0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Adj gázt! LPG átépítés a gyakorlatban

Minden az LPG átépítésről és a gazdaságosságáról

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az autógáz még ma is bőven gazdaságos. De kinek éri meg ez a környezetkímélő üzem? Milyen egy jó minőségű átépítés? Ennek jártunk utána.

Egy 1997 és 2000 közötti C180-as Mercedes a műtőasztalon, mellette Fluence taxi. Tipikusan jó mindkettő az LPG átépítésre

Egy 1997 és 2000 közötti C180-as Mercedes a műtőasztalon, mellette Fluence taxi. Tipikusan jó mindkettő az LPG átépítésre

Mi is az az LPG? Az LPG a liquefied petroleum gas, azaz folyékony kőolaj gáz nemzetközi rövidítése. Miért gáz, ha egyszer cseppfolyós? És tényleg hulladék? Szóval ez a gázelegy, amit LPG-nek, vagy autógáznak nevezünk, a lakossági szénhidrogén gyártás során melléktermékként termelődik. Összetétele hasonlít a fűtéshez és főzéshez használt szintén cseppfolyós, palackos PB (azaz propán-bután) gázéhoz, de az előírások szerint kénhidrogént, vizet nem tartalmazhat és szennyeződés is kevesebb lehet benne.

Na jó, de hogy kerül ez az autóba? Szóval van ez a gázunk, ami alacsony nyomáson cseppfolyósítható, így tartályautókban lehet szállítani és a benzinkutakból lehet kimérni, mint a benzint és a gázolajat is. Nem számít megújuló energiaforrásnak, mert egy ipari folyamat mellékterméke, de a hajtóanyagként felhasználása jelent egyfajta újrahasznosítást.

Relatíve könnyű szerelni az Euro 2-es benzinest a Merciben. A kábelek elvezetése igényli a legtöbb időt

Relatíve könnyű szerelni az Euro 2-es benzinest a Merciben. A kábelek elvezetése igényli a legtöbb időt

Még mindig nincs az autóban! Bocsánat, lehet, hogy túl részletesen kezdtem, de még azt is meg kell említsem, hogy ez a cseppfolyósított gáz a szabad levegőn illékony. A folyadék párologni kezd, közben a térfogata megsokszorozódik, és emiatt lehűti a környezetét. Éppen emiatt a motorok meghajtásához több problémát is ki kellett küszöbölni a gázrendszereket kifejlesztő szakembereknek. Régebben sokan próbálkoztak PB gáz otthoni átfejtésével, de a mai rendszerek és ezek nyomása nem teszi lehetővé ezt a fajta fusizást. Felépítésük és működésük is összetett, de azért nem átláthatatlan.

Akkor miért is jó LPG-vel járni? Nos, az autógáznak van egy olyan sajátossága, hogy magasabb hőmérsékleten ég a benzinnél, ezért a tökéletesebb égés mellett kevesebb nitrogén- és széndioxidot bocsát ki egy gázzal üzemeltetett Otto motor. Viszont a gáznál sűrűbb a benzin, de az oktánszáma nagyobb, 105 és 115 kötött van, ezért a kettőből az jön ki, hogy átlagosan 10-15 százalékkal több gáz kell ugyanakkora teljesítmény eléréséhez.

Balra a gázreduktor, ami cseppfolyósból csinál légneműt, jobbra meg a váltókonzolon az üzemmódkapcsoló, egyelőre még csak provizórikusan Balra a gázreduktor, ami cseppfolyósból csinál légneműt, jobbra meg a váltókonzolon az üzemmódkapcsoló, egyelőre még csak provizórikusan

Balra a gázreduktor, ami cseppfolyósból csinál légneműt, jobbra meg a váltókonzolon az üzemmódkapcsoló, egyelőre még csak provizórikusan

Ha többet fogyaszt, hogy éri meg? Remélem nem volt túl szájbarágós a felvezetés. Szóval tudjuk már, hogy itt ez a jó kis gáz, ami teljesen jól meghajt autókat is. Egyet nem tudunk, hogy miért érheti meg ezt használni. Elég megnézni, hogy a 95-ös benzin átlagára ma 390 forint körül van literenként, míg az LPG literje csak 240 forint. Nem nehéz kitalálni, hogy a legrosszabb esetben is 20 százalék körüli többletfogyasztással számolva is megéri az olcsóbból tankolni. Igen ám, de ehhez vagy gyárilag gázos autót kell vennünk, vagy a meglévő kocsinkat kell átépíttessük, aminek természetesen ára van. Ez egy műszakilag és hatóságilag is megalapozott komoly munka, ami szaktudást és nagy rutint is igényel. Az alábbiakban egy gázos átalakításokra szakosodott műhely, a dunakeszi Medic-Car munkatársainak tapasztalatai alapján járjuk körbe a témát.

Pótkerék ki, a helyére jön a tartály. A töltőcsatlakozó, ha lehet, a tanksapka mellé bújtatva kap helyet Pótkerék ki, a helyére jön a tartály. A töltőcsatlakozó, ha lehet, a tanksapka mellé bújtatva kap helyet

Pótkerék ki, a helyére jön a tartály. A töltőcsatlakozó, ha lehet, a tanksapka mellé bújtatva kap helyet

Hitek és tévhitek. Ha Dunakeszire, az akkreditált Bosch szervizbe megyünk, szinte bármikor belefuthatunk gáz-átépítésbe. Most éppen egy kilencvenes évek végi C180-as Mercedes áll a csápos emelőn. A jobb hátsó kereke leszedve, a pótkerék is hiányzik, a szerelő meg épp a motortérbe bújik, a tűzfal körül kábelez valamit. Látványos, de inkább csak nagyjából sejtem, hogy mi történik. Rikasi János siet a segítségemre, aki valós időben elmagyarázza, mit is csinál a kollégája. Az LPG folyékony halmazállapotban nem égne jól, pontosan nem keveredne megfelelően a levegővel, ezért át kell alakítani a hengerbe történő befecskendezés előtt légneművé. A piros Merciben már bent van a gázreduktor, ami a nagynyomású cseppfolyósból csinál kisebb nyomású légneműt. Ezt látni a fenti képeken. Éppen a műszerfalra szerelt üzemmódváltó kapcsoló kábelezését csinálja a kolléga. Ez ahhoz kell, hogy bármikor lehessen váltani a benzin és az automata gázüzem között. Az autók az itthon elterjedt olasz Landi Renzo rendszerrel benzinnel indulnak, és amint a gázos üzemhez már megfelelő, körülbelül 40 fokos hőmérsékletet eléri a motor, automatán átvált. Beszereléskor csak hibátlanul működő benzinmotorhoz lehet gázszettet beszerelni, amivel a gázos autónak jobb környezetvédelmi értékeket kell produkálnia gázüzemben, mint benzinnel. Nem változik persze a környezetvédelmi besorolás, csak kettős üzemű lesz innentől a jármű, ez indokolja azt is, hogy az átalakítás engedélyköteles. A beszerelés fontos aktusa a szoftveres kalibrálás, a befecskendezési értékeket be kell állítani, hogy jó lambda értéket kapjunk és a lehető legtökéletesebb égést, ezzel a leggazdaságosabb üzemet érjük el.

A gazüzemre szabott injektorok, az asztalon a szett még beépítésre váró elemei és a program, amivel a szakember kalibrálja majd a rendszert A gazüzemre szabott injektorok, az asztalon a szett még beépítésre váró elemei és a program, amivel a szakember kalibrálja majd a rendszert A gazüzemre szabott injektorok, az asztalon a szett még beépítésre váró elemei és a program, amivel a szakember kalibrálja majd a rendszert

A gazüzemre szabott injektorok, az asztalon a szett még beépítésre váró elemei és a program, amivel a szakember kalibrálja majd a rendszert

Mire kell figyelni az LPG gázszett beépítéskor? A Landi programja nem az OBD csatlakozót használja, hanem a gázszettet vezérlő elektronika csatlakozójára kötik a számítógépet. Innen ugyanúgy lehet látni minden értéket, látszik a fordulatszám, a befecskendezési idő, és világosan kivehető, hogy szegény vagy dús a befecskendezett keverék. Nem csak a Landinak, hanem a többi gyártónak is megvan a sajátja. Bármi baj van (dadog, nem megy, sokat fogyaszt, nem vált át), a diagnosztikai szoftverrel ugyanúgy az első lépés mindig a hibakód kiolvasása. A szoftveres beavatkozásra normál esetben a beszerelés és a karbantartás között nincs szükség. Karbantartás 20 ezer kilométerenként esedékes és a Medic-Carnál adott kétéves garanciának is az a feltétele. Ilyenkor a legfontosabb a szűrők cseréje (1 légnemű, 1 folyékony gázszűrő), amit senkinek nem javaslunk, hogy otthon megpróbálja. Nyomáspróba és további elellenőrzések nélkül meg nem biztonságos a használat. Minden műszaki vizsga előtt 30 napnál nem régebbi gázszemle is kell, ami mint a műszakin, úgy itt egy is egyfajta tanúsítvány kiállítását jelenti, csak ez a gázrendszer minősítése. Nem szabad lemerülni hagyni az autó akkumulátorát, mert így a gázszettet vezérlő kompjuter el tudja felejteni a megadott beállításokat, ilyenkor szükséges az újrakalibrálás. Egyéb karbantartást igazából nem igényel, de mint az autó egészét így elhanyagolni ezt sem szabad.

A gázbefecskendezők a szívócsőre lesznek építve. Így most belátni a központi fojtószelep házába

A gázbefecskendezők a szívócsőre lesznek építve. Így most belátni a központi fojtószelep házába

Mik a "leggázosabb" típusok? És persze a matek. Kezdjük a legfájóbb résszel: az átépítés ára ma nemigazán úszható meg bruttó 250 ezer forint alatt. Dunakeszin is ennyibe kerül egy négyhengeres ilyen profi és megbízható átépítése. Mivel engedélyköteles, a dokumentációs költség is jelentős; az NKH-nál egyedi átalakítási engedélyt kell kérni minden LPG átépítésre. Itt még az is számít, hogy ha olyan típust alakíttatunk át, amit előttünk már százan, akkor az egyedi tervezéstől el lehet tekinteni. Ha viszont valami ritka típust gurítunk be a műhelybe, annál a helyzet jóval bonyolultabb és drágább is lehet. Itt jön képbe, hogy vannak már bevált típusok, amikhez egyszerűen jobban passzol a gáz. Turbós autóknál általában gond nélkül, de például az épp szerelt Mercedes kompresszoros változatait nehéz összebékíteni az autógázzal. Általánosságban elmondható, hogy a kis motorok és a közvetlen befecskendezéses benzinesek nem alkalmasak az átépítésre. Persze ezeknél sem lehetetlen, csak a végeredmény kérdéses. Vannak viszont az akár többszelepes, hengerenkénti befecskendezésesek, ott nem szokott gond lenni. Ezek azok a motorok, amik ma már kissé ósdinak számítanak az új autókba szerelt sok csoda mellett. Ilyen az Opel Zafira (nem a Tourer) benzinese, vagy a Renault Fluence 1.6-osa is. Nem is csoda, hogy az új típusok közül leginkább ezeket hozzák átépíteni, zömében taxisok. Nem csak nekik érheti meg azonban az átépítés. Egy átlagos típus esetében 15 ezer kilométer a plusz költség megtérülése. Ha valaki ennél többet megy egy év alatt, már bőven megéri számolgatni és belefogni.

Itt a mechanikus tartály és bele az adalék, vagy ezek helyett a drágább és pontosabb elektromos kit. Valaki nem hisz benne, valaki esküszik rá Itt a mechanikus tartály és bele az adalék, vagy ezek helyett a drágább és pontosabb elektromos kit. Valaki nem hisz benne, valaki esküszik rá Itt a mechanikus tartály és bele az adalék, vagy ezek helyett a drágább és pontosabb elektromos kit. Valaki nem hisz benne, valaki esküszik rá

Itt a mechanikus tartály és bele az adalék, vagy ezek helyett a drágább és pontosabb elektromos kit. Valaki nem hisz benne, valaki esküszik rá

Vita a plusz kenésről. A Medic-Carnál bizonyos típusoknál alkalmaznak úgynevezett felső szelepkenő adalékot. Az LPG-levegő keverék jó 100 fokkal magasabb hőfokon ég a benzinnél, ez okozhat a motoron belüli komponensekben méretváltozást, ami nyilván nem kívánatos, sőt káros. A magas hőmérséklet illetve a légnemű üzemanyag miatt a motor belső kenését meg kell oldani az üzemanyag adalékolásával. Erre a szegény keverékre érzékenyebb motoroknál van szükség, a probléma a szelepszár tetejénél jelentkezik elsősorban. Ami a kevésbé károsító kipufogógázok miatt jó, az itt most rossz. A felső szelepkenő adalék egy 20-40 ezres plusz költség, ami növeli a motor élettartamát. Más szakemberek ellenzik az adalékolást, indokuk, hogy a hűtést nem lehet kenéssel helyettesíteni. Szerintük a kopott motort úgyis fel kell egyszer újítani, kár adalékra költeni. Azért jegyezzük meg, a kenés hűtő funkciót is el tud látni.

Ez is érdekes lehet:
 

Cordon: lecsap a gyorshajtókra

Egyszerre harminckét autót képes azonosítani és bemérni a legújabb lézeres sebességmérő-rendszer...

Tavaly itthon 8 elektromos autót helyeztek forgalomba

A 2012-es sem az elektromos autók éve volt, s a trendeket elnézve a közeljövőben is inkább csak...

Árharc: Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq

Idén a Peugeot és a Skoda is SUV köntösben hozott lényegében hétüléses egyterűt. Akad különbség...

Így épül a legerősebb hazai Nissan GT-R

1200 lóerő fölé várják a hazai építésű GT-R teljesítményét, de még nem tudják, hol lesz a vége...

Amikor egy olasz formatervező rajzol francia autót - Peugeot 504 kupé és kabrió

Többnyire jól sül el, amikor Sergio Pininfarina tollat ragad. A Peugeot-val különösen jól megértették...

Rendszámok 2013-tól - így nézhet ki az új plakett?

Még nem is biztos, hogy lesznek, de tervek - állítólag - már léteznek is a jövőre bevezetendő...

Lengyel hétvége: Polonez történet

A Polonez története bővelkedik izgalmakban. Például hogy kerül a képbe a Giugiaro név? És a Fiat...

Vállalható Astra 200 ezer forintért? Szétnéztünk az eladó rendőrautók között

Idén sem marad el a valahai rendőrautók árverése. Vajon lehet értelmes négykerekűt találni a...

Teslát idéző megoldásokat is kínál a hazai fejlesztésű Gorilla S10 autóvédelmi rendszer

Egy profi autóvédelmi rendszerrel nem csupán egy terméket, hanem szolgáltatást is vásárolunk...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (35 db)

atesz2 írta: 2014 november 18., kedd 22:22:20
írta: 5 éve

Hát ha konkrétan tudnám akkor meglenne a kérdésre a válasz:D A kérdés kb az ,hogy kicsit nagyobb átalakítással lehet-e tovább optimalizálni gázfelhasználást, vagy még "gázosabbá" tenni olyan alkatrészeket amik az eredeti benzines üzem miatt így kompromisszumos megoldások. Gondolok itt például a szelepekre amik nagyobb égéshőnek vannak kitéve, katalizátor is, stb, sok mindent érint ez a plusz hő. Másrészt pedig a benzintérkép függ beszívott levegő mennyiségtől meg egy csomó mindentől, ez nem egy lineális adat amit a gázpedál állásából ki lehet számolni, és még ott van a változó szelepvezérlés is. Ilyenekkel hogyan számol egy gázos vezérlés?


Előzmények megtekintése

Üdvözlet!
Nekem 1.6-os Toyota Carina E autóm van, természetesen gázos. 75000 kilométert ment eddig gázzal, hibátlanul. Se szűrő csere, se semmilyen gázos szerelés. Gyertyát cseréltem 50000 kilométer után.
Beszerelésnél beszélgettem a szerelőkkel, és ha nem vertek át, akkor a gáz elektronikája a benzines után van kötve, és annak a mérési adatait használja. Ezért nem kell neki komoly számításokat végezni feleslegesen. Ami igaz is lehet, mert ha simán benzinnel használom, akkor alacsony hőfoknál rángat az autó, ezt már gázosítás előtt is csinálta. Gázzal ugyanúgy csinálja. A többlet fogyasztás meg azért van, mert a légnemű üzemanyag egységnyi mennyiségében azért kevesebb az energia, mint a cseppfolyósban.
Ha úgy szeretnék haladni, mint benzinnel, akkor jobban kell nyomni a pedált, ezért eszik többet. Viszont a gáznak nagyobb a kompresszió tűrése, mint a benzinnek, így tényleg be lehetne erősíteni a motort, például növelni a kompressziót. Viszont akkor lehet, hogy 95-ös benzinnel kopogna, szóval......." jó helyen van az a kocsi". Valamit valamiért.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Wyco írta: 2014 november 17., hétfő 12:11:46

Amit én tapasztaltam a gázos autókkal az jó,de nem minden típus.Ami borzalmasan működött az egy 92-es 2.3-as Mercedes 124-es volt amit sehol sem tudtak normálisan beállítani.Gázzal mindig durrogott leállt meg hasonlók.
A mostani autóm is gázos hiába csalódtam a Merciben.
Ez egy 89-es Golf 2 1.6 Lovato rendszerrel ami kézi kapcsolós és én gázzal is indítok mindig.
3 éve van nálam és átlagosan 7,5 a fogyasztásom vegyes használatban város 8.Egy tankolás 13000 ft amivel 700 km-t megyek.
Teljesem meg vagyok vele elégedve nincs gázszag meg ilyesmi.
A következő autóm is gázos lesz!

A válaszoláshoz belépés szükséges
írta: 2014 november 16., vasárnap 15:43:58
emgyé írta: 5 éve

Tehát konkrétan mire vagy kíváncsi? Konkrét kérdésre válaszolok. Nincs semmi titok. :)


Előzmények megtekintése

Hát ha konkrétan tudnám akkor meglenne a kérdésre a válasz:D A kérdés kb az ,hogy kicsit nagyobb átalakítással lehet-e tovább optimalizálni gázfelhasználást, vagy még "gázosabbá" tenni olyan alkatrészeket amik az eredeti benzines üzem miatt így kompromisszumos megoldások. Gondolok itt például a szelepekre amik nagyobb égéshőnek vannak kitéve, katalizátor is, stb, sok mindent érint ez a plusz hő. Másrészt pedig a benzintérkép függ beszívott levegő mennyiségtől meg egy csomó mindentől, ez nem egy lineális adat amit a gázpedál állásából ki lehet számolni, és még ott van a változó szelepvezérlés is. Ilyenekkel hogyan számol egy gázos vezérlés?

A válaszoláshoz belépés szükséges
emgyé írta: 2014 november 15., szombat 20:02:07
írta: 5 éve

Ha nem érdekelne, akkor nem kérdeztem volna meg. Egyébként pont így szoktak válaszolni az emberek (vagy még így se) mint te is, felsorol a beépített dolgokból valamit, de a mit-miért és lényeges dolgok mert kimaradnak:)


Előzmények megtekintése

Tehát konkrétan mire vagy kíváncsi? Konkrét kérdésre válaszolok. Nincs semmi titok. :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
írta: 2014 november 15., szombat 17:51:41
emgyé írta: 5 éve

"Mikor megkérdeztem milyen lenne az a motor amit eleve gázüzemre terveztek senki nem tudott különbséget mondani igazán... nem értem." Mert valószínűleg nem is érdekel.



Nekem két gázos autóm van, eléggé el nem ítélhető módon mindkettő AUDI :) Ezekből az egyik motorja kifejezetten gázosra lett megcsinálva. Nem a gázszett beszerelésre gondolok, hanem konkrétan a hengerfejre. Mindkettőbe ugyanott szerelték a gázszettet, az egyik LOVATO szett, a másik AC Stag, Tomasetto és HANA összetevőkből áll. Mindkettő kifogástalan, takarékos és üzembiztos.

A fanyalgóknak üzenem, ne is tetessék bele a gázt az autójukba, nekünk, gázautósoknak addig jó, míg kevesen vagyunk, addig legalább nem emelik a gáz árát.


Előzmények megtekintése

Ha nem érdekelne, akkor nem kérdeztem volna meg. Egyébként pont így szoktak válaszolni az emberek (vagy még így se) mint te is, felsorol a beépített dolgokból valamit, de a mit-miért és lényeges dolgok mert kimaradnak:)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Linka 11 írta: 2014 november 15., szombat 16:19:48

A régi időkben mikor még leginkább a tilos kategóriában volt nálunk a gáz üzem,már akkor az 1.2Lada kombimban használtam kb 150Ekm-t gond nélkül az autómat. Egyszer, már nem emlékszem mi volt a pontos hiba le kellett venni a hengerfejet.Nos akkor, még a szerelő is azt mondta ennyire salakmentes tiszta égésű motort ennyi km-el, még nem látott.Aztán még egy évet használtam az autót és eladtam hiba nélkül.A második autó amit gázzal használtam egy 2.0/ 626 Mazda volt a kilencvenes évek végén, tökéletes alacsony üzemeltetéssel hiba nélkül futott 200Ekm-t.- Szóval a "nagyokos,tudományos alapon" véleményt formáló,de soha gázos autóval nem járóknak üzenem:- Járjatok csak benzinnel minél többet és vigasztaljátok magatokat,hogy nektek a jó. És mindenki más aki kevesebbet költ üzemanyagra az meg, mind hülye.

A válaszoláshoz belépés szükséges
emgyé írta: 2014 november 14., péntek 21:02:24
írta: 5 éve

Ez az LPG talán a legmostohább sztori azok között, amikor valaki más irányban keresgél mint amit tálcán elé tesznek. Van gyári meg utólagos meg sufni is, akár ez a három egyben is, tankolni is lehet szinte bárhol aztán mégsem terjedt el. Még két hozzáértőt sem hallottam egy véleményen lenni, de sok felhasználó beszél kevesebb fogyasztásról és többről is, mindenki szerint más műszaki okok a hátrányai, de semmi fejlesztés nem ment ez irányba. Mikor megkérdeztem milyen lenne az a motor amit eleve gázüzemre terveztek senki nem tudott különbséget mondani igazán... nem értem.


Előzmények megtekintése

"Mikor megkérdeztem milyen lenne az a motor amit eleve gázüzemre terveztek senki nem tudott különbséget mondani igazán... nem értem." Mert valószínűleg nem is érdekel.

Nekem két gázos autóm van, eléggé el nem ítélhető módon mindkettő AUDI :) Ezekből az egyik motorja kifejezetten gázosra lett megcsinálva. Nem a gázszett beszerelésre gondolok, hanem konkrétan a hengerfejre. Mindkettőbe ugyanott szerelték a gázszettet, az egyik LOVATO szett, a másik AC Stag, Tomasetto és HANA összetevőkből áll. Mindkettő kifogástalan, takarékos és üzembiztos.
A fanyalgóknak üzenem, ne is tetessék bele a gázt az autójukba, nekünk, gázautósoknak addig jó, míg kevesen vagyunk, addig legalább nem emelik a gáz árát.

A válaszoláshoz belépés szükséges
cicamokus írta: 2014 november 14., péntek 17:31:31
Törölt felhasználó írta: 5 éve

értem, köszi.


Előzmények megtekintése

Viszont nem ajánlott a VTi motorok átalakítása, a Citroennél egy időben próbálkoztak vele (Landirenzo rendszer) de elég sok baj volt velük. Ezek a változó szelepvezérlésű és emelésű, Valvetronicos motorok nem kifejezetten erre lettek kitalálva...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Törölt felhasználó írta: 2014 november 14., péntek 10:29:54
Inaktív felhasználó írta: 5 éve

A BMW-PSA Prince motorcsaládjából csak a turbófeltöltéses 1.6-osokban van közvetlen benzinbefecskendezés.


Előzmények megtekintése

értem, köszi.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Inaktív felhasználó írta: 2014 november 13., csütörtök 19:29:45 − szerző
Törölt felhasználó írta: 5 éve

Kedves Hollósy Balázs,



egy pár évvel ezelőtti cikküket bányásztam elő, melyben a Citroen 1,4 és 1,6 vti motorjainak gázüzeművé alakításáról írtak, amit a Medic-Car végzett.



(http://www.autonavigator.hu/tippek_tanacsadok/gazrendszer_garanciaval_a_citroenekhez-4877)



A fenti írásban viszont az szerepel, hogy a közvetlen befecskendezéses benzinesek nem alkalmasak az LPG-re.



Ezt a korábbi akció kedvezőtlen tapasztalatai alapján írják?


Előzmények megtekintése

A BMW-PSA Prince motorcsaládjából csak a turbófeltöltéses 1.6-osokban van közvetlen benzinbefecskendezés.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56

Friss tesztek

Első próba: Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line

Premier előtti vetítés? Itthon próbáltuk az új Opel Corsát

Míg az Opel Corsa nemzetközi menetpróbája csak jövő héten lesz (a magyar újságírók számára), itthon már tesztvezethető az elektromosként is érkező újdonság. El is kértük egy körre!


Az utolsó szívómotors Ford Focus még néhány napig elérhető

Utolsó mohikán? Ford Focus kombi 1.5 PFI teszt

Az egyik legjobb Focus a modellpaletán a háromhengeres szívómotorral felszerelt változat. Kár, hogy már nem sokáig szerepel az árlistán, szóval igyekezz, ha lecsapnál rá!


Év Magyar Autója összevetés: Audi e-tron, Kia e-Niro, Merecedes-Benz EQC, Renault Zoe

Villanyautós villámteszt: az igények szabják meg a győztest Videó

Az Év Magyar Autója zsűrivel elsőként kaparintottuk meg az új Renault Zoét, rögtön össze is vetettük a legfontosabb idei elektromos újdonságokkal. Ahhoz képest, hogy ő a legolcsóbb, nagyon derekasan helytállt.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56
Hirdetés

MERCEDES-BENZ tesztek

Elképesztő jármű a Mercedes G 500!

Őserő - Mercedes G 500 teszt

Látszólag változatlanul őrizte meg formáját a Mercedes G-osztály a generációváltás során, ám a lemezek alatt korunk egyik legmodernebb terepjárójává érett.


Mercedes-Benz E 300 de teszt

Ördögűzés felsőfokon – Mercedes-Benz E 300 de

Csoda, hogy nem pattan le róla magától a zöldrendszám, dízelhibridsége miatt igazi tiltott gyümölcs, miközben egy végtelenül kifinomult és minőségi szerkezetről van szó, szemtelenül hosszú hatótávval.


Mercedes-Benz S 400 d Lang teszt

Elnöki ügy - Mercedes-Benz S 400 d

A sofőrös limuzinok között etalon, a politikusok között imádott, az átlagemberek szemében tekintélyt parancsoló. Az S-osztály nem csak a külsőségek miatt az, ami, az új dízelmotorral is fenséges.


Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic 7G-DCT teszt

Feszült pillanatok - Mercedes-Benz GLA teszt

Elismerem, hogy jól néz ki, bár ehhez kell az új kanyon-bézs fényezés. Játszik a menetfény színeivel és a beltéri világítással, tökéletes a színház, aztán felhörren a Sprinter.


Mercedes-Benz GLC 220 d 4MATIC Coupé teszt

Magasan hordja a farát – Mercedes GLC 220 d Coupé

Csak a képeken tolakodó, a valóságban épp jó méretű SUV a GLC. Kupé farával mindent elveszít abból, amitől praktikus lehet, viszont ez a divat, aminek maximálisan megfelel.


Még több MERCEDES-BENZ teszt

Címlapon


Friss cikkek

Önálló karakter - Kipróbáltuk az új 208-at!

Maradandó élmény - Peugeot 208

2 napja – Újdonság

A Peugeot dolga az, hogy minden teljesen egyszerű és hagyományos megoldást olyan csomagolásban tálaljon, hogy évekkel később is emlegetni lehessen. Az új 208 is ilyen.


Kipróbáltuk a friss Toyota C-HR-t az új kétliteres hibrid motorral

Megtanít okosan vezetni az új Toyota C-HR - Menetpróba

6 napja – Újdonság

Hatalmasat tarolt a piacon a Toyota C-HR, amikor 2016-ban megjelent. Napjainkban már 400 000 példány gördül Európa útjain, de még a legnépszerűbb típusok életében sem maradhat el a ráncfelvarrás. A C-HR esetében a lemezek alatt történt a nagyobb változás.


Teslát idéző megoldásokat is kínál a hazai fejlesztésű Gorilla S10 autóvédelmi rendszer

Egy autóvédelmi rendszer, és ami mögötte van: Gorilla S10

Múlt héten – Sztori

Egy profi autóvédelmi rendszerrel nem csupán egy terméket, hanem szolgáltatást is vásárolunk, így nem mindegy, hogy kik, miként csinálják.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

MERCEDES-BENZ C 200 CDI BlueEFFICIENCY Avantgarde (Automata)

MERCEDES-BENZ C 200 CD...

Ár: 3.900.000 Ft

Évjárat: 2012 / 12

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

MERCEDES-BENZ E 220 T CDI Elegance

MERCEDES-BENZ E 220 T...

Ár: 150.000 Ft

Évjárat: 2001 / 6

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

MERCEDES-BENZ C 180 BlueTEC d 7G-TRONIC

MERCEDES-BENZ C 180 Bl...

Ár: 5.690.000 Ft

Évjárat: 2016 / 3

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!