0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Kezdenek elszaporodni a mérgeskígyók itthon - Shelby Super Snake

Shelby mánia a láthatáron? Itthon is vehetsz már egzotikus Fordokat

·

Kitűnő érzékkel időzítette a Ford Solymár a Shelby márkanév hazai megismertetését. Sejtésem szerint néhány hónapon belül Shelby lázban fognak égni az autórajongók, ami segíthet a Ford márkakereskedésnek eladni a nemesített Mustangokat.

%KA%Itthon is lehet zsírúj, garanciás Shelby Mustangokat vásárolni%KA%

Itthon is lehet zsírúj, garanciás Shelby Mustangokat vásárolni

Jogosan merülhet fel a kérdés, hogy mégis mire alapozom a Shelby láz felbukkanását. Nos, novemberben debütál a mozikban a Ford v Ferrari film, amiben Carroll Shelby főszerepet kapott, pontosabban a tuningcég alapítóját alakító Matt Damon. Shelby sajnos néhány éve (2012-ben) elhunyt, de a cége tovább virágzik. Ugye a filmben a Ford GT 40 megszületését és diadalát láthatja majd a közönség hollywoodi mázba csomagolva, ám Shelby élete már önmagában megérne egy filmet.

%KA%Tűkön ülve várja az értő közönség a Ford v Ferrari filmet%KA%

Tűkön ülve várja az értő közönség a Ford v Ferrari filmet

Az amerikai tervező és versenyző 1923-ban született, és bizony 1958-ban és ’59-ben még a Formula 1-be is belekóstolt. Legnagyobb sikereit azonban a sportautó versenyek világában aratta, köztük a Le Mans-i 24 óráson elért győzelmet. Az Aston Martin DB1 versenyautóval 1959-ben sikerült a diadal, váltótársával, Roy Salvadorival karöltve nyerték meg a legendás versenyt. Ám ezután Shelby szívproblémák miatt visszavonult és az autók nemesítésének szentelte további életét. Nagyon röviden így lehet összefoglalni a legendás alak életét, ami ennél persze jóval kacifántosabb, de folytatva a munkásságának történetét a következő fordulópont az, amikor az AC Cars számára elkezdett motorokat gyártani a vállalkozása. Az a bizonyos AC Cobra is feltűnik majd a filmben, amelynek utcai változatába annak idején a Ford V8-as, 430 lóerős motorját építették. A Cobra, avagy a királykobra aztán idővel a Shelby járgányainak a védjegye lett és manapság, ha meglátja egy autórajongó, egyből kicsordul a nyála, hiszen tudja, hogy izomautó a köbön, amit lát.

%KA%Ha csak egy emblémán látod a kobrát az jót jelent. Ha bokrok között a porban, akkor viszont bajban vagy%KA%

Ha csak egy emblémán látod a kobrát az jót jelent. Ha bokrok között a porban, akkor viszont bajban vagy

Azonban az AC Cobra nem bizonyult valami óriási üzleti sikernek, ám jött a Mustang 1964-ben, amit a Ford felkérésére Shelby is kezelésbe vett, így megszületett a GT 500, ami azóta is fogalom. Sajnos a Hungaroringen egyelőre nem a legfrissebb GT 500 tette tiszteletét, de reméljük, hogy ami késik, nem múlik. Ugyanakkor a Super Snake névre keresztelt Mustang átirat sem piskóta, és ez a modell bizony most már a hazai piacon is elérhető.

Sőt, nem csak a Mustang átiratait forgalmazza a Ford Solymár, hanem az F-150 pickup extrém változatait is, ha valakit esetleg jobban mozgatnak a nagy vasak.

A platós Fordnak is létezik Super Snake változata, ötliteres, V8-as kompresszorral lélegeztetett motorral, amely 755 lóerőt szabadít az utakra, hatfokozatú automatikus váltón keresztül juttatva az erőt mind a négy kerék felé. Aztán van még Shelby Raptor, és tankszerű Black Ops változat is. Előbbiben 3,5 literes V6-os EcoBoost dolgozik 525 lóerővel, tízfokozatú automatával és mondanom sem kell, összkerékhajtással. Utóbbiban pedig 396 lóerő munkálkodik, ami szintén egy V8-as koncertjével jut az utakra. És, akkor a Harley Davidson modellről még nem is beszéltem. De bocsássátok meg nekem, a terepezést kihagytam, hogy minél gyorsabban a Mustang Super Snake közelébe kerülhessek.

%KA%Nem csak a kupékhoz nyúl hozzá a Shelby%KA% %KA%Nem csak a kupékhoz nyúl hozzá a Shelby%KA%

Nem csak a kupékhoz nyúl hozzá a Shelby

Mielőtt megnyílt előttem a mennyek kapuja, a Shelby GT-H modellt is körbeszimatoltam. Vezetni sajnos nem lehetett az icipicit magyar kötődésű autót, de a fekete-arany csoda még álltában is elbűvölő. Hogy miféle magyar kötődés? Nos, a H betű a Hertz autókölcsönző jelölése, ugyanis 1966-ban elkészült vagy ezer Shelby GT 350-es, amelyet az autókölcsönző a kiemelt ügyfeleinek szánt. A Hertz vállalatot pedig a felvidéki magyar származású Herz Sándor (John Daniel Hertz) alapította. A jelenlegi GT-H kompresszorral és nélküle is megrendelhető, az erősebb változat 670 lóerős a gyengébb pedig 460. A Shelby hazai kínálatának része még a „sima” GT, összesen 460 pacival (folyamatosan V8-as motorokról van szó terméseztessen) és a Super Snake.

%KA%Észvesztően dögös a GT-H modell%KA%

Észvesztően dögös a GT-H modell

%KA%Carroll Shelby neve és keze nyoma mindenhol feltűnik%KA% %KA%Carroll Shelby neve és keze nyoma mindenhol feltűnik%KA% %KA%Carroll Shelby neve és keze nyoma mindenhol feltűnik%KA%

Carroll Shelby neve és keze nyoma mindenhol feltűnik

Ezt a bizonyos Super Snake modellt próbálhattuk ki a Hungaroringen, bár csak egy sprint erejéig a célegyenesben. Pedig nagyon kíváncsi lettem volna a kanyartulajdonságaira is, hiszen a Shelby műhelyében leültették az autót, továbbfejlesztették a futóművét és a 750 lóerőhöz való fékeket is kapott. Ebben az esetben is kompresszorral vértezték fel a V8-as, ötliteres motort, de ezek csak száraz számok. Sejthető belőle, hogy brutális a masina, ám benne ülve tényleg egy kis ízelítőt kapunk abból, hogyan forognak egy autótervező agytekervényei, aki jómaga is versenyző volt. Bizony, Carroll Shelby szelleme visszaköszön minden autóban. Ezek a modellek simán kihívhatnák például a GT4-es szabályok alapján épült Mustang versenyautókat, és talán csak azért nem győznék le őket, mert nehezebbek.

%KA%Brutális erőt csomagoltak Mustang köntösbe%KA%

Brutális erőt csomagoltak Mustang köntösbe

Az utastérben érdekes módon nem sok részlet árulkodik az autó különlegességéről. A mezei Mustanghoz képest a műszerfal tetején trónoló analóg órasor a változás, illetve a többfelé felbukkanó Shelby feliratok, dombornyomások, illetve az alapító aláírásával ellátott, sorszámozott plakett a kesztyűtartó felett.

%KA%Az utastérben nincs sok változás%KA% %KA%Az utastérben nincs sok változás%KA% %KA%Az utastérben nincs sok változás%KA%

Az utastérben nincs sok változás

A kasztnin már látványosabbak a változások. A magasabbra domborodó motorháztetőbe plusz légbeömlő nyílásokat vágtak, a hűtőrácson szintén Shelby plakett díszeleg, ám a Super Snake orrán még nincs ott a kobra. Viszont az autó oldalára jutott belőle, ugyanígy egy matrica is hirdeti a „kígyóságot” a küszöbök felett. Hátul szénszálas szárny és hatalmas Shelby felirat hirdeti az erőt, ami a motor beröffentésekor máris letaglóz. Pedig ekkor még nem történik semmi azon kívül, hogy elindulnak a hengerek.

%KA%Kobrák... Kobrák mindenütt%KA%

Kobrák... Kobrák mindenütt

%KA%Hátsó szárny, splitter, Shelby dombormű, apró dolgok, de megfűszerezik az összképet és nem mellesleg ezen az autón már fontos a jelenlétük. Mármint a szárnyaknak, de a hangulathoz a feliratok is kellenek%KA% %KA%Hátsó szárny, splitter, Shelby dombormű, apró dolgok, de megfűszerezik az összképet és nem mellesleg ezen az autón már fontos a jelenlétük. Mármint a szárnyaknak, de a hangulathoz a feliratok is kellenek%KA% %KA%Hátsó szárny, splitter, Shelby dombormű, apró dolgok, de megfűszerezik az összképet és nem mellesleg ezen az autón már fontos a jelenlétük. Mármint a szárnyaknak, de a hangulathoz a feliratok is kellenek%KA%

Hátsó szárny, splitter, Shelby dombormű, apró dolgok, de megfűszerezik az összképet és nem mellesleg ezen az autón már fontos a jelenlétük. Mármint a szárnyaknak, de a hangulathoz a feliratok is kellenek

A Ford V8-asa eleve „nagyon disznó”, de a Shelby röfögése, ha lehet még szebb, egyesek szerint még vészjóslóbb. Azután, ahogy padlóba nyomom a gázpedált, egy komoly versenyautó orgánumával üvölt és persze úgy présel az ereje a vezetőülésbe, hogy néhány pillanatig nehéz levegőt venni.

Pedig érdemes figyelni a váltásokra, mert a szériaváltozaténál még rövidebb váltókar bizony munkás darab. A kuplungpedál kőkemény, a fokozatok nagyon hosszúak és a visszaváltásokkal nagyon gyorsan gallyra lehet tenni a technikát.

Néhány száz méter után már érthetőnek találtam a Ford Solymár óvatosságát, hogy csak a célegyenesre engedtek rá. Ügyfélrendezvény lévén a kevésbé gyakorlottak számára bőven elég ennyi ízelítő, a 750 lóerő már nem játék. És nem is olcsó mulatság. A manuális váltóval felszerelt Super Snake 49 075 000 forintba kerül, automatával pedig 49 900 000 forint az ár. Ebben természetesen benne foglaltatik a 3 év vagy 100 000 kilométer garancia is.

%KA%3,5 másodperc papíron a százra gyorsulás. Nem mértem, de tuti igaz%KA%

3,5 másodperc papíron a százra gyorsulás. Nem mértem, de tuti igaz

Ez is érdekes lehet:
 

Ikarus 30: hatvan éves a nejlonbusz

Botránnyal kezdődött az élete, igazából nem vált be a forgalomban sem, mégis maradandó nyomott...

Ezzel a módszerrel utazhatsz dugó- és traffipaxmentesen

A közösségnek nagy az ereje, ezt már több internetes oldal is igazolta. A közlekedésben is egyre...

Vállalható Astra 200 ezer forintért? Szétnéztünk az eladó rendőrautók között

Idén sem marad el a valahai rendőrautók árverése. Vajon lehet értelmes négykerekűt találni a...

Amikor egy olasz formatervező rajzol francia autót - Peugeot 504 kupé és kabrió

Többnyire jól sül el, amikor Sergio Pininfarina tollat ragad. A Peugeot-val különösen jól megértették...

Irány a Balaton! De merre?

Most már aztán tényleg megkezdődött a szezon, tömegek zarándokolnak vízközelbe, majd vissza a...

Ismét érdekesen alakult a rendőrségi autók árverése

Idén is az Opel Maxabo telephelyén lehetett licitálni a rendőrségi állományból leselejtezett...

Csak szabályosan, nem csak a megjelenésért: fólia az 1300 eurós Renault Mégane ablakain

Már egy ideje szolgál az 1300 euróért vásárolt Renault Mégane, most üvegeinek fóliázásával csinosabb...

Teslát idéző megoldásokat is kínál a hazai fejlesztésű Gorilla S10 autóvédelmi rendszer

Egy profi autóvédelmi rendszerrel nem csupán egy terméket, hanem szolgáltatást is vásárolunk...

Több európai autó elbukott az amerikai törésteszten, az ügyben azóta mégis kevés történt

Amióta az IIHS bevezette a kisátfedéses töréstesztjeit, csak az biztos, hogy a jelenlegi európai...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Friss tesztek

Év Magyar Autója összevetés: Audi e-tron, Kia e-Niro, Merecedes-Benz EQC, Renault Zoe

Villanyautós villámteszt: az igények szabják meg a győztest Videó

Az Év Magyar Autója zsűrivel elsőként kaparintottuk meg az új Renault Zoét, rögtön össze is vetettük a legfontosabb idei elektromos újdonságokkal. Ahhoz képest, hogy ő a legolcsóbb, nagyon derekasan helytállt.


Könyörög egy sportmotorért – Mazda3 Skyactiv-X teszt

Várjuk a csodát – Mazda3 Skyactiv-X

Csodamotort adott volna a világnak a Mazda? A Skyactiv-X egy különleges szerkezet, de mit érzékel belőle a felhasználó, akit teljesen hidegen hagy, hogy épp egy mérhetetlenül egyedi megoldást vezet?


Őszinte. Brutális, de őszinte... – Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio teszt

Agresszív kismalac – Alfa Romeo Stelvio QV

Azért szeretjük az agresszív kismalacot, mert gátlástalanul kimondja mindazt, amire mi is gondolunk. Általában mondjuk fájdalmasan kellemetlen, de végülis csak önmagát adja, se többet, se kevesebbet.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
Hirdetés

FORD tesztek

Ford Tourneo Custom L2H1 2.0 TDCi Titanium teszt

Nyáron negyedével kevesebbet fogyaszthat a buszocska

Járt már nálunk új EcoBlue motorjával a Ford Tourneo Custom, mégis elhoztam egy újabb körre, hogy kiderüljön, tud ám keveset is fogyasztani.


Ford EcoSport 1.0 EcoBoost Titanum teszt

Se nem eco, se nem sport, mégsem rossz az EcoSport

Ahogyan a Mustang, úgy a Ford EcoSport is Amerikából érkezik, csak épp annak déli részéből. Látszik is rajta, de azért ez is igazi Ford, egészen jól vezethető.


Ford Edge Sport Powershift teszt

Kanadai bálna-SUV - Ford Edge teszt

Csupán kétféle motorral kapható az új Edge, mi az erősebbikkel, Sport felszereltségben próbáltuk. Ilyen kényelmes ülés pedig nem létezik!


Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 LE) teszt

Huligánt csinált belőlem - Ford Focus teszt

Leggazdagabb felszereltségével, legerősebb motorjával és sportos kiegészítőkkel teszteltük a megújult Ford Focust. Csoda, hogy bejött?


Ford Tourneo Limited 2.2 TDCI teszt

Fontosabb utakra - Ford Tourneo teszt

A Limited kivitelű nyolcszemélyes Tourneo nem csak utaz(tat)ásra, hanem kifejezetten komfortos közlekedésre való, tele is raktuk utasterét a kollégákkal.


Még több FORD teszt

Címlapon


Friss cikkek

Kipróbáltuk a friss Toyota C-HR-t az új kétliteres hibrid motorral

Megtanít okosan vezetni az új Toyota C-HR - Menetpróba

2 napja – Újdonság

Hatalmasat tarolt a piacon a Toyota C-HR, amikor 2016-ban megjelent. Napjainkban már 400 000 példány gördül Európa útjain, de még a legnépszerűbb típusok életében sem maradhat el a ráncfelvarrás. A C-HR esetében a lemezek alatt történt a nagyobb változás.


Teslát idéző megoldásokat is kínál a hazai fejlesztésű Gorilla S10 autóvédelmi rendszer

Egy autóvédelmi rendszer, és ami mögötte van: Gorilla S10

5 napja – Sztori

Egy profi autóvédelmi rendszerrel nem csupán egy terméket, hanem szolgáltatást is vásárolunk, így nem mindegy, hogy kik, miként csinálják.


600 literes csomagtér, minőségi ugrás – Rengeteget fejlődött az Octavia

Úton a luxus felé – Ültünk az új Skoda Octaviában!

6 napja – Újdonság

Hatalmas szakadék tátong az Octavia és a többi modell között, mióta tegnap este bemutatták az új kompaktot. Európa egyik legnépszerűbb autója érzésre is a prémium felé lépett, legalább kettőt.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

FORD FOCUS 2.0 Ghia (Automata) SZERVIZKÖNYV/TOLATÓ RADAR/SZÉP ÁLLAPOT

FORD FOCUS 2.0 Ghia (A...

Ár: 1.599.000 Ft

Évjárat: 2009 / 7

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

FORD FIESTA 1.6 GTDi ST2 EURO6 FOGLALÓZVA!182LE.GAR.32.eKM.GYÖNYÖRŰ

FORD FIESTA 1.6 GTDi S...

Ár: 3.990.000 Ft

Évjárat: 2014 / 10

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

FORD EXCURSION 6.8 V10

FORD EXCURSION 6.8 V10

Ár: 4.500.000 Ft

Évjárat: 2004 / 7

Kivitel: Terepjáró

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!