0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Sikeres volt a taxisok demonstrációja, mégis várható blokád 

Megélhetésükért, a csőd ellen küzdenek a taxisok

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Immár második hete szerveztek demonstrációt a budapesti taxisok. Kifaggattuk őket: akár blokád is várható.

Még több videóért iratkozz fel a YouTube csatornánkra itt!

Nem a tegnapi volt az első demonstráció a közelmúltban a fővárosi taxisok részéről, hiszen egy héttel korábban, pünkösdhétfőn jelképesen eltemették 30 éves hivatásukat, miután információk szivárogtak ki a főváros vezetése által a közeljövőben megszavazni kívánt, s a tervek szerint már jövő év január 1-jén életbe lépő, a fővárosi taxik előírásait tartalmazó rendeletről. Bár a tervezet teljes egészét még az érintettek sem látták, az már köztudott, hogy 10 évesnél fiatalabb, legalább 1600 köbcentiméteres, légkondicionálóval felszerelt, egységes megjelenésű autókkal lehetne csak hivatalosan személyfuvarozást végezni, azaz taxizni.

Hiába friss, az új rendelet szerint csomagtérmérete alapján egy Lacetti SW sem lenne megfelelő budapesti taxinak

Hiába friss, az új rendelet szerint csomagtérmérete alapján egy Lacetti SW sem lenne megfelelő budapesti taxinak

Miután azonban a tegnapi volt az első olyan, ami komoly mértékben, ráadásul hétköznap délután forgatta fel Budapest közlekedését, magunk is megnéztük az eseményt, illetve megkérdeztük a résztvevőket, a szervezőket. Igazából épp akkor értünk a gyülekezési helynek számító, valahai Felvonulási térre, amikor az autók zöme Hősök tere irányába indulva a várost járta, így csak a városban autózó kollégánktól hallottuk, hogy rengetegen vannak, mi pedig az esemény központjánál annak életre hívóival készíthettünk interjút.

Kemény az árharc a piacon, az árak évek óta nem emelkedtek, az üzemanyagárak pedig igen. Nem tudnának új autókat beállítani a taxisok

Kemény az árharc a piacon, az árak évek óta nem emelkedtek, az üzemanyagárak pedig igen. Nem tudnának új autókat beállítani a taxisok

Mint azt a helyszínen megtudtuk, mintegy 1000-1500 fő vett részt a tüntetésen. Egyértelmű, hogy a taxisok megélhetésükért, létükért küzdenek, ugyanis sokuk számára csődöt jelentene a már mostani autójukra is érvényesíteni kívánt szabályzás, s így akár 2 hónapos, taxizásra átalakított, használt autóként ráadásul igen nehézkesen értékesíthető taxik szorulhatnának ki a piacról. Nehezíti a helyzetet, hogy a legtöbb taxis számára autója hitellel terhelt, így még kevésbé tudnának csak kiszállni azokból, illetve új, az előírásoknak megfelelő autót vásárolni. Magyarán nem csak munka nélkül maradnának, hanem jelentős hiteltartozás is a nyakukon maradna, amennyiben a jelenleg ismert elemekkel kerülne elfogadásra a taxikat szabályzó rendelet.

Mennyi idő alatt érnek ki?

A taxisok demonstrációja alatt nem csak kifaggattuk, próbára is tettük a taxisokat. Nyolc társaságot hívtunk fel, hogy el tudnának-e jönni zuglói irodánkhoz − végül egyiküket valóban igénybe is vettük. Bár információnk szerint a felvonuláson minden társaság képviseltette magát, s a diszpécserektől is megtudtuk, hogy a hétfő délutáninál rosszabb vállalási időket tudnak csak mondani, a legtöbb társaság 10 perces vagy az alatti kiérést ígért, ami egyáltalán nem rossz, hiszen annyi idő alatt az épületből is nehéz kijutni. Volt azonban olyan társaság is, aki fél órára tudott volna csak fuvart vállalni, a kapott ajánlatokat táblázatunk összesíti.

Budapest Taxi 10-30 perc
City Taxi 10 perc
Taxi 2000 20 perc
Rádió Tele5 Taxi 5 perc
6x6 Taxi 3 perc
Taxi4 6-7 perc
Taxi Plus 10 perc
Főtaxi 5 perc

Vihar előtt a Dózsa György úton, majd vihar után az '56-osok terén. Nem csak az eső, a taxisok hada is ellepte Budapestet Vihar előtt a Dózsa György úton, majd vihar után az '56-osok terén. Nem csak az eső, a taxisok hada is ellepte Budapestet

Vihar előtt a Dózsa György úton, majd vihar után az '56-osok terén. Nem csak az eső, a taxisok hada is ellepte Budapestet

Miként azt az Országos Taxis Szövetség elnökétől, Metál Zoltántól megtudtuk, céljuk nem más, mint az, hogy a főváros vezetése ismét tárgyalóasztalhoz üljön velük, s a szakmában dolgozók észrevételeivel, érveivel együtt dolgozzanak ki szabályzást úgy, hogy az ne fél év múlva, a már meglévő autókra, hanem kezdetben csak az újként taxiként beállított autókra legyen érvényes. A helyszínen kérdezett fuvarozóktól megtudtuk továbbá, hogy amennyiben, illetve ameddig nem jutnak egyezségre Budapest vezetésével, addig a fővárosiak hetente számíthatnak forgalomlassító demonstrációkra, s akár az 1990 őszén megélt, a várost bénító blokád sem elképzelhetetlen.

Ez is érdekes lehet:
 

Egy játékautó kalandos élete

Ki ne emlékezne gyerekkora kedvenc játékautóira és versenypályájára? Az alábbi videóban egy nagyban...

Dacia Duster 1.2 TCe kontra Suzuki SX4 S-Cross 1.6l VVT összehasonlító teszt

Vajon a magyar gyártású Suzuki SX4 S-Cross lenyomja a piac kedvencét, a Dacia Dustert? Melyik...

60 éves a Citroën Kacsa

Az 1948-as párizsi autószalonon mutatták be a Citroën legendássá vált kisautóját, a 2CV-t - magyarul...

Óriás tér 1 millió alatt - Mazda E 2200 használtan

Ritka az ilyen őszinte és elnyűhetetlen autó, mint a Mazda E 2200, ami ráadásul 6 üléssel is...

Jogsértés miatt több ezer hirdetését kellett törölje a Netriskauto

Bár az idén 20 éves Használtautó.hu továbbra is magasan piacvezető az oldalán található hirdetésszám...

Árharc: Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq

Idén a Peugeot és a Skoda is SUV köntösben hozott lényegében hétüléses egyterűt. Akad különbség...

Autók akcióban: a legjobb filmes autós üldözések, szerintem

Az autó sem mindegy milyen, de az legjobb, ha az üldözés szerves része a történetnek. Autóbuzik...

25 éves a Renault húzómodellje, a Clio

Kétszer lett Év Autója, egyben kupás sportkocsi és európai bestseller. A belőle faragott rusnya...

Teslát idéző megoldásokat is kínál a hazai fejlesztésű Gorilla S10 autóvédelmi rendszer

Egy profi autóvédelmi rendszerrel nem csupán egy terméket, hanem szolgáltatást is vásárolunk...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1za29kYQ==
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (9 db)

Combi27 írta: 2012 június 14., csütörtök 20:24:11

Nem értem, sok ország sok városában egységes típusú és színű taxik ellene nem tiltakoznak a taxisok, és megélnek belőle..lehet reklamálni, de mint lentebb írtam megköszönhetik a csalóknak...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Törölt felhasználó írta: 2012 június 12., kedd 18:59:07

Aha, biztos a 2002-es full extrás Mercedesben kockáztatja az életét a szegény anyuka nem a 1980-as BKV buszon vagy a metrón , ami bármikor kigyulladhat. A repülők is repkednek 20-30 évesen, érdekes hogy mindig a személyautókat kellene csak pár évente lecserélni. Ha taxiként, a szigorúbb műszkin megfelelt, nem tudom mi probléma lehet egy jól karban tarott 10-15 éves autóval.
Menj és oszd sz észt a BKV-nak, alig van 10 évnél faitalabb járművük, nagy részük tényleg életveszélyes, de ez valahogy senkinek nem probléma. Tudsz akár egy esetet is ahol az "öreg" taxi műszaki hibája miatt sérült meg valaki ?

A válaszoláshoz belépés szükséges
Janus0001 írta: 2012 június 12., kedd 16:23:04

"Canethx" Te egy olyan irigy büdösbogár vagy,hogy azért ilyen csöves ez az orzág,mert ilyenekkel van tele mint te!Mit csinálsz te büdöstojás,ahol csak 7 évig lehet használni az autót?Bkv
sofőr vagy,mert ott finom kis 7 éves autók mennek!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Canethx írta: 2012 június 09., szombat 13:05:39
simlis írta: 7 éve

Az anyádról nekem is meg van a véleményem hogy ilyen hülyét hozott erre a világra,mehettél volna rögtön a másikra.


Előzmények megtekintése

Az a vicces az egészbe, hogy a hozzászólásoddal és a mentalitásoddal, valamint a nagyon sokat mondó neveddel saját magad járatod le. Hogy az első szavad az anyádról megvan a véleményem :) na ez a másik fele. Egy szánalmas kis tuskó lehetsz. Szóra sem vagy érdemes. Üdvözletemet küldöm

A válaszoláshoz belépés szükséges
simlis írta: 2012 június 08., péntek 09:27:58
Canethx írta: 7 éve

A taxisok mindig csak sírni tudnak. Biztos van kivétel, de a legtöbb fillérvadász, koldusnak csak a szája nagy és nem veszi észre a nagyon hatalmas eszével, hogy új állást kellene keresni, mert amit most csinál az már nem kifizetődő. Nem tudom őket sajnálni és rajtam kívül sokan nem értenek velük egyet. Ha megcsinálják azt ami 90-ben volt túl sok támogatóra nem számíthatnak. A hétfői demonstrációnál is sokan bokán rúgták volna őket. Hány ember téphetné a száját és kimehetne az utcára balhézni, mégse teszi meg, hogy más életét megkeserítse. Én is munkára használom a kocsimat és megkötés, hogy 7 évnél idősebb nem lehet, pedig nem szállítok vele utasokat. Engem is érint a 430 forintos gázolaj, én is fizetek magam után járulékokat. Akkor az utca koldusa (taxis), aki életekért is felel, mert lehet, hogy beül mellé egy anyuka a két gyerekével mit van azon felháborodva, hogy neki nem lehet 10 évnél idősebb a járgánya.

Savanyú a szőlő mi kedves taxisok? Húzzatok állásinterjúra, hátha felvesznek titeket valahová.

Mit nem lehet azon belátni, hogy 6000 taxi nem fér el 1700 droszton? Hol akarnak 240 Ft-ot keresni kilóméterenként, amikor a kutya nem ül be egy taxiba még 150 Ft/km mellett sem. Ezeket végig kellene gondolni aztán balhézni. Arról nem is beszélve, hogy a legtöbb ember utálja a taxisokat és előbb ül be egy félig kiszippantott pöce gödörbe, mint egy taxiba


Előzmények megtekintése

Az anyádról nekem is meg van a véleményem hogy ilyen hülyét hozott erre a világra,mehettél volna rögtön a másikra.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Canethx írta: 2012 június 06., szerda 18:49:47

A taxisok mindig csak sírni tudnak. Biztos van kivétel, de a legtöbb fillérvadász, koldusnak csak a szája nagy és nem veszi észre a nagyon hatalmas eszével, hogy új állást kellene keresni, mert amit most csinál az már nem kifizetődő. Nem tudom őket sajnálni és rajtam kívül sokan nem értenek velük egyet. Ha megcsinálják azt ami 90-ben volt túl sok támogatóra nem számíthatnak. A hétfői demonstrációnál is sokan bokán rúgták volna őket. Hány ember téphetné a száját és kimehetne az utcára balhézni, mégse teszi meg, hogy más életét megkeserítse. Én is munkára használom a kocsimat és megkötés, hogy 7 évnél idősebb nem lehet, pedig nem szállítok vele utasokat. Engem is érint a 430 forintos gázolaj, én is fizetek magam után járulékokat. Akkor az utca koldusa (taxis), aki életekért is felel, mert lehet, hogy beül mellé egy anyuka a két gyerekével mit van azon felháborodva, hogy neki nem lehet 10 évnél idősebb a járgánya.
Savanyú a szőlő mi kedves taxisok? Húzzatok állásinterjúra, hátha felvesznek titeket valahová.
Mit nem lehet azon belátni, hogy 6000 taxi nem fér el 1700 droszton? Hol akarnak 240 Ft-ot keresni kilóméterenként, amikor a kutya nem ül be egy taxiba még 150 Ft/km mellett sem. Ezeket végig kellene gondolni aztán balhézni. Arról nem is beszélve, hogy a legtöbb ember utálja a taxisokat és előbb ül be egy félig kiszippantott pöce gödörbe, mint egy taxiba

A válaszoláshoz belépés szükséges
ghtot írta: 2012 június 06., szerda 10:48:12

A taxis ott röhögött az autójában amikor a korkedvezményes nyugdíjak megvonása ellen demonstráltunk. Akkor most röhögjek én is?

A válaszoláshoz belépés szükséges
juhéj írta: 2012 június 06., szerda 01:31:59

Ilyen az élet gyerekek,én is nyeltem már eleget,ezt most a taxisok torkán fogják lenyomni.
ájmszori!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Combi27 írta: 2012 június 05., kedd 23:02:49

Ezt azoknak köszönhetik akik mahinálgatják a taxamétert.Ebben kellett volna összetartaniuk.2000-es évek elején egyszer mentem a naiv falusiként a Nyugatiból a Délibe taxival, ház azt hittem kib@szom a taxist mikor láttam az órán az 5300 forintos összeget..Ember, akkor abból a pénzből 200km-t tudtam volna autózni! Ez halál pontosan 4km-nyi távolság, és egy ott drosztoló taxival mentem, tehát még kiszállási díjat sem számíthatott fel.Jelenleg egy tarifakeresővel számolva, 1200-1500 forint a tarifa :)) nem sajnálom őket..

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1za29kYQ==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1za29kYQ==

Friss tesztek

A puttonyosban még sosem kellett csalódnunk – BMW 330d xDrive Touring

Van zsákjában minden jó! – BMW 330d Touring

Történnek furcsa dolgok a BMW-nél, de szerencsére, ami igazán fontos, arra többszörösen koncentrálnak. A 3-as sosem volt ennyire jó, mint most, hat hengerrel pedig azt adja, amit kell.


Íme, a vásárlók igénye – Csúcsmotorjával próbáltuk a Skoda Kamiqot

Közkívánatra – Skoda Kamiq

Túllépett már áraival azon a Skoda, hogy egyszerű népautónak mondhassuk, ehhez igazodik a minőség, a konstrukció és a kivitelezés is. Legkisebb crossoverükbe, a Kamiqba se lehet belekötni.


Citroën Grand C4 SpaceTourer 1.5 BlueHDi 130 Automata Feel teszt

Kényelemre vágyó nagycsaládosoknak: Citroën Grand C4 SpaceTourer

Hat évvel ezelőtt debütált a Citroën C4 Picasso harmadik, egyben a Grand C4 Picasso második generációja. Tavaly leginkább nevet váltottak: C4 SpaceTourer és Grand C4 SpaceTourer néven folytatták karrierjüket.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1za29kYQ==
Hirdetés

SKODA tesztek

Villámpróba: Tesztkörre vittünk egy új Skoda Scalát, te is megteheted!

Szintet lépett - Próbáld ki te is a Skoda Scalát!

Nevével is arra akartak utalni a Skodánál, hogy az új modellel elindultak egy új szint felé, de a lépcsőfokokat kettesével lépték. A Scala már az első próba alapján is nagyon korrekt autó, ha nem több.


Skoda Karoq Style 1.5 TSI DSG ACT teszt

Ne viccelj vele! Skoda Karoq teszt Videó

Bár a Skoda alighanem tudományosan határozta meg, hogy miként szülessen SUV-jainak neve, a Karoq nálunk viccelődésre adhat okot. Pedig van olyan jó autó, hogy nem érdemes vele tréfálkozni.


Skoda Kodiaq Style 2.0 TDI 4x4 DSG teszt

Bocs, a medvékre nem lehet haragudni! Videó

Már a Skodának is van hétüléses SUV-ja. Ráadásul olyan, amivel jó eséllyel a prémiummárkák vevőiből is csemegézni fog. A Kodiaq ugyanis egy ragadozó, medve.


Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Clever teszt

Egy ok az elégedettségre - Skoda Fabia Combi teszt

A Skoda Fabia kombiban az a jó, hogy kicsit sem feltűnő, és 4 milliós áron ő a kisautók svájci bicskája. Egy jó megoldás a mindennapokra.


Skoda Superb Combi Elegance 2.0 CR TDI DSG 170 teszt

Nem szegény ember Audija. Skoda Superb teszt

Eddig is kiváló és elképesztően tágas autó volt a Superb, most is annak találtuk. A Skoda frissített zászlóshajóját DSG-s dízel kombiként teszteltük.


Még több SKODA teszt

Címlapon


Friss cikkek

A piac legkedvezőbb árú hibrideit kínálja a Suzuki

Megfizethető hibridekkel erősít a Suzuki Videó

17 órája – Sztori

Ma már nem feltétlenül kell drágább autókra gondolni, ha a hibridek kerülnek szóba. A Suzuki minden eddiginél elérhetőbbeket kínál, az Ignis esetén ráadásul alapáron.


Alig két hete, hogy bemutatták, de már hazánkba is ellátogatott az Aston Martin DBX

Amikor az orrunkat megcsapja a finom bőr illata: Aston DBX

20 órája – Újdonság

Exkluzív élményben lehetett részünk, hiszen még a potenciális vásárlók előtt tekinthettük meg a brit gyártó legújabb modelljét. Nem árt tudni róla, hogy a legkomolyabb ligába érkezik a DBX, ahol Bentley és Porsche modellekkel mérkőzik.


Kipróbáltuk a piac legolcsóbb villanyautóját - Skoda CITIGOe iV  menetpróba

Hága városában vallattuk a villanyhajtású Skoda Citigót

Múlt héten – Újdonság

A Skoda 124 éves történetének első villanyautója a CITIGOe iV. Még akkor is, ha igazából egy VW e-up! átmaszkírozva.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

SKODA OCTAVIA 1.6 CR TDI Ambition

SKODA OCTAVIA 1.6 CR T...

Ár: 3.000.000 Ft

Évjárat: 2015 / 11

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

SKODA OCTAVIA 1.9 TDI. klíma. digitklíma

SKODA OCTAVIA 1.9 TDI....

Ár: 1.229.100 Ft

Évjárat: 2009

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

SKODA OCTAVIA RS 2.0 TFSI

SKODA OCTAVIA RS 2.0 TFSI

Ár: 1.590.000 Ft

Évjárat: 2007 / 6

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!