0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

F1 hétvége a Renault csapattal

Melegítés a Magyar Nagydíjra a Renault Sport F1 Teammel

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Renault gyári F1 csapatával mi is átérezhettük a hétvége különleges pezsgését, és még a száguldó cirkusz zártabb világát is láthattuk.

A Renault új F1 programja 10 évre szól, ennél rövidebb időre állítólag nem is érdemes belevágni

A Renault új F1 programja 10 évre szól, ennél rövidebb időre állítólag nem is érdemes belevágni

Nem kevesebb, mint 10 évre szóló F1 programjának első évében jár a Renault gyári csapata, és máris lenyűgöző programokkal látták el a rajongókat és a média képviselőit is. A Lotusból átalakult csapat először a belvárosba invitálta a rajongókat, ahol találkozott a múlt és a jelen. Büszkén ünnepelték, hogy 110 éve Szisz Ferenc Renault technikával nyerte meg a legelső megrendezésre kerülő F1 Nagydíjat. Az autót el is hozták Magyarországra, ahol az RS16-ost modellező versenyautó mellett adott impozáns látványt. Természetesen a Renault megújult palettája is felvonult, az általunk tesztelt Renault Mégane GT mellett a Mégane Grandtour GT is megjelent végre, de a Talisman család sem maradhatott ki.

A belvárosban bárki megnézhette a veterán és a legfrissebb versenyautót is. Az estét is együtt töltötték A belvárosban bárki megnézhette a veterán és a legfrissebb versenyautót is. Az estét is együtt töltötték

A belvárosban bárki megnézhette a veterán és a legfrissebb versenyautót is. Az estét is együtt töltötték

A személyautók sem maradtak otthon, végre a Mégane Grandtour is megmutatta magát

A személyautók sem maradtak otthon, végre a Mégane Grandtour is megmutatta magát

Mindeközben a pályán is zajlott az élet, késő délután autogramosztás kezdődött, emberek tömegei lepték el a célegyenest és a boxutcát. A Renault Sport F1 Team pilótáinak most itt kellett helytállni, próbáltak autogramot osztogatni az egymást taposó tömegben, miközben többeket ájult állapotban hoztak ki. A nyugalom és a teljes zavarodottság két véglete egy időben. Egy vacsorára is meginvitált a Renault, ahol álomba illő környezetben láthattuk viszont a régi és új F1 versenyautókat. A Gundel étterem francia utcaneveket kapott, és komplett F1 paradicsommá vált. A két jelenlegi pilótától, Jolyon Palmertől és Kevin Magnussentől, valamint az elsőszámú tesztpilóta Esteban Ocontól a műsorvezetők kérdeztek, utána az autogramosztás várt rájuk, innen pedig a magáninterjúkra vezetett az útjuk. Nem egyszerű munka gyári F1 pilótának lenni, de senki se mondta, hogy az. Az esti hangulat hibátlan volt, ahogy a francia gyártól azt megszoktuk.

Autogramosztás, majd sajtótájékoztató várta a Renault gyári pilótáit Autogramosztás, majd sajtótájékoztató várta a Renault gyári pilótáit

Autogramosztás, majd sajtótájékoztató várta a Renault gyári pilótáit

Ennél impozánsabbat ma már nem tudok mutatni

Ennél impozánsabbat ma már nem tudok mutatni

Ezt követte (másnap) a legjobb rész, a Renault segítségével a borzasztóan zárt F1 paddock rész is kitárult előttünk. Mindenhol katonás rend, mindenkinek megvan a feladata, feleslegesen lézengő embert nem találni bent. A pályán látottak nagyon összecsengenek a legutóbbi Siemens-Red Bull Racing közös sajtóeseménnyel. Tulajdonképpen a korábban elhangzottak megerősítésére tökéletesen alkalmas volt a benti túra, mégis élőben látni teljesen más. Több nemzetközi sorozat is járt már Magyarországon, ott a már nem létező WSR, a Kamion EB, vagy a DTM, de beszélhetünk világbajnokságról is (WTCC). Ezek mind a közelébe sem érnek a Formula-1-nek. A bent látottak után ezt egyértelműen ki merem jelenteni. Ilyen technikai felkészültség egyik bajnokságban sincs.

Az építmény közepén csak a gumiké a hely, amikből jut elég a két autóra. Az emeleten a főmérnökök ülnek, akiknek temérdek helyről jön az információ folyamatosan

Az építmény közepén csak a gumiké a hely, amikből jut elég a két autóra. Az emeleten a főmérnökök ülnek, akiknek temérdek helyről jön az információ folyamatosan

Velem szemben az öregecskének mondott F1 motorhome. Háttérben a Sauber vadiúj vászontetős építménye

Velem szemben az öregecskének mondott F1 motorhome. Háttérben a Sauber vadiúj vászontetős építménye

A Renault arra is lehetőséget adott, hogy a boxokba is bemehessünk, ahol figyelhettük a munkát, ám fotózni már kevésbé volt szabad. A csapatok között hihetetlen a rivalizálás, még a magukat kisebbnek nevező Renault Sport F1 Team is odafigyel, hogy semmilyen hátrányuk ne származzon kiszivárogtatott fotókból. Persze mikor az autók összeálltak a pályára guruláshoz, mi is bátrabbak lehettünk, ám az egész paddock területen és a pálya mellett is csak komoly szabályozások mellett, leginkább csak a hivatásos F1 fotósoknak szabad fotózni. Minden engedélyhez kötött, kis túlzással még az is, hogy megemeljük a fényképezőgépünket. Ekkor már kiszúrhatnak az irányításból. Ettől a hangulat komoly, feszült, nem olyan, mint a többi bajnokságban, ahol barátian beinvitálnak.

A versenykormány bemutatódarabja

A versenykormány bemutatódarabja

Az RS16 kasztni számítógéppel tökéletesített temérdek elemét jó sokáig lehet elemezgetni Az RS16 kasztni számítógéppel tökéletesített temérdek elemét jó sokáig lehet elemezgetni

Az RS16 kasztni számítógéppel tökéletesített temérdek elemét jó sokáig lehet elemezgetni

No de még miben más az F1, mint a többiek? Amit egy VB-n láthatunk, az itt hatványozottan van jelen. Az F1-es csapatok 3, néha több boxot vesznek igénybe egymás mellett. Két oldalon az autók, középen négy monitoron figyelik a csapattagok és a versenyzők az időket. Az egész felett egy vasszerkezet húzódik, amiről a két autó felett lámpafelületek lógnak. Ezekből aztán mindenféle kábel lóg le, a gumifűtéshez, a versenyző monitorához, a nyomáshoz, stb. Apropó a gumik melegítése: itt nem csak rádobják a melegítő paplanokat a gumikra, hanem konkrét 110 fokon tartják őket. Az első szabadedzésen egyébként Esteban Ocon, a Renault harmadik számú pilótája is lehetőséget kapott a tesztelésre. Jolyon Palmer sajnos nem tudott elindulni – a benzinnyomásra panaszkodtak, később azonban a legendás Palmer-apuka, aggódó tekintete mellett orvosolták a problémát.

Már nem is versenyautók, űrtechnikák a csúcskategória gépei Már nem is versenyautók, űrtechnikák a csúcskategória gépei

Már nem is versenyautók, űrtechnikák a csúcskategória gépei

Az F1 egyik fő izgalomforrása a gumitaktika. Nem hiába veszik ennyire komolyan, hogy mindig a megfelelő hőmérsékleten legyenek tartva Az F1 egyik fő izgalomforrása a gumitaktika. Nem hiába veszik ennyire komolyan, hogy mindig a megfelelő hőmérsékleten legyenek tartva

Az F1 egyik fő izgalomforrása a gumitaktika. Nem hiába veszik ennyire komolyan, hogy mindig a megfelelő hőmérsékleten legyenek tartva

Minden bejövetelkor gumicsere-gyakorlást tartottak. Mindezt 2,3 másodperc alatt letudták, a fülhallgatóinkon pedig hallhattuk, ahogy a főmérnök többször is megköszönni a srácoknak a profi munkát. Ez az idő később lement 2,1 másodpercre. A boxok mögött is folyik az élet. Egy nagyobb épületet találunk, ahol két oldalt a szerelők pihenőhelyei, középen pedig a gumik pihennek. Az egész felett egy emelet húzódik, ahol a főmérnökök és a csapatfőnökök csücsülnek. A pályán lévő pilótáktól, a boxutcából, a szerelőktől, a pit wallról, a motortesztelőktől és a gumisoktól is egyszerre kapják az információkat, és így irányítják a csapatot, a tagok két fülére kétféle helyről érkezik az infó. Teljesen érthetetlen, de a rendszer működik, és mindenki kimazsolázza a neki szánt instrukciókat. A paddock túloldalán az úgynevezett motorhome-ok találhatóak. A nagyobb csapatoknál ezek hatalmas üvegpaloták, a kisebbeknél két kamionvontatmány közé épített szerkezet. A Renault Sport is 6-7 éves kamionokat használ erre a célra, a berendezés azonban franciásan precíz és igényes. Itt található a pilóták pihenőhelye, az étterem és a kivetítők is a VIP vendégeknek.

Szinte a kamionokban élnek a csapattagok, amikkel folyamatosan úton vannak. Ahogy minden nagyra nőtt bajnokság a világban, az F1 is egyre zárkózottabb lett, hogy kezelni tudják a rajongók rohamát. Kérdés, hogy jó-e, ha már ilyen szintre jut egy sportesemény

Szinte a kamionokban élnek a csapattagok, amikkel folyamatosan úton vannak. Ahogy minden nagyra nőtt bajnokság a világban, az F1 is egyre zárkózottabb lett, hogy kezelni tudják a rajongók rohamát. Kérdés, hogy jó-e, ha már ilyen szintre jut egy sportesemény

Ez mind szép és jó, viszont az egésznek van egy árnyoldala. Kedves kísérőnket megkérdeztem, hogy mennyi szabadidejük van egy héten a szerelőknek. Furán nézett rám, majd elmondta az e heti és a jövő heti teendőiket. Megtudtam, hogy a szerelőbrigád február óta egyetlen napot sem pihent. Most, év középen lesz nekik 2 hét pihenő, aztán minden folytatódik. A hungaroringi futam végigharcolása után pakolás vár rájuk, hogy a kamionok hétfő reggel már úton lehessenek a következő állomásra, Németországba, ahol újra a box és a paddock teljes belakása és minden felszerelés előkészítése vár rájuk. Utána hétvégén verseny, majd mindent hazautaztatnak az Egyesült-Királyságba, ahol a fejlesztések tesztelése, az autók teljes újjáépítése vár rájuk. Na, csak ezután következik a két hét pihenés. Le a kalappal előttük, hogy ezt így bírják, és ha van esetleg családjuk, az övék minden tiszteletem.

Ez is érdekes lehet:
 

Idén töltötte be 30. életévét a Porsche 911 harmadik generációja

Már harmincadik életévét tapossa az a Porsche 911 generáció, amelyben először megjelent az összkerékhajtás...

Igazi ámokfutót csíptek el ezúttal a rendőrök

A szabályos és biztonságos előzés alapvető feltétele, hogy belássuk azt az útszakaszt, amelyen...

A negyedik X-et is behúzta a Mercedes S-osztály második generációja

A Mercedes-Benz S-osztály neve összeforrt a luxussal és a csúcstechnológia alkalmazásával. Bár...

Idén húzhatja be a harmadik X-et a Renault Clio

A világ legkelendőbb francia autója idén tölti be a harmincadik életévét. Persze hivatalosan...

Árharc: Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq

Idén a Peugeot és a Skoda is SUV köntösben hozott lényegében hétüléses egyterűt. Akad különbség...

Így épül a legerősebb hazai Nissan GT-R

1200 lóerő fölé várják a hazai építésű GT-R teljesítményét, de még nem tudják, hol lesz a vége...

Teslát idéző megoldásokat is kínál a hazai fejlesztésű Gorilla S10 autóvédelmi rendszer

Egy profi autóvédelmi rendszerrel nem csupán egy terméket, hanem szolgáltatást is vásárolunk...

Ítélet született lézerblokkoló-ügyben

Mint az ismert, tavaly ősszel egy békéscsabai autóstól nem csak elkobozták lézerblokkolóját...

Elkezdődött a PSA-motorok sorozatgyártása Szentgotthárdon

Néhány hete már felkészült a szentgotthárdi gyár és személyzete az új motorok gyártására, ám...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1yZW5hdWx0
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (2 db)

Tizenkettő írta: 2016 július 24., vasárnap 21:06:42
lacusss írta: 4 éve

Már egy másik cikkben is el volt rontva: olyan nehéz megérteni, hogy Szisz nem nyert semmilyen F1 Nagydíjat? Formula 1 csak 1950-től van...


Ebben a fromában 1950 óta van, de valahol a legelső ilyen megmérettetés az volt amit megnyert. Csoda is lenne, ha változatlanul megmaradt volna annyi időn keresztül.

A válaszoláshoz belépés szükséges
lacusss írta: 2016 július 23., szombat 18:24:37

Már egy másik cikkben is el volt rontva: olyan nehéz megérteni, hogy Szisz nem nyert semmilyen F1 Nagydíjat? Formula 1 csak 1950-től van...

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1yZW5hdWx0
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1yZW5hdWx0

Friss tesztek

Önzáró difi és sportos külső? Egész vonzó ez a Passat!  - Volkswagen Passat 2.0 TDI DSG R-Line

Az üzlet, az üzlet – VW Passat R-Line

Sokat nem lett volna értelme változtatni a 2015-ös Év Autóján. A Passat enyhe külső frissítése jól áll neki, új technológiai részletei miatt pedig igazán modern. Unalmas? Én is azt gondoltam…


Ha tényleg kemény vagy, SUV helyett ilyennel jársz – Mitsubishi L200 teszt

Alig ismerni rá – Mitsubishi L200

A SUV őrület szinte teljesen romba döntötte mindazt, amiért egy autót önmagában a technika miatt értékelni lehet. Látványos? Nagy? Tekintélyt parancsoló? Puhány! Az önző óriások között egy pickup legalább tényleg fickós - mint az L200.


Bárcsak szabad lehetne… - BMW X2 M35i xDrive teszt

Nyugtatókon él – BMW X2 M35i

A BMW-nél tudják, hogyan kell élvezhető autót építeni, ez tiszta sor. A piac változása viszont alaposan feladja a leckét a bajoroknak, elsőre a legdurvább X2-ről is nehéz eldönteni, hogy jó-e.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1yZW5hdWx0
Hirdetés

RENAULT tesztek

Renault Kangoo Z.E. 33 L2 Maxi személyszállító teszt

Ha kisiparos lennék, ilyet vennék! Renault Kangoo Z.E. teszt

A Renault villanyautó kínálata nem csak a Zoe kisautót tartalmazza, a Kangoo és a Master is elérhető elektromosként, előbbi személyszállítóként is.


Renault Kadjar 1.6 dCi 130 CVT teszt

Fokozat nélkül fokozott nyugalom? Renault Kadjar 1.6 dCi CVT

Tavaly ősszel egy új benzinessel, csúcsdízeléhez pedig fokozatmentes automata váltóval bővült a Renault Kadjar kínálata. Utóbbit próbáltuk.


Renault Zoe Z.E. R90 41 kWh Life teszt

Villanyautó, amit már nem kell otthon töltögetni

Új mércét hozott a villanyautók körében a Renault Zoe. Komoly hatótáv, gyors tölthetőség és mindehhez bajnok ár. Egy hét és több mint 800 közös kilométer után kijelenthető: egyedüli autónak is kiváló.


Renault Talisman Grandtour Intens 1.6 dCi 130 EDC teszt

Pakolható francia – Talisman Grandtour teszt

Garantáltan jó választás a 130 lóerős dízelmotor a Talisman Grandtourhoz. Igazi utazós kombi a duplakuplungos automatával, de jobban is elsülhetett volna.


Renault Espace 1.6 TCe Initiale Paris teszt

Arcot vált - Renault Espace 1.6 TCe teszt Videó

Egyetlen benzinmotorjával, a paletta legerősebbjének számító 200 lovas 1.6 TCe-vel és csúcsfelszereltséggel járt nálunk az új Renault Espace.


Még több RENAULT teszt

Címlapon


Friss cikkek

Már nemcsak technikájával, formájával is meggyőző a második generációs Toyota   Mirai

Hátul hajt és emissziómentes az új Toyota Mirai

2 órája – Újdonság

Az első Miraival a hibridek után az üzemanyagcellás autók piacán is piacvezető lett a Toyota, a második már formájával is meggyőző, persze a technika is tovább finomodott, ismét a jövőt mutatja!


Kellemes meglepetést okoztak az első kilométerek az új Ford Pumával

Élmény SUV - Ford Puma menetpróba

Tegnap – Újdonság

Jól csengő nevet választott a Ford a legújabb szabadidő-autójának, amellyel a B-szegmensben indulnak harcba a vásárlók kegyeiért. A hangzatos névvel azonban nem elégedtek meg a kékoválos márkánál, a mérnökök keményen ráfeküdtek a praktikumra is.


Minden szempontból a legjobb! Opel Grandland X Hybrid4 menetpróba

Ezzel az autóval nem kap bírságot az Opel!

3 napja – Újdonság

Nem csak zöld rendszámos modellt jelent az Opel Grandland X Hybrid4 verziója, úgy mellesleg ez a teljes mai Opel kínálat legerősebb és legtakarékosabb modellje. Vezetni sem rossz ám!


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

RENAULT MEGANE 1.9 dCi Privilege

RENAULT MEGANE 1.9 dCi...

Ár: 610.000 Ft

Évjárat: 2006 / 1

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

RENAULT MEGANE 1.4 TCe Dynamique

RENAULT MEGANE 1.4 TCe...

Ár: 1.890.000 Ft

Évjárat: 2009 / 7

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

RENAULT MEGANE Grandtour 1.5 dCi Expression

RENAULT MEGANE Grandto...

Ár: 850.000 Ft

Évjárat: 2007 / 12

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!