Diszkógömb helyett kocka kupét - a VW Scirocco I
Olcsó nyugatiból kultjármű: Volkswagen Scirocco 1.6 GL, 1979

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Scirocco húsz éve még elment napi járósnak, aztán ciki lett, de mára megbecsült hobbiautó. Egy 16 éve becsben tartott, 36 éves példányt próbáltunk.

Mi ez? Valami régi sportkocsi a nyolcvanas évekből? Hát, ez még nagyon a hetvenes évek, és inkább gran turismo, mintsem kőkemény sportautó
Nekem nem lehet emlékem a hetvenes sérvekből, hiszen nem vagyok még harminc sem. A néggyel ezelőtti évtized talán éppen ezért annyira egzotikus nekem. Szeretem a hetvenes évek zenéit, filmjeit, nem is beszélve az autókról. A világ akkoriban itthon egy kicsit szűkebb volt, mint a nagybetűs nyugaton. Nálunk akkor ment már a csőnaci és a diszkózás, de mellé klumpát és Alföldi papucsot húztak eleink, hogy teljes legyen a kelet-európai eklektika. Hagyjuk a Kádárkort, repüljünk időben a prosperáló NSZK-ba!

A belénk égett rossz képek miatt még ma is elsőre telepi suhanc verdának tűnik, pedig nagyon nem az. A Scirocco beérett, mára stílusos hobbiautó
Képzeljük el Günthert, a 24 éves művezetőt a Rajna-parti kisváros bútorüzeméből. Günzi − ahogy a haverok szólították − a szülők házában, de külön lakrészben lakott, így nem volt gond neki, ha péntek este hölgyvendég érkezett hozzá. Nos, Günzi imádta a diszkót, folyton az amerikai slágerlistákat bújta, és megvett annyi új lemezt, ahányat csak tudott. Már nem is lehet pontosan tudni, hogy ez a Chic nóta, vagy az akkori nagy Rod Stewart sláger szólt, amikor a takarékkönyve annyira megduzzadt, hogy végre megvehette élete első új autóját.

Mint a korszak összes valahogy kinéző Volkswagenjét, így ezt is Giorgetto Giugiaro rajzolta. Igazából lejtős hátú, van ablakkerete is, mégis kupénak szokás nevezni
Günzi jóban volt az ősökkel, de a saját lábán akart állni. A jogsiszerzés mellé kapott ötéves 1300-as VW Bogarat köszönettel elfogadta, de a cserét már mindenképp önerőből akarta megoldani. Günzi, amúgy szorgalmas gyerek volt, és tudta, mit akar a már tízéves Bogár helyett. Pár év alatt kis asztalossegédből művezető lett a melóhelyén, így nem volt neki gond kiköhögni az új lökhárítós, 1.6-os Scirocco árát.

A széles felnik nélkül is határozott lenne a kiállása. Egyszerű formákból áll össze a kasztni és derékban a legszélesebb
Gondolatban ez pörög le bennem, de azért dúdolni nem kezdek, nehogy kollégáim és vendéglátóm őrültnek nézzenek. Pedig a Sciroccóban pörgő diszkógömbtől mindenféle tiltott cucc nélkül hamar behaluztam Günther barátunkat, az 1979-es kocsi feltételezett első gazdáját. Most 2015-ben Ferenc, a negyedik tulaj melengeti féltett kedvencét, hogy két kollégámmal együtt mind kipróbálhassuk. Jó a hangulat, hátul én vagyok a kisebb, de nekem is nyakamban a lábam és félrebiccentve a fejem. Na, hely az nem sok van, de a fíling hátra is elér. A Volkswagen márkatálkozója előtti rendhagyó sajtóeseményén kerülhettünk közelebb az autóhoz. Alig várom, hogy átülhessek a bal egybe, és én tekerjem a kormányát.


A W. Schärer Schlossgarage AG ma is létező svájci kereskedés. Végre egy autó, amin kifejezetten jól mutat a Playboy nyuszi
Ebben a Sciroccóban az is különleges, hogy fél életét egy gazdánál töltötte. Ferenc egy barátnőjével ment ki a piacra autót nézni, kocka Kadettet kerestek, de Sciroccót találtak. Neki nem kellett, így Ferenc hozta el, 1999. április elsején, pedig nem volt tréfa. Peugeot 505 GTI-je annyira rossz állapotban volt már, hogy váltani kellett. A Scirocco így napi járósként kezdte, de a felújítást már mint hobbiautó érte meg. Kapott korhű új kárpitot, kijavították a kasztni hibáit, ugyanakkor csináltak rá néhány újat. A zárhíd felrakása nem lett százas, plusz rücsizte a fényező a motorteret, ezek miatt nem kapná meg az OT minősítést.


Áramvonalidom, ahogy negyven éve elképzelték és az ide nagyon jól illő ATS Cup felni, azaz annak imitációja
Sebaj, az új zárhíd már megvan, és a Scirocco így is tud mindent, amitől hangulatos és szerethető. Ahogy az alapját adó Golf I, úgy a Scirocco is tavaly volt 40 éves, 1974-ben jelent meg. Az egyes széria 1978-ban kapta meg ezeket a plasztik burkolatú lökhárítókat és 1981-ig készült. A második sorozat dupla kerek helyett dupla kockalámpás, szerkezetileg az is a Golf I-re épül még, az 1992-ig készült, még utódjával, a Corradóval párhuzamosan. A név 2008-ban tért vissza a harmadik sorozaton, ami már a Golf V volt menőbb formában.



Ne higgyenek a látszatnak, hátul semmi hely, elöl viszont kényelmes a Scirocco. Vezetni olyan (jó), mint a Golfot
A Scirocco élményautó fronton legalább akkora ugrás volt a Volkswagennek, mint a Bogár-Golf hipertérugrás. Elődje a Bogár alapú, 1955-től gyártott Karmann-Ghia volt, aminek inkább a szépségét szokás emlegetni. A Ghia ment a sutba, helyette egy másik olasz, Giugiaro rajzolta a külsőt, az osanbrücki Karmann viszont maradt a buliban, a fejlesztésben is részt vettek. Mivel ez is népautó, létezett alig 50 lovas 1.1-es motorral is, nulla felszereltséggel, de ez a bronzos narancs színű példány szerencsére a kínálat tetejéből való. A GT volt a sportos változat, kockás kárpittal, ez a GL meg az elegáns, kordbársonnyal.

Nem túl praktikus, a hangszóró is elvesz a helyből, de az egyedi burkolat mosolyt kell csaljon az ember arcára minden csomagtartónyitáskor
Ekkoriban még olyan dolgok jelentették a felszereltséget, mint ez a szép ezüst műszerfalbetét, a műszerfal-világítás szabályozható fényereje, a napi kilométerszámláló, a szivargyújtó, a piperetükör, a zárható tanksapka vagy a háromküllős sportkormány. Igazi királyság a halogén fényszóró, a középkonzoli box olajhőmérővel és órával, vagy a kétszólamú kürt. A motor a sorozat második legerősebbje, kéttorkú karbis 1.6-os, 85 lóerővel és gyárilag 122 Nm nyomatékkal. Ennél csak mechanikus befecskendezős változata volt fickósabb, a 110 lovas a Golf I GTI-ből.

Csomó újszerű alkatrész, Bosch akksi mutatják a tulaj igényességét, az elbaltázott zárhíd meg hamarosan korrigálva lesz. Ő itt a 85 lóerős 1.6-os porlasztós, ami 172 km/óráig röpítette a Sciroccót újkorában
És, hogy milyen vezetni? Az élmény valahol félúton van a tavaly próbált polgári egyes Golf és a GTI között. A Scirocco kiállása sokkal markánsabb, mint egy bármilyen Golfé. Felnőttesebb, urasabb, ugyanakkor ezzel a motorral egész jól is megy. Könnyű irányítani, a négy rövid váltófokozat bármelyikében megfelelően húz. Nagyon hangulatos a már említett sporttokmányt szorítani, a műszerfal is szemsimogató a szekrényszerű műszerpulttal és a régi órákkal. A világos belső meg aztán végképp otthonossá teszi a kocsikázást, menjünk bármikor, bárhova.

Nem kérdés, hogy remek hangulatteremtő egy Scirocco I, pláne egy erősebb, jobban felszerelt változat, mint ez is. Olyan, mint egy jó haver a hétvégi kirándulócsapatból
A piac legkedvezőbb árú hibrideit kínálja a Suzuki
Teslát idéző megoldásokat is kínál a hazai fejlesztésű Gorilla S10 autóvédelmi rendszer
Ha Suzukid van, csapatod is van!
Botránysorozat a német ADAC-nál
Így néz ki egy évi 2100 kilométert futott negyed század után Lexus LS
60 éves a Citroën Kacsa
A rend őrei sem vetik meg a luxust és a tempót
Ínségpróbán a hibrid, a dízel, a szívó és a turbós benzines
A cikk galériája
Tetszett a cikk?
(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Új hozzászólás írása
Friss tesztek
Egymillióval rövidebb, egy turbóval több – Toyota Corolla
Jelentős változás érte a japán márka rajongóit, szívómotor már csak a szedán Corollához kérhető, de mi lesz azokkal, akik a hibridet nem tudják, vagy nem akarják megfizetni? Nos, nem járnak rosszul.
Nagyfogyasztó - Audi e-tron teszt
Elektromos is, SUV is - az Audi e-tron a trendiség csúcsa. Takarékosnak azonban zéró helyi emissziója mellett sem nevezhető.
Van zsákjában minden jó! – BMW 330d Touring
Történnek furcsa dolgok a BMW-nél, de szerencsére, ami igazán fontos, arra többszörösen koncentrálnak. A 3-as sosem volt ennyire jó, mint most, hat hengerrel pedig azt adja, amit kell.
- Közkívánatra – Skoda Kamiq
- Kényelemre vágyó nagycsaládosoknak: Citroën Grand C4 SpaceTourer
- Dögös harmincas? Mazda CX-30
- Éles kés – Mini Clubman JCW
- Ha kisiparos lennék, ilyet vennék! Renault Kangoo Z.E. teszt
- Ez a harc a mi harcunk? Suzuki Vitara vs. SX4 S-Cross
- Tökéletes nyugalom - Toyota Prius+ teszt
VOLKSWAGEN tesztek
A nagycsaládos célszerszám – Volkswagen Caddy Maxi
Megvan a lehetőség több tízmilliós értékű autónál is beváltani az állami támogatást, a való világban viszont pont az ilyen autókra lesz tökéletes a kedvezmény, mint ez a családoknak tökéletes Caddy.
Volkswagen SUV hét üléssel, ez a Tiguan Allspace
Kell hét ülés, de unalmas a Tiguan vagy a Sharan? Akkor a Tiguan Allspace lesz a választásod. Ha most kéred, meg kell barátkoznod a dízelmotorral.
Nincs kettő négy nélkül - VW T-Roc teszt
Hosszú várakozás után megérkezett a VW városi crossovere is, amelyet közepes benzinesével tettünk próbára. Lássuk, mire megy a T-Roc a mai kor egyik legnépesebb mezőnyében.
Teszten az autó, amibe 22 600 korsónyi sör fér
Tavaly év végén debütált, idén tesztre is megérkezett az új Volkswagen Crafter, a nagyméretű furgonok mai királya.
Beérett, már nem igazán kisautó – új Volkswagen Polo teszt
A kisautó már nem kisautó, a kis turbómotor meg nem akkora kínlódás, mint azt gondolnánk. Összeért a kategória a technikával, a Polo meg egy csomó érdekes dolgot tud, már a lemezek alatt.
- A Volkswagen Superbje? VW Arteon teszt
- Nagy lábon él - Volkswagen Tiguan teszt
- First class a családnak - Volkswagen T6 Multivan teszt
- Megérdemelten az Év Autója? Teszten a Volkswagen Passat B8
- Kutya ugat. Volkswagen Golf Sportsvan teszt
-
Ez sem a mi autónk. Volkswagen e-up! teszt
-
Az etalon? Teszten a VW Golf VII
- Kicsit Bogár - Volkswagen Beetle teszt
- Passat light? Új Volkswagen Jetta teszt
- Ki a király? Régi és új Volkswagen Passat teszt
Címlapon
Friss cikkek
Full bőr, kevés km: makulátlan állapotú Lexus LS 1993-ból
11 órája – Sztori
Nincs itt kérem semmi meglepetés, egy évente alig több mint kétezer kilométert futott Lexus LS, pláne ha még az időjárás és az egyéb erők sem gyilkolták, bő negyed évszázad után is jó állapotban kell legyen. Íme egy valóban szép példány.
Maximalista kortárs – Volkswagen Golf VIII
24 órája – Újdonság
Amennyire kompakt, annyira összetett az új Golf, ami tökéletesen őrzi az eredeti értékeket, miközben a precíz technológiai megoldásaival és a jövő egy nagyon fontos lépésével halmoz el.
Nem engedi el ügyfelei kezét a Suzuki
3 napja – Sztori
Aki már belépett a Suzukisok népes családjába, tanúsíthatja, hogy azt követően minden, amire autójához technikai értelemben szüksége lesz, karnyújtásnyira kerül tőle.
-
Nyolc típus, amit nehéz elképzelni rendőrautónak
4 napja – Sztori -
Megfizethető hibridekkel erősít a Suzuki
5 napja – Sztori -
Amikor az orrunkat megcsapja a finom bőr illata: Aston DBX
5 napja – Újdonság -
Hága városában vallattuk a villanyhajtású Skoda Citigót
2 hete – Újdonság -
Egyre meggyőzőbb az új Opel Corsa - menetpróba
2 hete – Újdonság -
Használtautó-hirdetések: a Netriskauto jogsértő módon másolt
2 hete – Sztori -
930 kilométeres hatótávot ígér a Superb hibrid - menetpróba
2 hete – Újdonság
Kapcsolódó tartalom
- Maximalista kortárs – Volkswagen Golf VIII
- Nivus, így hívják a Volkswagen divatkupéját
- Opelnek álcázták a következő elektromos VW-t
- Métereket ugrat a Volkswagen Atlas versenyautó
- Új luxusegyterűt mutatott be a Volkswagen Kínában
- Ezzé válhat a Passat? Kombi villanyautót mutatott a VW
- Másfélszeresére emelt támogatással vehető az új villany VW
- Szlovákiában készülhet az új Volkswagen Passat?
- Hagyományos motorokkal jöhet a VW Golf IX
- Csonti Bogara nem eladó!
Használtautó.hu
![]() |
Ár: 599.000 Ft Évjárat: 1999 / 3 Kivitel: Ferdehátú Üzemanyag: Benzin |
![]() |
Ár: 300.000 Ft Évjárat: 1998 / 6 Kivitel: Kombi Üzemanyag: Benzin |
![]() |
Ár: 1.790.000 Ft Évjárat: 2008 Kivitel: Egyterű Üzemanyag: Benzin |
Hozzászólások (14 db)
Egyetlen fosvágenező trollt sem láttam a találkozón. Lehet, hogy tényleg csak itt hangosak? Milyen tré élet már az olyan? :-D
Szívemből szóltál haver, szájkaratés kutyák ezek! Főként az ilyen menőző manó félék élik ezt a "tré életet". Kisebbségi komplexusoktól fojtogatva, csórón nincstelenül és tudatlanul próbálnak bizonyítani, megmagyarázni a lúzerségüket. Lol :-)
Szeretnék már látni egy listát a minden tekintetben megfelelő "JÓ" autókról!!!
Az is megfelelne, ha csak gyártót írna valaki.
Főleg csalfaromeo listáját!!!
Itt még minden autó fos volt, csak az nem amit még nem mutattak be.
Várom a listát XDXDXD!!!
Azt én is :)
Szeretnék már látni egy listát a minden tekintetben megfelelő "JÓ" autókról!!!
Az is megfelelne, ha csak gyártót írna valaki.
Főleg csalfaromeo listáját!!!
Itt még minden autó fos volt, csak az nem amit még nem mutattak be.
Várom a listát XDXDXD!!!
Kellő kritikával nézve is elfogyasztja a bárgyú mosolyt néhányak arcáról. Kritikával lányok! Válaszolni sem kell. :-D
http://totalcar.hu/tv/2003/04/19/Totalcar_33_adas_2003_aprilis_19_-_Volkswagen_Golf_IV_Variant_Ocean/
Egyetlen fosvágenező trollt sem láttam a találkozón. Lehet, hogy tényleg csak itt hangosak? Milyen tré élet már az olyan? :-D
Hozd el a tiedet a tesztelöknek, hadd teszteljek azt is, es lesznek nemcsak "fosvagenek" a rovatban.
Előzmények megtekintése
Ami nincs azt nem lehet elhozni, ne ijesztgesd már szegényt!
Jó lenne most már befejezni ezt a Fosvágen-őrületet, mert minden második cikk ezekről a tragacsokról szól. Szeretnék(és még sokan mások) normális autókról szóló cikkeket olvasni. Köszönöm.
Előzmények megtekintése
Hozd el a tiedet a tesztelöknek, hadd teszteljek azt is, es lesznek nemcsak "fosvagenek" a rovatban.
36 éves jól karbantartott MILF... ;)
Előzmények megtekintése
:-D
Ott a pont!
Sok szép autó volt kint a találkozón.
36 éves jól karbantartott MILF... ;)
Előzmények megtekintése
:-D