0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

A rendőrségnél is beköszöntött a turbókorszak 

Megnéztük a legújabb rendőrautókat. Erősek, mutatósak, de vajon mennyire lesznek tartósak?

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

December 23-án 385 új rendőrautó állt szolgálatba, idén még 1202 érkezik. Az új szirénásokból három különböző modellt is megtekinthettünk.

Még több videóért iratkozz fel a YouTube csatornánkra itt!

Bár már kevéssel karácsony előtt tudtuk, hogy új autókat kap a rendőrség, kissé meglepő volt a december 22-én érkezett meghívó, amely a következő napra, december 23-ára szólt, a 9,4 milliárd forintból szolgálatba álló 1587 rendőrautó első, 385 példányos részletének átadására. Akkor az Európai Unió Külső Határok Alap támogatásával Mercedes Sprintereket, Skoda Octavia Combikat és Skoda Yetiket, míg a központi költségvetés által finanszírozva Audi A3 Limousine, Mercedes-Benz B-osztály és Skoda Octavia Combi járőrautókat adtak át. Utóbbi három rendőrautóból nézhettünk meg egy-egy példányt az ORFK Kommunikációs Szolgálata jóvoltából.

Tavaly december 23-án 385 új rendőrautó, legnagyobb számban Skoda Octavia Combi, a már korábban is alkalmazott Skoda Yeti, Audi A3 Limousine és Mercedes B-osztály állt szolgálatba, a Yeti kivételével néztük meg őket

Tavaly december 23-án 385 új rendőrautó, legnagyobb számban Skoda Octavia Combi, a már korábban is alkalmazott Skoda Yeti, Audi A3 Limousine és Mercedes B-osztály állt szolgálatba, a Yeti kivételével néztük meg őket

Kívülről egységes LED fényhíd, meg persze a csíkos matricázás különbözteti meg a járőrautókat az azonos modellektől, meg persze a rendőrség ügyintézői autóitól, ugyanis utóbbiak táborát is szép számmal fogják növelni a legújabb autóbeszerzések. Az 1587 új autóból 225 darab Mercedes B-osztály, abból viszont mindössze 195 darab a matricázott járőrautó, a 150 Audi A3 Limousine esetén csupán 30 a felismerhető rendőrautó, a többi ügyintézői, míg a Skoda Octavia Combiból mind a 150 példány matricázott. Az idei első negyedévben még szolgálatba álló 1202 rendőrautó között továbbá Audi A4 (ráadásul S4), delegációs autónak használandó Audi A6, Opel Astra, SEAT Toledo és Suzuki Swift is lesz.

Egységesek a LED-es, éjjel és főként nappal is jobban látható, a hagyományos izzósaknál szerényebb fogyasztású fényhidak. A járőrautók csúcsmodellje a 184 lóerős, 2,0 literes turbós benzines, összkerékhajtású és duplakuplungos automataváltós B 220 4Matic

Egységesek a LED-es, éjjel és főként nappal is jobban látható, a hagyományos izzósaknál szerényebb fogyasztású fényhidak. A járőrautók csúcsmodellje a 184 lóerős, 2,0 literes turbós benzines, összkerékhajtású és duplakuplungos automataváltós B 220 4Matic

A legújabb rendőrautók méretei
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
Audi A3 Limousine 4456 1796 1416 2637 425-880
Mercedes-Benz B-osztály 4393 1786 1557 2699 488-1547
Skoda Octavia Combi 4659 1814 1465 2668 610-1740

A most, egészen pontosan tavaly állományba került, de még nem kivétel nélkül szétszórt 385 autóból 215 példányt finanszírozott az Európai Unió Külső Határok Alapja, amely további 22 autót fog még átadni, hogy a külső határos megyék határrendészeti feladatainak ellátását segítse. A fennmaradó 170 autót a költségvetés fizette, s még további 1180 példányt fog finanszírozni. Mint azt a rendőrségtől megtudtuk, a Budapesti Rendőr-főkapitányság 204, a Készenléti Rendőrség 130, a nem külsőhatáros megyék egyenként 32-88 példány között kapnak az új autókból. Állítólag az egyes kapitányságokon a parancsnokok döntenek arról, hogy éppen ki, milyen autót használ − természetesen feladat szerint.

Ritkaság lesz az Audi A3 Limousine járőrautó, mindössze 30 ilyen került a parkba

Ritkaság lesz az Audi A3 Limousine járőrautó, mindössze 30 ilyen került a parkba

Megkérdeztük, hogy milyen feladatokhoz lehet szükséges az újdonságok közötti 184 lóerős, 4Matic összkerékhajtású, 7 fokozatú duplakuplungos automata váltós Mercedes-Benz B-osztályok beszerzése. Ennek kapcsán a következő választ kaptuk az ORFK Kommunikációs Szolgálatától: "A rendőrség a költségvetési lehetőségek figyelembe vételével törekszik a rendőri szervek technikai felkészültségének fokozására a gépjárművek teljesítményének tekintetében is. A rendőri feladatok összetettsége, sokszínűsége megköveteli, hogy a végrehajtói állomány részére minél nagyobb számban álljanak rendelkezésre olyan gépjárművek, melyek összkerékmeghajtással rendelkeznek. Az ilyen gépkocsik által nyújtott menetbiztonsági előnyök a közutakon, a rossz minőségű útburkolaton, a laza, homokos talajon, valamint téli útviszonyok között a szolgálatellátás és a rendészeti munka hatékonyságát növelik. Az automata sebességváltót a szállító szériafelszereltségként biztosította, a közbeszerzési eljárás műszaki dokumentációjában nem került megfogalmazásra, hogy a váltó mechanikus vagy automata legyen."

Egyértelműen raktér-bajnok az Octavia Combi az alsó-középkategóriában, és persze a rendőrautók között is

Egyértelműen raktér-bajnok az Octavia Combi az alsó-középkategóriában, és persze a rendőrautók között is

Az Audi A3 Limousine ügyintézői- vagy járőrautókban "senyvedők" is előkelőbb szolgálati kocsikban ülhetnek majd, mint a hasonló beosztásúak valaha. Prémiumautókat ilyen tételben első ízben vásárolt a rendőrség, a december 23-i átadáson Orbán Viktor a következőképp kommentálta a beszerzést: "Ahogy a bajor rendőrök esetében természetes, hogy olyan BMW-ket hajtanak, amelyeket az utolsó csavarig bajorok készítettek, ma már az is természetes, hogy magyar rendőrök Magyarországon gyártott autókat használhatnak". Hát tehetünk mi arról, hogy Győrött az Audi, Kecskeméten a Mercedes gyárt? Természetesen nem feledkeztek meg a beszerzéskor a Suzukiról sem, de arról még nincs hír, hogy hány darab Swift érkezik majd a flottába, s arról sem, hogy mondjuk a B-osztályok helyett miért nem SX4 S-Cross került magas számban a flottába.

A legújabb rendőrautók műszaki adatai
Motor Audi A3 Limousine 1.4 TFSi COD Skoda Octavia Combi 1.4 TSi Mercedes-Benz B 220 4Matic
Hengerűrtartalom (cm3) 1395 1991
Hengerek/szelepek száma 4/16
Váltófajta/-fokozat kézi/6 automata/7
Teljesítmény [LE] 150 (5000-6000) 140 (4500-6000) 184 (5500)
Nyomaték [Nm (1/min)] 250 (1500-3500) 300 (1200-4000)
Végsebesség [km/h] 224 212 225
Gyorsulás 0-100 km/h [s] 8,2 8,5 7,5
Fogyasztás − vegyes [l/100 km] 4,7 5,3 6,5
CO2-kibocsátás [g/km] 122 121 151
Saját tömeg [kg] 1215 1197 1505

Pedig ha a rendőrség minket kérdezett volna, inkább szívó benzines Suzukikat (SX4 S-Cross javasoltunk volna (konkrétan ilyeneket) jó nagy számban, mint turbósokat, amilyeneket vásároltak. Igen, a rendőrségnél beköszöntött a turbókorszak. Az Audi A3 Limousine és a Skoda Octavia Combi egységesen 1,4 literes, 150, illetve 140 lóerős turbós benzinest kapott, a Mercedesben pedig ugyebár ott a már említett 2,0 literes, 184 lóerős. Vajon hidegen majd nem fogják taposni a turbómotorokat a járőrök? Dehogynem, hiszen az a dolguk, a bűnt üldözni kell. Csak drukkolni tudunk, hogy hosszú élettartamúak legyenek majd a friss rendőrautók, amelyek karbantartására havi 46,9 millió forintot különítenek el a rendőrségi költségvetésből (már az autók újkorától), s amelyeket 5 év/200 000 kilométer garanciával vásároltak.

Munkahelyek a Mercedes, a Skoda és az Audi rendőrautókban. Melyik ad egyedüliként kétzónás automata klímát? A tucatmodell Skoda Munkahelyek a Mercedes, a Skoda és az Audi rendőrautókban. Melyik ad egyedüliként kétzónás automata klímát? A tucatmodell Skoda Munkahelyek a Mercedes, a Skoda és az Audi rendőrautókban. Melyik ad egyedüliként kétzónás automata klímát? A tucatmodell Skoda

Munkahelyek a Mercedes, a Skoda és az Audi rendőrautókban. Melyik ad egyedüliként kétzónás automata klímát? A tucatmodell Skoda

Bár a három új, szemlézett rendőrautó eltérő karakter, s természetesen az Octavia Combi a legnagyobb csomagterű, a Mercedes-Benz B 220 4Matic a legjobb dinamikai jellemzőkkel rendelkező, alapvetően azonos célra szolgálnak, így rendőri felszerelésük is azonos. Annyi különbség persze van, hogy csak a meredekhátúakba került fix raktér-elválasztó rács, hiszen a négyajtós A4 Limousine esetében már a kialakításból adódóan alaposan el van választva a raktér. Mindegyik autó kapott utólagos hővédő és a betekintést is gátló fóliázást a B-oszloptól hátrafelé, az elülső ajtókra gumibottartókat csavaroztak az átalakítás során (nem túl igényesen...), az ülések pedig utólagos huzatot kaptak, hogy a fegyverben ki-beszálló járőrök ne koptassák ki a gyári kárpitozást. Ezeken túl az elülső ülések elejéhez került LED-es, automatikus töltős elemlámpa, valamint a rendőri kommunikációs eszköz, illetve a fényhíd vezérlői említhetők még. Mindegyik új rendőrautó klímás, az Audié manuális, a Mercedesé hőfokszabályzós, a Skodáé teljesen automata, ráadásul kétzónás.

Dobogós sorrend a csomagterek kapcsán, balra a második helyezett Mercedes, középen a bajnok Skoda, jobbra a legkisebb Audi raktere Dobogós sorrend a csomagterek kapcsán, balra a második helyezett Mercedes, középen a bajnok Skoda, jobbra a legkisebb Audi raktere Dobogós sorrend a csomagterek kapcsán, balra a második helyezett Mercedes, középen a bajnok Skoda, jobbra a legkisebb Audi raktere

Dobogós sorrend a csomagterek kapcsán, balra a második helyezett Mercedes, középen a bajnok Skoda, jobbra a legkisebb Audi raktere

Csomagtér-méretben egyértelműen az Octavia a legjobb, a többibe is került utólagos dupla padló és vaskos gumiszőnyeg is. Alul nemcsak a golyóálló (rendőri szaknyelven lövedékálló) mellények utazhatnak, amit amúgy minden "kiautózáskor" vinniük kell a rendőröknek, hanem az elülső ülések elé épített magas fényerejű, a tartóban automatikusan töltődő LED-es, akkumulátoros elemlámpákra rakható különböző színű kúpok is, amelyekkel különféle jelzőfények adhatók. Helyszínbiztosításkor további előny, hogy a csomagtérajtókat kinyitva kék lámpával adható villogófény.

Fényhíd-vezérlő  az ülések között, LED-es, automatikusan töltődő LED-es elemlámpa az első ülések között, rendőrségi rádió (kommunikációs eszköz) a középkonzolon Fényhíd-vezérlő  az ülések között, LED-es, automatikusan töltődő LED-es elemlámpa az első ülések között, rendőrségi rádió (kommunikációs eszköz) a középkonzolon Fényhíd-vezérlő  az ülések között, LED-es, automatikusan töltődő LED-es elemlámpa az első ülések között, rendőrségi rádió (kommunikációs eszköz) a középkonzolon

Fényhíd-vezérlő az ülések között, LED-es, automatikusan töltődő LED-es elemlámpa az első ülések között, rendőrségi rádió (kommunikációs eszköz) a középkonzolon

Az új rendőrautók kialakításukkal, erejükkel tényleg jobbak a korábbiaknál, kicsit irigyelhetjük is azokat, akik a duplakuplungos automataváltós B220 4Matickal szolgálhatnak. Azt pedig csak remélni tudjuk, hogy a turbómotorok tartósak lesznek. Megbízhatósági, üzemeltetési tapasztalatok egyelőre nem állnak rendelkezésre, azokra később fogunk tudni visszatérni. A helykínálatból adódóan azonban elképzelhetőnek tartjuk, hogy a hazai piac egészéhez hasonlóan a rendőrök is jobban fogják kedvelni a Skodát, mint az Audit vagy a Mercedest.

Beltér Mercedes-módra, a hármas legmagasabb üléspozíciójával Beltér Mercedes-módra, a hármas legmagasabb üléspozíciójával

Beltér Mercedes-módra, a hármas legmagasabb üléspozíciójával

Beltér Skoda-módra, a hármas legjobb helykínálatával Beltér Skoda-módra, a hármas legjobb helykínálatával

Beltér Skoda-módra, a hármas legjobb helykínálatával

Beltér Audi-módra, a hármas legszerényebb méreteivel Beltér Audi-módra, a hármas legszerényebb méreteivel

Beltér Audi-módra, a hármas legszerényebb méreteivel

LED-es villogó mindegyik csomagtérajtóra, lövedékállómellény-tároló mindegyik poggyásztér aljára jutott, utóbbiakban az elemlámpák színes kúpjai is elférnek LED-es villogó mindegyik csomagtérajtóra, lövedékállómellény-tároló mindegyik poggyásztér aljára jutott, utóbbiakban az elemlámpák színes kúpjai is elférnek

LED-es villogó mindegyik csomagtérajtóra, lövedékállómellény-tároló mindegyik poggyásztér aljára jutott, utóbbiakban az elemlámpák színes kúpjai is elférnek

Ez is érdekes lehet:
 

Lengyel hétvége: Polonez történet

A Polonez története bővelkedik izgalmakban. Például hogy kerül a képbe a Giugiaro név? És a Fiat...

Amikor egy olasz formatervező rajzol francia autót - Peugeot 504 kupé és kabrió

Többnyire jól sül el, amikor Sergio Pininfarina tollat ragad. A Peugeot-val különösen jól megértették...

Így épül a legerősebb hazai Nissan GT-R

1200 lóerő fölé várják a hazai építésű GT-R teljesítményét, de még nem tudják, hol lesz a vége...

Ismét érdekesen alakult a rendőrségi autók árverése

Idén is az Opel Maxabo telephelyén lehetett licitálni a rendőrségi állományból leselejtezett...

Mi lesz veled bioetanol?

A bioetanollal elvileg sokan jól járnak: energianövény-termesztők, állattenyésztők, előállítók...

Teslát idéző megoldásokat is kínál a hazai fejlesztésű Gorilla S10 autóvédelmi rendszer

Egy profi autóvédelmi rendszerrel nem csupán egy terméket, hanem szolgáltatást is vásárolunk...

Rendszámok 2013-tól - így nézhet ki az új plakett?

Még nem is biztos, hogy lesznek, de tervek - állítólag - már léteznek is a jövőre bevezetendő...

Árharc: Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq

Idén a Peugeot és a Skoda is SUV köntösben hozott lényegében hétüléses egyterűt. Akad különbség...

Csak szabályosan, nem csak a megjelenésért: fólia az 1300 eurós Renault Mégane ablakain

Már egy ideje szolgál az 1300 euróért vásárolt Renault Mégane, most üvegeinek fóliázásával csinosabb...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1za29kYQ==
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (88 db)

Ossian P.E. írta: 2015 február 11., szerda 10:34:03

"Akkor valakik rengeteget kerestek ezen a bulin, s nem csak a cukorgyárakon, hanem a hazai könnyűipar egészén. A gépgyártás egészén. Az élelmiszeripar egészén.

A kérdés, hogy ott a '90-es évek közepén mindezt levezénylők hogy lehet, hogy ma nem a letöltött büntetésükből szabadulnak, hanem hol kormányon, most éppen ellenzékben a leghangosabbak?"

Ezen írásoddal már viszont közösséget vállalok. Ennyit a Fidesz regnálása alatti elszámoltatásról. Persze, ha nekimennének az ex elvtársaknak, lehet, hogy politikai metszetben, súlyos fiaskót nyelnének, s a fagyi visszanyalás esetén sem a fagyi torka gyulladna be.:)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Ossian P.E. írta: 2015 február 11., szerda 10:23:51

"Mellesleg nem dicsértem semmit ami akkor volt, de ez nem szépíti azt ami ma van. ha már Ikarus, akkor látni kéne mi pénz volt abban a gyárban és nem elszórni kellett volna, hanem ellesni a nyugattól egy kis minőséget. Ennyi."
Igen, markánsan kiállok melletted, Gé, Itt, mivel is én dunaújvárosi vagyok, a Dunai Vasművet az a hazaáruló
Gyurcsányék, 444.000.000-ért dobták oda az Ukrán Donbasznak, melybe később beszállt az Orosz Vnyesekonom bank is finanszírozás és egyéb vonalon. Akkor, 2004-ben közgazdászok EGÉSZ HADA koherensen állította, hogy 90-110 milliárdot megér a gyár. Most, a legóvatosabb becslésekből csipegettem.
De elherdálták az ördöglelkűek, mert --"veszteséges"-- volt. Ez sem igaz. Édesapám lehúzott ott 32 évet, úgy hogy egyszer átment 5 évre a betongyárba, mert ott akkor jobban fizettek. A Vasműben is még Magyar kézen volt, sok juttatás, törzsgárdapénzek, a legkülönbözőbb prémiumok voltak, most meg semmi...

Jah barátaim: Zold, Kempelen stb... Ne felejtsük, hogy amíg a miénk volt a Dunaferr, s most nem csak a kommunista időkre aposztrofálok,- hanem az azt követő durván 14 évre is,- a vasműben nem voltak olyan anomáliák, hogy úgy kell 42db neoncsövet kiszakítani az anyagraktáros kezéből a karbantartóknak, hanem volt minden, ami a kiegyensúlyozott, perspektivikus termeléshez kellett. Akkor, barátaim, ha kellett egy milliárdos géphez egy több száz milliós alkatrész, ment a telefon a Ganznak s -HA KELLETT, EGYEDILEG LEGYÁRTOTTÁK A VASMŰNEK- s utána nem az volt a kérdés, mikor fizettek? Hanem az, hogy 1-2 hónap tesztüzem, s ha nem lett gond, elégedett az adott üzem az alkatrésszel, gépegységgel, majd elkezd számolgatni a Ganz, mennyit is kérjenek...

Nem a kommunizmust akarom védeni, mert ugyan 24 éves vagyok, de a rengeteg árnyoldaláról is beszéltek szüleim, tanáraim, nagyszüleim, mely embereket NAGYRA TARTOK, s sorolhatnám, S igen a dunaújvárosi betongyárban IS ezen helyzet uralkodik, hogy egy védősisakért litániákat kell már írni, hogy adjanak... A nagy kemény Ír, és Holland tulajdonú betongyárban!! NESZE PIACGAZDASÁG, ULTRALIBERALIZMUS!!! Ahol az ember áll a központban... ba**meg!
De noná, hogy én vagyok a szűk látókörű. Nem baj.

A közbiztonságról meg csak annyit, hogy KÖNNYŰ A STATISZTIKÁKAT LEVINNI, ÚGY, HOGY 10.000 FT-RÓL FELVISZIK A SZABÁLYSÉRTÉS HATÁRÁT 50.000 Ft-ra. De ez lenne még a "legkevesebb".

A válaszoláshoz belépés szükséges
vidi500 írta: 2015 február 08., vasárnap 16:09:01
fefe2 írta: 5 éve

Esetleg ezt is: https://www.youtube.com/watch?v=jfozjZix64Q


Előzmények megtekintése

Ismerem korábbról. :-)

A válaszoláshoz belépés szükséges
fefe2 írta: 2015 február 08., vasárnap 14:59:03
vidi500 írta: 5 éve

Ha már ilyen témakör jött elő, aki veszi a fáradtságot, hallgassa végig ezt a Corvinus Egyetemen tartott előadást egy olyan professzortól, akit minden oldal számára elfogadott Magyarországon. Nem öleli fel az elmúlt 25 év minden mozzanatát, de érdekes és hasznos adalékokkal szolgál. Jó szórakozást a kommentelés helyett. :-)



https://www.youtube.com/watch?v=7KSOUw8f4z8


Előzmények megtekintése

Esetleg ezt is: https://www.youtube.com/watch?v=jfozjZix64Q

A válaszoláshoz belépés szükséges
TäZ írta: 2015 február 08., vasárnap 00:29:00
Colie írta: 5 éve

Most jó lenni egyenruhásnak!

Őszintén örülök, ha adófizetői filléreimet értelmes prémium dolgokra költik. Annak tényleg van látszata, ugyanígy hamarosan a 365 prémium trafinak is! Az évekkel ezelőtt bevezetett prémium egyéni felszerelés, láthatósági ruházat is elengedhetetlen volt már, de tényleg!

Jó lesz látni a következő statisztikát, hogy mennyire sikerült visszaszorítani a bűnözést és mennyi extra bevétel illette meg a kincstárat.


Ha valóban ilyen jó, lehet csatlakozni ! ;)
Úgy is létszámhiány van :
http://www.168ora.hu/itthon/tomegesen-szerelnek-le-a-rendorok-104494.html

http://www.jokortv.hu/hirek/alaposan_beolvasott_egy_volt_rendor_orban_viktornak
http://www.profession.hu/cikk/20130220/sok-rendor-menekul-kulfoldre/2281

A válaszoláshoz belépés szükséges
TäZ írta: 2015 február 08., vasárnap 00:17:20
Ossian P.E. írta: 5 éve

"A közbiztonság tényleg hagy kivetnivalót maga után, de Budapest pl. még mindig nagyon biztonságos város, Franciaországban, Norvégiában, Angliában meg tömegével mészárolják le az embereket..."



Kempelen, igen, Budapest biztonságos... Még nem minden 2. ember bevándorló... MÉG Majd kérlek, ha itt is annyi bevándorló lesz akik egyébiránt nem is akarják a mi kultúránkat, értékeinket magukénak vallani, nem akarnak integrálódni, majd a főváros sem lesz biztonságos. Mindazonáltal barátom, meghívlak téged ide Dunaújvárosba, járkálj itt az esti órákban s bizonyos körzetekben nappal is s beszélgess az emberekkel is, próbálj konstruktívan végre informálódni, igyál meg egy hideg sört, -már ha nem csak szívószállal tudod- s akkor mondj véleményt a közbiztonságról!! De bátran menj Miskolcra, ahol sokkal rosszabb a helyzet, vagy Ózdra, ahol hála az emberek észhez térésének, olyan városvezetőt választottak aki TESZ MAJD A KÖZFEGYELEM, KÖZBIZTONSÁG MEGTEREMTÉSÉÉRT, MEG SOK MÁSÉRT IS!! De ezt hagyjuk is.

Vagy a falvakba, ahol idős nénik sírva+ remegve mesélnek arról a rohadt jó közbiztonságról, melyet el kell szenvedniük NAP MINT NAP, hogy még a gyógyszerükért sem mehetnek el, mert kifosztják, földúlják otthonaikat!!!



A másik: "szerinted tilos bárkinek beállni rendőrnek, hogy ne a gyárban kelljen robotolnia?" Igen kempelen ezt is sikerült restancia alá vonnod s kiforgatnod!! NÉZZ MÁR ÖSSZEFÜGGÉST! Én arra akarok reflektálni, hogy míg a rendőrök közül sokan durrognak, zsémbelődnek hogy az alájuk tolt Audiban, Mercedesben nincs kanapé, meg táncolásra alkalmas lábtér, meg jóformán már HIFI, meg nincs xenon fényszóró meg ilyenek, addig egy munkásnak a betonelem gyárban még KÖNYÖRÖGNI KELL AZÉRT, HOGY ADJANAK MÁR EGY TETVES VÉDŐSISAKOT!!! A hangsúlyozom, Ír és Holland tulajdonú gyárban!! És mennyi hasonló van Magyarországon, szinte minden ipari szegmensben!



Semmi baj azzal Kempelen, ha valaki alul tájékozott. De ha te ezeket tudatosan állítod, akkor kíváncsi vagyok, milyen érdekszférák, szervezetek szemszögét vallod magadénak s milyen indíttatásból!!! NAGYON ÉRDEKEL!!


" Én arra akarok reflektálni, hogy míg a rendőrök közül sokan durrognak, zsémbelődnek hogy az alájuk tolt Audiban, Mercedesben nincs kanapé, meg táncolásra alkalmas lábtér, meg jóformán már HIFI, meg nincs xenon fényszóró meg ilyenek, addig egy munkásnak a betonelem gyárban még KÖNYÖRÖGNI KELL AZÉRT, HOGY ADJANAK MÁR EGY TETVES VÉDŐSISAKOT!!! "

Senki nem durrog-zsémbelődik, hogy nincs kanapé meg lábtér, egy tárgyilagos kijelentést tettem arra, hogy számomra nem ez a luxus. Ezeknél az autóknál egy bárholcégesautó ( pl Mondeo ) luxusabb, csak az persze nem fáj senkinek, mert a menedzser "megdolgozik" érte, a rendőr meg csak pöffeszkedik, igaz ?... :)
Az, hogy a hangszóróról leírtam, hogy a hulladékot kaptuk meg, megint nem arról szól, hogy Kis Grofo Dali Dalilej című nagy sikerű slágerét hallgatjuk csutkán, hanem hogy nyilván TE is fel lennél háborodva, ha a kifizetett autóba nyilvánvalóan selejt alkatrészt építenének be, majd úgy vennéd át. Várj, kitalálom, te benyelnéd a békát és nem vinnéd vissza az autót, hogy " srácok ez mi ?... " ;)
Xenonról is szintén azért teszek említést, mert a 15 éves autómban még nagy szám volt, azóta már kb alapfelszereltség a mai autókban. Vagy mondom úgy : Nézz meg egy napon MINDEN prémiumautót ! Számold össze, hogy milyen arányban lesz a halogén illetve xenon lámpákkal szerelve. Én erre céloztam, de ahogy te fogalmazol : ezt is sikerült restancia alá vonnod s kiforgatnod !

A válaszoláshoz belépés szükséges
Reno írta: 2015 február 07., szombat 10:04:23

de akkor most hogyan lehet meglógni előlük?? főleg ha 170 LE-s dízelem van... az esélyek kiegyenlítődtek sajnos...azt hiszem mégis fontolóra veszem a 350Z vásárlását :-)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Colie írta: 2015 február 06., péntek 18:42:08

Most jó lenni egyenruhásnak!
Őszintén örülök, ha adófizetői filléreimet értelmes prémium dolgokra költik. Annak tényleg van látszata, ugyanígy hamarosan a 365 prémium trafinak is! Az évekkel ezelőtt bevezetett prémium egyéni felszerelés, láthatósági ruházat is elengedhetetlen volt már, de tényleg!
Jó lesz látni a következő statisztikát, hogy mennyire sikerült visszaszorítani a bűnözést és mennyi extra bevétel illette meg a kincstárat.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Kempelen írta: 2015 február 06., péntek 16:40:41
vidi500 írta: 5 éve

Olvasd el még egyszer hogy mit írtam, és te mire válaszoltál! ???


Előzmények megtekintése

Hát ja. Megerősítettelek. :-DD

A válaszoláshoz belépés szükséges
vidi500 írta: 2015 február 06., péntek 16:28:11
Kempelen írta: 5 éve

Pedig nagyon is zárt piac volt. Ha nem lett volna az, akkor 40 éve te se Trabanttal jártál volna. Olyan zárt volt az bátyám, hogy ma, szabad emberként már fogalmad sincs róla. csak akkor még nem fájt a derekad és ezért minden klassznak tűnik. Ám amikor az a szerinted nem zárt piac éppen budipapírt nem tartogatott a boldog emberek számára a boltok polcain, akkor nagyon nyűgösek voltatok ám.

Emlékszel a "hiánycikk" kifejezésre? Na ezért volt k... zárt az a piac.


Előzmények megtekintése

Olvasd el még egyszer hogy mit írtam, és te mire válaszoltál! ???

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1za29kYQ==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1za29kYQ==

Friss tesztek

Első próba: Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line

Premier előtti vetítés? Itthon próbáltuk az új Opel Corsát

Míg az Opel Corsa nemzetközi menetpróbája csak jövő héten lesz (a magyar újságírók számára), itthon már tesztvezethető az elektromosként is érkező újdonság. El is kértük egy körre!


Az utolsó szívómotors Ford Focus még néhány napig elérhető

Utolsó mohikán? Ford Focus kombi 1.5 PFI teszt

Az egyik legjobb Focus a modellpaletán a háromhengeres szívómotorral felszerelt változat. Kár, hogy már nem sokáig szerepel az árlistán, szóval igyekezz, ha lecsapnál rá!


Év Magyar Autója összevetés: Audi e-tron, Kia e-Niro, Merecedes-Benz EQC, Renault Zoe

Villanyautós villámteszt: az igények szabják meg a győztest Videó

Az Év Magyar Autója zsűrivel elsőként kaparintottuk meg az új Renault Zoét, rögtön össze is vetettük a legfontosabb idei elektromos újdonságokkal. Ahhoz képest, hogy ő a legolcsóbb, nagyon derekasan helytállt.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1za29kYQ==
Hirdetés

SKODA tesztek

Villámpróba: Tesztkörre vittünk egy új Skoda Scalát, te is megteheted!

Szintet lépett - Próbáld ki te is a Skoda Scalát!

Nevével is arra akartak utalni a Skodánál, hogy az új modellel elindultak egy új szint felé, de a lépcsőfokokat kettesével lépték. A Scala már az első próba alapján is nagyon korrekt autó, ha nem több.


Skoda Karoq Style 1.5 TSI DSG ACT teszt

Ne viccelj vele! Skoda Karoq teszt Videó

Bár a Skoda alighanem tudományosan határozta meg, hogy miként szülessen SUV-jainak neve, a Karoq nálunk viccelődésre adhat okot. Pedig van olyan jó autó, hogy nem érdemes vele tréfálkozni.


Skoda Kodiaq Style 2.0 TDI 4x4 DSG teszt

Bocs, a medvékre nem lehet haragudni! Videó

Már a Skodának is van hétüléses SUV-ja. Ráadásul olyan, amivel jó eséllyel a prémiummárkák vevőiből is csemegézni fog. A Kodiaq ugyanis egy ragadozó, medve.


Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Clever teszt

Egy ok az elégedettségre - Skoda Fabia Combi teszt

A Skoda Fabia kombiban az a jó, hogy kicsit sem feltűnő, és 4 milliós áron ő a kisautók svájci bicskája. Egy jó megoldás a mindennapokra.


Skoda Superb Combi Elegance 2.0 CR TDI DSG 170 teszt

Nem szegény ember Audija. Skoda Superb teszt

Eddig is kiváló és elképesztően tágas autó volt a Superb, most is annak találtuk. A Skoda frissített zászlóshajóját DSG-s dízel kombiként teszteltük.


Még több SKODA teszt

Címlapon


Friss cikkek

Önálló karakter - Kipróbáltuk az új 208-at!

Maradandó élmény - Peugeot 208

2 napja – Újdonság

A Peugeot dolga az, hogy minden teljesen egyszerű és hagyományos megoldást olyan csomagolásban tálaljon, hogy évekkel később is emlegetni lehessen. Az új 208 is ilyen.


Kipróbáltuk a friss Toyota C-HR-t az új kétliteres hibrid motorral

Megtanít okosan vezetni az új Toyota C-HR - Menetpróba

6 napja – Újdonság

Hatalmasat tarolt a piacon a Toyota C-HR, amikor 2016-ban megjelent. Napjainkban már 400 000 példány gördül Európa útjain, de még a legnépszerűbb típusok életében sem maradhat el a ráncfelvarrás. A C-HR esetében a lemezek alatt történt a nagyobb változás.


Teslát idéző megoldásokat is kínál a hazai fejlesztésű Gorilla S10 autóvédelmi rendszer

Egy autóvédelmi rendszer, és ami mögötte van: Gorilla S10

Múlt héten – Sztori

Egy profi autóvédelmi rendszerrel nem csupán egy terméket, hanem szolgáltatást is vásárolunk, így nem mindegy, hogy kik, miként csinálják.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

SKODA OCTAVIA Combi 1.2 TSI Clever ÜLÉSFŰTÉS.TEMPOMAT.PDC.VHOROG

SKODA OCTAVIA Combi 1....

Ár: 2.099.000 Ft

Évjárat: 2010 / 8

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

SKODA OCTAVIA 1.6 Classic KLÍMÁS! MAGYARORSZÁGI!!

SKODA OCTAVIA 1.6 Clas...

Ár: 449.000 Ft

Évjárat: 2002 / 2

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

SKODA OCTAVIA Combi 1.6 TDI CR Ambition DPF Combi 134e. km!

SKODA OCTAVIA Combi 1....

Ár: 2.799.000 Ft

Évjárat: 2012 / 1

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!