0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Ezek a legendák köröztek a Hungaroringen hétvégén

Masszív galérián a Hungaroring Classic

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nagyon vártuk, nagyot is szólt a Hungaroring Classic, aminek elképesztő felhozatalával autóbuziként és fotósként sem tudtam betelni.

%KA%Vannak képek, amiket büszkén mutatok majd az unokáknak, ez a 635 CSi-ről készült, éppen faroláshoz indulós ott lesz az albumban%KA%

Vannak képek, amiket büszkén mutatok majd az unokáknak, ez a 635 CSi-ről készült, éppen faroláshoz indulós ott lesz az albumban

Olyan jó ezt kimondani: komolyat szólt a Hungaroring Classic. Nem csalódott, aki a hétvégén kilátogatott hazánk egyetlen és leghíresebb Formula-1-es versenypályájára, hiszen bár számtalanszor jártak nálunk különböző klasszikus versenysorozatok, ilyen szintű és ennyi felbecsülhetetlen értékű motorsport-legendát felsorokoztató még soha. Ráadásul most a beharangozás is úgy zajlott, ahogy annak lennie kell, ezért a három nap alatt 24 ezren látogattak el a Hungaroringre. A paddock élt, a fehér sátrak pedig némi Goodwood hangulatot is hoztak. Most a hatvanas, hetvenes, nyolcvanas évekbeli klasszikusoké volt főszerepet, nem kevesebb, mint 160 versenyző vett részt az eseményen.

%KA%Két BMW 3.0 CSL napozik, egymás mellett, a Hungaroringen. Nem gyakori pillanat%KA%

Két BMW 3.0 CSL napozik, egymás mellett, a Hungaroringen. Nem gyakori pillanat

%KA%Minden tekintet a pályára tapadt, minden pillanatban újabb meglepetések köröztek, eközben a klubok területén is zajlott az élet%KA% %KA%Minden tekintet a pályára tapadt, minden pillanatban újabb meglepetések köröztek, eközben a klubok területén is zajlott az élet%KA%

Minden tekintet a pályára tapadt, minden pillanatban újabb meglepetések köröztek, eközben a klubok területén is zajlott az élet

%KA%Egyetlen módot tudok elképzelni, hogy egy harmadik generációs Ford Mustang tetsszen, az pedig épp ez a túraautó, azok pedig igen, szikrák!%KA%

Egyetlen módot tudok elképzelni, hogy egy harmadik generációs Ford Mustang tetsszen, az pedig épp ez a túraautó, azok pedig igen, szikrák!

Két nap közel sem volt elég, hogy beteljek ezekkel az autócsodákkal, és valószínűleg nem vagyok ezzel egyedül. Szerintem minden autórajongónak megvan a pillanat, amikor megtorpan egy autó előtt, és szó szerint nyitva marad a szája. Na, most képzeljék el ezt százszor egymás után. Legalábbis én meghökkent arccal vonultam végig az autósorokon, és próbáltam feldolgozni a sokkot, amit olyan töritanárok okoztak, mint pl.: egy Lancia Beta Montecarlo Turbo, egy De Tomaso Pantera, egy Porsche 962C vagy épp egy Volvo 240T. Életemben nem láttam még Shelby Cobrákat pályázni, Ford GT40-nel most találkoztam először élőben.

%KA%Ugyan ezek nem a híres Moby Dickek voltak, de a Kremer-féle Porsche 935 K3 prototípusokat sem bánta senki, főleg, amíg ilyen szépeket lángoltak%KA%

Ugyan ezek nem a híres Moby Dickek voltak, de a Kremer-féle Porsche 935 K3 prototípusokat sem bánta senki, főleg, amíg ilyen szépeket lángoltak

%KA%Ilyet korábban csak Le Mans-ban láthattak, most viszont hazánkba is elérkezett az időutazás. Élen a mára ikonná lett Mercedes-Benz C11, mögötte a nem kevésbé legenda Porsche 962%KA%

Ilyet korábban csak Le Mans-ban láthattak, most viszont hazánkba is elérkezett az időutazás. Élen a mára ikonná lett Mercedes-Benz C11, mögötte a nem kevésbé legenda Porsche 962

%KA%A mezőny egyetlen BMW M1-ese is odapörkölt ám, állítólag a konkrét példány 1979-es%KA%

A mezőny egyetlen BMW M1-ese is odapörkölt ám, állítólag a konkrét példány 1979-es

A mezőny legértékesebb autója állítólag a tízmillió eurót érő Ferrari 250 GT Breadvan volt, amiből egyetlen készült a világon. Remegő kezekkel fotóztam. A hétvége legszebb hangjának díját tőlem a Sauberrel közösen fejlesztett Mercedes-Benz C11 érdemelte ki, amivel korábban maga Michael Schumacher is körözött a fejlesztés során, és ami az elképesztően rövid féktávjain úgy szólt, mint egy mai LMP1-es autó, azonban kigyorsításkor finoman jelezte, hogy ez nem a hibrid technika, ez annál valami jóval romlottabb, szexibb.

%KA%Nekünk is van ám mire büszkének lennünk. Ez itt például Ferjáncz Attila gyönyörű Renault 17 Gordinijének replikája, patika állapotban%KA% %KA%Nekünk is van ám mire büszkének lennünk. Ez itt például Ferjáncz Attila gyönyörű Renault 17 Gordinijének replikája, patika állapotban%KA%

Nekünk is van ám mire büszkének lennünk. Ez itt például Ferjáncz Attila gyönyörű Renault 17 Gordinijének replikája, patika állapotban

%KA%Továbbra is felfoghatatlan, hogy az én memóriakártyámról jött le egy Ferrari 250 GT Breadvan%KA%

Továbbra is felfoghatatlan, hogy az én memóriakártyámról jött le egy Ferrari 250 GT Breadvan

%KA%Több gyártó hazai képviselete, így például az Audi, a Jaguar-Land Rover, a Lada, a Mercedes-Benz, az Opel és a Porsche is elhozta legújabb modelljeit, és különlegességekkel is készültek. Például először járt itthon a Panamera Sport Turismo, de múzeumi versenyautókból sem volt hiány%KA% %KA%Több gyártó hazai képviselete, így például az Audi, a Jaguar-Land Rover, a Lada, a Mercedes-Benz, az Opel és a Porsche is elhozta legújabb modelljeit, és különlegességekkel is készültek. Például először járt itthon a Panamera Sport Turismo, de múzeumi versenyautókból sem volt hiány%KA% %KA%Több gyártó hazai képviselete, így például az Audi, a Jaguar-Land Rover, a Lada, a Mercedes-Benz, az Opel és a Porsche is elhozta legújabb modelljeit, és különlegességekkel is készültek. Például először járt itthon a Panamera Sport Turismo, de múzeumi versenyautókból sem volt hiány%KA%

Több gyártó hazai képviselete, így például az Audi, a Jaguar-Land Rover, a Lada, a Mercedes-Benz, az Opel és a Porsche is elhozta legújabb modelljeit, és különlegességekkel is készültek. Például először járt itthon a Panamera Sport Turismo, de múzeumi versenyautókból sem volt hiány

Fotósként hétvégéim túlnyomó többségét a Hungaroring aszfaltja mellett töltöm, nem hazudok nagyot, ha azt mondom, hogy minden kanyart rogyásig fotóztam a legkülönbözőbb szögekből az elmúlt évek során. Mára kevésbé dob fel egy kupás Swift fotózása a kettes kanyar féktávján − pedig meglepődnénk, hogy mennyire keresztben esnek rá az ívre -, amikor viszont a sikánban egy 635 CSi dobja át a rázókövön, újra lángra kap az ember. Ahogy a hetvenes évek hosszútávú sztárjai is mind lángoltak féktávon, de olyan jó hosszan tartót. A Hungaroring Classic volt az a rendezvény, ahol minden egyes autó után elmosolyodunk, hiszen mindegyik másképp szól, másképp néz ki, mást mesél.

%KA%Leírhatatlan élmény volt Sándor Istvánt hazánk historic raliautói között sétálva látni, ugyanis a Casco Rallye is ellátogatott a Hungaroringre miután bejárták Budapest környékét%KA%

Leírhatatlan élmény volt Sándor Istvánt hazánk historic raliautói között sétálva látni, ugyanis a Casco Rallye is ellátogatott a Hungaroringre miután bejárták Budapest környékét

%KA%Ezen képek után ne mondja nekem senki, hogy nem nyomták ki a klasszikusok szemét%KA% %KA%Ezen képek után ne mondja nekem senki, hogy nem nyomták ki a klasszikusok szemét%KA% %KA%Ezen képek után ne mondja nekem senki, hogy nem nyomták ki a klasszikusok szemét%KA%

Ezen képek után ne mondja nekem senki, hogy nem nyomták ki a klasszikusok szemét

%KA%Azért itt-ott csak beszivárgott a jövő is a boxokba%KA%

Azért itt-ott csak beszivárgott a jövő is a boxokba

A köbcenti-túladagolás játszi könnyedséggel nyitotta ki a szívem, érződött, hogy minden autónak megvan a saját története. Szebben pedig nem is mesélhetnének, mint versenypályán, versenytempóban. Mert, hogy ezek a „srácok” nem spóroltak a technikával, a pilóták többsége tényleg kiautózta klasszikusa tudását, így masszív driftekből sem volt hiány. Még Emanuele Pirro, ötszörös Le Mans-i 24 órás győztes is ellátogatott a versenyre egy Alfa Romeo T33-mal: „Nagyon élveztem a vezetést ezen a pályán. A csúszós aszfalt fekszik az autóinknak, jó lehetett vele driftelni a kanyarokban.” Ilyen ez a sport, nem lehet abbahagyni és megunni.

%KA%Nem mindennap gurul végig az ember hazánk legszentebb aszfaltcsíkján, főleg nem egy Kacsában állva...%KA%

Nem mindennap gurul végig az ember hazánk legszentebb aszfaltcsíkján, főleg nem egy Kacsában állva...

%KA%...azonban, ha egyszer sikerült, ilyen...%KA%

...azonban, ha egyszer sikerült, ilyen...

%KA%...ilyen...%KA%

...ilyen...

%KA%...ilyen...%KA%

...ilyen...

%KA%...és ilyen képek születhetnek. Ezúton is köszönöm a lehetőséget a Citroen Automobile Club Hungary-nek%KA%

...és ilyen képek születhetnek. Ezúton is köszönöm a lehetőséget a Citroen Automobile Club Hungary-nek

A rendezvény további lüktetését hazánk legszebb klasszikusainak kiállítása is felvonulása adta. Utóbbi eseménybe magam is nyakig belekeveredtem a Citroën Automobile Club Hungary-nek köszönhetően, akiknek ezúton is köszönöm a világ legmenőbb stabilizátorát egy Citroën 2CV személyében. A francia ikon tetejéről fotózhattam a felvonulást, ezzel résztvevő egyéb kincseket, amiket felsorolni is lehetetlen feladat lenne. Mindig meglepődök, hogy milyen kincsek vannak elrejtve hazánkba, és öröm, hogy van olyan rendezvény, ahol ezeket meg is mutathatják. Szükség van ilyen, a legendás versenyautóknak méltó módon emléket állító rendezvényre hazánkban. Várnánk vissza őket jövőre! Máris hiányzik a folyamatos hangzavar és az etanol mindent elnyomó illata.

%KA%Holddal, naplementével pózol az 1976-os Porsche 934/5 a nap végén...%KA%

Holddal, naplementével pózol az 1976-os Porsche 934/5 a nap végén...

%KA%...ahogy a nagykönyvben meg van írva%KA%

...ahogy a nagykönyvben meg van írva

Ez is érdekes lehet:
 

Elkezdődött a PSA-motorok sorozatgyártása Szentgotthárdon

Néhány hete már felkészült a szentgotthárdi gyár és személyzete az új motorok gyártására, ám...

Budapest-Bamako: a befutó után is érkeznek még érdekes beszámolók

Bár a Budapest-Bamako mezőnye vasárnap befutott Sierra Leone fővárosában a célba, a nagy hajtás...

Szeptember 1-től fokozott rendszám ellenőrzés

Ellentmondásos hírek keringenek a sajtóban, miszerint hiába ellenőrzik fokozottan a külföldi...

Idén húzhatja be a harmadik X-et a Renault Clio

A világ legkelendőbb francia autója idén tölti be a harmincadik életévét. Persze hivatalosan...

Tavaly itthon 8 elektromos autót helyeztek forgalomba

A 2012-es sem az elektromos autók éve volt, s a trendeket elnézve a közeljövőben is inkább csak...

Ínségpróbán a hibrid, a dízel, a szívó és a turbós benzines

Nem összehasonlító teszt, csak fogyasztáspróba: négy teljesen különböző, ám kivétel nélkül családi...

Hedonista benzinégetés és spórolós hibridek legfrissebb podcastban

Minden ötödik magyar elkövet valami hibát autóvásárláskor. Kielemeztük a témát és szót ejtettünk...

Több európai autó elbukott az amerikai törésteszten, az ügyben azóta mégis kevés történt

Amióta az IIHS bevezette a kisátfedéses töréstesztjeit, csak az biztos, hogy a jelenlegi európai...

Járási rendszámok jövő évtől: 168 félét gyárthatnak

Jövőre területi, a kistérségeket nyugdíjazó járások alapján kiosztott, 168 különféle régiót jelölő...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (3 db)

ppgergő írta: 2017 október 05., csütörtök 11:26:21

Ügyes a svenk :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 2017 október 04., szerda 23:47:06

Akad egy pár ilyen oldtimer-versenyszéria Európában de ez a Peter Auto féle sorozat tényleg párját ritkítja.

A képek és a beszámolók alapján hoztuk amit lehet, a Hunaroring infrastruktúrája és a 25 e néző remélem újra idecsábítja a sorozatot jövő évben is. Gyönörűek voltak a hivatalos videók a pályamenti állásokból, ilyet Spából nem láttam.

A netes oldalak és a blogoszfére pedig olyan hírverést és elismertséget termetett, ami más országokban nem láttam.

Remélem jövő évben is bekerülünk a Peter Autó naptárába...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Cirtek írta: 2017 október 04., szerda 20:05:41

Mi vasárnap látogattunk ki, az idő is gyönyörű volt és tényleg zseniálisan sikerült maga a rendezvény! Sok legendás autó visszaköszönt a gyerekkori autóskártyákból :)
Gratulálok a szintén nagyszerű fotókhoz! Nagy kár azért a világoskék Loláért, amit összetörtek az egyik vasárnapi futamon (ahogy a képeken is látszik).

Minél több hasonló színvonalú rendezvényt!

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Dögös köntösbe bújtatták a Prius II. hajtásláncát

Absztinens sporttörpe - Toyota Yaris GR Sport Edition teszt

Idén kifut a Yaris jelenlegi generációja, ám mielőtt elfogynak a kereskedésből a modellek és megérkezik az új generáció,, néhány egyedi szériával kedveskedik a Toyota. Például a GR Sport változattal.


Jelentős fogyókúra és teljes stílusváltás – Opel Corsa 1.2 Turbo 100 HP teszt

Csak könnyedén – Opel Corsa teszt Videó

Egyre biztosabb, hogy a PSA házasság az Opel számára minden tekintetben kifizetődő lesz. Az új Corsában már csak az embléma német, és ennek mindenki csak örülhet.


Mazda CX-30 Skyactiv-X teszt

Nincsenek csodák? - Mazda CX-30 Skyactiv-X teszt

Nemes céllal született meg a Skyactiv-X motor, hiszen a fogyasztáscsökkentés és a károsanyag-kibocsátás mérséklése lebegett a tervezők szeme előtt a megalkotásakor. Most elmesélem, hogy ez mennyire sikerült egy SUV-ban.

Még több teszt
Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Könnyű-hibrid rendszert kapott a Suzuki Vitara, végre kipróbálhattuk!

Hibriddé vált a kedvenc autónk – Kipróbáltuk az új Vitarát!

20 órája – Újdonság

Nem kell túlmisztifikálni, de tény, hogy jelentősen modernebb technikával folytatja életét Magyarország legnépszerűbb új autója, a Suzuki Vitara. Kipróbáltuk az új hibridet!


Budapest-Bamako: a befutó után is érkeznek még érdekes beszámolók

Hét óra utazás a senki földjén? Ilyen is volt a Budapest-Bamakón

3 napja – Sztori

Bár a Budapest-Bamako mezőnye vasárnap befutott Sierra Leone fővárosában a célba, a nagy hajtás után is érkeznek még beszámolók.


Fejpénz, autópénz, hídpénz, biztosítás, útadó és sorompó nyitási hozzájárulás -  belépők Szenegálba

Mauritán határ: okostelefon a kilépésért, pénz a belépésért

6 napja – Sztori

A célhoz közelítve egyre viszontagságosabb körülményekről számolnak be a Budapest-Bamako résztvevői. Úttalan utak, hatalmas por és korrupt határőrök a hírekben.


Használtautó.hu

CITROEN XSARA PICASSO 1.6 Tendance 194000-KM!FRISS VIZSGA!

CITROEN XSARA PICASSO...

Ár: 899.000 Ft

Évjárat: 2008

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Benzin

BMW 525xi Nagyszervíz Xenon Szervízkönyv Napfénytető

BMW 525xi Nagyszervíz...

Ár: 2.299.000 Ft

Évjárat: 2006

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

HUMMER H2 6.0 V8

HUMMER H2 6.0 V8

Ár: 7.249.000 Ft

Évjárat: 2004 / 12

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!