0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Botrányosan törnek a négykerekű autópótlékok 

Mopedautó, golfautó, négykerekű motorféle - az Euro NCAP szerint nem védenek eléggé

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az Euro NCAP egy biztonsági rést tárt fel. A nálunk kevésbé elterjedt mopedautók biztonsága nem mérhető a rendes autókéhoz.

Golfautó, mopedautó és négykerekű bicikliszerű Twizy a zúzdában. Nem autók, nem is úgy törnek az Euro NCAP tesztje szerint Golfautó, mopedautó és négykerekű bicikliszerű Twizy a zúzdában. Nem autók, nem is úgy törnek az Euro NCAP tesztje szerint Golfautó, mopedautó és négykerekű bicikliszerű Twizy a zúzdában. Nem autók, nem is úgy törnek az Euro NCAP tesztje szerint

Golfautó, mopedautó és négykerekű bicikliszerű Twizy a zúzdában. Nem autók, nem is úgy törnek az Euro NCAP tesztje szerint

Bár nálunk nem nagyon vannak jellemzők a forgalomban mopeduatók, de Franciaországban például nagy hagyománya van a kis csettegőknek, azaz a ma már többnyire már elektromos hajtású kisautóknak. Van ahol rendszám nélkül járhatnak, van ahol elég a vezetésükhöz egy motorjogsi is. A szabályozás kétféle ilyen négykerekűt különbözetet meg, ezek közül a könnyűek sebessége korlátozott, 45 km/óra. A tesztben szereplő járművek viszont a "nehéz" kategóriába esnek, van amelyik megfutja önerőből a 100 km/órás sebességet is.

Józan paraszti ésszel azért nem nehéz belátni, hogy ezek a kis guruló pótlékok nem adhatnak annyi védelmet, mint egy rendes, felnőtt autó. Viszont azokhoz képest más törvényi szabályozás vonatkozik rájuk, így gyártóik nincsenek is rákényszerítve arra, hogy jobb védelműre alakítsák ki őket. Az Euro NCAP tesztje sokkal inkább erre kívánja felhívni a figyelmet, nem is a konkrét golfautóra, amivel egyébként lenne lehetőség kimenni a közútra, de az a teszt is alátámasztja, hogy nem érdemes.

Az Euro NCAP mérési módszereit és a tesztek eredményeit szokás ekézni, mert a sok jó minősítés mellet nem jön át eléggé a konkrét típusok közti különbség, mégis a szervezet alapítása óta eltelt bő másfél évtizedben megsokszorozódott az átlagautók védelmi szintje. A csillagokat osztogató szervezetnek ezzel a teszttel sikerült belenyúlnia egy fontos biztonsági résbe, és remélhetőleg a törvényhozókhoz is eljut ez a probléma.

Teljesen elektromos és akár 100-zal is mehet. A Tazzari Zero biztonsági öve kiszakadt helyéről a teszten

Teljesen elektromos és akár 100-zal is mehet. A Tazzari Zero biztonsági öve kiszakadt helyéről a teszten

Visszatérve a konkrét kis közlekedési eszközökre, mivel nem rendes autók, ezért meg sem próbálták a hagyományos, mára kialakult, és folyton fejlesztett, eléggé szigorú rendszerüket alkalmazni rájuk, hanem specializált szempontrendszert állítottak fel. 64 km/óra helyett csak 50-nel küldték a deformálódni képes, másik autót mintázó falrészletnek a kis guruló dobozokat, de az oldalütközést a rendes autókéhoz hasonlóan 50 km/órával végezték, mert a balesetek nagy részében egy hagyományos autó megy neki ezeknek a kis "gyöszöknek". A tesztben négy modell szerepelt, a golfautó Club Car Villager 2+2 LSV, az elektromos Tazzari ZERO és a négyüléses Ligier IXO J LINE és a teljesen egyedi Renault Twizy 80, ami egy egymás mögé elhelyezett kétüléses négykerekű szerű félszerzet villanymotorral. Utóbbiból eddig mintegy 13 ezer darabot adtak el, és a tesztelt modellek közül csak ebben volt légzsák. A Ligier és a Tazzari esetében a biztonsági övre korlátozódó visszatartó rendszerekkel volt a gond, de a Club Car Villager, ahogy a felvételen is jól látható, strukturálisan is megrogyott a frontális ütközéskor és csak marginális védelmet nyújtott.

Az Euro NCAP e teszten alkalmazott 16 pontjából a Renault Twizy érte el a legtöbbet, 6 pontjával a legbiztonságosabbnak bizonyult, a Tazzari Zero 4, míg a Villager 2+2 LSV és a négyüléses Ligier IXO J LINE csupán 2 pontot gyűjtött. Az európai kormányok által fenntartott biztonsági szervezet kommentjében kifejtette, hogy a tesztelt járművek összteljesítménye szegényes, bizonyos helyzetekben valós és életveszélyes veszélyforrást jelentenek.


A lenti videókon a négy tesztelt jármű torésztesztjéről készült videó külön-külön is megnézhető, a teszteredmények részletesen az Euro NCAP oldalán elemezhetők.

Ez is érdekes lehet:
 

Hedonista benzinégetés és spórolós hibridek legfrissebb podcastban

Minden ötödik magyar elkövet valami hibát autóvásárláskor. Kielemeztük a témát és szót ejtettünk...

Megnéztük a legújabb rendőrautókat. Erősek, mutatósak, de vajon mennyire lesznek tartósak?

December 23-án 385 új rendőrautó állt szolgálatba, idén még 1202 érkezik. Az új szirénásokból...

Idén húzhatja be a harmadik X-et a Renault Clio

A világ legkelendőbb francia autója idén tölti be a harmincadik életévét. Persze hivatalosan...

Több európai autó elbukott az amerikai törésteszten, az ügyben azóta mégis kevés történt

Amióta az IIHS bevezette a kisátfedéses töréstesztjeit, csak az biztos, hogy a jelenlegi európai...

Ínségpróbán a hibrid, a dízel, a szívó és a turbós benzines

Nem összehasonlító teszt, csak fogyasztáspróba: négy teljesen különböző, ám kivétel nélkül családi...

Szívesen éltünk volna a világ másik felén miatta – 50 éves a GT-R történet

Az év talán legfontosabb évforulóját könyvelhetik el a japánok. A felejthetetlen Nissan Skyline...

Már Szenegálban jár a több mint egymillió kilométeres Toyota Hiace

Teréz Anya Gyermekei, avagy a csapat, amely egy több mint egymillió kilométeres Toyota Hiace...

Elkezdődött a PSA-motorok sorozatgyártása Szentgotthárdon

Néhány hete már felkészült a szentgotthárdi gyár és személyzete az új motorok gyártására, ám...

Minden az LPG átépítésről és a gazdaságosságáról

Az autógáz még ma is bőven gazdaságos. De kinek éri meg ez a környezetkímélő üzem? Milyen egy...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1yZW5hdWx0
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (1 db)

Törölt felhasználó írta: 2014 június 07., szombat 10:33:15

Botrányos? Mihez képest? Ha személyautóhoz hasonlítjuk, akkor igen. Ha motorhoz, akkor nem. Ha biciklihez, akkor pláne nem.
Ez a járműkategória ezt tudja és kész.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1yZW5hdWx0
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1yZW5hdWx0

Friss tesztek

Jelentős fogyókúra és teljes stílusváltás – Opel Corsa 1.2 Turbo 100 HP teszt

Csak könnyedén – Opel Corsa teszt Videó

Egyre biztosabb, hogy a PSA házasság az Opel számára minden tekintetben kifizetődő lesz. Az új Corsában már csak az embléma német, és ennek mindenki csak örülhet.


Mazda CX-30 Skyactiv-X teszt

Nincsenek csodák? - Mazda CX-30 Skyactiv-X teszt

Nemes céllal született meg a Skyactiv-X motor, hiszen a fogyasztáscsökkentés és a károsanyag-kibocsátás mérséklése lebegett a tervezők szeme előtt a megalkotásakor. Most elmesélem, hogy ez mennyire sikerült egy SUV-ban.


Skoda Kamiq Style 1.0 TSI DSG teszt

Éretlen? - Skoda Kamiq 1.0 TSI DSG teszt

Az egyliteres motorral felszerelt Skoda Kamiq járt már nálunk, ám korábban manuális váltóval. Most megnéztük, hogy mit tud a hétfokozatú DSG-vel.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1yZW5hdWx0
Hirdetés

RENAULT tesztek

Renault Kangoo Z.E. 33 L2 Maxi személyszállító teszt

Ha kisiparos lennék, ilyet vennék! Renault Kangoo Z.E. teszt

A Renault villanyautó kínálata nem csak a Zoe kisautót tartalmazza, a Kangoo és a Master is elérhető elektromosként, előbbi személyszállítóként is.


Renault Kadjar 1.6 dCi 130 CVT teszt

Fokozat nélkül fokozott nyugalom? Renault Kadjar 1.6 dCi CVT

Tavaly ősszel egy új benzinessel, csúcsdízeléhez pedig fokozatmentes automata váltóval bővült a Renault Kadjar kínálata. Utóbbit próbáltuk.


Renault Zoe Z.E. R90 41 kWh Life teszt

Villanyautó, amit már nem kell otthon töltögetni

Új mércét hozott a villanyautók körében a Renault Zoe. Komoly hatótáv, gyors tölthetőség és mindehhez bajnok ár. Egy hét és több mint 800 közös kilométer után kijelenthető: egyedüli autónak is kiváló.


Renault Talisman Grandtour Intens 1.6 dCi 130 EDC teszt

Pakolható francia – Talisman Grandtour teszt

Garantáltan jó választás a 130 lóerős dízelmotor a Talisman Grandtourhoz. Igazi utazós kombi a duplakuplungos automatával, de jobban is elsülhetett volna.


Renault Espace 1.6 TCe Initiale Paris teszt

Arcot vált - Renault Espace 1.6 TCe teszt Videó

Egyetlen benzinmotorjával, a paletta legerősebbjének számító 200 lovas 1.6 TCe-vel és csúcsfelszereltséggel járt nálunk az új Renault Espace.


Még több RENAULT teszt

Címlapon


Friss cikkek

Budapest-Bamako: a befutó után is érkeznek még érdekes beszámolók

Hét óra utazás a senki földjén? Ilyen is volt a Budapest-Bamakón

8 órája – Sztori

Bár a Budapest-Bamako mezőnye vasárnap befutott Sierra Leone fővárosában a célba, a nagy hajtás után is érkeznek még beszámolók.


Fejpénz, autópénz, hídpénz, biztosítás, útadó és sorompó nyitási hozzájárulás -  belépők Szenegálba

Mauritán határ: okostelefon a kilépésért, pénz a belépésért

3 napja – Sztori

A célhoz közelítve egyre viszontagságosabb körülményekről számolnak be a Budapest-Bamako résztvevői. Úttalan utak, hatalmas por és korrupt határőrök a hírekben.


Több mint százezer termék közt sem veszel el – Szétnéztünk a SzerszamKell.hu-nál!

Megtalálod, amit keresel! – Bejártuk a SzerszamKell.hu üzletét

4 napja – Sztori

Nem csak online webáruház a SzerszamKell.hu, tisztességes üzletet tartanak fenn, ahol az összes raktáron lévő termék megtalálható. Körülnéztünk náluk.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

RENAULT KADJAR 1.2 TCe Energy Intens Panorámatető! Kevesett futott! Magyarországi! ÁFÁS!!

RENAULT KADJAR 1.2 TCe...

Ár: 4.349.000 Ft

Évjárat: 2015 / 11

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Benzin

RENAULT LAGUNA 1.5 dCi Privilege

RENAULT LAGUNA 1.5 dCi...

Ár: 1.419.000 Ft

Évjárat: 2010 / 8

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

RENAULT MEGANE 1.5 dCi Limited

RENAULT MEGANE 1.5 dCi...

Ár: 2.499.999 Ft

Évjárat: 2015 / 3

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!