0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Fél millió kilométert futott a 2,6 l/100 km fogyasztású Yaris

Sofőrje miatt rekorder fogyasztású a Yaris

·
Címkék: Toyota, YARIS, átlagtartó, autó

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az autók fogyasztása és tartóssága legnagyobb mértékben sofőrjükön múlik, ezt bizonyítja a fél millió kilométerrel is gyári fékbetéteivel szolgáló, mesésen alacsony étvágyú Yaris.

Alig tűnnek fel a módosítások, pedig a Yaris alsó légbeömlője a légellenállás érdekében takart és ugyanezért vannak behajtva tükrei, leszerelve ablaktörlői. A vízlepergető folyadékkal kezelt üvegekről a menetszél hatásosan tolja le az esőt

Alig tűnnek fel a módosítások, pedig a Yaris alsó légbeömlője a légellenállás érdekében takart és ugyanezért vannak behajtva tükrei, leszerelve ablaktörlői. A vízlepergető folyadékkal kezelt üvegekről a menetszél hatásosan tolja le az esőt

Hátulról nincs változás a háromajtós Yarison, sem az ültetett futóműve, sem az Aygo-tól való felnik nem észrevehetőek

Hátulról nincs változás a háromajtós Yarison, sem az ültetett futóműve, sem az Aygo-tól való felnik nem észrevehetőek

Létezik a bélyeggyűjtésnél is ártalmatlanabb hobbi: a fogyasztási versenyzés. Krepsz Zoltán kollégám már írt az összességében közel 300 ezer felhasználó adatát összesítő német webszájtról, ahol a regisztráltak nem csak megosztják autózási szokásaikat, konkrét etap-távokkal, út paraméterekkel és tankolási értékekkel versenyeznek, hogy ki tudja elérni a lehető legszerényebb étvágyat. A korábban bemutatott hazai Lexus IS 220d 5,67 l/100 km értékkel kategóriája és a Lexusok legtakarékosabbja, pedig gazdája, Gróf István kifejezetten normál használatban, „mindössze” ésszel hajtja. Már azon cikkünk készítésekor is sokat megtudtunk a benzines Toyota Yarisosok nemzetközi fogyasztási bajnokáról, Erényi Ottóról, aki önmagát is kissé hibbantnak nevezi. Ottó félmillió kilométert futott Yarisa a weboldalon regisztrált 435 916 kilométere alatt 4,19 l/100 km-es fogyasztást ért el, eddigi legkedvezőbb értéke 2,61 l/100 km volt, a legrosszabb 6,35, de 6 feletti érték eddig mindössze két alkalommal fordult elő.

Okosságok a fogyasztásért: elektromos motormelegítő (gyári tartozékként), befalazott alsó légbeömlő és 145/80 R14 Bridgestone Ecopia abroncsok Okosságok a fogyasztásért: elektromos motormelegítő (gyári tartozékként), befalazott alsó légbeömlő és 145/80 R14 Bridgestone Ecopia abroncsok Okosságok a fogyasztásért: elektromos motormelegítő (gyári tartozékként), befalazott alsó légbeömlő és 145/80 R14 Bridgestone Ecopia abroncsok

Okosságok a fogyasztásért: elektromos motormelegítő (gyári tartozékként), befalazott alsó légbeömlő és 145/80 R14 Bridgestone Ecopia abroncsok

Ottó nem használ külső tükröket, igaz előzni is legfeljebb kerékpárosokat szokott

Ottó nem használ külső tükröket, igaz előzni is legfeljebb kerékpárosokat szokott

Az előbbi értékekhez néhány módosítást kapott a 2002 novemberében újonnan átvett háromajtós, 1,0 literes Yaris. Futóművébe a TS sportverzió alacsonyabb hasmagasságot, és kicsivel keményebb karakterisztikát adó rugói kerültek, felnijeit az Aygoéra cserélték, az abroncsok pedig különösen alacsony gördülései ellenállású Bridgestone B381 Ecopia típusúak, melyeket Ottó a gyárinál 1 bar-ral nagyobb nyomással használ. Van egy utólagos kapcsoló a műszerfal szélén, ezzel a gyújtás a motortól elvehető, azaz az úgy állítható meg, hogy a fedélzeti elektronikák – beleértve az átlagfogyasztást is mérő fedélzeti számítógépet – még kapnak áramot, azaz így a fogyasztási értékbe a teljesen üzemanyag égetés nélküli gurulás is beleszámít. Az utólagos billentyű továbbá arra is jó, hogy lámpához érve a gyári gyújtáskapcsoló koptatása nélkül lehessen megállítani a motort. A Yaris légellenállását több apró módosítás javítja: például Ottó rendszerint behajtott tükrökkel, a csomagtérbe rakott, leszerelt ablaktörlőkkel közlekedik, az első lökhárító alsó légbeömlőjét pedig lefedte, mondván, hogy úgysem pörgeti annyira a motort, hogy a hűtő teljes teljesítményére szükség lenne. Az átalakítások sorát egy gyári kiegészítő zárja, a skandináv piacon megszokott elektromos motormelegítő. Programozható kapcsolóval, indulás előtt 80 fokra hevítve az álló motor hűtővízét (és azon keresztül természetesen az egész blokkot), jelentősen csökken, csaknem eltűnik az indítási többletfogyasztás és kevésbé kopik a motor.

Egyedül a nem gyári középső kartámaszon látszik a félmillió kilométeres futás, igaz, ahhoz mérten az is jól tartja magát. Akár "hatvanezret futottként" is eladható lenne, Ottónak persze eszében sincs aprópénzért túladni hű társán

Egyedül a nem gyári középső kartámaszon látszik a félmillió kilométeres futás, igaz, ahhoz mérten az is jól tartja magát. Akár "hatvanezret futottként" is eladható lenne, Ottónak persze eszében sincs aprópénzért túladni hű társán

Nagyítsanak a képre! 502 109 kilométert mutat az óra

Nagyítsanak a képre! 502 109 kilométert mutat az óra

Az átalakításoknál sokkal többet ér azonban Ottó vezetési stílusa, mellyel, jó eséllyel a gyári spóroló pilóták legjobbjait, például Gerhard Plattnert is kenterbe verhetné. Legfőbb szabálya, hogy amilyen gyorsan csak lehet, felkapcsol, szigorú rend szerint 28 km/óránál négyesbe, 32-33 tájékán ötösbe. Így gyakorlatilag alapjárati fordulatától dolgoztatja az 1,0 literes, 68 lóerős, változó szelepvezérlésű négyhengerest. Mint mondja, a takarékos vezetés csaknem olyan koncentrációt igényel, mint a nagy tempójú száguldozás, mindig lesni kell, hogy mikor vált pirosra egy lámpa, mely autó mögött lehetne a legjobb szélárnyékot elérni. Ám míg a gyorshajtás rendszerint fölösleges üzemanyag égetést és fokozott igénybevételt jelent az autó számára is, az előrelátó, takarékos vezetést az autó igenis meghálálja tartósságával. Mivel a négykerekűek környezeti terhelésének zömét nem is a használatuk során elégetett üzemanyag, hanem a gyártási, majd újrahasznosítási folyamatuk jelenti, nagyon nem mindegy, hogy hány évente kell lecserélni őket. Normál használatban például a félmillió kilométert futott Yarisban már 33 alkalommal kellett volna olajat cserélni. Ám a kímélőbb üzem miatt Ottó nem a gyári 15 ezrenként, hanem csak 20 ezrenként váltja a gyár által engedélyezett, leghígabb 0W-20-as kenőanyagot. Még fontosabb, hogy míg a gyakran fékezők akár már 50 ezer kilométerenként fékbetéteket cserélnek, Ottó Yarisában 500 ezer után is a gyáriak dolgoznak. Eredetiek a lengéscsillapítók és természetesen a kuplung is, a kötelező szűrőcseréken túl mindössze egy lambdaszondát kellet cserélni, 360 ezer kilométernél. A gyári előírás szerint 105 ezer kilométerenként újra váltandó hosszbordásszíjból 200 ezernél került új a Yarisba, az pedig azóta is szolgál.

Egy-egy deci spórolást jelentenek a leszerelt ablaktörlő lapátok a tapasztalatok szerint. Természetesen a csomagtérben utaznak Egy-egy deci spórolást jelentenek a leszerelt ablaktörlő lapátok a tapasztalatok szerint. Természetesen a csomagtérben utaznak

Egy-egy deci spórolást jelentenek a leszerelt ablaktörlő lapátok a tapasztalatok szerint. Természetesen a csomagtérben utaznak

Szinte hihetetlen, de még a pedálgumik is a gyáriak. Óvatos használattal bizony megállapíthatatlan egy autó futásteljesítménye, a Yaris utasterében sem zörög semmi

Szinte hihetetlen, de még a pedálgumik is a gyáriak. Óvatos használattal bizony megállapíthatatlan egy autó futásteljesítménye, a Yaris utasterében sem zörög semmi

Mindehhez persze hozzájárul Ottó különleges bánásmódja, azaz például az, hogy mindig tisztán áll autójával a garázsba, olyan szinten óvja, hogy még a gyári gumiszőnyegre is újságpapírt tesz, mielőtt az autóba ülne. A jelek szerint megéri, a Yaris így extra hosszan szolgálja, a gyári 5,6 l/100 km-es vegyes értéknél 25 százalékkal szerényebb, 4,19 l/100 km-es eddigi vegyes fogyasztás pedig a mai drasztikus üzemanyagárak mellett is elviselhető futásköltségeket eredményez. Ha tüzetesebben megnézzük Ottó statisztikáját, ma már (részint a folyamatosan fokozódó rutinja, részint az újabbnál újabb trükkök miatt), elvétve fogyaszt 4 liter felett és mind gyakrabban ér el 3 l/100 km alatti értéket.

Patika állapotú a motortér, még nyers a 12 ezer kilométert futott olaj. Kenőanyagon és szűrőkön túl egyedül a hosszbordásszíjat és egy lambdaszondát kellett cserélni félmillió kilométer alatt Patika állapotú a motortér, még nyers a 12 ezer kilométert futott olaj. Kenőanyagon és szűrőkön túl egyedül a hosszbordásszíjat és egy lambdaszondát kellett cserélni félmillió kilométer alatt Patika állapotú a motortér, még nyers a 12 ezer kilométert futott olaj. Kenőanyagon és szűrőkön túl egyedül a hosszbordásszíjat és egy lambdaszondát kellett cserélni félmillió kilométer alatt

Patika állapotú a motortér, még nyers a 12 ezer kilométert futott olaj. Kenőanyagon és szűrőkön túl egyedül a hosszbordásszíjat és egy lambdaszondát kellett cserélni félmillió kilométer alatt

Fotózással, részint városi használattal épp 3,3 l/100 km értéket mutatott a fedélzeti számítógép. Ottó szerint ez a fele alá apasztható

Fotózással, részint városi használattal épp 3,3 l/100 km értéket mutatott a fedélzeti számítógép. Ottó szerint ez a fele alá apasztható

Deciről decire próbálja lefaragni a Yaris étvágyát, ne felejtsük el, hogy 3 literes fogyasztásnál 3 deci már 10 százalékos, azaz igen tiszteletre méltó apasztásnak minősül. Ottó tervei még komolyabbak a gyári értéknek eleve nem egész 54 százalékát jelentő 3,0 literes étvágyat további 50 (!) százalékkal kívánja mérsékelni egy nyárra időzített Guiness-rekord kísérlet során: 3000 kilométert kíván autózni a 45 literes üzemanyag tartályú Yarissal. Ehhez természetesen a mostaniaknál is komolyabb trükköket tartogat, melyekről természetesen csak később számolhatunk majd be.

Ez is érdekes lehet:
 

Mivel telt a hetünk? Elmeséljük!

Elindítottuk az Autónavigátor podcastját, az első adást már hallgathatjátok is!

Ínségpróbán a hibrid, a dízel, a szívó és a turbós benzines

Nem összehasonlító teszt, csak fogyasztáspróba: négy teljesen különböző, ám kivétel nélkül családi...

Tavaly itthon 8 elektromos autót helyeztek forgalomba

A 2012-es sem az elektromos autók éve volt, s a trendeket elnézve a közeljövőben is inkább csak...

Igazi ámokfutót csíptek el ezúttal a rendőrök

A szabályos és biztonságos előzés alapvető feltétele, hogy belássuk azt az útszakaszt, amelyen...

Teslát idéző megoldásokat is kínál a hazai fejlesztésű Gorilla S10 autóvédelmi rendszer

Egy profi autóvédelmi rendszerrel nem csupán egy terméket, hanem szolgáltatást is vásárolunk...

Árharc: Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq

Idén a Peugeot és a Skoda is SUV köntösben hozott lényegében hétüléses egyterűt. Akad különbség...

Ha ma gyártanák, akkor is menő lenne - Veterán az Opel Calibra!

Különösen veszélyes, ha az ember fotókat kezd el keresni az Opel Calibráról. Még ma is éppen...

A negyedik X-et is behúzta a Mercedes S-osztály második generációja

A Mercedes-Benz S-osztály neve összeforrt a luxussal és a csúcstechnológia alkalmazásával. Bár...

5 éven belül 10 villanyautót ígér a Toyota – egyebek mellett

Tavaly több mint egymillió autót értékesített a Toyota, 2025-re 1,4 millió a cél, felfedték...
 

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (44 db)

szocske_ írta: 2013 március 13., szerda 15:09:27

A 9 év alatti 500ezres futásból ítélve a tulajdonos nagy eséllyel autópályán ingázik a lakása és a munkahelye között.
Ha soha nem siet, és rendszeresen beáll egy kamion mögé, majd lenyom 50-100 kmt 75-80-al, az nagyon sokat tud segíteni az extrém alacsony fogyasztás elérésében, és még fel sem tartja a forgalmat.

Egyébként nem lehet valahol olvasni a további fejlesztésekről?
Ahogy látom, már a generátort is kiszerelte, és helyette otthon tölti az akkut...
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/473133.html

A válaszoláshoz belépés szükséges
szocske_ írta: 2013 március 13., szerda 15:07:53

A 9 év alatti 500ezres futásból ítélve a tulajdonos nagy eséllyel autópályán ingázik a lakása és a munkahelye között.
Ha soha nem siet, és rendszeresen beáll egy kamion mögé, majd lenyom 50-100 kmt 75-80-al, az nagyon sokat tud segíteni az extrém alacsony fogyasztás elérésében, és még fel sem tartja a forgalmat.

Egyébként nem lehet valahol olvasni a további fejlesztésekről?
Ahogy látom, már a generátort is kiszerelte, és helyette otthon tölti az akkut...
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/473133.html

A válaszoláshoz belépés szükséges
antiszarita írta: 2012 május 26., szombat 15:11:44

Szerintem nem az Ottók jelentik a fő veszélyt az közlekedőkre, sokkal inkább a mobilozók, aztán a "ovis" hüle gyerekek akik azt hiszik versenypályán vannak, aztán ott a sok idióta akik bal pulzussal "fogják" a kormányt.

A gyújtást nem egészen értem de tetszik. Statisztikában 3 liter körüli értékek ... ezek szerint max 70-nel megy. Ilyen sebességnél még az ő fejével gondolkodva is felesleges az ablaktörlőkkel és a tükrökkel játszani.

A válaszoláshoz belépés szükséges
antiszarita írta: 2012 május 26., szombat 14:25:09
Edebácsi írta: 9 éve

ez a szuper vizlepergető genya a havat, sarat, port, bogarat is taszitja? Minden autóra ilyet kéne....


mindent! nem csak a bogarakat, kutyát macskát, szarvast is, 2 rétegben kenve pedig kamiont vagy mozdonyt is letaszít lazán.

A válaszoláshoz belépés szükséges
ike írta: 2011 június 17., péntek 22:23:02
aty2000 írta: 9 éve

Sziasztok!



Én személyesen is ismerem Ottót, sőt ültem mellette amikor vezetett, de soha nem találkoztam még ilyen körültekintően vezető soförrel, pedig tesztúton sok százan vezettek már mellettem. Bizton állíthatom, ha m.o.-n mindenki ilyen körültekintő lenne(nem ilyen lassú), akkor soha nem lenne baleset. Uraim, ha kiszámoljátok a karbantartási ciklust, akkor rájöttök, hogy nem kell neki évente egyszer olajat cseréleni, mert 20000-ként lecseréli, tehát 500.000 km-nél ez jóval több mint évente 1 csere.




Előzmények megtekintése

Én meg kb. 12e km-ként cserélem. Ennyi az éves futásom. Akkor ki figyel jobban oda? :)

"mindenki ilyen körültekintő lenne(nem ilyen lassú)"
Hát ez az! Ha nem ilyen lassú lenne....

És akkor is behajtotta a tükröt, mikor mellette ültél? Gondolom, fenenagy biztonságérzeted volt mellette. Csak bicikliseket előz? Jah, és ahhoz nem kell elhagynia a sávját? Akkor milyen oldaltávolságot tarthat?! És se sávot váltani, se bekanyarodni nem szokott?

Dícsérheted, ahogy csak akarod, épeszű ember nem csinál ilyeneket. Ha rámhúzná a kormányt, tuti nem kéne többet fogyasztást mérni a kocsiján.

A válaszoláshoz belépés szükséges
ike írta: 2011 június 17., péntek 22:15:49
Zoltheska írta: 9 éve

Pontosan tudom, hogyan működik a Vtec motor. Én a Vtec-e azaz economy (gazdaságos) motorról írtam, ami nekem van.

A másik meg az, hogy ha elolvasod, ezt írtam:

"Normálisan elindulok, bemelegszik a motor, és utána 3. sebességi fokozattól, normál módon vezetve kigyullad egy kis zöld ECONO lámpa"- tehát én is tudom, hogy be kell melegednie...de te most kevered a Vtec-el azt, amit én írtam.



Itt egy írás az enyémről, a Vtec-e-ről:

A SOCH motoroknál használt VTEC technológia egyik változata a VTEC-E implementáció (E vagy Economy). A VTEC-E kifejlesztésénél azt az elméletet követték a mérnökök, hogy a levegő keringjen a motorkamrákban, így előállítva több levegőt és plusz üzemanyagot. A VTEC-E munkavégzés közben egy szelepet mindig inakítvvá tesz.

A SOHC VTEC-E motortípusnál egyetlen vezérlőbütyköt építettek rá a vezérműtengelyre. Igazából ez vezérlőbütyök egy ’gyűrű’ formáját adja. Működés közben ez azt jelenti, hogy motorhoz tartozó himbát nem fogja aktiválni, ami azt a tulajdonságot hordozza magában, hogy a motor valójában 12 szelepes módon fog működésbe lépni. Ennek a végeredménye egy örvénylő ciklus lesz. A VTEC eközben aktiválni fogja a szelepeket, így akár 16 szelepes módban is üzemelhet a motor kiváló fordulatszám mellett. A Honda mérnökei kifejlesztettek egy olyan adagoló rendszert 12 szelepes változatnál, melynél a levegő-üzemanyag aránya körülbelül 20:1.

Így a SOHC VTEC-E motor hajtotta EG-széria típusú Civic ETi kedvező üzemanyagfogyasztással rendelkezik, tehát fogyasztása literenként 20 km, vagy jobb!

Érdemes megjegyezni, hogy a 1, 5 literes SOHC VTEC-E motor, melyet a JDM Honda Civic ETi típus használt, 92 lóerős volt. Ez lényegesen kevesebb mint amit egy alap 1, 5 lieteres 1.5l SOHC motor produkálna, mely a kettős Keihin porlasztókkal eléri a 100 lóerőt. A SOHC VTEC a D15B típusú motornál 130 lóerőt könyvelt el. Ez bizony 30%-kal több mint az alap SOHC motor teljesítménye!

Most hasonlítsuk össze a SOHC VTEC és a SOHC VTEC-E motortípusokat. A Honda mérnökei rájöttek arra, hogy a kettőt össze is lehetne ’olvasztani’, tehát a kettőből készíteni egyet. Végül így alkották meg a 3-szakaszos VTEC-E motort. A 3-szakaszos VTEC-E technológiát a D15B típusú, 1, 5 literes SOHC motornál használják, mely így dupla teljesítmény ad a motornak.



Nem hiszem, hogy aki ért hozzá, az megmosolyogna...


Előzmények megtekintése

Én is mosolyogtam kissé, pedig nem igazán értek hozzá. De szerintem, te sem.

"A másik, ha az autók 90%-ánál visszaveszed a gázt, akkor egy elektromágneses szelep zárja az üzemanyagot (nyilván évjárat és autótípusfüggő, de enyémnél így van),és ilyenkor a motor jár ugyan, de nem kap üzemenyagot,ún. tolóüzemmódba megy,a fogyasztás zéró, és főleg lejtőn lefelé alkalmazható."
Tolóüzemmód? Motorféknek hívják. Nem évjárat és/vagy tipusfüggő, csupán üzemanyagrendszerfüggő. A befecskendezős autóknál elzárja a benzinadagolást. Semmi trükk nincs benne.

És valóban hülyeség ablaktörlő nélkül vezetni, mivel az a kence városi haladásnál xart sem ér. Nincs olyan menetszél, hogy levigye az esőcseppeket.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Zoltheska írta: 2011 május 15., vasárnap 15:13:22
Combi27 írta: 9 éve

Igen van aki félreértelmezi az 30km/h ötödikbe kapcsolást, de ha akkor kapcsolsz ötbe, és gyorsítani akarsz mondjuk 90-re, addigra 30 autóst tartasz fel ha nem tudnak megelőzni, valamint az indokolatlan lassú haladást is tiltja a KRESZ.Ha elkezd csepegni az eső, pláne sötétedés után, tudod mit jelent ablaktörlő nélkül autózni?Hiába a hiperszuper ablakkence, a szembe jövők fényét megtöri az ablak nedvessége, ergo semmit nem látsz.Majd próbáld ki.Ablaktörlő lapátot felszerelni nem nagy ügy tényleg, kell hozzá egy 13-15-ös villáskulcs, alátétek csavar.De nehogy már legyen akkora állat. ha családdal megy akkor szerelget, és még így is vezet.És még akkor is ott van hogy mennyi idő kellett ezen kilométer levezetéséhez ilyen stílussal.



Hondád fogyasztása:

Nekem is volt, van, Japán autóm, és legendásan keveset fogyasztanak.1.5-ös Coltom 85 lóerejével hosszú távon 5-5.2, városban télen max 6.5-öt fogyasztott, vegyesben elég volt az 5.5-6.0 liter, és tényleg tapostam keményen..



A VTEC motor müködését nézd át kicsit, mert sokan megmosolyogják amit írtál róla....



Honda VTEC motorok úgy vannak megcsinálva hogy egy bizonyos fordulat felett nyit mind a 16 szelep teljes mértékben. Viszont hogy ez bekövetkezzen 3 dolognak kell teljesülnie:

1. egy bizonyos hőmérsékletü motor 60°C

2. bizonyos fordulatszám esetemben 4800körül

3. minimum sebesség ha jól tudom 13km/h



teljesség igénye nélkül: mágneskapcsoló kapcsolja az olaj áramlását a teljes vezérlés (16 szelep) működéséhez, amúgy csak 8 szelep működik...

ha érdekel itt egy link is hogy hogy lehet a működését jelző lámpát bekötni..



http://hondacivic.uw.hu/vtec1.html


Előzmények megtekintése

Pontosan tudom, hogyan működik a Vtec motor. Én a Vtec-e azaz economy (gazdaságos) motorról írtam, ami nekem van.
A másik meg az, hogy ha elolvasod, ezt írtam:
"Normálisan elindulok, bemelegszik a motor, és utána 3. sebességi fokozattól, normál módon vezetve kigyullad egy kis zöld ECONO lámpa"- tehát én is tudom, hogy be kell melegednie...de te most kevered a Vtec-el azt, amit én írtam.

Itt egy írás az enyémről, a Vtec-e-ről:
A SOCH motoroknál használt VTEC technológia egyik változata a VTEC-E implementáció (E vagy Economy). A VTEC-E kifejlesztésénél azt az elméletet követték a mérnökök, hogy a levegő keringjen a motorkamrákban, így előállítva több levegőt és plusz üzemanyagot. A VTEC-E munkavégzés közben egy szelepet mindig inakítvvá tesz.
A SOHC VTEC-E motortípusnál egyetlen vezérlőbütyköt építettek rá a vezérműtengelyre. Igazából ez vezérlőbütyök egy ’gyűrű’ formáját adja. Működés közben ez azt jelenti, hogy motorhoz tartozó himbát nem fogja aktiválni, ami azt a tulajdonságot hordozza magában, hogy a motor valójában 12 szelepes módon fog működésbe lépni. Ennek a végeredménye egy örvénylő ciklus lesz. A VTEC eközben aktiválni fogja a szelepeket, így akár 16 szelepes módban is üzemelhet a motor kiváló fordulatszám mellett. A Honda mérnökei kifejlesztettek egy olyan adagoló rendszert 12 szelepes változatnál, melynél a levegő-üzemanyag aránya körülbelül 20:1.
Így a SOHC VTEC-E motor hajtotta EG-széria típusú Civic ETi kedvező üzemanyagfogyasztással rendelkezik, tehát fogyasztása literenként 20 km, vagy jobb!
Érdemes megjegyezni, hogy a 1, 5 literes SOHC VTEC-E motor, melyet a JDM Honda Civic ETi típus használt, 92 lóerős volt. Ez lényegesen kevesebb mint amit egy alap 1, 5 lieteres 1.5l SOHC motor produkálna, mely a kettős Keihin porlasztókkal eléri a 100 lóerőt. A SOHC VTEC a D15B típusú motornál 130 lóerőt könyvelt el. Ez bizony 30%-kal több mint az alap SOHC motor teljesítménye!
Most hasonlítsuk össze a SOHC VTEC és a SOHC VTEC-E motortípusokat. A Honda mérnökei rájöttek arra, hogy a kettőt össze is lehetne ’olvasztani’, tehát a kettőből készíteni egyet. Végül így alkották meg a 3-szakaszos VTEC-E motort. A 3-szakaszos VTEC-E technológiát a D15B típusú, 1, 5 literes SOHC motornál használják, mely így dupla teljesítmény ad a motornak.

Nem hiszem, hogy aki ért hozzá, az megmosolyogna...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Combi27 írta: 2011 május 15., vasárnap 12:11:07
Zoltheska írta: 9 éve

Elolvastam a cikket....sokan félreértik amit itt leírtak.Nem arról van szó, hogy 30 km/h-val közlekedik, hanem csak az, hogy akkor kapcsolja az 5-iket.Tehát utána mehet ő 50 km/h-val is akár városban, csak előbb kapcsol fel oda.Az ablaktörlő lapát meg ott lapul a csomagtartóban.Ugyanis itt (M.or.) az esetek több, mint 90%-ában NEM esik az eső, tehát valóban fölösleges az ablaktörlőlapát.Gondolom, hogy pilótánk, hacsak csepereg akkor használja ezt a vízlepergetést, és ha bedurvulna az eső, akkor azért felteszi azt pár jól begyakorolt mozdulattal a csomagtartóból.Nekem egy 5 ajtós, 4cm-t ültetett, 1998-as 1.5L-es Honda Civic-em van 114 lóerővel és a Mugen által szélcsatornában kifejlesztett úgynevezett vti-s toldatokat tettem fel rá.Én általában elég sportosan vezetek, mindenhol kihasználom a max. sebességet, amennyivel menni lehet (sőt!..:-P), ha sietek, akár 60-nál váltok 2-be, és 110-nél 3ba!Az én civicem motorjának 3 üzemmódja van.Normálisan elindulok, bemelegszik a motor, és utána 3. sebességi fokozattól, normál módon vezetve kigyullad egy kis zöld ECONO lámpa, ami azt jelzi, hogy 12 szelep működik csak, azaz hengerenként 3; 1 szívó, 2 kipufogó, és ilyenkor a gyár szerint 5-5,5 L/100km a fogyasztása, itt ugyanis benzinben szegény keveréket kap.5-be max. 120 km/h-val tudok így menni 3 szeleppel.Amint odalépek, vagy eléri a 3000-es fordulatot, bekapcsol mind a 16 szelep, azonnal reagál a gép, és elkezd húzni, ekkor megy úgy,mint egy másik, "normál" autó.De ha ez nem elég, és tovább nyomom, akkor 5000-es fordulatnál bekapcsol a változószelepvezérlés a Vtec, és hatalmasat rántva (turbódízel H Astránál éreztem ilyet, mikor megszűnt a turbólyuk, és fullgáznál 2000-es fordulatnál elkezdett tolni a turbó) elkezd húzni hogy majd leszakad a fejem, és 7000-nél váltom el.Ilyenkor úgy megy, és a hangja is olyan,mint egy versenykocsié.Egyszerűen imádom!De a lényeg az, hogy pl.631 km-re tankoltam 38 Liter benzint úgy, hogy abból 195 km Bp. belter volt, a többi hosszútáv, mert mentünk Szeghalomra 5 személlyel agyig pakolva (mivel vittünk babakocsit is, de a mélyláda meg az erősítőnek is jó súlya van, ami mindig bent van), néhol oda-oda taposva (180-190 km/h), és ha kiszámoljuk, 6,09L/100 km-re jön ki az átlagfogyasztás!!!...eddig se evett sokat, de most megmutatkozott, hogy jót tettek neki a fekete színű vti-s toldatok.Egyébként az átlagom városban 7-7,2 L/100km, hosszútávon pedig forszírozott tempóba 5,7L/100km, ami meglepő volt számomra, de már többször mértem,és mindig ennyi jött ki!Mikor óvatosan vezettem, és betartottam minden sebességhatárt és szabályt, ugyanazon az útvonalon hosszútávon 6L/100km-t produkált, nem értem miért...Mondjuk nem szoktam olyat csinálni, hogy amikor már látom, hogy majd meg kell állni, akkor is nyomom, nem, akkor visszaveszem a gázt.A másik, ha az autók 90%-ánál visszaveszed a gázt, akkor egy elektromágneses szelep zárja az üzemanyagot (nyilván évjárat és autótípusfüggő, de enyémnél így van),és ilyenkor a motor jár ugyan, de nem kap üzemenyagot,ún. tolóüzemmódba megy,a fogyasztás zéró, és főleg lejtőn lefelé alkalmazható.Azt akartam ezzel mondani, hogy mindenféle hókuszpók nélkül is lehet elérni relatív alacsony fogyasztást, még én is, pedig én azért nem 30-nál teszem 5be, és szeretek élvezetesen autózni.Kíváncsi lennék a hasonló évjáratú többi 1.5-ös és 1.6-os kocsik mennyit fogyasztanak átlagba...


Előzmények megtekintése

Igen van aki félreértelmezi az 30km/h ötödikbe kapcsolást, de ha akkor kapcsolsz ötbe, és gyorsítani akarsz mondjuk 90-re, addigra 30 autóst tartasz fel ha nem tudnak megelőzni, valamint az indokolatlan lassú haladást is tiltja a KRESZ.Ha elkezd csepegni az eső, pláne sötétedés után, tudod mit jelent ablaktörlő nélkül autózni?Hiába a hiperszuper ablakkence, a szembe jövők fényét megtöri az ablak nedvessége, ergo semmit nem látsz.Majd próbáld ki.Ablaktörlő lapátot felszerelni nem nagy ügy tényleg, kell hozzá egy 13-15-ös villáskulcs, alátétek csavar.De nehogy már legyen akkora állat. ha családdal megy akkor szerelget, és még így is vezet.És még akkor is ott van hogy mennyi idő kellett ezen kilométer levezetéséhez ilyen stílussal.

Hondád fogyasztása:
Nekem is volt, van, Japán autóm, és legendásan keveset fogyasztanak.1.5-ös Coltom 85 lóerejével hosszú távon 5-5.2, városban télen max 6.5-öt fogyasztott, vegyesben elég volt az 5.5-6.0 liter, és tényleg tapostam keményen..

A VTEC motor müködését nézd át kicsit, mert sokan megmosolyogják amit írtál róla....

Honda VTEC motorok úgy vannak megcsinálva hogy egy bizonyos fordulat felett nyit mind a 16 szelep teljes mértékben. Viszont hogy ez bekövetkezzen 3 dolognak kell teljesülnie:
1. egy bizonyos hőmérsékletü motor 60°C
2. bizonyos fordulatszám esetemben 4800körül
3. minimum sebesség ha jól tudom 13km/h

teljesség igénye nélkül: mágneskapcsoló kapcsolja az olaj áramlását a teljes vezérlés (16 szelep) működéséhez, amúgy csak 8 szelep működik...
ha érdekel itt egy link is hogy hogy lehet a működését jelző lámpát bekötni..

http://hondacivic.uw.hu/vtec1.html

A válaszoláshoz belépés szükséges
Zoltheska írta: 2011 május 15., vasárnap 07:56:41

Elolvastam a cikket....sokan félreértik amit itt leírtak.Nem arról van szó, hogy 30 km/h-val közlekedik, hanem csak az, hogy akkor kapcsolja az 5-iket.Tehát utána mehet ő 50 km/h-val is akár városban, csak előbb kapcsol fel oda.Az ablaktörlő lapát meg ott lapul a csomagtartóban.Ugyanis itt (M.or.) az esetek több, mint 90%-ában NEM esik az eső, tehát valóban fölösleges az ablaktörlőlapát.Gondolom, hogy pilótánk, hacsak csepereg akkor használja ezt a vízlepergetést, és ha bedurvulna az eső, akkor azért felteszi azt pár jól begyakorolt mozdulattal a csomagtartóból.Nekem egy 5 ajtós, 4cm-t ültetett, 1998-as 1.5L-es Honda Civic-em van 114 lóerővel és a Mugen által szélcsatornában kifejlesztett úgynevezett vti-s toldatokat tettem fel rá.Én általában elég sportosan vezetek, mindenhol kihasználom a max. sebességet, amennyivel menni lehet (sőt!..:-P), ha sietek, akár 60-nál váltok 2-be, és 110-nél 3ba!Az én civicem motorjának 3 üzemmódja van.Normálisan elindulok, bemelegszik a motor, és utána 3. sebességi fokozattól, normál módon vezetve kigyullad egy kis zöld ECONO lámpa, ami azt jelzi, hogy 12 szelep működik csak, azaz hengerenként 3; 1 szívó, 2 kipufogó, és ilyenkor a gyár szerint 5-5,5 L/100km a fogyasztása, itt ugyanis benzinben szegény keveréket kap.5-be max. 120 km/h-val tudok így menni 3 szeleppel.Amint odalépek, vagy eléri a 3000-es fordulatot, bekapcsol mind a 16 szelep, azonnal reagál a gép, és elkezd húzni, ekkor megy úgy,mint egy másik, "normál" autó.De ha ez nem elég, és tovább nyomom, akkor 5000-es fordulatnál bekapcsol a változószelepvezérlés a Vtec, és hatalmasat rántva (turbódízel H Astránál éreztem ilyet, mikor megszűnt a turbólyuk, és fullgáznál 2000-es fordulatnál elkezdett tolni a turbó) elkezd húzni hogy majd leszakad a fejem, és 7000-nél váltom el.Ilyenkor úgy megy, és a hangja is olyan,mint egy versenykocsié.Egyszerűen imádom!De a lényeg az, hogy pl.631 km-re tankoltam 38 Liter benzint úgy, hogy abból 195 km Bp. belter volt, a többi hosszútáv, mert mentünk Szeghalomra 5 személlyel agyig pakolva (mivel vittünk babakocsit is, de a mélyláda meg az erősítőnek is jó súlya van, ami mindig bent van), néhol oda-oda taposva (180-190 km/h), és ha kiszámoljuk, 6,09L/100 km-re jön ki az átlagfogyasztás!!!...eddig se evett sokat, de most megmutatkozott, hogy jót tettek neki a fekete színű vti-s toldatok.Egyébként az átlagom városban 7-7,2 L/100km, hosszútávon pedig forszírozott tempóba 5,7L/100km, ami meglepő volt számomra, de már többször mértem,és mindig ennyi jött ki!Mikor óvatosan vezettem, és betartottam minden sebességhatárt és szabályt, ugyanazon az útvonalon hosszútávon 6L/100km-t produkált, nem értem miért...Mondjuk nem szoktam olyat csinálni, hogy amikor már látom, hogy majd meg kell állni, akkor is nyomom, nem, akkor visszaveszem a gázt.A másik, ha az autók 90%-ánál visszaveszed a gázt, akkor egy elektromágneses szelep zárja az üzemanyagot (nyilván évjárat és autótípusfüggő, de enyémnél így van),és ilyenkor a motor jár ugyan, de nem kap üzemenyagot,ún. tolóüzemmódba megy,a fogyasztás zéró, és főleg lejtőn lefelé alkalmazható.Azt akartam ezzel mondani, hogy mindenféle hókuszpók nélkül is lehet elérni relatív alacsony fogyasztást, még én is, pedig én azért nem 30-nál teszem 5be, és szeretek élvezetesen autózni.Kíváncsi lennék a hasonló évjáratú többi 1.5-ös és 1.6-os kocsik mennyit fogyasztanak átlagba...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Combi27 írta: 2011 május 08., vasárnap 20:09:58
Combi27 írta: 9 éve

Nos igen, egy pótkerék annyira fontos, és mi több "kötelező" tartozék hogy minden nap meg kell nézni hogy kemény e....

Nem kellene elbeszélni mellettem, ugyanis azt jegyeztem meg hogy HIÁBA a kíméletes használat, MINDENNEK megvan a ha úgy tetszik szavatossági ideje, mikor MUSZÁJ cserélni még akkor is ha nem használjuk, effektíve mondjuk áll az autó....Tehát ne mondd nekem hogy az öregedésnek köze van a használathoz mert csak hülyeségeket beszélnél.(példa legyen a hosszbordás szíj,amit x ezer kilométerenként vagy x évenként cserélni kell, tehát VAGY-VAGY, hiába használod kíméletesen a kocsit.)

Amúgy ha tetszik megnézheted a 28 éves autóm mennyire hanyagolom el( ha bármi tönkremegy, vagy lejár a csere intervalluma azonnal javíttatom vagy cserélem):



http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=5919



http://www.fogyasztasmonitor.hu/adatlap ... chback-592


Előzmények megtekintése

ez a helyes második link:

http://www.fogyasztasmonitor.hu/adatlap/combi/jarmu/Mazda_626_1983-1987_GLX_20_Hatchback-592

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=

Friss tesztek

Önzáró difi és sportos külső? Egész vonzó ez a Passat!  - Volkswagen Passat 2.0 TDI DSG R-Line

Az üzlet, az üzlet – VW Passat R-Line

Sokat nem lett volna értelme változtatni a 2015-ös Év Autóján. A Passat enyhe külső frissítése jól áll neki, új technológiai részletei miatt pedig igazán modern. Unalmas? Én is azt gondoltam…


Ha tényleg kemény vagy, SUV helyett ilyennel jársz – Mitsubishi L200 teszt

Alig ismerni rá – Mitsubishi L200

A SUV őrület szinte teljesen romba döntötte mindazt, amiért egy autót önmagában a technika miatt értékelni lehet. Látványos? Nagy? Tekintélyt parancsoló? Puhány! Az önző óriások között egy pickup legalább tényleg fickós - mint az L200.


Bárcsak szabad lehetne… - BMW X2 M35i xDrive teszt

Nyugtatókon él – BMW X2 M35i

A BMW-nél tudják, hogyan kell élvezhető autót építeni, ez tiszta sor. A piac változása viszont alaposan feladja a leckét a bajoroknak, elsőre a legdurvább X2-ről is nehéz eldönteni, hogy jó-e.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=
Hirdetés

TOYOTA tesztek

Egyenesen a lista élére – Toyota GR Supra teszt

Piros betűs ünnep – Toyota Supra

Komolyan azon problémázunk, hogy az új Supra nem teljesen Toyota?! Ránézésre megmondjuk, hogy ez akkor most nekünk nem jó? Vezetni kell, megérezni, meghallani, amikor azt mondja: De, ez nekünk most rohadt jó!


Villámpróba: Toyota Camry 2.5 Hybrid Executive VIP

Álruhás Lexus? Itthon próbáltuk a Toyota Camry új kiadását

Hamarosan a tesztautó is befut, de előtte még egy kereskedői példánnyal is megejtettünk egy villámrandit. A Toyota Camry nem csak különleges, jó ajánlat is a piacon.


Toyota C-HR 1.8 Hybrid Dynamic teszt

5 rendőr ugrott rá, Év Autója is lehet - Toyota C-HR teszt Videó

Örök para autófotózás közben a rendőr és a „közteres”, a Toyota C-HR-t kattintgatva viszont egyértelműen barátkozni jöttek.


Toyota Proace Panel Van Active teszt

Munkás francia, vagyis japán - Toyota Proace teszt

Toyota jelvénnyel próbáltuk a PSA vadiúj furgonját. Praktikus, jól vezethető, a piac egyik legolcsóbbja, és keveset is fogyaszt. Mi kell még?


Toyota Yaris 1.4 D-4D teszt

Dízel kisautót? Persze, hogy azt! Toyota Yaris teszt

Dízel Yaris? A benzines olcsóbb, a hibrid meg kellemesebb. Akkor minek? Mert négyen, csomaggal, országúton hajtva ez bírja a legjobban.


Még több TOYOTA teszt

Címlapon


Friss cikkek

Kellemes meglepetést okoztak az első kilométerek az új Ford Pumával

Élmény SUV - Ford Puma menetpróba

11 órája – Újdonság

Jól csengő nevet választott a Ford a legújabb szabadidő-autójának, amellyel a B-szegmensben indulnak harcba a vásárlók kegyeiért. A hangzatos névvel azonban nem elégedtek meg a kékoválos márkánál, a mérnökök keményen ráfeküdtek a praktikumra is.


Minden szempontból a legjobb! Opel Grandland X Hybrid4 menetpróba

Ezzel az autóval nem kap bírságot az Opel!

2 napja – Újdonság

Nem csak zöld rendszámos modellt jelent az Opel Grandland X Hybrid4 verziója, úgy mellesleg ez a teljes mai Opel kínálat legerősebb és legtakarékosabb modellje. Vezetni sem rossz ám!


Igazi ámokfutót csíptek el ezúttal a rendőrök

Alig érte utol a rendőr a szabálytalanul előző autóst

4 napja – Sztori

A szabályos és biztonságos előzés alapvető feltétele, hogy belássuk azt az útszakaszt, amelyen meg kívánjuk előzni az előttünk haladót. Ezt azonban nem mindenki gondolja végig.


Kapcsolódó tartalom


Cikk ajánló

Skoda Octavia Elegance 2.0 TDI DSG teszt

Legfőbb ellensége önmaga: Skoda Octavia dízel teszt

7 éve – Teszt

Remek autó a Skoda Octavia, pláne az nagyobbik dízelével és automata váltóval. Egyetlen komoly ellensége van csupán: az Octavia korábban tesztelt, majdnem alapmotorosa.


Megosztja fejlesztési költségeit a Toyota és a Subaru

Közösen fejleszt villanyautót a Toyota és a Subaru

8 hónapja – Autósvilág hírei

Korábban is együttműködött már a Toyota és a Subaru, gondoljunk csak a GT86 és a BRZ sportkocsikra, most pedig másik területen, elektromos hajtáson fognak együtt dolgozni.


Így lesz a munkagépből luxuspickup!

A pickupok Maybachja

2 éve – Autósvilág hírei

A Carlex Design kezelésbe vette a Mercedes-Benz X-osztályt, és egy exkluzív platóst faragott belőle.


Használtautó.hu

TOYOTA YARIS 1.0 Sol AC Rozsdamentes! Klíma!

TOYOTA YARIS 1.0 Sol A...

Ár: 1.099.000 Ft

Évjárat: 2006 / 5

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

TOYOTA YARIS 1.5 HSD Active (Automata)

TOYOTA YARIS 1.5 HSD A...

Ár: 3.700.000 Ft

Évjárat: 2016 / 1

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin/elektromos

TOYOTA YARIS 1.33 Sol Eco Start/Stop

TOYOTA YARIS 1.33 Sol...

Ár: 1.890.000 Ft

Évjárat: 2009 / 6

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!