0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Ezeken az új autókon lehet spórolni jó értéktartásuk miatt

Meghatározóbb szempont új autó vásárlásakor a várható maradványérték - melyiknél jó?

·

Elsőre soknak tűnhet egy új autó ára, az alábbi modelleket viszont használt autóként is el lehet adni jó áron, megkönnyítve a következő autócserét.

%KA%Az új Corvette értéktartás terén is jól teljesít%KA%

Az új Corvette értéktartás terén is jól teljesít

A maradványértékek nagyban befolyásolják az autók megfizethetőségét: ha keveset veszít az értékéből egy modell több évnyi használat után, értelemszerűen jobb áron el tudjuk adni. Emellett a lízingszerződések havi részletét is meghatározza, hogy mennyit fog érni a jármű a szerződés végén, hiszen az új autó ára és a jósolt maradványérték közti különbözetet osztják szét a szerződés futamideje alatt (meg persze a kamatot), ezt az összeget kell havonta befizetni. Így tehát érdemes olyan autót választani, amely jól tartja értékét. Jövőbeli árakat persze csak előrejelezni lehet, biztosan csak az autó eladásakor tudhatjuk majd, mennyit is vesztett értékéből, mindenesetre vannak olyanok, akik statisztikai módszerekkel próbálják megjósolni az autók maradványértékeit. Ezzel foglalkozik az amerikai Kelley Blue Book, akik közzétették aktuális listájukat a legjobb értéktartású modellekről az amerikai piacon. Természetesen figyelembe kell venni, hogy az ottani piac eltér a hazaitól, másak a gyártók modellpalettái és a vásárlói szokások, ettől függetlenül viszont számunkra is hasznos következtetéseket lehet levonni az olyan modellek értéktartásáról, melyek itthon is elérhetők.

SUV-k

%KA%A crossoverek között a Subaru XV (az USA-ban Crosstrek) lett az első%KA%

A crossoverek között a Subaru XV (az USA-ban Crosstrek) lett az első

A nem prémium SUV-k kategóriájában értéktartás szempontjából a Subaru bizonyult a legjobbnak, az amerikai vásárlók 5 év használat után várhatóan a márka egyes modelljeinek újkori árából mintegy 45-50%-át lesznek hajlandók kifizetni. A kisebb SUV-k mezőnyében az XV után második és harmadik helyen a Honda HR-V és a Mazda CX-30 végeztek, az eggyel nagyobb méretosztályban a Honda CR-V és a Toyota RAV4 követik a Forestert, a közepes kategóriában pedig az Outback a Jeep Grand Cherokee-t és a Hyundai Santa Fe-t előzte meg − az első két esetben a legjobb három autó mind 40% fölötti értéktartással büszkélkedhet, az utóbbiban a második és harmadik helyezett azonban már 36-38%-ot fog érni 5 év után. Az off-roader kategóriában a Jeep Wrangler négy- és kétajtós változata végzett első és harmadik helyen (58% és 51%), közéjük a nálunk nem kapható Toyota 4Runner férkőzött be. A prémium SUV-knak külön kategóriát állítottak fel, ebben a legkisebb méretosztályban a Volvo XC40, a Lexus UX és a Jaguar E-Pace végeztek az első három helyen, az efölötti osztályban a Porsche Macant a Mercedes-Benz GLC és a Jaguar F-Pace követi, a nagyok között pedig a Porsche Cayenne tartja legjobban az értékét a Land Rover Discovery és a Lexus RX előtt − itt azonban már a legjobb értékek is csak 30-40% körül alakulnak. A hétüléses SUV-k között a nálunk is elérhető BMW X7 végzett a harmadik helyen 34%-kal, az óriás kategóriában pedig a Mercedes-Benz G-osztály lett a második 42%-kal.

Szedánok, sportautók és luxusautók

%KA%A Kia Stinger is bekerült a legjobb 3 közé a nagyméretű szedánok között%KA%

A Kia Stinger is bekerült a legjobb 3 közé a nagyméretű szedánok között

A kompakt szedánok kategóriájában a Subaru Impreza amerikai szedán változata végzett az első helyen, ezt követi a Honda Civic és a Toyota Corolla, mind 40% fölötti értéktartási aránnyal az 5 éves használat után. A közepes méretű szedánok között a Toyota Camry került be a top 3-ba, ami nálunk hibridként kapható, a nagy szedánoknál pedig a Kia Stinger 34%-os eredménye elegendő volt a harmadik helyhez. A sportkocsiknál − nem meglepő módon − az új, C8-as Corvette végzett az első helyen, ennek 55%-os értéktartást jósolnak, a második helyre pedig a Porsche 911 futott be. Luxusautóknál tarolt a Lexus, a belépőosztályban az ES és az RC kupé lett az első és harmadik legjobb maradványértékkel rendelkező modell, de a Mercedes-Benz CLA is bejutott közéjük − ezek 36-38%-os eredménnyel büszkélkedhetnek. Az egyik legnagyobb értékvesztéssel járó közepes prémium szedánok között a legjobb ismét egy Lexus, a GS lett, ezt követi a Mercedes-Benz E-osztály és az Audi A7, itt azonban a legjobb eredmények is mindössze 29-31% körüliek. A nagy luxusatók között a Porsche Panamera az első, a Lexus LS és az LC kupé előtt.

Hibridek és elektromos autók

%KA%A legjobb maradványértékeket felmutató hibrid a Toyota Prius lett%KA%

A legjobb maradványértékeket felmutató hibrid a Toyota Prius lett

Maradványértékek szempontjából az alternatív meghajtású járművek okozzák a legnagyobb fejtörést az ezzel foglalkozó cégek számára, hiszen ezek a modellek sokszor teljesen újak, így nem lehet régebbi adatokra hivatkozni az előrejelzések során, illetve az akkumulátoros hajtásrendszerük miatt más költségek merülnek fel a fenntartás és a használat során, melyek befolyásolhatják az autók jövőbeli árait. A hibridek között mindenesetre a Toyota Prius tartja várhatóan a legjobban az értékét, 5 év után is 40%-át fogja érni új árának, csakúgy, mint a Corolla hibrid verziója. Azonban ennél is jobb eredményt értek el az elektromos autók, ahova a legjobb 3 közé csak a Tesla autói fértek be (a Model X, 3 és S), itt a legjobb eredmény 44%.

Ezek tehát az amerikai piac legjobb értéktartású autói, ezeket az információkat azonban fenntartásokkal kell kezelnünk. A maradványértékeket nagyban befolyásolják a piaci igények, az elérhető választék, az eladói és szervizhálózat és számos más tényező. A magyar piac összetétele jelentősen különbözik az amerikaiétól, így nálunk nagy valószínűséggel más sorrendek alakulhatnak ki. Továbbá érdemes figyelembe venni, hogy mindezek előrejelzések, hiszen nem létezik 5 éves BMW X7-es, melynek használt áraiból kiindulva egy új X7-es maradványértékét is meg lehetne jósolni. A százalékos adatok értékei pedig inkább az egymáshoz való viszonyítást szolgálják, nyilván más értékek érvényesek a különböző ideig és távon használt autókra, a relatív értéktartás viszont általában nem változik nagy mértékben a különböző kor-kilométer kombinációk között. Így összességéebn ezek az eredmények is szolgálhatnak hasznos információval, ha új autót vásárolunk.

Ez is érdekes lehet:
 

Kisokos nem csak gyorshajtóknak, a ma érvényes bírságtételek gyorshajtásért és némi traffipaxinfó

Hú, belecsúsztam a falutáblába 65-tel. Benne van a 10 százalékban? Lesz-e belőle bírság?

Budapest-Bamako: a befutó után is érkeznek még érdekes beszámolók

Bár a Budapest-Bamako mezőnye vasárnap befutott Sierra Leone fővárosában a célba, a nagy hajtás...

Több mint százezer termék közt sem veszel el – Szétnéztünk a SzerszamKell.hu-nál!

Nem csak online webáruház a SzerszamKell.hu, tisztességes üzletet tartanak fenn, ahol az összes...

Ikarus 30: hatvan éves a nejlonbusz

Botránnyal kezdődött az élete, igazából nem vált be a forgalomban sem, mégis maradandó nyomott...

Elstartolt a Budapest-Bamako Rally olyan masinákkal, amire nem számítasz

Már 15 éve, hogy elrajtolt az első Budapest-Bamako Rally, amely egyre nagyszabásúbb rendezvénnyé...

Nem ígérkezik unalmasnak 2020 sem, a naptár máris tele van friss típusokkal

Idén sem pihen meg az autóipar, rengeteg újdonsággal lehet majd találkozni a szalonokban, ebből...

Trükkös csalások használt autókkal

Megvan álmaink autója! Remek kondíció, kedvező évjárat, és amit végképpen alig hiszünk: az ár...

Minden az LPG átépítésről és a gazdaságosságáról

Az autógáz még ma is bőven gazdaságos. De kinek éri meg ez a környezetkímélő üzem? Milyen egy...

Van idő felkészülni, megjelent a januártól hatályos útdíj-rendelet

A Magyar Közlöny december 30-i számában megjelent az útdíjfizetési rendszer módosításáról szóló...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Friss tesztek

Alapmotorral próbáltuk az új Renault Capturt

Francia magaskényelem - Renault Captur TCe 100 villámteszt

Izmosabb, maszkulinabb megjelenéssel hódít az új Renault Captur. Ugyanakkor az erőteljesebb megjelenés mellett aprócska, egyliteres motorral is megrendelhető, most ezt az alap hajtásláncot próbáltuk ki.


Hyundai Kona 1.6 GDi Hybrid 2 WD DCT teszt

Arany középút - Hyundai Kona hibrid teszt

Nem bízza a véletlenre a Hyundai, hogy mindenki megtalálja a számára megfelelő Kona modellt. Rendelhető benzines, dízel, villanyhajtású és most már hibrid változat is. Utóbbi egy igazi arany középútnak tűnik.


Keménykedés mindenek felett – BMW X4 M Competition teszt

Menőségérzet – BMW X4 M Competition

A Competition modellek nem épp versenyautókat takarnak a BMW-nél, csupán a legkeményebb kiviteleket. Ez pedig az X4 M Competition esetében 510 lóerőt és őrülten jó stabilitást jelent.

Még több teszt
Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Megérkeztek a hazai piacra a DS villamosított modelljei

Jól áll a DS-nek a villamosság

Tegnap – Újdonság

Bekeményít a DS az elektromobilitás terén, mindegyik modelljéből érkeznek a részben vagy teljesen villanyhajtású változatok.


Ráncfelvarrást kapott a Renault zászlóshajója, a Talisman

Öt év után frissül a Renault Talisman

2 napja – Újdonság

Szokatlan módon már fél évtizede nem nyúltak a franciák a nagyautójukhoz, most is leginkább csak a technológiát frissítették - bár a stílusra így sem lehet panasz, a szegmensben még mindig ez az egyik legvonzóbb szedán.


Még egy csokornyi információ az E10 üzemanyagról

E10 a kutakon - miért kellett ez, mit kell tudni róla?

2 napja – Sztori

Lassan negyed éve velünk van az E10, hiszen már december végén megjelent a töltőállomásokon. Írtunk róla már többször, most pedig bevezetésének okait, következményeit néztük meg.


Használtautó.hu

OPEL CORSA 1.3 CDTI Active

OPEL CORSA 1.3 CDTI Ac...

Ár: 1.860.000 Ft

Évjárat: 2016

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

VOLKSWAGEN PASSAT V VARIANT 1.9 PD TDi TRENDILNE

VOLKSWAGEN PASSAT V VA...

Ár: 837.000 Ft

Évjárat: 2001 / 12

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

FORD ESCORT 1.6i COUPE

FORD ESCORT 1.6i COUPE

Ár: 157.000 Ft

Évjárat: 1994 / 12

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!