0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Peterhansel nyerte a 2016-os Dakart

Peugeot-győzelem a Dakar Rally-n

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Huszonhat évvel legutóbbi Dakar-győzelme után a Peugeot ötödször állhatott fel a dobogó tetejére a verseny történetében. Peterhanselék bajnokok lettek.

Peterhansel és Cottret a dobogó legfelső fokára állhatott fel Rosarióban

Peterhansel és Cottret a dobogó legfelső fokára állhatott fel Rosarióban

A WRC, a 24 órás Le Mans-i futam vagy a Pikes Peak-es diadalok után újabb kihívásokat keresett a Peugeot csapat, gondolhatnánk. Ez azonban nem teljesen igaz, hiszen már korábban is értek el Dakar sikereket − 1987 és 1990 között 4 ízben tudták megnyerni a világ legkomolyabb tereprali kihívását. A tavalyi sikertelen év után, idén újragondolták a Peugeot 2008 DKR-t, ami alacsonyabb, szélesebb, hosszabb és erősebb lett elődjénél. A legtöbb csapat − ahogy a Mini gyári csapata is − 4x4-es versenygépeket épített, hiszen a sivatagos részeken ezekkel előnyben lettek volna. A Peugeot ezzel szemben a hátsó hajtást választotta. És milyen jól tették, hiszen a verseny nagy részében rali típusú pályák voltak. Persze ez nem jelenti, hogy tökéletesen állták a sarat a Peugeot autói, hiszen váltó- és turbóhibával is küszködtek a versenyzők.

Nem csak jól nézett ki, de verhetetlen is volt a Peugeot újragondolt dakaros autója. A sok hiba ellenére is egy igazi, vad buggyt építettek

Nem csak jól nézett ki, de verhetetlen is volt a Peugeot újragondolt dakaros autója. A sok hiba ellenére is egy igazi, vad buggyt építettek

Az első pár napon a csapból is Sébastien Loeb meglepő győzelmei folytak. Valóban példa nélküli, hogy valaki raliból átülve ennyi győzelemmel kezdjen, azonban a tipikus Dakaros szakaszokon elfogyott Loeb és Elena teljesítménye, és borultak is egy komolyabbat. Elena még azt is nyilatkozta a Eurosport stábjának, hogy nem szeret ásni. Akkor pedig pályát tévesztettek. Sainzék feladták a versenyt, Cyril Despres pedig turbóhiba miatt hátra szorult már a verseny elején, és autós pályafutása második Dakar-versenyén, saját elhatározásából bújt csapattársai őrzőangyala szerepébe, több alkalommal is segítségükre sietett. A Peugeot háza táján a legfontosabb hír persze, hogy Mr. Dakar 12. Dakar győzelmét könyvelhette el. Peterhansel és Cottret 6. győzelmüket szerezték együtt autóval, motorral pedig szintén 6 győzelmet szerzett a legendás francia. A végeredmény még nem hivatalos, hiszen Peterhanseléket megvádolták egy tiltott helyen tankolással. Annyi azonban biztos, hogy győzelme után Peterhansel könnyes szemekkel nyilatkozott, hiszen mindig álma volt francia technikával megnyerni a Dakar Rallyt.

Idén Mini és a Toyota is fel tudta venni a Peugeot tempóját, ám ez sem volt elég ellenük. Sokan meglepődtek, hogy nem csak a ralis szakaszokon gyors a 2008 DKR Idén Mini és a Toyota is fel tudta venni a Peugeot tempóját, ám ez sem volt elég ellenük. Sokan meglepődtek, hogy nem csak a ralis szakaszokon gyors a 2008 DKR

Idén Mini és a Toyota is fel tudta venni a Peugeot tempóját, ám ez sem volt elég ellenük. Sokan meglepődtek, hogy nem csak a ralis szakaszokon gyors a 2008 DKR

A mezőny két hét alatt 9500 kilométert futott Argentína és Bolívia között a szeszélyes időjárási viszonyokkal és az akár 4800 méteres magassággal dacolva. Izgalmas és nehéz verseny lett az idei, aki nyomon követte, nem csalódott. A Peugeot 13-ból 9 szakaszt megnyert, de többen fel tudták venni a versenyt velük. A minisek közül Nasser Al-Attiyah végül a második helyen fejezte be a futamot, és kiemelendő Hirvonen teljesítménye is, aki annak ellenére, hogy első Dakarján vett részt, végig az élmezőnyben autózott, szakaszgyőzelme is volt. Végül két Toyota is bekerült az első 5-be, akik csendben, de biztosan autóztak, a dél-afrikai felkészítésű Hiluxok pedig megbízhatóan mentek. Egyetlen magyar párosunk, Somfai Imre és Somfai Mátyás nem tudta befejezni a versenyt a hófehér Toyotával. A Peugeot egyébként már bejelentette, hogy jövőre folytatják Dakar programjukat.

Dakar 2016 autós eredmények
1. Stéphane Peterhansel (FRA)/Jean-Paul Cottret (FRA) Peugeot 2008 DKR 45 óra 22 perc 10 mp
2. Nasser Al-Attiyah (QAT)/Matthieu Baumel (FRA) Mini +34 p 58 mp
3. Giniel De Villiers (ZAF)/Dirk Von Zitzewitz (DEU) Toyota +1 ó 2 p 47 mp
4. Mikko Hirvonen (FIN)/Michel Perin (FRA) Mini +1ó 5 p 18 mp
5. Leeroy Poulter (ZAF)/Robert Howie (ZAF) Toyota +1 ó 30 p 43 mp
Ez is érdekes lehet:
 

Tavaly itthon 8 elektromos autót helyeztek forgalomba

A 2012-es sem az elektromos autók éve volt, s a trendeket elnézve a közeljövőben is inkább csak...

5 éven belül 10 villanyautót ígér a Toyota – egyebek mellett

Tavaly több mint egymillió autót értékesített a Toyota, 2025-re 1,4 millió a cél, felfedték...

Minden az emissziós normákról és a most megszűnt környezetvédelmi plakettekről

Euro norma, katalizátor, szén-dioxid kibocsátás, meg fekete plakett. Ha ezek a fogalmak idegenek...

Nem ma, csaknem 100 éve kezdte az elektromos autókkal való foglalkozást a Peugeot

Bár szinte futótűzként terjed, hogy az új e-208 a Peugeot első elektromos autója, messze nem...

Ha ma gyártanák, akkor is menő lenne - Veterán az Opel Calibra!

Különösen veszélyes, ha az ember fotókat kezd el keresni az Opel Calibráról. Még ma is éppen...

A negyedik X-et is behúzta a Mercedes S-osztály második generációja

A Mercedes-Benz S-osztály neve összeforrt a luxussal és a csúcstechnológia alkalmazásával. Bár...

Típustörténet: 40 éves a BMW valaha gyártott legsikeresebb modellje, a 3-as sorozat

Elődjei mentették meg a BMW-t az összeomlástól, ő a középkategóriás sportszedánok örök mércéje...

Íme az autópiac 2019-es számai: a személyautók győztese a Suzuki

Tavaly is lassuló növekedés mellett, de tovább nőtt az autópiac. Bár a márkák dobogóján nincs...

Sofőrje miatt rekorder fogyasztású a Yaris

Néhány egyszerű trükkel akár egy közel 10 éves, fél millió kilométert futott autó is lehet fogyasztási...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wZXVnZW90
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (1 db)

csalfaromeo írta: 2016 január 19., kedd 16:56:25

A kamionok között pedig nem Kamaz nyert...nagy ritkán ilyen is van:)

A Toyota mindig ott van az élbolyban, de még sosem nyertek. A tempójukkal lehet a baj. Egyszer de Villiersék pártjára állhatna már a szerencse.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wZXVnZW90
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wZXVnZW90

Friss tesztek

Ráncfevarrása után is mesteri a Renault Master

Mesterek mestere - Renault Master teszt

Bútorszállítónak álltunk néhány napra, közben a látványosan frissített Renault Master biznyította a képességeit.


Teszten a lágy hibrid Suzuki Swift

Mit adott nekünk a hibridség? - Suzuki Swift Hybrid teszt

A lágy hibrid Ignis után a Swift is nálunk járt ugyanazzal a hajtáslánccal, amelyben a 12 voltos lítium-ion akksi és az ISG segíti a benzinmotor dolgát. Vajon megéri a felárat?


Skoda Kamiq 1.0 TSI Ambition 5MT teszt

A Skodánál a kicsi is nagy - Skoda Kamiq 1.0 teszt

Lényegében a Scala szabadidő-autó változata a Kamiq, ami a SUV-őrületre tekintettel akár még nagyobb sikerre is számíthat, mint a Scala. Vajon tényleg többet ad?

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wZXVnZW90
Hirdetés

PEUGEOT tesztek

Peugeot Rifter 1.5 BlueHDi Allure teszt

Ha igazi családi autót szeretnél - Peugeot Rifter teszt

Hétszemélyes, így igénybe vehető a nagycsaládos állami támogatás a vásárlásakor, amely után igencsak kedvező ár szerepel a Peugeot Rifter árcéduláján, főleg a térkínálatát is figyelembe véve.


Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi Allure teszt

Nyolc fejedelmi helyet kínál a Traveller

A három testvér közül a legszerencsésebb a Peugeot Traveller. A francia-japán együttműködésből született mikrobusz mindenből többet kapott, egészen exkluzív.


Peugeot 3008 2.0 HDi teszt

Bucimanci ellenszer nélkül - Peugeot 3008 teszt

A Peugeot 3008 egy bátran ajánlható, kellemes autó. Nem vagyok crossover-hívő, mégsem akartam kiszállni belőle.


Peugeot 2008 1.6 e-HDi teszt

A púpos. Peugeot 2008 teszt

Kellemes. Ilyen volt tesztelés közben, s az emléke is az. Más kérdés, hogy inkább divatos, mint ésszerű ez a kategória, mindenesetre a Peugeot 2008 egy púpos, de azért életrevaló példánya a SUV-oknak.


Peugeot 301 Allure 1.6 HDi 92 LE teszt

Nem rossz, de nem is igazán olcsó. Peugeot 301 teszt

Egy-két bosszantó hiba fölött szemet hunyva kellemes autó a Peugeot 301, viszont annyira hű, de olcsó szedánnak nem mondanánk. Dízelként és jól felszerelten próbáltuk.


Még több PEUGEOT teszt

Címlapon


Friss cikkek

Toyota Yaris: lehet nagyon takarékos, de lesz belőle vérpezsdítő  GR is

2,9 l/100km fogyasztással jön az új Toyota Yaris

19 órája – Újdonság

Egyre többet tudunk az új Toyota Yarisról, egyre ígéretesebb is: a hibrid kategóriája legtakarékosabbja lesz


5 éven belül 10 villanyautót ígér a Toyota – egyebek mellett

Felkapcsolják a villanyt! Íme a Toyota 5 éves terve

2 napja – Sztori

Tavaly több mint egymillió autót értékesített a Toyota, 2025-re 1,4 millió a cél, felfedték, milyen modellekkel, miként képzelik el a közeljövőt.


Már 50 milliárd forintos tétel a nagycsaládos autók támogatása, küzdenek a vevők és a kereskedők is

Nagycsaládos autó: gyorsabb volt a gyártás, mint a MÁK határozat

4 napja – Sztori

Érdekes helyzetet szült a tavaly júliustól igényelhető nagycsaládos autóvásárlási támogatás, a határozatok és az utalások is csúsznak, igény pedig van bőven. Egy beszédes példán keresztül mutatjuk be a rendszert.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

PEUGEOT 3008 2.0 HDi Active EURO5 150 LE NAVI HEAD UP DISPLAY ÜVEGTETŐ 16-OS ALU

PEUGEOT 3008 2.0 HDi A...

Ár: 2.599.000 Ft

Évjárat: 2010 / 11

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

PEUGEOT 206 1.1 Riviera KLÍMA ! 117000Km !

PEUGEOT 206 1.1 Rivier...

Ár: 890.000 Ft

Évjárat: 2004 / 4

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

PEUGEOT 207 CC 1.6 THP Feline

PEUGEOT 207 CC 1.6 THP...

Ár: 1.190.000 Ft

Évjárat: 2007 / 6

Kivitel: Cabrio

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!