0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Bioetanol: itt a vége, fuss el véle?

Mi lesz veled bioetanol?

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A bioetanollal elvileg sokan jól járnak: energianövény-termesztők, állattenyésztők, előállítók, az autósok és kicsiny bolygónk is, a kezdeti lendület után most mégis erős visszaesés tapasztalható. Miért lett mostohagyerek a környezetbarát üzemanyag?

Kell vagy nem kell a bioüzemanyag?

Kell vagy nem kell a bioüzemanyag?

Többször is foglalkoztunk már az Autónavigátor.hu hasábjain a bioetanollal, és annak autók hajtására történő felhasználásával. Volt történetét, autóipari felhasználását és ennek hátulütőit és előnyeit ecsetelő cikkünk, írtunk versenycélú használatáról, volt tévhiteket eloszlató írásunk, legutolsó anyagaink viszont a környezetkímélő üzemanyag jövedéki adójának emeléséről szóltak. Múlt héten bioetanol konferencián jártunk, ahol megkaptuk eddigi ismereteink összefoglalását, és némi kesergést azzal kapcsolatban, miért nem tartja fontosnak a kormány, hogy ennek a sok piaci szereplőnek hasznos terméknek alacsonyan tartsák az árát. Pillanatnyilag nem túl rózsás a bioetanol hazai helyzete.

Számtalan márka kínál vagy kínált kettős üzemanyagú modelleket, a képen látható, már márkájával sem létező svéd mellett a Ford, az Opel, a Peugeot, a Scania

Számtalan márka kínál vagy kínált kettős üzemanyagú modelleket, a képen látható, már márkájával sem létező svéd mellett a Ford, az Opel, a Peugeot, a Scania

Gyorsan foglaljuk össze, amit tudunk. A több száz hazai kúton is tankolható, 85% bioetanolt (etil-alkohol), 15% benzint tartalmazó E85 üzemanyag, melynek első számú jó tulajdonsága, hogy növényi alapú, a benzinnél 27%-kal alacsonyabb CO-, 20%-kal alacsonyabb SO- és 5%-kal alacsonyabb NO-kibocsátása, CO2-mérlege pedig pozitív, hiszen az alapanyagául szolgáló növény − például kukorica − növekedése során is folyamatosan habzsolja a légköri szén-dioxidot. Üzemanyagként használva legnagyobb hátulütője gyenge hidegindítási képessége, 13-15 Celsius fok alatt már csak benzinnel keverve képes beindítani az autót, így például Skandináviában télen E70 formájában, vagyis 30% benzintartalommal kerül a kutakra. Némileg növeli a motor erejét, viszont fogyasztását is, E85-tel nagyjából 20-30%-os növekedéssel lehet számolni, amit nem sokkal ezelőttig még ellensúlyozott a benzinnél és gázolajnál jóval kedvezőbb vételára. Ez azonban a tavaly őszi jövedékiadó-emeléssel megszűnt. A pillanatnyi helyzet szerint a 95-ös benzin átlagára 394 forint, az E85-é 362 forint körül alakul: nem kell matematikusnak lenni ahhoz, hogy belássuk, ilyen árszintek mellett az E85 használata úri muri, olyan, mint takarékos vezetés helyett inkább hibridfelárat fizetni.

Sokat segítene megítélésén, ha nem közvetlenül étkezésre is alkalmas növényekből, hanem mezőgazdasági, erdészeti hulladékokból állítanák elő

Sokat segítene megítélésén, ha nem közvetlenül étkezésre is alkalmas növényekből, hanem mezőgazdasági, erdészeti hulladékokból állítanák elő

Ezt követően nehéz megindokolni használatát, és a mostani konferencia résztvevői is szemmel láthatóan értetlenül álltak a kérdéssel szemben, hogy vajon mitől lett mostohagyerek szerencsétlen. Hiszen alkalmazása nemcsak az ezzel spóroló autósoknak, hanem további jelentős piaci szereplőknek is nagy hasznára válna. Többek között a megtépázott állapotú mezőgazdászoknak és állattenyésztőknek is. Hiszen a termelőknek sok gondot okoz, ha nem, vagy csak nyomott áron tudják eladni a kukoricát, míg az etanolt gyártó cégek − Hungrana (Szabadegyháza), Pannon Ethanol (Dunaföldvár) − stabil mennyiségeket, stabil áron vásárolnak fel, a gyártás során keletkező melléktermékek pedig a kukorica teljes fehérje- és tápanyag-tartalmát megőrizve lennének használhatók takarmányként. Ráadásul az etanol előállítása során olyan hő- és elektromos energia is keletkezik, ami kitűnően felhasználható az állattenyésztésben és üvegházi kertészetekben, tehát mindhárom iparág kölcsönösen támogathatná egymást. Ehhez persze arra lenne szükség, hogy felülről se lehetetlenítsék el az egészet mozgató végtermék, vagyis a bioüzemanyag alkalmazását.

A legtöbb modern befecskendezéses autó átalakítható kettős üzemre, alig pár tízezer forintért

A legtöbb modern befecskendezéses autó átalakítható kettős üzemre, alig pár tízezer forintért

Amit elvileg az EU teljes vállszélességgel támogat, amint azt a bioetanolra és biodízelre vonatkozó 2009/28/EK irányelvben le is írták. Ez az uniós tagállamok számára előírja a megújuló üzemanyagok 10%-os részarányát, amit a hazai E85 használat felfuttatásával könnyen elérhetnénk. Az éves szinten termelt 4,5-9 millió tonna kukoricából bőséggel lehetne fedezni a hazai igényeket. Ez a mennyiségi ingadozás a 4-5 évente rendszeresen bekövetkező aszályos időszakoknak köszönhető, de ha a termesztők tudnának és akarnának az öntözés fejlesztésére áldozni, akkor stabilizálható lenne a 7,5 millió tonna körüli éves termelés. Ha ebből az etanolgyártók felvásárolnák a hazai szükséglet kétszeresére elegendő évi 3,5 millió tonnát, akkor sok kérdés megoldódna, mind a termelők, mind az előállítók, mind az autósok számára, és még az EU is elégedett lehetne a kvóta teljesítésével.

Bár minden ilyen egyszerű lenne. Nemrég ugyanis az Európai Bizottság módosító javaslatot nyújtott be ehhez az irányelvhez, melynek elfogadása jelentős mértékben megváltoztatná a növényi eredetű üzemanyagok megítélését. E szerint a jövőben a változó földhasználatból eredő szén-dioxid-termelést is beleszámítanák a bioüzemanyagok CO2-mérlegébe. Nagyobb súllyal esne latba az ILUC-faktor (indirect land use change − közvetett földhasználat-változás): kétféle helyre vetnek energianövényeket − repce, kukorica, napraforgó − parlagon hagyott területekre, és olyan földekre, ahol korábban élelmiszernövények nőttek. Tekintettel a Föld folyamatosan növekvő élelmiszerigényére, az utóbbiaknak új helyszíneket kell találni, ez pedig eddig szűz földek használatba vételével vagy erdők kiirtásával lehetséges. Ezt veszi számításba az ILUC-mutató. A javaslat szorgalmazza még a második és harmadik generációs bioüzemanyagok előállításának szükségességét, és javasolja a korábban előírt 10%-os arány 5%-ra csökkentését.

Nyilvánvalóan jelentős gazdasági érdekek és ellentétek is közrejátszanak a bioüzemanyagok kérdéses megítéléséhez

Nyilvánvalóan jelentős gazdasági érdekek és ellentétek is közrejátszanak a bioüzemanyagok kérdéses megítéléséhez

Eszerint az első generációs, azaz közvetlenül a növényekből előállított bioüzemanyagok a mezőgazdasági folyamatok energiaigényének köszönhetően − gépek használata a termesztés szinte összes fázisában − mégsem annyira környezetbarát tevékenység, mint gondolták, de már erre is vannak megoldások. A második, harmadik generációs eljárások szerint már nem magából a növényből, hanem melléktermékekből − mezőgazdasági, erdészeti hulladékokból, algákból − állítják elő az alkoholt. Ráadásul vannak országok, például Svédország, melyek nem termelik, viszont nagy mennyiségben importálják a bioetanolt, azaz az itthon fennmaradó készletek értékesítése sem okozna problémát, hiszen jelenleg rengeteget vásárolnak Brazíliából: ha onnan megéri Európába szállítani, akkor valószínűleg a Magyarország-Svédország viszonylat szállítási költségeit is elbírná a skandináv felvevőpiac.

A stockholmi bioetanolos buszokkal évente 5000 autó CO2-kibocsátását spórolják meg, ami javítja a város levegőjét

A stockholmi bioetanolos buszokkal évente 5000 autó CO2-kibocsátását spórolják meg, ami javítja a város levegőjét

Ezen felül a jármű-átalakítással foglalkozó cégek is kifejlesztettek jó pár, a bioetanolos átalakításhoz szükséges eszközt, amit jelenleg itthon nem, legfeljebb Csehországban vagy Ausztriában tudnak eladni, a hazai kereslet az ár megemelésével szinte megszűnt. Sokan lennének tehát, akik sokfelől szívesen áldoznának, akár befektetnének a bioüzemanyagok vagy az azzal összefüggő egyéb termékek, termények előállításába, de azt senkitől sem lehet elvárni, hogy kizárólag környezetvédelmi megfontolásból veszteséget termeljen, veszteségesen működjön. Ezért, ha központilag és viszonylag gyorsan nem változtatnak a bioetanol jelenlegi megítélésén − jövedékiadó-csökkentés − az E85 villámgyorsan ki fog kopni a hazai piacról, és ezzel ahelyett, hogy munkahelyeket és új lehetőségeket teremtene, a korábban felsorolt szereplőknek, szélesebb körben pedig az egész országnak is kárára lesz.

Ez is érdekes lehet:
 

Megnéztük a legújabb rendőrautókat. Erősek, mutatósak, de vajon mennyire lesznek tartósak?

December 23-án 385 új rendőrautó állt szolgálatba, idén még 1202 érkezik. Az új szirénásokból...

Óriás tér 1 millió alatt - Mazda E 2200 használtan

Ritka az ilyen őszinte és elnyűhetetlen autó, mint a Mazda E 2200, ami ráadásul 6 üléssel is...

Dacia Duster 1.2 TCe kontra Suzuki SX4 S-Cross 1.6l VVT összehasonlító teszt

Vajon a magyar gyártású Suzuki SX4 S-Cross lenyomja a piac kedvencét, a Dacia Dustert? Melyik...

Autók akcióban: a legjobb filmes autós üldözések, szerintem

Az autó sem mindegy milyen, de az legjobb, ha az üldözés szerves része a történetnek. Autóbuzik...

Az évtized autós mozijának is nevezhetnénk a Ford v Ferrari filmet

Előre szólok, hogy NEM leszek SPOJLERMENTES. Most már eltelt több, mint egy hét a film bemutatója...

Amikor egy olasz formatervező rajzol francia autót - Peugeot 504 kupé és kabrió

Többnyire jól sül el, amikor Sergio Pininfarina tollat ragad. A Peugeot-val különösen jól megértették...

Dacia Sandero 1.5 dCi Arctic - hosszútávú próba a nyaralás alatt

Milyen volt a nyaralás? Csodás, és az úton remekül összeszoktunk utastársunkkal, a Dacia Sanderóval...

60 éves a Citroën Kacsa

Az 1948-as párizsi autószalonon mutatták be a Citroën legendássá vált kisautóját, a 2CV-t - magyarul...

Jogsértés miatt több ezer hirdetését kellett törölje a Netriskauto

Bár az idén 20 éves Használtautó.hu továbbra is magasan piacvezető az oldalán található hirdetésszám...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1zYWFi
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (90 db)

kutty89 írta: 2013 január 03., csütörtök 18:56:58
s3000 írta: 7 éve

A múltkori kérdésemet - amire természetesen nem reagáltál, óh nem is tudom miért :) - megtoldom még eggyel:



Mennyit fizet neked a MOL ezért, hogy ezt propagáld?


Előzmények megtekintése

Idézem a választ amit elfelejtettél észrevenni...

Neked azt javasoljuk h a sütőolajadat bazd ki a kukába, öntsd a csatornába, vagy égesd el. Mindezek után ülj be a priusodba és örülj neki hogy véded a környezetet te undorító agyatlan mindenkit lehordó sggfej

A válaszoláshoz belépés szükséges
s3000 írta: 2013 január 02., szerda 14:59:44
rogo írta: 7 éve

így sem megy? http://bit.ly/Sutoolajgyujtes


Előzmények megtekintése

A múltkori kérdésemet - amire természetesen nem reagáltál, óh nem is tudom miért :) - megtoldom még eggyel:

Mennyit fizet neked a MOL ezért, hogy ezt propagáld?

A válaszoláshoz belépés szükséges
rogo írta: 2013 január 02., szerda 10:46:58
vidi500 írta: 7 éve

Az én gépemen nem működik a link amit beírtál. Mást mondok. Én meg szívesen átveszem főleg benzines autóból lecserélt (lehet hibridből is) :-) , nyűggé vált "fáradt" olajat.


Előzmények megtekintése

így sem megy? http://bit.ly/Sutoolajgyujtes

A válaszoláshoz belépés szükséges
peakster írta: 2012 december 26., szerda 10:44:45

"Modernizációs válságban

Mellár Tamás, Pécsi Tudományegyetem




A mezőgazdaság leépülése – elvesztegetett lehetőség
A mezőgazdaság leépülése: igen szembetűnő és fájdalmas. A gazdaságok száma 1972-höz képest harmadára, az állatállomány pedig felére-harmadára csökkent. De még 1990-hez képest is igen jelentős a zuhanás: a mezőgazdaságban foglalkoztatottak száma negyedére zsugorodott, az élelmiszergazdaságban pedig 60%-ra csökkent a létszám, a bruttó termelési érték volumene pedig 30%-kal lett alacsonyabb. A szocializmusban ez volt a fő exportágazatunk.
A leépülés okai és lehetséges magyarázatai között szóba jöhet a keleti piacok elvesztése, a teljes piaci liberalizáció, a nagyüzemek szétszedése, az élelmiszeripar eladása külföldieknek, az állami támogatások drasztikus csökkentése. A kárpótlás után nagyszámban jöttek létre olyan kisüzemek, amelyek fejlődésképtelenekké váltak, s csak vegetálnak. Elsősorban azért, mert nem volt kellő nagyságú piac."


Sajnos nem ez a jellemző (persze ilyen is van), hogy a "jó minőségű magyar élelmiszert jó pénzért exportáljuk, az olcsó silányat pedig behozzuk". A tény az ,hogy a kialakult fogyasztói társadalom agyszerűen ,nem tudja és nem is akarja megfizetni a drágább, jobb minőségű hazai élelmiszert és egyre inkább ez lesz a jellemző a válság miatt. Persze mindig lesznek gazdálkodók akik győztesen kerülnek ki a versenyből és lehet velük példálózni, de számuk rohamosan csökken.Ha nem sikerül biztos piacot találni a magyar mezőgazdasági termékeknek akkor folytatódni fog a termőföldek eladása, ahogy a fél Dunántúl már külföldiek kezében van.

A válaszoláshoz belépés szükséges
uniball írta: 2012 december 23., vasárnap 21:41:00

A mezőgazdaság pedig nem egy bonyolult folyamat addig amíg hagyjuk a parasztnak, hogy azt termelje amit a közvetlen környezete fogyaszt. A gond akkor van ha ipari méretű a termelés és agro multik szipolyozzák a földet. Ez mondjuk már jóval túl mutat a bio üzemanyag kérdésen, de lényegében mindennek az alapja. Egy adott kistérségnek meg kell tudnia termelnie az elfogyasztott élelmiszert, a fölösleggel kereskedhet. Szerencsére már vannak pozitív változások és egyre többen jönnek rá, hogy nem multi szemétből kell etetniük a családot, feltéve, ha utána nem a remek egészségügyben akarják elkölteni a maradékot. Bio üzemanyagot pedig kizárólag multi méretben lehet termelni, ami pedig a föld megerőszakolása. Üzemanyag ott van, ahol nem terem elegendő élelmiszer (sivatag, hófödte sztyeppék, tengerek). Az Anyatermészet/Teremtő kitalálta ezt.

A válaszoláshoz belépés szükséges
kutty89 írta: 2012 december 23., vasárnap 11:30:26

Még annyit hozzátennék, hogy magyarországon m onokultúrális növénytermesztés csak és kizárólag a tv-ben létezik.

Aki nem hiszi nyáron autózzon egyett mondjuk békésmegyében.

Csak igy hirtelen átgondolva a termesztett növényeket: Kukorica, búza, árpa, napraforgó, hagyma, dinnye. A teljesség igénye nélkül.

A válaszoláshoz belépés szükséges
kutty89 írta: 2012 december 22., szombat 21:12:17
Combi27 írta: 7 éve

kis Magyarországunk régen mezőgazdasági nagyhatalom volt.Most sem lenne másképp ha nem lennének Uniós kvóták hogy miből mennyit termelhet a jó magyar paraszt.Pl: cukorral elláthattuk volna egész Európát, de hát az az Unió ellen való volt.A mezőgazdasági "kifosztás" élén a felvásárlók járnak , akik ki tudja miért a mai napig egy lépést nem tezsnek a haszonért, csak átmegy a kezükön, közvetítenek a vevő és eladó között.Mi szükség rájuk?

A jó magyar terméket mindenki megvenné ha nem kerülne kétszer többe mint a külföldről behozott, ahol ráadásul 3-5-szörös bért is ki kell fizetni a melósnak a magyar bérhez képes, és ezt a fele annyiba, vagy a pontannyiba kerülő termékükből ki is gazdálkodják.Az importról annyit hogy megy kifele pl a jó magya tej, hús, gabona, feldolgozzák és hozzák is vissza, vagy adnak cserébe a saját szarukból.Miért? Mert amíg van akit meg lehet kenni, és még el is nézik, meg fogják tenni...

Szóval nagy szarban lennénk ha minden élelmiszer hazai lenne, mert nem tudnánk megfizetni, pedig szegény magyar melós csak minimálbérért dolgozik...





ej ej s3000..te még élsz?ha kihagytál volna az előző mondandódból nem kellene nemes egyszerűséggel azt mondanom hogy bekaphatod tövig...de látom a családod sem szeret hogy itt rontod a levegőt..




először is s3000 beveheti tövig.

Másodszor a mezőgazdaság nem ilyen egyszerű. Persze nagy vonalakban igy van. Csak azért ott vannak a miértek és mikéntek is. Ami élelmiszert importálunk azt főlleg csehektől lenygyelektől tesszük legnagyobbrészt. Az ottani melósok tévedésből sem keresnek 3-5 ször annyit mint az itthoniak. Itt nagyon egyszerű a képlet. A magyar termékeket exportáljuk nyugateuropába x pénzért, mi meg importálunk a fennt emlitett országokból ennél olcsóbban akkor ez nekünk jó. Mármint anyagilag.

Sajnos a média a mezőgazdasággal kapcsolatban igazat már nagyon régen mondott. Sok ismerősöm van akik gazdálkodnak és ahbogy hallottam a tv-ben hogy sirnak rinak benne a termelők, kérdeztem az egyiktől hogy ez most mi, ő is megmondta hogy ez kamu, az sir aki szarul csinálja és ugy persze h nem tud belőlle megélni.

A Gyulai huskombinát is pl miért zár be. Mert nem vették észre hogy válság van és nem voltak hajlandóak lejjebb adni a profiton illetve olcsóbb alapanyagokat keresni stb. igy meg a kuty nem vette meg a gyulai kolbászt 6000ft kilónkénti áron milyen meglepő. Az e fajta hozzá nem értés és emiatti sirás rivás sajnos még a szocializmus utóhatása. De hátha lecseng már lassan és az emberek nem fogják üldözni a piacgazdaságot.

MErt ugye ez csak annak jó akinek van esze és jól csinálja. Akinek nem az meg visszasirja a régi rendszert mert akkor legalább egyformán szar volt mindenkinek.

Egyébként a kukoricafeldolgozás/takarmánygyártás mellékterméke az izocukor amiből eddig corn flakes készült, most meg etanol. Ergo müzli helyett nem pedig étel helyett készül etanol.

S3000 el sem kezd, nem vagyok hajlandó csak miattad az irományomhoz igazolólinket keresni. ha nem hiszed el akkor nem hiszed el

A válaszoláshoz belépés szükséges
Combi27 írta: 2012 december 22., szombat 16:13:49

kis Magyarországunk régen mezőgazdasági nagyhatalom volt.Most sem lenne másképp ha nem lennének Uniós kvóták hogy miből mennyit termelhet a jó magyar paraszt.Pl: cukorral elláthattuk volna egész Európát, de hát az az Unió ellen való volt.A mezőgazdasági "kifosztás" élén a felvásárlók járnak , akik ki tudja miért a mai napig egy lépést nem tezsnek a haszonért, csak átmegy a kezükön, közvetítenek a vevő és eladó között.Mi szükség rájuk?
A jó magyar terméket mindenki megvenné ha nem kerülne kétszer többe mint a külföldről behozott, ahol ráadásul 3-5-szörös bért is ki kell fizetni a melósnak a magyar bérhez képes, és ezt a fele annyiba, vagy a pontannyiba kerülő termékükből ki is gazdálkodják.Az importról annyit hogy megy kifele pl a jó magya tej, hús, gabona, feldolgozzák és hozzák is vissza, vagy adnak cserébe a saját szarukból.Miért? Mert amíg van akit meg lehet kenni, és még el is nézik, meg fogják tenni...
Szóval nagy szarban lennénk ha minden élelmiszer hazai lenne, mert nem tudnánk megfizetni, pedig szegény magyar melós csak minimálbérért dolgozik...


ej ej s3000..te még élsz?ha kihagytál volna az előző mondandódból nem kellene nemes egyszerűséggel azt mondanom hogy bekaphatod tövig...de látom a családod sem szeret hogy itt rontod a levegőt..

A válaszoláshoz belépés szükséges
s3000 írta: 2012 december 22., szombat 15:46:07
uniball írta: 7 éve

E85 pártiaknak üzenném. A termő föld az nem kukorica termő föld, hanem termő föld. Az itthon elfogyasztott mezőgazdasági termény hány százaléka terem jó hazai anyaföldben és hány százaléka érkezik importból? Tovább megyek, a hazai termőföldek hány százaléka van hazai leginkább kistermelői tulajdonban/gondozásban? Óriási paradigmaváltásra van itt szükség, de azzal, hogy a kenyeret elégetjük nem jutunk előre. Európa éléskamrájából mostanra egy szétrabolt ország lett kicsiny hazánk. Ha a termőföldeket nem arra használjuk. hogy a hazai élelmiszer fogyasztás 100 ismétlem 100 százalékát itthon állítsuk elő, sőt akár importáljunk belőle, addig ne beszéljünk bio üzemanyagról. Éhezés pedig itthon is van, bár a felelősség globális. Kétféle éhezés létezik. Az egyik amikor nem eszel, a másik amikor szemetet eszel (gyorskaja, dobozos kaja, fene tudja milyen kaja). A minőségi hazai termeléssel mindkettő kiküszöbölhető, ráadásul ha minőségi hazai terményt állítunk elő importra, akkor az plusz bevételt jelent az országnak. A munkanélküliség is értelmetlen fogalom addig amíg van jó hazai termőföld. A baj az, hogy hagyjuk szétrabolni az országot és nem gondos gazdák, hanem multik rabolják szét a földjeinket.

Tehát az élelmiszerből üzemanyag előállítása jóval komplexebb annál, mint hogy a takarmány kukoricát használjuk fel, mert nem a kukorica a lényeg hanem a Föld.


Tökéletesen igazad van, de ne legyenek illúzióid azzal kapcsolatban, hogy ezt itt néhány kivételtől eltekintve bárki is felfogja, akárhányszor és akármilyen módon mondod is el nekik. A kifosztás okai nagyon összetettek, de mindenképpen egy jelentős tényező, hogy ezzel a néppel ezt jóval könnyebben meg lehet tenni mint másokkal. Ahol ilyen combi/kutty és még sorolohatnám agyhalottak élnek nagy számban, akiknek még az egyszerű magyarul leírt mondatok elolvasása és megértése is megoldhatatlan feladat elé állítja őket, ott az uzsorásoknak sokkal könnyebb dolguk van. Máshol kemény évtizedek - ha nem évszázadok - óta megy az agymosás, hogy nyáladzó konzumidiótává alakítsák a népesség jelentős részét, itt viszont mindez már alapból adott, úgyhogy az uzsorásnak ez az ország terített asztal, ahonnan csak be kell habzsolni a javakat.
Azért öröm látni, hogy még ha nagyon-nagyon ritkán is, de azért vannak aki már felébredtek a Mátrixból. :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
uniball írta: 2012 december 22., szombat 14:27:08

E85 pártiaknak üzenném. A termő föld az nem kukorica termő föld, hanem termő föld. Az itthon elfogyasztott mezőgazdasági termény hány százaléka terem jó hazai anyaföldben és hány százaléka érkezik importból? Tovább megyek, a hazai termőföldek hány százaléka van hazai leginkább kistermelői tulajdonban/gondozásban? Óriási paradigmaváltásra van itt szükség, de azzal, hogy a kenyeret elégetjük nem jutunk előre. Európa éléskamrájából mostanra egy szétrabolt ország lett kicsiny hazánk. Ha a termőföldeket nem arra használjuk. hogy a hazai élelmiszer fogyasztás 100 ismétlem 100 százalékát itthon állítsuk elő, sőt akár importáljunk belőle, addig ne beszéljünk bio üzemanyagról. Éhezés pedig itthon is van, bár a felelősség globális. Kétféle éhezés létezik. Az egyik amikor nem eszel, a másik amikor szemetet eszel (gyorskaja, dobozos kaja, fene tudja milyen kaja). A minőségi hazai termeléssel mindkettő kiküszöbölhető, ráadásul ha minőségi hazai terményt állítunk elő importra, akkor az plusz bevételt jelent az országnak. A munkanélküliség is értelmetlen fogalom addig amíg van jó hazai termőföld. A baj az, hogy hagyjuk szétrabolni az országot és nem gondos gazdák, hanem multik rabolják szét a földjeinket.
Tehát az élelmiszerből üzemanyag előállítása jóval komplexebb annál, mint hogy a takarmány kukoricát használjuk fel, mert nem a kukorica a lényeg hanem a Föld.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1zYWFi
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1zYWFi

Friss tesztek

A puttonyosban még sosem kellett csalódnunk – BMW 330d xDrive Touring

Van zsákjában minden jó! – BMW 330d Touring

Történnek furcsa dolgok a BMW-nél, de szerencsére, ami igazán fontos, arra többszörösen koncentrálnak. A 3-as sosem volt ennyire jó, mint most, hat hengerrel pedig azt adja, amit kell.


Íme, a vásárlók igénye – Csúcsmotorjával próbáltuk a Skoda Kamiqot

Közkívánatra – Skoda Kamiq

Túllépett már áraival azon a Skoda, hogy egyszerű népautónak mondhassuk, ehhez igazodik a minőség, a konstrukció és a kivitelezés is. Legkisebb crossoverükbe, a Kamiqba se lehet belekötni.


Citroën Grand C4 SpaceTourer 1.5 BlueHDi 130 Automata Feel teszt

Kényelemre vágyó nagycsaládosoknak: Citroën Grand C4 SpaceTourer

Hat évvel ezelőtt debütált a Citroën C4 Picasso harmadik, egyben a Grand C4 Picasso második generációja. Tavaly leginkább nevet váltottak: C4 SpaceTourer és Grand C4 SpaceTourer néven folytatták karrierjüket.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1zYWFi
Hirdetés

SAAB tesztek

Saab 9-3 SportCombi 1.9 TTiDS Aero Aut.

Saabad választás!

Ha japán modell lenne, már hatszor leváltották volna. De ő csak áll s véd. Márkahagyományokat, biturbó dízeleket, lifestyle kombikat, kényelmes automatákat, skandináv életérzést...

Még több SAAB teszt

Címlapon


Friss cikkek

A rend őrei sem vetik meg a luxust és a tempót

Nyolc típus, amit nehéz elképzelni rendőrautónak

12 órája – Sztori

A hazai rendőrség állományát jórészt Skoda Octaviák teszik ki, de persze itthon is találni néhány érdekesebb modellt. A világ más pontjain sincs ez másképp, méregdrága négykerekűeknek is van helye a rendőrség kötelékében.


A piac legkedvezőbb árú hibrideit kínálja a Suzuki

Megfizethető hibridekkel erősít a Suzuki Videó

Tegnap – Sztori

Ma már nem feltétlenül kell drágább autókra gondolni, ha a hibridek kerülnek szóba. A Suzuki minden eddiginél elérhetőbbeket kínál, az Ignis esetén ráadásul alapáron.


Alig két hete, hogy bemutatták, de már hazánkba is ellátogatott az Aston Martin DBX

Amikor az orrunkat megcsapja a finom bőr illata: Aston DBX

Tegnap – Újdonság

Exkluzív élményben lehetett részünk, hiszen még a potenciális vásárlók előtt tekinthettük meg a brit gyártó legújabb modelljét. Nem árt tudni róla, hogy a legkomolyabb ligába érkezik a DBX, ahol Bentley és Porsche modellekkel mérkőzik.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

SAAB 900 2.3i S

SAAB 900 2.3i S

Ár: 1.290.000 Ft

Évjárat: 1998

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

SAAB 900 2.0i HIBÁTLAN!

SAAB 900 2.0i HIBÁTLAN!

Ár: 1.250.000 Ft

Évjárat: 1998 / 7

Kivitel: Cabrio

Üzemanyag: Benzin

SAAB 9-3 2.0 ECO Turbo Cabrio S

SAAB 9-3 2.0 ECO Turbo...

Ár: 650.000 Ft

Évjárat: 2004 / 5

Kivitel: Cabrio

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!