0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Szmogriadó Budapesten: érdemes felkészülni a korlátozásra!

Minden idők legszigorúbb hazai emissziós korlátozása jön a riasztási fokozattal

·

Nyugalom, még csak tájékoztatási fokozatában van a szmogriadó Budapesten, mivel azonban tavaly szigorodott a rendelet korlátozása, ha lesz riasztási fokozat, az szokatlanul sok autónak parancsol megálljt. Mutatjuk, melyeknek!

%KA%Jövő héten Budapesten riasztási fokozatába léphet a szmogriadó%KA%

Jövő héten Budapesten riasztási fokozatába léphet a szmogriadó

Tavaly írtunk már arról, hogy a szmogriadó riasztási fokozata az Euro 5-ös dízel üzemű autókat is kitiltja Budapestről, ám ez az infó most különösen érdekes, amikor valóban életbe is léphet ez a korlátozás. A mai nappal ugyanis Budapesten is elrendelték a szmogriadó riasztási fokozatát, mivel a budapesti mérőállomásokon a szálló por (PM10) légszennyezettségi szintje (az egy napra számított átlageredménye) 2020. január 8-án és 9-én is három mérőponton meghaladta a tájékoztatási küszöbértéket (75 µg/m3).

Az Országos Meteorológiai Szolgálat előrejelzése szerint a mai napon a PM10 koncentrációjának napi átlaga a tájékoztatási határrétek körül alakulhat – javulás nem várható. Szombaton a frontátvonulás és megerősödő szél hatására kitisztul a levegő. Vasárnaptól napközben javulhat a levegőminőség, majd az éjszakai órákban a levegőminőség erőteljes romlása kezdődik. Ez a folyamat hétfőn is megismétlődhet: éjszaka hirtelen, erőteljes romlás után napközben javuló tendenciákkal. Ez pedig nagyon jelentősen arra utal, hogy

a fővárosi szmogrendelet tavalyi szigorítása után először riasztási fokozatába léphet a szmogriadó, ami immár az Euro 5-ös dízel autók Budapest közigazgatási határán belüli közlekedését is tiltja.

%KA%Tavaly is szigorodott a fővárosi szmogrendelet, riasztási fokozatában már az Euro 5-ös dízelek sem használhatók%KA%

Tavaly is szigorodott a fővárosi szmogrendelet, riasztási fokozatában már az Euro 5-ös dízelek sem használhatók

Dízelből tehát a szmogriadó riasztási fokozatában már csupán a legfrissebb, Euro 6-os normát teljesítő modellek közlekedhetnek Budapesten, míg benzinesből a legalább Euro 3-as normát teljesítők. A tisztán elektromos és tisztán gázüzemű autók egyaránt közlekedhetnek, ahogyan a hibridek is, amennyiben forgalmi engedélyükben a V.9 mezőnél 5-ös (akár betűjellel kiegészített jelölés) szerepel. A forgalmi engedély természetesen a hagyományos üzemű autóknál is elárulja, hogy az közlekedhet-e a budapesti szmogriadó riasztási fokozatában: benzinesből a 6-os (Euro 3-as) és 9-es (Euro 4-es), valamint a 14-es (Euro 5-ös) és 15-ös, 16-os (Euro 6-os), míg dízelből csakis a 15-ös és 16-os (Euro 6) jelölés jelenti azt, hogy lehet vele közlekedni Budapesten a szmogriadó riasztási fokozatában is. Kivételt képeznek természetesen a közfeladatot ellátó autók, amelyekből bármilyen emissziójú közlekedhet.

%KA%A forgalmi engedély V.9 mezője árulja el, használhatjuk-e autónkat Budapesten a szmogriadó riasztási fokozatában: 5-ös értékkel mindenképp, dízelnél csakis 15-ös vagy 16-os (Euro 6-os), benzinesnél már 6-os (Euro 3) értéktől kiesünk a korlátozás alól%KA%

A forgalmi engedély V.9 mezője árulja el, használhatjuk-e autónkat Budapesten a szmogriadó riasztási fokozatában: 5-ös értékkel mindenképp, dízelnél csakis 15-ös vagy 16-os (Euro 6-os), benzinesnél már 6-os (Euro 3) értéktől kiesünk a korlátozás alól

El kell mondani természetesen, hogy a nem megfelelő fűtés, a szilárd (és főként nem fűtésre való) anyagok tüzelése a közlekedésnél jelentősebben rontja a levegőt, ezért aztán a nyílt téri égetés tilos is, s a fővárosi önkormányzat közleményében kérte a lakosságot "lehetőség szerint mérsékeljék a szilárd- és olajtüzelésű berendezések (ha egy háztartásban létezik földgáztüzelési mód, akkor a szilárdtüzelésű kandallók, cserépkályhák) használatát, továbbá, lehetőség szerint szüneteltessék az egyéni gépjárműhasználatot, részesítsék előnyben a közösségi közlekedést."

Ha jellemezően Budapesten autózunk, autóválasztáskor, autóvásárláskor is érdemes figyelemmel lenni annak emissziós besorolására, tekintettel arra, hogy ma már az Euro 5-ös dízelek is használati tilalmat kaphatnak.

Ez is érdekes lehet:
 

Ínségpróbán a hibrid, a dízel, a szívó és a turbós benzines

Nem összehasonlító teszt, csak fogyasztáspróba: négy teljesen különböző, ám kivétel nélkül családi...

Mivel telt a hetünk? Elmeséljük!

Elindítottuk az Autónavigátor podcastját, az első adást már hallgathatjátok is!

Ha ma gyártanák, akkor is menő lenne - Veterán az Opel Calibra!

Különösen veszélyes, ha az ember fotókat kezd el keresni az Opel Calibráról. Még ma is éppen...

Igazi ámokfutót csíptek el ezúttal a rendőrök

A szabályos és biztonságos előzés alapvető feltétele, hogy belássuk azt az útszakaszt, amelyen...

A negyedik X-et is behúzta a Mercedes S-osztály második generációja

A Mercedes-Benz S-osztály neve összeforrt a luxussal és a csúcstechnológia alkalmazásával. Bár...

Elkezdődött a PSA-motorok sorozatgyártása Szentgotthárdon

Néhány hete már felkészült a szentgotthárdi gyár és személyzete az új motorok gyártására, ám...

Idén húzhatja be a harmadik X-et a Renault Clio

A világ legkelendőbb francia autója idén tölti be a harmincadik életévét. Persze hivatalosan...

Sofőrje miatt rekorder fogyasztású a Yaris

Néhány egyszerű trükkel akár egy közel 10 éves, fél millió kilométert futott autó is lehet fogyasztási...

Már 50 milliárd forintos tétel a nagycsaládos autók támogatása, küzdenek a vevők és a kereskedők is

Érdekes helyzetet szült a tavaly júliustól igényelhető nagycsaládos autóvásárlási támogatás...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Friss tesztek

Ha tényleg kemény vagy, SUV helyett ilyennel jársz – Mitsubishi L200 teszt

Alig ismerni rá – Mitsubishi L200

A SUV őrület szinte teljesen romba döntötte mindazt, amiért egy autót önmagában a technika miatt értékelni lehet. Látványos? Nagy? Tekintélyt parancsoló? Puhány! Az önző óriások között egy pickup legalább tényleg fickós - mint az L200.


Bárcsak szabad lehetne… - BMW X2 M35i xDrive teszt

Nyugtatókon él – BMW X2 M35i

A BMW-nél tudják, hogyan kell élvezhető autót építeni, ez tiszta sor. A piac változása viszont alaposan feladja a leckét a bajoroknak, elsőre a legdurvább X2-ről is nehéz eldönteni, hogy jó-e.


Ráncfevarrása után is mesteri a Renault Master

Mesterek mestere - Renault Master teszt

Bútorszállítónak álltunk néhány napra, közben a látványosan frissített Renault Master biznyította a képességeit.

Még több teszt
Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Igazi ámokfutót csíptek el ezúttal a rendőrök

Alig érte utol a rendőr a szabálytalanul előző autóst

22 órája – Sztori

A szabályos és biztonságos előzés alapvető feltétele, hogy belássuk azt az útszakaszt, amelyen meg kívánjuk előzni az előttünk haladót. Ezt azonban nem mindenki gondolja végig.


Mivel telt a hetünk? Elmeséljük!

Készítettünk egy podcastot, hallgassátok

2 napja – Sztori

Elindítottuk az Autónavigátor podcastját, az első adást már hallgathatjátok is!


Idén húzhatja be a harmadik X-et a Renault Clio

30 év és öt generáció - ünnepi év vár a Renault Clióra

2 napja – Sztori

A világ legkelendőbb francia autója idén tölti be a harmincadik életévét. Persze hivatalosan csak az év közepén, nyáron kaphat szülinapi tortát a Renault Clio.


Használtautó.hu

OPEL ASTRA J J 1.6 16V. MO-i. 1 tulaj

OPEL ASTRA J J 1.6 16V...

Ár: 3.800.000 Ft

Évjárat: 2018

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

MINI MINI ONE szervízkönyv. klíma

MINI MINI ONE szervízk...

Ár: 1.600.000 Ft

Évjárat: 2010

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

MERCEDES-BENZ CLK 200 Kompressor Avantgarde (Automata) 129.000 KM. GYÁRI FÉNYEZÉS

MERCEDES-BENZ CLK 200...

Ár: 1.899.000 Ft

Évjárat: 2004 / 4

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!