0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Nem lehet abbahagyni! – Ford Mustang Bullitt

Mustangból sosem elég – A Bullittal lett tökéletes a legendás izomautó

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ha csak egyszer megérezzük, milyen a Mustang GT, olyanná válik, akárcsak a levegő, minél kevesebbet kapunk, annál jobban érezzük a hiányát. A Bullitt széria nem tűnik túl különlegesnek, pedig annyira más, mint a sima GT.

%KA%Ez már a harmadik Bullitt különkiadás, 2001 és 2008 után az új, valaha volt legjobb Mustangból is elkészült%KA%

Ez már a harmadik Bullitt különkiadás, 2001 és 2008 után az új, valaha volt legjobb Mustangból is elkészült

Egyetlen izomautóként a Mustang egy igazi gyöngyszem a hazai újautó-piacon. Egy csöpp Amerika azoknak, akik sportos granturismót keresnek, na, persze, aki a Mustangnál lyukad ki, az amúgy sem keresett mást vélhetően. A legendás amerikai izomautó a hazai piac egyik kedvencévé vált főként kiváló ár-érték arányával, és mint olyan, nem is fogy belőle más, csak a V8-as kupé kivitel. A Mustang nekünk kicsit más, mint hazájában, 1964-ben, 55 évvel ezelőtt épp a nagy olajválság után jelent meg, megteremtve a pony car kategóriát. A klasszikus izomautó fazont helyezték kisebb alapokra, egy nekik kompaktabb karosszériába, és az első körökben nem is voltak bennük túl nagy motorok. Éppen ezért éli meg helyét ma is a 2,3-as EcoBoost, ami persze nem nálunk, de Amerikában szépen fogy.

A Mustang GT nekünk az őserő, a férfiasság, a fiatalosság szimbóluma, a nyers autózásé, az élményé, amit nemhogy ennyi pénzért, de még többért sem tud adni szinte egyetlen márka sem a piacon.

%KA%Egyedi a rács és annak kerete elöl, ennyi sárm elég is neki, hátul a GT feliratot cserélték%KA% %KA%Egyedi a rács és annak kerete elöl, ennyi sárm elég is neki, hátul a GT feliratot cserélték%KA%

Egyedi a rács és annak kerete elöl, ennyi sárm elég is neki, hátul a GT feliratot cserélték

%KA%Lovacska csak a felniken nyargal, a Brembo nyergek megküzdenek a pályán tartásért%KA%

Lovacska csak a felniken nyargal, a Brembo nyergek megküzdenek a pályán tartásért

Vezettük már jópárszor, hála annak, hogy a hatodik generációs modellt már több európai országban is forgalmazzák. De valahogy sosem elég belőle,

vigyorgó kisgyerekként szaladunk felé, amikor csak lehetőségünk van a volánja mögé ülni.

A 2018-as frissített széria különlegessége, hogy 2001 és 2008 után újra készült Bullitt kivitel, amit már részletesen is bemutattam a nemzetközi menetpróba alkalmáva,l és András hazai tesztjét is olvashattátok már. Az alap GT és a Bullitt viszont még sosem került egymás mellé, így csak emlékezetből véleményeztük a változásokat és konstatáltuk, hogy nem olyan nagy baj, hogy csak limitált szériás a Bullitt, hisz a GT sem sokkal másabb. Hát de, nagyon is más! Először is a külső, a Dark Highland Green fényezés bitang jól áll neki, a hiányos hűtőmaszk pedig alaposan megváltoztatja a fizimiskáját. Szintén játékkerekeknek tűnnek a Mustang gyári felnijei a Bullitt Torque Trust stílusú 19-es tárcsái mellett, az 1968-as Bullitt film sztárját imitáló 2018-as modell annyira egyedi karakter, hogy azt csak akkor vesszük észre igazán, ha mellette áll egy alap GT.

%KA%A 2001-es és a 2008-as Bullitt, egyikben sem volt fehér váltógomb, azt csak most hozták vissza%KA% %KA%A 2001-es és a 2008-as Bullitt, egyikben sem volt fehér váltógomb, azt csak most hozták vissza%KA%

A 2001-es és a 2008-as Bullitt, egyikben sem volt fehér váltógomb, azt csak most hozták vissza

%KA%A Mustang egy olyan életérzés, ami maga a férfiasság, a Bullitt nem csak vagány, de a kevesebb néha több elve tökéletesen érvényesül%KA%

A Mustang egy olyan életérzés, ami maga a férfiasság, a Bullitt nem csak vagány, de a kevesebb néha több elve tökéletesen érvényesül

A lényeg persze a technika, amin nem sokat, de annál fontosabb részleteket változtattak. Felnyitva a hatalmas géptetőt egyből látszik a turpisság, a hatalmas sportlégszűrő az újdonság. Meg a vastagabb szívócső és ami nem feltétlenül látszik, a combosabb szívószelep-ház. Ezek 10 plusz lóerőt adtak az 5,0 literes V8-ashoz, ami így 460 lóerőt teljesít. Ennél talán sokkal fontosabb az új kipufogórendszer, ami ugyanúgy hangolható, mint az alap GT-é, de jóval öblösebben, karcosabban szól, pláne 6000-es fordulatszám környékén. Szerpentinen autózni kiváló élmény, ám kiismerni egy autót zárt pályán egyrészt biztonságosabb, másrészt egyszerűbb. A Drivingcamp országúti pályaszakaszán körről-körre ismerhettük ki a Mustang Bullittot, ami annak ellenére, hogy nem tűnt elsőre annyira izgalmasnak, mint a nizzai teszt, jóval hasznosabbnak bizonyult. A hosszú egyenesekben van idő leforgatni a szívó V8-ast, így az is tökéletesen érezhető, hogy 5500 fölött hirtelen fogy el az erő, de addig nagyon izmos.

%KA%Más a kormány közepe is, az 1968-as Bullitt filmet idézi meg, a kormányzás egyébként nehéz, de feszített tempónál nagyon jó egyensúlyt mutat az autóval%KA%

Más a kormány közepe is, az 1968-as Bullitt filmet idézi meg, a kormányzás egyébként nehéz, de feszített tempónál nagyon jó egyensúlyt mutat az autóval

%KA%Európa csak 1500-at kap a fehér váltógombos, zöld fényezésű Bullittból%KA% %KA%Európa csak 1500-at kap a fehér váltógombos, zöld fényezésű Bullittból%KA%

Európa csak 1500-at kap a fehér váltógombos, zöld fényezésű Bullittból

Egy Mustanggal az a legjobb, ami történhet, hogy Michelin Pilot Sport 4 S abroncsokat kap. Ez a szett a Bullitthoz mindenképpen jár, és bár csodák nincsenek, a közel két tonna már olvasva is nehéz, azért így is csodás, mit művel a Mustang menetdinamikájával.

Amint bemelegszik, mint a ragasztó, úgy köti oda a kocsit az aszfalthoz kanyarban.

A Drivingcamp szűk kanyarjaiban volt dolguk az első kerekeknek, de orrtolásra is csak elkésett fékezésekkor volt hajlandó. A Mustang és a Bullitt kormányzása fergeteges, nehéznek érezni, de tempósan autózva megértjük, miért van erre szükség. Nagyot változott a Mustang világa is, az egyujjas túlszervózottságból sportautósan nehéz és nagyon közvetlen, rengeteget kommunikáló rásegítésig jutottunk, meg a teherautós merevtengelytől a több lengőkaros multilink futóműig. Vezethetőségben sportautósan jó a Mustang, a Bullitt stílusa pedig nagyon kell ahhoz, hogy a kép teljes legyen, valahogy így olyan igazi, olyan klasszikus, mégis modern, a kisugárzása rideg és vészjósló, akárcsak Steve McQueen-é volt.

%KA%Sportlégszűrő, új kipufogórendszer, sportfutómű teszi teljessé a Bullittot, így tökéletes a Mustang is%KA% %KA%Sportlégszűrő, új kipufogórendszer, sportfutómű teszi teljessé a Bullittot, így tökéletes a Mustang is%KA%

Sportlégszűrő, új kipufogórendszer, sportfutómű teszi teljessé a Bullittot, így tökéletes a Mustang is

%KA%Kiss Gergő olimpikon már azelőtt Mustang hívő volt, hogy márkanagykövetnek választották, egy '65-ös Mustangot őrizget a garázsában%KA%

Kiss Gergő olimpikon már azelőtt Mustang hívő volt, hogy márkanagykövetnek választották, egy '65-ös Mustangot őrizget a garázsában

Az újabb próbanap persze nem csak rólunk szólt, ha Mustang, akkor háromszoros olimpiai bajnok vízilabdázónk, Kiss Gergő is fontos szereplő. A Ford először 2016-ban karolta fel a sportolót és választotta a klasszikus sportautó hazai márkanagykövetének. Ez ma olyan divat, mint a szelfizés, vagy az instázás, minden rendes hazai márkánál kell lennie legalább egynek. Köztük mégis talán Gergő a leghitelesebb forma, nála a Mustang vallás, nem csak egy kósza hóbort.

Saját 1965-ös Mustangja már azelőtt a garázsában állt, hogy márkanagykövetnek választották volna.

2016-óta pedig az új Bullitt a negyedik olyan új Mustang, amit a Ford Magyarország jóvoltából használhat és hirdetheti a modellt. Gergőnek most lesz mihez hozzászoknia, ugyanis minden eddigi Mustangja automata volt, a Bullitt viszont kézi, de ez talán nem olyan nagy áldozat, cserébe az élményért. Annak már kicsit jobban örül, hogy nem a Recaro sportülések, hanem az alapok kerültek a Bullittjába, ekkora háttal már kényelmetlenül szűk a sportülés. A Bullittból Magyarországra 24 darab került, Európába 1500, Gergőé a 2196. példány, mivel az amerikai modellekkel együtt sorszámozzák őket. A Bullitt felára 1,8 millió forint, amihez még a MagneRide futómű megrendelése minimum ajánlott volt, mivel már csak készletről elérhető, már ha egyáltalán van még abból a maréknyi példányból.

%KA%2016-ban kapta kitüntetését, az új Bullitt a negyedik Mustang, amit a Ford Magyarországtól kap, hogy hirdesse az életérzést%KA%

2016-ban kapta kitüntetését, az új Bullitt a negyedik Mustang, amit a Ford Magyarországtól kap, hogy hirdesse az életérzést

Ez is érdekes lehet:
 

Trükkös csalások használt autókkal

Megvan álmaink autója! Remek kondíció, kedvező évjárat, és amit végképpen alig hiszünk: az ár...

Árharc: Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq

Idén a Peugeot és a Skoda is SUV köntösben hozott lényegében hétüléses egyterűt. Akad különbség...

Minden az LPG átépítésről és a gazdaságosságáról

Az autógáz még ma is bőven gazdaságos. De kinek éri meg ez a környezetkímélő üzem? Milyen egy...

Több mint százezer termék közt sem veszel el – Szétnéztünk a SzerszamKell.hu-nál!

Nem csak online webáruház a SzerszamKell.hu, tisztességes üzletet tartanak fenn, ahol az összes...

Tavaly itthon 8 elektromos autót helyeztek forgalomba

A 2012-es sem az elektromos autók éve volt, s a trendeket elnézve a közeljövőben is inkább csak...

Elstartolt a Budapest-Bamako Rally olyan masinákkal, amire nem számítasz

Már 15 éve, hogy elrajtolt az első Budapest-Bamako Rally, amely egyre nagyszabásúbb rendezvénnyé...

Fejpénz, autópénz, hídpénz, biztosítás, útadó és sorompó nyitási hozzájárulás - belépők Szenegálba

A célhoz közelítve egyre viszontagságosabb körülményekről számolnak be a Budapest-Bamako résztvevői...

Mi lesz veled bioetanol?

A bioetanollal elvileg sokan jól járnak: energianövény-termesztők, állattenyésztők, előállítók...

Van idő felkészülni, megjelent a januártól hatályos útdíj-rendelet

A Magyar Közlöny december 30-i számában megjelent az útdíjfizetési rendszer módosításáról szóló...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Friss tesztek

Renault Zoe Z.E. R135 Intens teszt

Vajon mit tud az új Renault Zoe? Kifaggattuk!

Növelt kapacitású akkumulátor, erősített motor, villámtölthetőség opciója - a Renault Zoe továbbra is erős ajánlat a piacon. Megnéztük, miként fogyaszt valós, egyhetes használatban.


Dögös köntösbe bújtatták a Prius II. hajtásláncát

Absztinens sporttörpe - Toyota Yaris GR Sport Edition teszt

Idén kifut a Yaris jelenlegi generációja, ám mielőtt elfogynak a kereskedésből a modellek és megérkezik az új generáció, néhány egyedi szériával kedveskedik a Toyota. Például a GR Sport változattal.


Jelentős fogyókúra és teljes stílusváltás – Opel Corsa 1.2 Turbo 100 HP teszt

Csak könnyedén – Opel Corsa teszt Videó

Egyre biztosabb, hogy a PSA házasság az Opel számára minden tekintetben kifizetődő lesz. Az új Corsában már csak az embléma német, és ennek mindenki csak örülhet.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
Hirdetés

FORD tesztek

Ford Tourneo Custom L2H1 2.0 TDCi Titanium teszt

Nyáron negyedével kevesebbet fogyaszthat a buszocska

Járt már nálunk új EcoBlue motorjával a Ford Tourneo Custom, mégis elhoztam egy újabb körre, hogy kiderüljön, tud ám keveset is fogyasztani.


Ford EcoSport 1.0 EcoBoost Titanum teszt

Se nem eco, se nem sport, mégsem rossz az EcoSport

Ahogyan a Mustang, úgy a Ford EcoSport is Amerikából érkezik, csak épp annak déli részéből. Látszik is rajta, de azért ez is igazi Ford, egészen jól vezethető.


Ford Edge Sport Powershift teszt

Kanadai bálna-SUV - Ford Edge teszt

Csupán kétféle motorral kapható az új Edge, mi az erősebbikkel, Sport felszereltségben próbáltuk. Ilyen kényelmes ülés pedig nem létezik!


Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 LE) teszt

Huligánt csinált belőlem - Ford Focus teszt

Leggazdagabb felszereltségével, legerősebb motorjával és sportos kiegészítőkkel teszteltük a megújult Ford Focust. Csoda, hogy bejött?


Ford Tourneo Limited 2.2 TDCI teszt

Fontosabb utakra - Ford Tourneo teszt

A Limited kivitelű nyolcszemélyes Tourneo nem csak utaz(tat)ásra, hanem kifejezetten komfortos közlekedésre való, tele is raktuk utasterét a kollégákkal.


Még több FORD teszt

Címlapon


Friss cikkek

Egy kis történelmi kalandozás a Skoda 125. szülinapja alkalmából

Idén 125 éves a Skoda!

3 órája – Sztori

Tudtad, hogy a Skoda kerékpárok gyártásával kezdte és valójában nem is Skoda néven? Most, hogy 125 éves lett a gyár, nézzünk egy picit körül a történelmében!


A héten cikkben már beszámoltunk az új Vitaráról, de most a podcastban el is meséljük a próbáját

Podcast: a legnépszerűbb magyar autó frissítéséről beszélgettünk

20 órája – Sztori

Egyre kevésbé népszerűek a dízelek, jönnek fel az alternatív hajtású autók, körükben még a hibridek adják az eladások zömét, közülük a már mindenképp hibrid Vitarát próbáltuk is a héten - e heti podcastunkban zömében ezekről beszéltünk.


Könnyű-hibrid rendszert kapott a Suzuki Vitara, végre kipróbálhattuk!

Hibriddé vált a kedvenc autónk – Kipróbáltuk az új Vitarát!

3 napja – Újdonság

Nem kell túlmisztifikálni, de tény, hogy jelentősen modernebb technikával folytatja életét Magyarország legnépszerűbb új autója, a Suzuki Vitara. Kipróbáltuk az új hibridet!


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

FORD MUSTANG Fastback 4.0 V6 (Automata)

FORD MUSTANG Fastback...

Ár: 2.999.000 Ft

Évjárat: 2005 / 5

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

FORD MUSTANG Fastback 5.0 Ti-VCT V8 GT (Automata)

FORD MUSTANG Fastback...

Ár: 13.690.000 Ft

Évjárat: 2018 / 6

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

FORD MUSTANG Convertible 5.0 Ti-VCT V8 GT (Automata)

FORD MUSTANG Convertib...

Ár: 18.660.000 Ft

Évjárat: 2020 / 1

Kivitel: Cabrio

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!