0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Diszkógömb helyett kocka kupét - a VW Scirocco I

Olcsó nyugatiból kultjármű: Volkswagen Scirocco 1.6 GL, 1979

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Scirocco húsz éve még elment napi járósnak, aztán ciki lett, de mára megbecsült hobbiautó. Egy 16 éve becsben tartott, 36 éves példányt próbáltunk.

Mi ez? Valami régi sportkocsi a nyolcvanas évekből? Hát, ez még nagyon a hetvenes évek, és inkább gran turismo, mintsem kőkemény sportautó

Mi ez? Valami régi sportkocsi a nyolcvanas évekből? Hát, ez még nagyon a hetvenes évek, és inkább gran turismo, mintsem kőkemény sportautó

Nekem nem lehet emlékem a hetvenes sérvekből, hiszen nem vagyok még harminc sem. A néggyel ezelőtti évtized talán éppen ezért annyira egzotikus nekem. Szeretem a hetvenes évek zenéit, filmjeit, nem is beszélve az autókról. A világ akkoriban itthon egy kicsit szűkebb volt, mint a nagybetűs nyugaton. Nálunk akkor ment már a csőnaci és a diszkózás, de mellé klumpát és Alföldi papucsot húztak eleink, hogy teljes legyen a kelet-európai eklektika. Hagyjuk a Kádárkort, repüljünk időben a prosperáló NSZK-ba!

A belénk égett rossz képek miatt még ma is elsőre telepi suhanc verdának tűnik, pedig nagyon nem az. A Scirocco beérett, mára stílusos hobbiautó

A belénk égett rossz képek miatt még ma is elsőre telepi suhanc verdának tűnik, pedig nagyon nem az. A Scirocco beérett, mára stílusos hobbiautó

Képzeljük el Günthert, a 24 éves művezetőt a Rajna-parti kisváros bútorüzeméből. Günzi − ahogy a haverok szólították − a szülők házában, de külön lakrészben lakott, így nem volt gond neki, ha péntek este hölgyvendég érkezett hozzá. Nos, Günzi imádta a diszkót, folyton az amerikai slágerlistákat bújta, és megvett annyi új lemezt, ahányat csak tudott. Már nem is lehet pontosan tudni, hogy ez a Chic nóta, vagy az akkori nagy Rod Stewart sláger szólt, amikor a takarékkönyve annyira megduzzadt, hogy végre megvehette élete első új autóját.

Mint a korszak összes valahogy kinéző Volkswagenjét, így ezt is Giorgetto Giugiaro rajzolta. Igazából lejtős hátú, van ablakkerete is, mégis kupénak szokás nevezni

Mint a korszak összes valahogy kinéző Volkswagenjét, így ezt is Giorgetto Giugiaro rajzolta. Igazából lejtős hátú, van ablakkerete is, mégis kupénak szokás nevezni

Günzi jóban volt az ősökkel, de a saját lábán akart állni. A jogsiszerzés mellé kapott ötéves 1300-as VW Bogarat köszönettel elfogadta, de a cserét már mindenképp önerőből akarta megoldani. Günzi, amúgy szorgalmas gyerek volt, és tudta, mit akar a már tízéves Bogár helyett. Pár év alatt kis asztalossegédből művezető lett a melóhelyén, így nem volt neki gond kiköhögni az új lökhárítós, 1.6-os Scirocco árát.

A széles felnik nélkül is határozott lenne a kiállása. Egyszerű formákból áll össze a kasztni és derékban a legszélesebb

A széles felnik nélkül is határozott lenne a kiállása. Egyszerű formákból áll össze a kasztni és derékban a legszélesebb

Gondolatban ez pörög le bennem, de azért dúdolni nem kezdek, nehogy kollégáim és vendéglátóm őrültnek nézzenek. Pedig a Sciroccóban pörgő diszkógömbtől mindenféle tiltott cucc nélkül hamar behaluztam Günther barátunkat, az 1979-es kocsi feltételezett első gazdáját. Most 2015-ben Ferenc, a negyedik tulaj melengeti féltett kedvencét, hogy két kollégámmal együtt mind kipróbálhassuk. Jó a hangulat, hátul én vagyok a kisebb, de nekem is nyakamban a lábam és félrebiccentve a fejem. Na, hely az nem sok van, de a fíling hátra is elér. A Volkswagen márkatálkozója előtti rendhagyó sajtóeseményén kerülhettünk közelebb az autóhoz. Alig várom, hogy átülhessek a bal egybe, és én tekerjem a kormányát.

Egykaros ablaktörlő, króm antenna, kallantyús kilincs − mind régies és gyári Egykaros ablaktörlő, króm antenna, kallantyús kilincs − mind régies és gyári Egykaros ablaktörlő, króm antenna, kallantyús kilincs − mind régies és gyári

Egykaros ablaktörlő, króm antenna, kallantyús kilincs − mind régies és gyári

A W. Schärer Schlossgarage AG ma is létező svájci kereskedés. Végre egy autó, amin kifejezetten jól mutat a Playboy nyuszi A W. Schärer Schlossgarage AG ma is létező svájci kereskedés. Végre egy autó, amin kifejezetten jól mutat a Playboy nyuszi

A W. Schärer Schlossgarage AG ma is létező svájci kereskedés. Végre egy autó, amin kifejezetten jól mutat a Playboy nyuszi

Ebben a Sciroccóban az is különleges, hogy fél életét egy gazdánál töltötte. Ferenc egy barátnőjével ment ki a piacra autót nézni, kocka Kadettet kerestek, de Sciroccót találtak. Neki nem kellett, így Ferenc hozta el, 1999. április elsején, pedig nem volt tréfa. Peugeot 505 GTI-je annyira rossz állapotban volt már, hogy váltani kellett. A Scirocco így napi járósként kezdte, de a felújítást már mint hobbiautó érte meg. Kapott korhű új kárpitot, kijavították a kasztni hibáit, ugyanakkor csináltak rá néhány újat. A zárhíd felrakása nem lett százas, plusz rücsizte a fényező a motorteret, ezek miatt nem kapná meg az OT minősítést.

Áramvonalidom, ahogy negyven éve elképzelték és az ide nagyon jól illő ATS Cup felni, azaz annak imitációja Áramvonalidom, ahogy negyven éve elképzelték és az ide nagyon jól illő ATS Cup felni, azaz annak imitációja

Áramvonalidom, ahogy negyven éve elképzelték és az ide nagyon jól illő ATS Cup felni, azaz annak imitációja

Sebaj, az új zárhíd már megvan, és a Scirocco így is tud mindent, amitől hangulatos és szerethető. Ahogy az alapját adó Golf I, úgy a Scirocco is tavaly volt 40 éves, 1974-ben jelent meg. Az egyes széria 1978-ban kapta meg ezeket a plasztik burkolatú lökhárítókat és 1981-ig készült. A második sorozat dupla kerek helyett dupla kockalámpás, szerkezetileg az is a Golf I-re épül még, az 1992-ig készült, még utódjával, a Corradóval párhuzamosan. A név 2008-ban tért vissza a harmadik sorozaton, ami már a Golf V volt menőbb formában.

Ne higgyenek a látszatnak, hátul semmi hely, elöl viszont kényelmes a Scirocco. Vezetni olyan (jó), mint a Golfot Ne higgyenek a látszatnak, hátul semmi hely, elöl viszont kényelmes a Scirocco. Vezetni olyan (jó), mint a Golfot Ne higgyenek a látszatnak, hátul semmi hely, elöl viszont kényelmes a Scirocco. Vezetni olyan (jó), mint a Golfot

Ne higgyenek a látszatnak, hátul semmi hely, elöl viszont kényelmes a Scirocco. Vezetni olyan (jó), mint a Golfot

Dupla kukker műszer, igényes ajtókárpit és ősidői biztonságiöv-csatok Dupla kukker műszer, igényes ajtókárpit és ősidői biztonságiöv-csatok Dupla kukker műszer, igényes ajtókárpit és ősidői biztonságiöv-csatok

Dupla kukker műszer, igényes ajtókárpit és ősidői biztonságiöv-csatok

A Scirocco élményautó fronton legalább akkora ugrás volt a Volkswagennek, mint a Bogár-Golf hipertérugrás. Elődje a Bogár alapú, 1955-től gyártott Karmann-Ghia volt, aminek inkább a szépségét szokás emlegetni. A Ghia ment a sutba, helyette egy másik olasz, Giugiaro rajzolta a külsőt, az osanbrücki Karmann viszont maradt a buliban, a fejlesztésben is részt vettek. Mivel ez is népautó, létezett alig 50 lovas 1.1-es motorral is, nulla felszereltséggel, de ez a bronzos narancs színű példány szerencsére a kínálat tetejéből való. A GT volt a sportos változat, kockás kárpittal, ez a GL meg az elegáns, kordbársonnyal.

Nem túl praktikus, a hangszóró is elvesz a helyből, de az egyedi burkolat mosolyt kell csaljon az ember arcára minden csomagtartónyitáskor

Nem túl praktikus, a hangszóró is elvesz a helyből, de az egyedi burkolat mosolyt kell csaljon az ember arcára minden csomagtartónyitáskor

Ekkoriban még olyan dolgok jelentették a felszereltséget, mint ez a szép ezüst műszerfalbetét, a műszerfal-világítás szabályozható fényereje, a napi kilométerszámláló, a szivargyújtó, a piperetükör, a zárható tanksapka vagy a háromküllős sportkormány. Igazi királyság a halogén fényszóró, a középkonzoli box olajhőmérővel és órával, vagy a kétszólamú kürt. A motor a sorozat második legerősebbje, kéttorkú karbis 1.6-os, 85 lóerővel és gyárilag 122 Nm nyomatékkal. Ennél csak mechanikus befecskendezős változata volt fickósabb, a 110 lovas a Golf I GTI-ből.

Csomó újszerű alkatrész, Bosch akksi mutatják a tulaj igényességét, az elbaltázott zárhíd meg hamarosan korrigálva lesz. Ő itt a 85 lóerős 1.6-os porlasztós, ami 172 km/óráig röpítette a Sciroccót újkorában

Csomó újszerű alkatrész, Bosch akksi mutatják a tulaj igényességét, az elbaltázott zárhíd meg hamarosan korrigálva lesz. Ő itt a 85 lóerős 1.6-os porlasztós, ami 172 km/óráig röpítette a Sciroccót újkorában

És, hogy milyen vezetni? Az élmény valahol félúton van a tavaly próbált polgári egyes Golf és a GTI között. A Scirocco kiállása sokkal markánsabb, mint egy bármilyen Golfé. Felnőttesebb, urasabb, ugyanakkor ezzel a motorral egész jól is megy. Könnyű irányítani, a négy rövid váltófokozat bármelyikében megfelelően húz. Nagyon hangulatos a már említett sporttokmányt szorítani, a műszerfal is szemsimogató a szekrényszerű műszerpulttal és a régi órákkal. A világos belső meg aztán végképp otthonossá teszi a kocsikázást, menjünk bármikor, bárhova.

Nem kérdés, hogy remek hangulatteremtő egy Scirocco I, pláne egy erősebb, jobban felszerelt változat, mint ez is. Olyan, mint egy jó haver a hétvégi kirándulócsapatból

Nem kérdés, hogy remek hangulatteremtő egy Scirocco I, pláne egy erősebb, jobban felszerelt változat, mint ez is. Olyan, mint egy jó haver a hétvégi kirándulócsapatból

Ez is érdekes lehet:
 

Tovább csökkent a dízel autók népszerűsége, de vajon mi kell a népnek? Mutatjuk!

Az év háromnegyede már elmúlt, érdekes tendenciák láthatók az autópiacon. Mutatjuk a vevők új...

A piac legkedvezőbb árú hibrideit kínálja a Suzuki

Ma már nem feltétlenül kell drágább autókra gondolni, ha a hibridek kerülnek szóba. A Suzuki...

Teslát idéző megoldásokat is kínál a hazai fejlesztésű Gorilla S10 autóvédelmi rendszer

Egy profi autóvédelmi rendszerrel nem csupán egy terméket, hanem szolgáltatást is vásárolunk...

Ha Suzukid van, csapatod is van!

Aki már belépett a Suzukisok népes családjába, tanúsíthatja, hogy azt követően minden, amire...

Botránysorozat a német ADAC-nál

Először a Sárga Angyal díj körüli manipuláció, most meg az derült ki, mentőhelikopterrel jártak...

Így néz ki egy évi 2100 kilométert futott negyed század után Lexus LS

Nincs itt kérem semmi meglepetés, egy évente alig több mint kétezer kilométert futott Lexus LS...

60 éves a Citroën Kacsa

Az 1948-as párizsi autószalonon mutatták be a Citroën legendássá vált kisautóját, a 2CV-t - magyarul...

A rend őrei sem vetik meg a luxust és a tempót

A hazai rendőrség állományát jórészt Skoda Octaviák teszik ki, de persze itthon is találni néhány...

Ínségpróbán a hibrid, a dízel, a szívó és a turbós benzines

Nem összehasonlító teszt, csak fogyasztáspróba: négy teljesen különböző, ám kivétel nélkül családi...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2xrc3dhZ2Vu
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (14 db)

kopasz írta: 2015 szeptember 22., kedd 13:08:20
Kempelen írta: 4 éve

Egyetlen fosvágenező trollt sem láttam a találkozón. Lehet, hogy tényleg csak itt hangosak? Milyen tré élet már az olyan? :-D


Szívemből szóltál haver, szájkaratés kutyák ezek! Főként az ilyen menőző manó félék élik ezt a "tré életet". Kisebbségi komplexusoktól fojtogatva, csórón nincstelenül és tudatlanul próbálnak bizonyítani, megmagyarázni a lúzerségüket. Lol :-)

A válaszoláshoz belépés szükséges
írta: 2015 szeptember 22., kedd 12:22:11
Rőzse írta: 4 éve

Szeretnék már látni egy listát a minden tekintetben megfelelő "JÓ" autókról!!!

Az is megfelelne, ha csak gyártót írna valaki.

Főleg csalfaromeo listáját!!!

Itt még minden autó fos volt, csak az nem amit még nem mutattak be.



Várom a listát XDXDXD!!!


Azt én is :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Rőzse írta: 2015 szeptember 22., kedd 12:05:21

Szeretnék már látni egy listát a minden tekintetben megfelelő "JÓ" autókról!!!
Az is megfelelne, ha csak gyártót írna valaki.
Főleg csalfaromeo listáját!!!
Itt még minden autó fos volt, csak az nem amit még nem mutattak be.

Várom a listát XDXDXD!!!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Kempelen írta: 2015 szeptember 21., hétfő 18:09:36

Kellő kritikával nézve is elfogyasztja a bárgyú mosolyt néhányak arcáról. Kritikával lányok! Válaszolni sem kell. :-D
http://totalcar.hu/tv/2003/04/19/Totalcar_33_adas_2003_aprilis_19_-_Volkswagen_Golf_IV_Variant_Ocean/

A válaszoláshoz belépés szükséges
Kempelen írta: 2015 szeptember 21., hétfő 17:04:04

Egyetlen fosvágenező trollt sem láttam a találkozón. Lehet, hogy tényleg csak itt hangosak? Milyen tré élet már az olyan? :-D

A válaszoláshoz belépés szükséges
kopasz írta: 2015 szeptember 21., hétfő 10:06:14
meleagris írta: 4 éve

Hozd el a tiedet a tesztelöknek, hadd teszteljek azt is, es lesznek nemcsak "fosvagenek" a rovatban.


Előzmények megtekintése

Ami nincs azt nem lehet elhozni, ne ijesztgesd már szegényt!

A válaszoláshoz belépés szükséges
meleagris írta: 2015 szeptember 21., hétfő 09:26:18
csalfaromeo írta: 4 éve

Jó lenne most már befejezni ezt a Fosvágen-őrületet, mert minden második cikk ezekről a tragacsokról szól. Szeretnék(és még sokan mások) normális autókról szóló cikkeket olvasni. Köszönöm.


Előzmények megtekintése

Hozd el a tiedet a tesztelöknek, hadd teszteljek azt is, es lesznek nemcsak "fosvagenek" a rovatban.

A válaszoláshoz belépés szükséges
kopasz írta: 2015 szeptember 20., vasárnap 19:40:00
Vipo írta: 4 éve

36 éves jól karbantartott MILF... ;)


Előzmények megtekintése

:-D
Ott a pont!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Kempelen írta: 2015 szeptember 19., szombat 22:42:51

Sok szép autó volt kint a találkozón.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Kempelen írta: 2015 szeptember 19., szombat 22:35:33
Vipo írta: 4 éve

36 éves jól karbantartott MILF... ;)


Előzmények megtekintése

:-D

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2xrc3dhZ2Vu
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2xrc3dhZ2Vu

Friss tesztek

Turbóval is érezhetően japán – Toyota Corolla Touring Sports teszt

Egymillióval rövidebb, egy turbóval több – Toyota Corolla

Jelentős változás érte a japán márka rajongóit, szívómotor már csak a szedán Corollához kérhető, de mi lesz azokkal, akik a hibridet nem tudják, vagy nem akarják megfizetni? Nos, nem járnak rosszul.


Audi e-tron 55 quattro teszt

Nagyfogyasztó - Audi e-tron teszt

Elektromos is, SUV is - az Audi e-tron a trendiség csúcsa. Takarékosnak azonban zéró helyi emissziója mellett sem nevezhető.


A puttonyosban még sosem kellett csalódnunk – BMW 330d xDrive Touring

Van zsákjában minden jó! – BMW 330d Touring

Történnek furcsa dolgok a BMW-nél, de szerencsére, ami igazán fontos, arra többszörösen koncentrálnak. A 3-as sosem volt ennyire jó, mint most, hat hengerrel pedig azt adja, amit kell.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2xrc3dhZ2Vu
Hirdetés

VOLKSWAGEN tesztek

2,5 milliót az állam, további 1-et a VW áll az árából – Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI teszt

A nagycsaládos célszerszám – Volkswagen Caddy Maxi

Megvan a lehetőség több tízmilliós értékű autónál is beváltani az állami támogatást, a való világban viszont pont az ilyen autókra lesz tökéletes a kedvezmény, mint ez a családoknak tökéletes Caddy.


Volkswagen Tiguan Allspace Highline 2.0 TDI DSG 4Motion teszt

Volkswagen SUV hét üléssel, ez a Tiguan Allspace

Kell hét ülés, de unalmas a Tiguan vagy a Sharan? Akkor a Tiguan Allspace lesz a választásod. Ha most kéred, meg kell barátkoznod a dízelmotorral.


Volkswagen T-Roc Style 1.4 TSI ACT teszt

Nincs kettő négy nélkül - VW T-Roc teszt

Hosszú várakozás után megérkezett a VW városi crossovere is, amelyet közepes benzinesével tettünk próbára. Lássuk, mire megy a T-Roc a mai kor egyik legnépesebb mezőnyében.


Volkswagen Crafter 35 dobozos KT SCR 2.0 TDI teszt

Teszten az autó, amibe 22 600 korsónyi sör fér

Tavaly év végén debütált, idén tesztre is megérkezett az új Volkswagen Crafter, a nagyméretű furgonok mai királya.


Volkswagen Polo Beats 1.0 TSI teszt

Beérett, már nem igazán kisautó – új Volkswagen Polo teszt

A kisautó már nem kisautó, a kis turbómotor meg nem akkora kínlódás, mint azt gondolnánk. Összeért a kategória a technikával, a Polo meg egy csomó érdekes dolgot tud, már a lemezek alatt.


Még több VOLKSWAGEN teszt

Címlapon


Friss cikkek

Így néz ki egy évi 2100 kilométert futott negyed század után Lexus LS

Full bőr, kevés km: makulátlan állapotú Lexus LS 1993-ból

11 órája – Sztori

Nincs itt kérem semmi meglepetés, egy évente alig több mint kétezer kilométert futott Lexus LS, pláne ha még az időjárás és az egyéb erők sem gyilkolták, bő negyed évszázad után is jó állapotban kell legyen. Íme egy valóban szép példány.


Kommunikál a többi autóval is, a megoldás első lépése az új VW Golf!

Maximalista kortárs – Volkswagen Golf VIII

24 órája – Újdonság

Amennyire kompakt, annyira összetett az új Golf, ami tökéletesen őrzi az eredeti értékeket, miközben a precíz technológiai megoldásaival és a jövő egy nagyon fontos lépésével halmoz el.


Ha Suzukid van, csapatod is van!

Nem engedi el ügyfelei kezét a Suzuki

3 napja – Sztori

Aki már belépett a Suzukisok népes családjába, tanúsíthatja, hogy azt követően minden, amire autójához technikai értelemben szüksége lesz, karnyújtásnyira kerül tőle.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

VOLKSWAGEN GOLF IV 1.6 Trendline

VOLKSWAGEN GOLF IV 1.6...

Ár: 599.000 Ft

Évjárat: 1999 / 3

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

VOLKSWAGEN POLO III Variant 1.4 60 Comfortline

VOLKSWAGEN POLO III Va...

Ár: 300.000 Ft

Évjárat: 1998 / 6

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

VOLKSWAGEN GOLF PLUS 1.6 FSI Trendline AKÁR 1 ÉV GARANCIÁVAL

VOLKSWAGEN GOLF PLUS 1...

Ár: 1.790.000 Ft

Évjárat: 2008

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!