Hurokban a külföldi rendszámosok feje
Szeptember 1-től fokozott rendszám ellenőrzés

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egy nemzetközi ügyvédi iroda szerint, ha Szlovákiában működik egy cég, az vásárolhat autót, amit aztán bárki bérelhet tőle. De hogy vezethet ilyen kocsit legálisan egy magyar személy? Kinek van félnivalója a bírságtól?

Ha a vezető tudja igazolni, hogy legálisan vezeti a külföldi rendszámos autót Magyarországon, nem kell félnie a jogi következményektől és a büntetéstől
2011. szeptember 1-től hatályos a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 25/B. § (1) bekezdés b) pontja, miszerint a Magyarországon bejegyzett lakóhellyel rendelkező magyar állampolgár csak magyar hatósági jelzéssel (rendszámmal) ellátott gépjárművet vezethet. Úgy is mondhatnánk, lejárt a szlovák, német, luxemburgi vagy éppen liechtensteini rendszámos luxus- és sportautókkal „burokban ülve” furikázók, az adófizetéseket és a bírságokat a markukba röhögve megúszók kora. A magyar hatóságok szigorú, drasztikus erejű fellépést ígérnek, kezdve azzal, hogy megfordul a folyamat: szeptember 1-től nem az ellenőrző személynek kell fogást találnia, hanem az ellenőrzött bizonyítja majd a nála lévő okmányokkal, ő legálisan használja a külföldi rendszámos autót. Ha ez nem sikerül, a vonatkozó kormányrendelet értelmében ott helyben leszerelik a táblát, és a járművel való közlekedést mindaddig megtiltják, amíg a jogszerű használat egyértelmű bizonyítást nem nyer, illetve, amíg a gépjármű magyar rendszámot nem kap. Ellenkező esetben borítékolható a több százezer forintos bírság kiszabása, ami az olcsó, használt autókkal ügyeskedőknek komoly summa, de vélhetően a módosabbaknak sem lesz mindegy, hogy a többek között regadóval megspórolt haszonból az államkasszába adakozzanak.

Már a magyar utcakép részei a szlovák rendszámos autók, pedig vezetőiknek 99 százalékban semmi közük nincs északi szomszédunkhoz, csupán komoly összegeket akartak megspórolni a külföldön vett és honosított járművekkel
Nemrégiben egy nemzetközi ügyvédi iroda, az enwc Natlacen Walderdorff Cancola kifejtette álláspontját, miszerint a füst nagy, de kicsi a láng, és a hatóságok egyszerű módszerrel kijátszhatók. Annyi a trükk, hogy tulajdonjogi státusz helyet csupán bérleti vagy lízingszerződés legyen az adott autóra, és máris nem sokat tehetnek a törvény képviselői. Ehhez például Szlovákiában még állandó lakhely sem szükséges, persze, jó kérdés, hogy melyik az a rendezett keretek között működő cég, amely ilyen kvázi anonim, kockázatos ügyfelekkel bármilyen megállapodást mer kötni. Mert ne feledjük, a szimplán az autóvásárlások érdekében alapított fantomvállalkozások működésképtelensége a kinti adóhatóságok szemét is szúrja, márpedig, ha nincs semmilyen tevékenység, akkor nincs bevétel, sem dokumentáció, és hamar kibukik, hogy valószínűleg fiktív számlákkal, csalással zajlik az élet, aminek a végeredménye a lebukás, a büntetés – a kör itt is bezárul. Azért tegyük hozzá, az említett ügyvédi irodánál sem kezdők dolgoznak, hozzáteszik, az egyetlen megoldás a legális, valóban üzleti szándékkal létrehozott, és rendben működtetett külföldi vállalkozás, amin keresztül tényleg legalizálható a jármű − de ez így már közel sem akkora biznisz, feltéve, hogy csakis autóvásárlásról van szó, némi külföldi kapcsolattal, valós vállalkozással azonban épp ellenkezőleg, hatványozott haszon is lehet.

Szeptember 1-től a külföldi rendszámos autók vezetőire ez a sors fog várni: fokozott közúti ellenőrzés. És nem a hatóságnak kell bebizonyítani, hogy jogos-e az autóhasználat!
A nemzetközi felvetésre egyébként megszületett a magyar válasz is: a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) és az Autós Nagykoalíció együttes közleményben reagált a lényegében a törvény megkerülésére biztató hírre. Véleményük szerint a magyar emberek magyar rendszámos autóval járjanak, kivéve, ha olyan életvitelük, vagy munkájuk van, ami őket egyértelműen külföldhöz köti. Ezt hivatott elérni az a jogszabály, amelyet a nemzetközi ügyvédi iroda nagy részben figyelmen kívül hagy véleménye megformálásakor, miközben ő maga is felhívja a figyelmet a jogszabály megkerülésének kockázatára. De mi is tekinthető kivételnek? Példának okáért, amikor egy magyar lakóhellyel rendelkező személy szlovák, vagy más külföldi rendszámú autót vezet − bérelje vagy lízingelje azt bárkitől -, csak akkor nem kerül megbírságolásra, ha a törvényben meghatározott kivételek fennállását már a közúti ellenőrzés során bizonyítani tudja. Ilyen kivétel:
- ha a vezető tartózkodási helye nem Magyarország területén van,
- ha a járművet 30 napnál rövidebb ideig használja Magyarországon,
- ha a járművet Magyarország területén kívüli rendszeres munkavégzés érdekében használja.
Ha ezeknek a körülményeknek a fennállását közokirattal vagy teljes bizonyító erejű magánokirattal a vezető nem tudja a helyszínen igazolni, akkor a bírság megfizetését nem kerülheti el.
A Magyar Köztársaság területének közútjain ellenőrzési jogköre van a Rendőrségnek, a Nemzeti és Adó- és Vámhivatal (NAV) vámhatóságának, valamint a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak (NKH), és a megállítás után a vizsgálat rutinszerűen az okmányok átnézésével kezdődik. Azonban logikusan felmerül a kérdés, vajon mire lesznek elegendők azok, az elkövetkező napokban vélhetően tömegével beszerzett, hiteles (vagy akár csak hitelesnek látszó) munkáltatói igazolások, amivel a többség biztosra vehetően bepróbálkozik majd a külföldi rendszámának megmentése érdekében. Szeptember 1-től tehát indul a rendszámvadászat, és hamarosan kiderül, tényleg csak a főbejáratnál lett-e fokozott az őrség, netán végre a kiskapuknál is nyakon csípik az ügyeskedni próbálókat. Az Autós Nagykoalíció információi szerint az ellenőrzéseket végző szervezetek munkatársait már képzik, hogy ki tudják szűrni a valótlan szerződéseket.
Autók akcióban: a legjobb filmes autós üldözések, szerintem
Típustörténet: a Hódgép Puli rövid tündöklése és bukása
Óriás tér 1 millió alatt - Mazda E 2200 használtan
Amikor egy olasz formatervező rajzol francia autót - Peugeot 504 kupé és kabrió
Tovább csökkent a dízel autók népszerűsége, de vajon mi kell a népnek? Mutatjuk!
Jogsértés miatt több ezer hirdetését kellett törölje a Netriskauto
60 éves a Citroën Kacsa
A rend őrei sem vetik meg a luxust és a tempót
A cikk galériája
Tetszett a cikk?
(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Új hozzászólás írása
Friss tesztek
Van zsákjában minden jó! – BMW 330d Touring
Történnek furcsa dolgok a BMW-nél, de szerencsére, ami igazán fontos, arra többszörösen koncentrálnak. A 3-as sosem volt ennyire jó, mint most, hat hengerrel pedig azt adja, amit kell.
Közkívánatra – Skoda Kamiq
Túllépett már áraival azon a Skoda, hogy egyszerű népautónak mondhassuk, ehhez igazodik a minőség, a konstrukció és a kivitelezés is. Legkisebb crossoverükbe, a Kamiqba se lehet belekötni.
Kényelemre vágyó nagycsaládosoknak: Citroën Grand C4 SpaceTourer
Hat évvel ezelőtt debütált a Citroën C4 Picasso harmadik, egyben a Grand C4 Picasso második generációja. Tavaly leginkább nevet váltottak: C4 SpaceTourer és Grand C4 SpaceTourer néven folytatták karrierjüket.
- Dögös harmincas? Mazda CX-30
- Éles kés – Mini Clubman JCW
- Ha kisiparos lennék, ilyet vennék! Renault Kangoo Z.E. teszt
- Ez a harc a mi harcunk? Suzuki Vitara vs. SX4 S-Cross
- Tökéletes nyugalom - Toyota Prius+ teszt
- Elnöki? – Skoda Scala 1.5 TSI
- Premier előtti vetítés? Itthon próbáltuk az új Opel Corsát
AUDI tesztek
Kicsi R8 - Audi TT RS teszt
Ritka finomság az öthengeres motorral felszerelt Audi TT RS. Érzésre, mint egy kicsinyített R8-as.
Érezted már, hogy valami tökéletes? – Audi R8
Igény kérdése, hogy mi számít tökéletesnek, de ha valami után nem marad kérdés, keserű szájíz, vagy bosszúság, akkor az lehet az. Az R8 ilyen. Megvan a zsiráf effektus, de csak találnék neki helyet.
Mesterlövész - Audi RS5
Döbbenetes megjelenésével azonnal állakat szakít, és bár a tűzijáték kicsit halvány, a számok akkor sem hazudnak. Az RS5-höz fel kell nőni, akkor is, ha nehéz, ez valami egészen más, mint amit várnánk.
A könnyedség a kulcsszó - Audi Q2 teszt 
Egy könnyed városi crossover az Audi hidegségével, de annak kényelmével és elismerésre méltó technikai tudásával. Ez az új Audi Q2.
Szabad egy táncra? - Audi A5 Coupé
Egy Audi ezüst, vagy fekete, legalábbis a legtöbb vélemény szerint. Az új A5 Coupé viszont így vadító. Tangóvörös fényezése és az erősebbik kétliteres turbós benzinese együtt ütős párosítás.
- A Q-tya fáját! Új Audi Q7 teszt
- Nem hagy kérdést válasz nélkül - Audi Q3 teszt
- Sokat sokért! Audi Q5 2.0 TDI quattro S tronic teszt
- Odatették magukat a németek! Audi A3 2.0 TDI teszt
-
Nagy tekintély kompakt méretekkel - Audi Q3 teszt
-
Hanyas vagy? Új Audi A6 teszt
- A legerősebb Audi A1-est teszteltük
- A harmadik négyes ötöst érdemel
Címlapon
Friss cikkek
Nyolc típus, amit nehéz elképzelni rendőrautónak
7 órája – Sztori
A hazai rendőrség állományát jórészt Skoda Octaviák teszik ki, de persze itthon is találni néhány érdekesebb modellt. A világ más pontjain sincs ez másképp, méregdrága négykerekűeknek is van helye a rendőrség kötelékében.
Megfizethető hibridekkel erősít a Suzuki 
Tegnap – Sztori
Ma már nem feltétlenül kell drágább autókra gondolni, ha a hibridek kerülnek szóba. A Suzuki minden eddiginél elérhetőbbeket kínál, az Ignis esetén ráadásul alapáron.
Amikor az orrunkat megcsapja a finom bőr illata: Aston DBX
Tegnap – Újdonság
Exkluzív élményben lehetett részünk, hiszen még a potenciális vásárlók előtt tekinthettük meg a brit gyártó legújabb modelljét. Nem árt tudni róla, hogy a legkomolyabb ligába érkezik a DBX, ahol Bentley és Porsche modellekkel mérkőzik.
-
Hága városában vallattuk a villanyhajtású Skoda Citigót
Múlt héten – Újdonság -
Egyre meggyőzőbb az új Opel Corsa - menetpróba
Múlt héten – Újdonság -
Használtautó-hirdetések: a Netriskauto jogsértő módon másolt
Múlt héten – Sztori -
930 kilométeres hatótávot ígér a Superb hibrid - menetpróba
Múlt héten – Újdonság -
„Állati jól néz ki!” - Az aszfalt királyai filmkritika
2 hete – Sztori -
Maradandó élmény - Peugeot 208
3 hete – Újdonság -
Megtanít okosan vezetni az új Toyota C-HR - Menetpróba
3 hete – Újdonság
Kapcsolódó tartalom
- Még nagyobb hatótávot ígér az Audi e-Tron
- Divatosabb formával támad az Audi e-tron
- Visszatér a hátsókerékhajtású Audi R8
- A Nordschleife új emeletes királya nem más mint...
- Jön a tél és az örök kérdés: quattro, vagy xDrive?
- Megjelent egy igazi hibrid az Audi A6 palettáján
- A szállító autója? Audi S8, 2007
- Titokzatos villanyautót villantott az Audi
- Az Audi RS4 is megkapta a friss külsőt
- Elgurult a gyógyszer Abtéknál? Brutális Audi A1-et kreáltak!
Cikk ajánló
Az USA ünnepel: holdjáróval tisztelegnek az Apollo-11 előtt
4 hónapja – Autósvilág hírei
Már 50 éve annak, hogy az ember először – és egyelőre utoljára – lépett a Holdra. Ez pedig a Polarist is megihlette.
Kamionbaleset az alagútban: megvolt! Autóval a Balkánon
8 éve – Sztori
2600 kilométert autóztunk az albán határig és vissza, szigorúan csigavonalban kígyózva, teknősök és szamarak között.
Karcmentes ragyogás: gépi mosó kefék nélkül 
8 éve – Autósvilág hírei
Kanadában sokszor extrém hosszú kamionnal fuvaroznak. Ezeknek a monstrumoknak a tisztán tartása kézi munkával lehetetlen lenne, így jöhetnek a speciális gépi mosók.
-
Érvényes a szmogriadó! Mi a teendő?
8 éve – Sztori -
Vízen is gyors a legendás Lamborghini
6 éve – Autósvilág hírei -
Bíróság fogja eldönteni, kié a 15 millió dolláros Ferrari 375 Plus
9 éve – Autósvilág hírei
Használtautó.hu
![]() |
Ár: 28.400.000 Ft Évjárat: 2018 / 8 Kivitel: Városi terepjáró (crossover) Üzemanyag: Dízel |
![]() |
Ár: 3.650.000 Ft Évjárat: 2007 / 4 Kivitel: Városi terepjáró (crossover) Üzemanyag: Benzin |
![]() |
Ár: 17.990.000 Ft Évjárat: 2017 / 10 Kivitel: Városi terepjáró (crossover) Üzemanyag: Dízel |
Hozzászólások (33 db)
"A nemzetközi felvetésre egyébként megszületett a magyar válasz is: a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) és az Autós Nagykoalíció együttes közleményben reagált a lényegében a törvény megkerülésére biztató hírre. Véleményük szerint a magyar emberek magyar rendszámos autóval járjanak," És mi lesz a robogókkal?? Nekem magyarországi robogóm van, elmáletileg hagyhatom el az országot, pedig Komárno-ban van lakásom! Ezzel járok dolgozi. Naponta törvényt sértek, talán a világon egyetlenként nekünk nincs rendszám a robogón. Egy külföldi nyaraló bátran hozhatja hozzánk kis kedvencét. Én mivel vagyok kevesebb EU-s állampolgár?
az a fő gond, hogy nagyon problematikus ez a jogszabály,ha komolyan veszik a betartatását, akkor nagyon sok vita, per lesz miatta .
hogy miért?
-hogyan, mivel lehet igazolni, hogy a szok. tart. hely nem mo-n van? ha az illetőnek vagy a házastársának főállású munkaviszonya van külföldön, az elfogadható? munkaszerződést , tb kártyát kell magánál hordani? esetleg a külföldi lakcímet kell igazolni?
-hogyan, mivel lehet igazolni, hogy a járművet 30 napnál rövidebb ideig használja mo-n? elég a 30 napnál nem régebbi, ellenjegyzett , letanúzott meghatalmazás ?
ha az autó 5 percre kilép az országból, akkor a 30 nap nyilván újraindul. vagy soha többé nem léphet be az országba? ez nonszensz lenne, és nem csak eu direktívákat, de több nemz. szerződést is sértene!
ráadásul honnan lehet tudni, hogy mikor ment ki és mikor jött be az autó egy schengen tagállamban??
szóval a törvény egyrészt könnyen kikerülhető, ha valaki megfizet egy jó ügyvédet és precizen lepapírozza a dolgot, másrészt nagyon sok jóhiszemű hazalátogató magyart hoz majd kellemetlen helyzetbe.
nem csak az emberek ,de az állam is trükközik, hiszen maga a regisztrációs is trükközés, gyakorlatilag adónak álcázott vám,aminek célja az eu-n belüli vámmentesség kijátszása.
márpedig , mint tudjuk, a hal általában a fejétől bűzlik.
nem várhatunk jogkövető magatartást a polgároktól, egy olyan országban, ahol maga a jogalkotó állam sem tartja be az őt korlátozó jogszabályokat, azaz az alkotmányt és az uniós direktívákat.
magyarország a trükközők , ügyeskedők hazája...
Ez mind igaz, de attól még bicskanyitogató, hogy akik simán ki tudnák fizetni, pont azok trükköznek.
nem csak az emberek ,de az állam is trükközik, hiszen maga a regisztrációs is trükközés, gyakorlatilag adónak álcázott vám,aminek célja az eu-n belüli vámmentesség kijátszása.
márpedig , mint tudjuk, a hal általában a fejétől bűzlik.
nem várhatunk jogkövető magatartást a polgároktól, egy olyan országban, ahol maga a jogalkotó állam sem tartja be az őt korlátozó jogszabályokat, azaz az alkotmányt és az uniós direktívákat.
magyarország a trükközők , ügyeskedők hazája...
Én sem értek egyet a regadóval, de én másfelől közelítem a témát! Egyszerűen nem tudom felfogni, hogy ha gazdagéknak van 20-30 milliójuk autóra, akkor regadóra miért nincs? Ha én be tudom fizetni a 10 éves kisautómra az adókat akkor ők miért nem? És még hősködnek is vele, hogy csalnak!
Na, ez az a hozzászólás, amivel a leginkább egyet tudok érteni.
Én sem értek egyet a regadóval, de én másfelől közelítem a témát! Egyszerűen nem tudom felfogni, hogy ha gazdagéknak van 20-30 milliójuk autóra, akkor regadóra miért nincs? Ha én be tudom fizetni a 10 éves kisautómra az adókat akkor ők miért nem? És még hősködnek is vele, hogy csalnak!
Hihetetlen ami ebben az országban van! Nem hogy azon gondolkodna el a "drága jó" vezetőség hogy lejjebb kéne vinni az adókat (vagy pl. eltörölni a regadót) mert akkor talán a külföldi rendszámos autók is magyarral futnának és tőlük is beszedhetnék a súlyadót meg a hasonlókat meg lehet hogy nem érné meg külföldre vinni a cégeket (+ X adó ami az államkasszába vándorol) ! Egy kicsit hosszabb távon kéne gondolkodni! De sajnos ez ott "fent" senkinek nem jut az eszébe!
Egyetértek ésszerű gondolataiddal. Sajnos ez Magyarország. Ha ilyen és ehhez hasonló gondolatok mentén történtek volna a változások az utóbbi 21 évben, akkor a táboron belüli elsőkből most nem sereghajtók lennénk, hanem az EU-n belül is a legjobbak közé tartoznánk. Ez nem fantazmagória, valamint nem az én gondolatom, hanem a magyar "elit" azon tagjaitól származik, akikben az egoizmuson kívül még maradt némi felelősségtudat is az ország iránt.
Hihetetlen ami ebben az országban van! Nem hogy azon gondolkodna el a "drága jó" vezetőség hogy lejjebb kéne vinni az adókat (vagy pl. eltörölni a regadót) mert akkor talán a külföldi rendszámos autók is magyarral futnának és tőlük is beszedhetnék a súlyadót meg a hasonlókat meg lehet hogy nem érné meg külföldre vinni a cégeket (+ X adó ami az államkasszába vándorol) ! Egy kicsit hosszabb távon kéne gondolkodni! De sajnos ez ott "fent" senkinek nem jut az eszébe!
azokra az esetekre leszek majd kíváncsi, mikor a rendőr a téves jogértelmezés miatt leszereli a rendszámot, majd később mégis elfogadják az autós bizonyítékait, az pedig százezrekere pereli majd a magyar rendőrséget a jogtalan rendszámlevételből eredő kára miatt.
minden jogász tudja,hogy minden kétséget kizáró bizonyítékot könnyű kreálni, az x6 sofőrök pedig meg tudják fizetni a legjobb ügyvédeket.
a tréleresekkel is könnyű megegyezni, higy adj egy milliós számlát, aztán ha jogerősen elpereltük az összeget a rendőrségtől, a fele a tied.
oszt jónapot ;-)
Szóval vissza a szocializmusba,mikoris külföldi rendszámú autót magyar állampolgár nem vezethetett!Ez az egyik,ha az itt lévő multi olcsón lizingel autót Németorszában a dolgozói részére,miért nem német rendszámmal és biztosítással közlekedik itt is.Tulaj német haszánó a magyar itthon.És ja a rendszám: Mikor lesz már nálunk is végre Német,Osztrák,szlovák,és a többi és a többi mintájára BP és egyéb lakhelyet mutató rendszám.Hogy lehesen látni Nyiregyházán,miért jár valaki szombathelyi rendszámmal?
"Hogy lehesen látni Nyiregyházán,miért jár valaki szombathelyi rendszámmal?"
Na nehogy már!
Kinek mi köze van hozzá, hogy milyen rendszámmal hol járkál az ember?
Mit akartok? Rendőrállamot? Diktatúrát? Egymillió besúgót megint?
Elment az eszetek!