaszol, egyebet nem tesz. A vectrás kiszáll, hevesen gesztikulál, ismétli magát, én meg elkövetem a hibát (?), szokásommal ellentétben beleszólok: De hiszen neki (a mondeósnak) van elsőbbsége, nem? A mondeós még mindig csendben, sőt, ő visszavonult, ablak fel, nem moccan, tolatni soha nem fog, várja a sült kacsát, vagy tudom is én. Bezzeg a vectrás rám néz, s az autóra, amiről valószínűleg azt hiszi, hogy az enyém, s felharsan a tételmondat, a fogalmam sincs, hány forintos, cserébe felettébb szánalmas kérdés:

Az adód rendben van?

Egy Infiniti (Q50S Hybrid AWD) tesztautóval voltam (teszt hamarosan). Magyar rendszámossal ráadásul, ezért is nem értettem, mi van. Oké, ő ideges. Beleszóltam az egyoldalú vitájukba, be mertem szólni neki, bár nem sértőn, nem anyázva, ó, és ilyen puccos autóm van. Azaz nincs, de ő ezt nem tudhatta. Gazdag köcsögnek tartott. Sebaj, mondom neki, hogy nyugi, az autó nem az enyém, na nem mintha ez lenne a helyzet kulcsa. Erre ő előveszi a telefonját, nyomkodja, s tán még fényképezni is kezdi az Infinitit, a rendszámot... Nem látom, de nem is érdekel, visszaülök az autóba, s lejjebb csorgok, hogy ezzel plusz helyet adjak nekik, hogy történjen valami, hogy ne kelljen esetleg a járdára hajtaniuk, hogy a mögöttük gyülekező autósok is mehessenek a dolgukra, mindenki mehessen a dolgára, stb.

Stressz, frusztráció, nyárspolgárság kontra (közlekedési) kultúra − gratulálok, vagyis nem. És nincs jó megoldás. Az sem az, legfeljebb tipikus, ha becsukjuk a szemünk, fülünk, s kivonjuk magunkat a vitás helyzetekből. (A kép illusztráció)

Stressz, frusztráció, nyárspolgárság kontra (közlekedési) kultúra − gratulálok, vagyis nem. És nincs jó megoldás. Az sem az, legfeljebb tipikus, ha becsukjuk a szemünk, fülünk, s kivonjuk magunkat a vitás helyzetekből. (A kép illusztráció)

Ám ez sem elég. Egyik sem mozdul. Az ellenőr vagy ellenőrös lelkületű, a normális emberi kommunikációra a jelek szerint képtelen, szellemileg leárnyékolt vectrás újból megkérdezi, hogy rendben van-e az adóm. Mondom, igen, köszönöm, illetve újságíró volnék, hozom a fényképezőgépet, dokumentáljunk egy jót. Közben egy − talán corsás − néni is csatlakozik, értetlenkedik, hogy ennek meg hogyan lehet jogosítványa, végül egy mentő menti meg a szituációt. Mert vectrás barátunk a szirénától átkapcsol értelmes üzemmódba, bepattan a kocsijába, kitér a mondeós útjából, helyet ad a mentőnek, majd amikor az átszlalomozik a torlaszokon, nagy gázzal elhúz. A mondeós is. Utóbbi elégedetten, előbbi remélhetőleg lenyugodott, a frusztráltságtól agyonütve nem okozott balesetet, nem ütött el senkit, s nem is fog.

Kívánom neki, hogy ennél nagyobb gondja-baja sose legyen. Hogy nem álltak el az útjából. S hogy valaki közölte vele, nincs igaza. Ha még az lett volna, hogy bocs, sietnie kell a gyerek, az asszony, a stb. miatt. Vagy látni lehetett volna rajta, hogy egyáltalán felfogja, mi a vér is van. De nem. Semmi. Függöny. Egyébként aztán a fehér kombi miatt kihívták a rendőröket, akik egyrészt megkértek, hogy ne fényképezzek, másrészt vélelmezték, hogy a fehér kombi kéziféke elfáradhatott, a kocsi jobbról átcsúszhatott a bal oldalra, s a padka foghatta meg, blabla. Egy kutyasétáltatásnyival később már nem volt ott az autó. Én meg elszégyelltem magam, de csúnyán, és sokadszor is megfogadtam, hogy néhány (egy-két) százezer forintnál drágább kocsit nem veszek. Ide, Magyarországra, ebbe a feljelentgetős, bemószerolós, ha nekem nem jó, neked se legyen korba? Ahol... Nem is folytatom. Sírok, felejtek.

Ez is érdekes lehet:
 

Budapest-Bamako: a befutó után is érkeznek még érdekes beszámolók

Bár a Budapest-Bamako mezőnye vasárnap befutott Sierra Leone fővárosában a célba, a nagy hajtás...

Elkezdődött a PSA-motorok sorozatgyártása Szentgotthárdon

Néhány hete már felkészült a szentgotthárdi gyár és személyzete az új motorok gyártására, ám...

Járási rendszámok jövő évtől: 168 félét gyárthatnak

Jövőre területi, a kistérségeket nyugdíjazó járások alapján kiosztott, 168 különféle régiót jelölő...

Ínségpróbán a hibrid, a dízel, a szívó és a turbós benzines

Nem összehasonlító teszt, csak fogyasztáspróba: négy teljesen különböző, ám kivétel nélkül családi...

Ikarus 30: hatvan éves a nejlonbusz

Botránnyal kezdődött az élete, igazából nem vált be a forgalomban sem, mégis maradandó nyomott...

60 éves a Citroën Kacsa

Az 1948-as párizsi autószalonon mutatták be a Citroën legendássá vált kisautóját, a 2CV-t - magyarul...

Teslát idéző megoldásokat is kínál a hazai fejlesztésű Gorilla S10 autóvédelmi rendszer

Egy profi autóvédelmi rendszerrel nem csupán egy terméket, hanem szolgáltatást is vásárolunk...

Hedonista benzinégetés és spórolós hibridek legfrissebb podcastban

Minden ötödik magyar elkövet valami hibát autóvásárláskor. Kielemeztük a témát és szót ejtettünk...

Megnéztük a legújabb rendőrautókat. Erősek, mutatósak, de vajon mennyire lesznek tartósak?

December 23-án 385 új rendőrautó állt szolgálatba, idén még 1202 érkezik. Az új szirénásokból...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (41 db)

Bezzenev írta: 2014 szeptember 16., kedd 21:17:23
Bezzenev írta: 5 éve

Semmi, egyirányúsítani kell/ene az ilyen szarokat, nem tudom, h a közútkezelőnek eddig ez miért nem tűnt fel? Úgyis tele vagyunk egyirányúval..mert a parkolást biztos nem fogják betiltani..meghát, ott azért érdekes is lenne.



Ez egy simán megoldatlan fölösleges vesély és feszültségforrás, az ilyen 1 sávos 2 irányú utak...érthetetlen a létük.



A cikkíró, meg ha tisztában lenne a magyar vállalkozókkal, meg nem vállalkozókkal meg nézheti a nav adócsaló listáját és akkor rájöhet, hogy nem alaptalan az előítélet azokkal szemben, akik 10-20-30 milliós autókkal járkálnak. Persze, normális embernek max átfut az agyán, a frusztrált proli meg meg is említi, ahogy azt tette a vektrás (h)arcosunk is.


Előzmények megtekintése

Egyébként nem akarom védeni a prolit sem, de ezek az adócsalók kb ugyan ezen a szinten vannak...mert a csalásukkal, ugyanúgy téged,engem mindenkit megkárosítanak. El kell fogadni, hogy a balkánon egész egyszerűen, tisztességesen, nem taposva, nem csalva, átlagos családi háttérrel (gyerekvállalással) ilyen autóra nem lehet összespórolni a pénzt..ennyi. Ez nem zárja ki, a tehetségeseket, akinek szerencséje volt, vagy jó volt a családi háttér, de ezek vannak kevesebben.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Bezzenev írta: 2014 szeptember 16., kedd 21:12:40
Metti írta: 5 éve

Vagy hát nem tudom, végül is az a kérdés, ha a felek nem tudnak megegyezni, a kihívott hatóság mit szól a helyzethez.

Mérlegeli azt, hogy nekem 40 métert kellene visszatolatnom, míg a szemben állónak csak 5 métert, azaz egyértelműen láthatóan ő jóval később érkezett az útszűkületbe, bár a saját, az egyetlen járható sávban van.



Jó lenne tudni, mi a rendőrség álláspontja, aztán legközelebb semmi idegeskedés, azonnal telefon a rendőrségre!


Előzmények megtekintése

Semmi, egyirányúsítani kell/ene az ilyen szarokat, nem tudom, h a közútkezelőnek eddig ez miért nem tűnt fel? Úgyis tele vagyunk egyirányúval..mert a parkolást biztos nem fogják betiltani..meghát, ott azért érdekes is lenne.

Ez egy simán megoldatlan fölösleges vesély és feszültségforrás, az ilyen 1 sávos 2 irányú utak...érthetetlen a létük.

A cikkíró, meg ha tisztában lenne a magyar vállalkozókkal, meg nem vállalkozókkal meg nézheti a nav adócsaló listáját és akkor rájöhet, hogy nem alaptalan az előítélet azokkal szemben, akik 10-20-30 milliós autókkal járkálnak. Persze, normális embernek max átfut az agyán, a frusztrált proli meg meg is említi, ahogy azt tette a vektrás (h)arcosunk is.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Metti írta: 2014 szeptember 15., hétfő 11:55:14

Vagy hát nem tudom, végül is az a kérdés, ha a felek nem tudnak megegyezni, a kihívott hatóság mit szól a helyzethez.
Mérlegeli azt, hogy nekem 40 métert kellene visszatolatnom, míg a szemben állónak csak 5 métert, azaz egyértelműen láthatóan ő jóval később érkezett az útszűkületbe, bár a saját, az egyetlen járható sávban van.

Jó lenne tudni, mi a rendőrség álláspontja, aztán legközelebb semmi idegeskedés, azonnal telefon a rendőrségre!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Metti írta: 2014 szeptember 15., hétfő 11:33:24

Ezt már velem is eljátszották Fehérváron (behelyettesítve és lennék a vectrás). Az a kalamajka forrása, ha már bent vagy a csőben a parkoló autók mellett középtájon, és szemből bedugaszolnak. Velem az történt, hogy egy ilyen helyzetben behajtott velem szemben egy 50-es p...., és nem tágított, mert hogy neki van elsőbbsége, mert ő van a saját sávjában. Szemétláda. Hát majdnem rendőrséget kellett hívni, nehogy megverjem. Lehet ám, itt a cikkben is az lett bűnösnek kikiáltva, aki nem volt az………

Szerintem szabályozni kellene, hogy ha már valaki bent van az útszűkületben, szemből ne szabadjon, ne lehessen "bezárni" !!!!!!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Robert83 írta: 2014 szeptember 15., hétfő 09:50:05

Jok ezek a hozzaszolasok:)
Mar csak ezert is jo itt lenni:)
De egyebkent ez egy elegge komplikalt tarsadalmi problema.
Ami az en latoszogembol,tapasztalataimbol en ugy latom hogy a top menedzsereknel kezdodik
meg az oktatasukkal.Az emberi munkaerot legtobbszor nagyon nem becsulik,mindent
gepekkel akarnak kivaltani.Az embereket(alkalmazottakat) semmibe nezik,ami kihat mindenkire.
Az irodistakat istenitik,de aki a 2keze munkajat adja a cegert azt meg nagy ivben .......
Aki tapasztalatot igenylo munkat vegez annak kicsit jobb a szitu,amig a vezetok penzt latnak benne...

A válaszoláshoz belépés szükséges
menőmanó írta: 2014 szeptember 14., vasárnap 23:16:20
Kempelen írta: 5 éve

A szabálytalankodásról:

Itt találod:

http://www.vezess.hu/magazin/gyorshajtas_nem_is_olyan/36828/



"Én nagyon gyorsan vezetek, de minden idegszálammal az útra és a többiekre figyelek, ezért még nem is volt gondom belőle 23 év alatt (menőmanó)

A gyorshajtással semmi gond nincs, ha az ember tudja a saját határait. (menőmanó)"




Egy másik:

menomano - 2012.08.13. 19.13

Amit ÉN nem találok balesetveszélyesnek azt megteszem, függetlenül a szabályoktól, hiszen, ha az ember tudja a szabályok értelmét, akkor azt is tudja, hogy fenn éll e szükségessége az adott esetben vagy nem."




Ha szükséged van a melódra, akkor tényleg lassítsál barátom! Csúnya rágalmak, amiket megengedtél magadnak! A tárgyi tévedésedért nem kérem, hogy kérj bocsánatot, mert úgysem tennéd meg. Inkább maradj csendben!


Előzmények megtekintése

kempelen-holiday

Marhára nem érdekel a téma veled ellentétben (nem mentegetek beírásokat) és a bizonygatás sem, csak a miheztartás végett írom le, hátha tanulsz belőle és nem viselkedsz ostobán:
- Szánalmasnak tartom, hogy lementetted a beírásaimat holidayként (akkoriban még nem is volt kempelen fórumozó), de most kempelenként adod vissza.
- Kempelennek feltesznek egy kérdést, de holidayként válaszolsz rá (ezt akkor elcseszted).
- A stílusról és szóhasználat azonosságról ne is beszéljünk.
Szóval görcsölhetsz és tagadhatsz, de ezzel csak kiröhögteted magad.

A válaszoláshoz belépés szükséges
tastaltos írta: 2014 szeptember 14., vasárnap 09:34:26

Az alább elterülő komment halmazzal sikerült is bizonyítani azt a hipotézist, mely szerint még csak a közútra sem kell kimenni, hogy monitorozhassuk a közlekedésben részt vevő vezetők egymással szembeni habitusát...

Ezt a habitust kellene jó messzire elhagyni a közúton.
Nem szégyen hölgynek vagy úrnak lenni, de úgy is kell viselkedni.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Kempelen írta: 2014 szeptember 13., szombat 22:56:54
witz írta: 5 éve

Nos, Kempelen úr, szívesen leírnám ide a rendes neved, de az állásom még fontos,azért kimondható:





-több alkalommal leírtad, hogy a közúton úgy közlekedsz, ahogy neked tetszik

-adót csalsz barátom!-nem is keveset

-egyike vagy azoknak, akik - itt is- támadják, lebecsmérlik, lehülyézik a jelenlévőket. így a tapintatról nem nagyon beszélhetsz!

Az utolsó mondatodra: és hogyan akarod, kivel kiírtani???!! ezeket az "értéktelen népeket"!

Barátom, -és ezt csak szójátéknak vedd- nem vagy akárki, de a becsületről, emberségről, etikáról, erkölcsről halvány fogalmad sincs.


Előzmények megtekintése

A szabálytalankodásról:
Itt találod:
http://www.vezess.hu/magazin/gyorshajtas_nem_is_olyan/36828/

"Én nagyon gyorsan vezetek, de minden idegszálammal az útra és a többiekre figyelek, ezért még nem is volt gondom belőle 23 év alatt (menőmanó)
A gyorshajtással semmi gond nincs, ha az ember tudja a saját határait. (menőmanó)"


Egy másik:
menomano - 2012.08.13. 19.13
Amit ÉN nem találok balesetveszélyesnek azt megteszem, függetlenül a szabályoktól, hiszen, ha az ember tudja a szabályok értelmét, akkor azt is tudja, hogy fenn éll e szükségessége az adott esetben vagy nem."


Ha szükséged van a melódra, akkor tényleg lassítsál barátom! Csúnya rágalmak, amiket megengedtél magadnak! A tárgyi tévedésedért nem kérem, hogy kérj bocsánatot, mert úgysem tennéd meg. Inkább maradj csendben!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Kempelen írta: 2014 szeptember 13., szombat 22:35:24
menőmanó írta: 5 éve

"Nem tartozom senki táborba"



Örülök neki.



A "proliságba" pedig sok minden belefér...


Előzmények megtekintése

Pl. te! Vastagon!

A válaszoláshoz belépés szükséges
menőmanó írta: 2014 szeptember 13., szombat 22:25:26
solbnet írta: 5 éve

Nem tartozom senki táborba, semmilyen értelemben és nem is fogok soha, de amit írt a magyar "prolizmusról" abban történetesen tökigaza van...


Előzmények megtekintése

"Nem tartozom senki táborba"

Örülök neki.

A "proliságba" pedig sok minden belefér...

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs

Friss tesztek

Renault Zoe Z.E. R135 Intens teszt

Vajon mit tud az új Renault Zoe? Kifaggattuk!

Növelt kapacitású akkumulátor, erősített motor, villámtölthetőség opciója - a Renault Zoe továbbra is erős ajánlat a piacon. Megnéztük, miként fogyaszt valós, egyhetes használatban.


Dögös köntösbe bújtatták a Prius II. hajtásláncát

Absztinens sporttörpe - Toyota Yaris GR Sport Edition teszt

Idén kifut a Yaris jelenlegi generációja, ám mielőtt elfogynak a kereskedésből a modellek és megérkezik az új generáció, néhány egyedi szériával kedveskedik a Toyota. Például a GR Sport változattal.


Jelentős fogyókúra és teljes stílusváltás – Opel Corsa 1.2 Turbo 100 HP teszt

Csak könnyedén – Opel Corsa teszt Videó

Egyre biztosabb, hogy a PSA házasság az Opel számára minden tekintetben kifizetődő lesz. Az új Corsában már csak az embléma német, és ennek mindenki csak örülhet.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs
Hirdetés

OPEL tesztek

Villámpróba: Opel Combo Life 1.5 Turbo D

Ez most a legjobb vétel? Próbán az Opel legújabb családi autója

A PSA Autobest díjas egyeterű családjába immár az Opel Combo Life is beletartozik. Eláruljuk, miért számíthat ez a legjobb eladási adatokra!


Opel Grandland X 1.2 Innovation teszt

Szépített a válogatott - Opel Grandland X Videó

Az Opel és a franciák házassága először nem volt valami meggyőző, persze az Opel ebből csak jól jöhet ki. És a vásárlók is, de hagyják a kisebbet, a Grandland X lett igazán jó.


Opel Crossland X Innovation B1.2XHT MT6 teszt

Keresztre feszítve - Opel Crossland X

Nehéz Opelként nézni a Crossland X-re, pláne úgy, hogy a motorteret felnyitva rám ordít egy oroszlán. Ennél az Opel sokkal finomabban tudná azt, amit csinálnia kell.


Opel Mokka FWD 1.7 CDTI AT6 teszt

Szép, jó. Mi kell még? - Opel Mokka automata teszt

Automata váltóval és tolótetővel levett a lábamról az Opel Mokka. Vásárlói hasonlóan érezhetnek, így nyilván ők is elnézik gyengeségeit.


Opel Meriva 1.6 CDTI teszt

Vezetni jó! Opel Meriva 1.6 CDTI teszt

Magyar motor hajtja, öngyilkos ajtajú, tologatható hátsó üléses. Vajon tényleg szenzációs családi és utazóautó az Opel Meriva 1.6 CDTI?


Még több OPEL teszt

Címlapon


Friss cikkek

A héten cikkben már beszámoltunk az új Vitaráról, de most a podcastban el is meséljük a próbáját

Podcast: a legnépszerűbb magyar autó frissítéséről beszélgettünk

8 órája – Sztori

Egyre kevésbé népszerűek a dízelek, jönnek fel az alternatív hajtású autók, körükben még a hibridek adják az eladások zömét, közülük a már mindenképp hibrid Vitarát próbáltuk is a héten - e heti podcastunkban zömében ezekről beszéltünk.


Könnyű-hibrid rendszert kapott a Suzuki Vitara, végre kipróbálhattuk!

Hibriddé vált a kedvenc autónk – Kipróbáltuk az új Vitarát!

3 napja – Újdonság

Nem kell túlmisztifikálni, de tény, hogy jelentősen modernebb technikával folytatja életét Magyarország legnépszerűbb új autója, a Suzuki Vitara. Kipróbáltuk az új hibridet!


Budapest-Bamako: a befutó után is érkeznek még érdekes beszámolók

Hét óra utazás a senki földjén? Ilyen is volt a Budapest-Bamakón

5 napja – Sztori

Bár a Budapest-Bamako mezőnye vasárnap befutott Sierra Leone fővárosában a célba, a nagy hajtás után is érkeznek még beszámolók.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

OPEL FRONTERA 2.2 16V GL

OPEL FRONTERA 2.2 16V GL

Ár: 990.000 Ft

Évjárat: 1999 / 8

Kivitel: Terepjáró

Üzemanyag: Benzin

OPEL ZAFIRA B 1.8 Enjoy Hét személyes!149ezerkm!Tempomat!

OPEL ZAFIRA B 1.8 Enjo...

Ár: 2.549.000 Ft

Évjárat: 2011 / 2

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Benzin

OPEL CORSA E 1.4 Enjoy SZERVIZKÖNYV

OPEL CORSA E 1.4 Enjoy...

Ár: 2.550.000 Ft

Évjárat: 2016 / 3

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!