0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Szmogriadó Budapesten: érdemes felkészülni a korlátozásra!

Minden idők legszigorúbb hazai emissziós korlátozása jön a riasztási fokozattal

·

Nyugalom, még csak tájékoztatási fokozatában van a szmogriadó Budapesten, mivel azonban tavaly szigorodott a rendelet korlátozása, ha lesz riasztási fokozat, az szokatlanul sok autónak parancsol megálljt. Mutatjuk, melyeknek!

%KA%Jövő héten Budapesten riasztási fokozatába léphet a szmogriadó%KA%

Jövő héten Budapesten riasztási fokozatába léphet a szmogriadó

Tavaly írtunk már arról, hogy a szmogriadó riasztási fokozata az Euro 5-ös dízel üzemű autókat is kitiltja Budapestről, ám ez az infó most különösen érdekes, amikor valóban életbe is léphet ez a korlátozás. A mai nappal ugyanis Budapesten is elrendelték a szmogriadó riasztási fokozatát, mivel a budapesti mérőállomásokon a szálló por (PM10) légszennyezettségi szintje (az egy napra számított átlageredménye) 2020. január 8-án és 9-én is három mérőponton meghaladta a tájékoztatási küszöbértéket (75 µg/m3).

Az Országos Meteorológiai Szolgálat előrejelzése szerint a mai napon a PM10 koncentrációjának napi átlaga a tájékoztatási határrétek körül alakulhat – javulás nem várható. Szombaton a frontátvonulás és megerősödő szél hatására kitisztul a levegő. Vasárnaptól napközben javulhat a levegőminőség, majd az éjszakai órákban a levegőminőség erőteljes romlása kezdődik. Ez a folyamat hétfőn is megismétlődhet: éjszaka hirtelen, erőteljes romlás után napközben javuló tendenciákkal. Ez pedig nagyon jelentősen arra utal, hogy

a fővárosi szmogrendelet tavalyi szigorítása után először riasztási fokozatába léphet a szmogriadó, ami immár az Euro 5-ös dízel autók Budapest közigazgatási határán belüli közlekedését is tiltja.

%KA%Tavaly is szigorodott a fővárosi szmogrendelet, riasztási fokozatában már az Euro 5-ös dízelek sem használhatók%KA%

Tavaly is szigorodott a fővárosi szmogrendelet, riasztási fokozatában már az Euro 5-ös dízelek sem használhatók

Dízelből tehát a szmogriadó riasztási fokozatában már csupán a legfrissebb, Euro 6-os normát teljesítő modellek közlekedhetnek Budapesten, míg benzinesből a legalább Euro 3-as normát teljesítők. A tisztán elektromos és tisztán gázüzemű autók egyaránt közlekedhetnek, ahogyan a hibridek is, amennyiben forgalmi engedélyükben a V.9 mezőnél 5-ös (akár betűjellel kiegészített jelölés) szerepel. A forgalmi engedély természetesen a hagyományos üzemű autóknál is elárulja, hogy az közlekedhet-e a budapesti szmogriadó riasztási fokozatában: benzinesből a 6-os (Euro 3-as) és 9-es (Euro 4-es), valamint a 14-es (Euro 5-ös) és 15-ös, 16-os (Euro 6-os), míg dízelből csakis a 15-ös és 16-os (Euro 6) jelölés jelenti azt, hogy lehet vele közlekedni Budapesten a szmogriadó riasztási fokozatában is. Kivételt képeznek természetesen a közfeladatot ellátó autók, amelyekből bármilyen emissziójú közlekedhet.

%KA%A forgalmi engedély V.9 mezője árulja el, használhatjuk-e autónkat Budapesten a szmogriadó riasztási fokozatában: 5-ös értékkel mindenképp, dízelnél csakis 15-ös vagy 16-os (Euro 6-os), benzinesnél már 6-os (Euro 3) értéktől kiesünk a korlátozás alól%KA%

A forgalmi engedély V.9 mezője árulja el, használhatjuk-e autónkat Budapesten a szmogriadó riasztási fokozatában: 5-ös értékkel mindenképp, dízelnél csakis 15-ös vagy 16-os (Euro 6-os), benzinesnél már 6-os (Euro 3) értéktől kiesünk a korlátozás alól

El kell mondani természetesen, hogy a nem megfelelő fűtés, a szilárd (és főként nem fűtésre való) anyagok tüzelése a közlekedésnél jelentősebben rontja a levegőt, ezért aztán a nyílt téri égetés tilos is, s a fővárosi önkormányzat közleményében kérte a lakosságot "lehetőség szerint mérsékeljék a szilárd- és olajtüzelésű berendezések (ha egy háztartásban létezik földgáztüzelési mód, akkor a szilárdtüzelésű kandallók, cserépkályhák) használatát, továbbá, lehetőség szerint szüneteltessék az egyéni gépjárműhasználatot, részesítsék előnyben a közösségi közlekedést."

Ha jellemezően Budapesten autózunk, autóválasztáskor, autóvásárláskor is érdemes figyelemmel lenni annak emissziós besorolására, tekintettel arra, hogy ma már az Euro 5-ös dízelek is használati tilalmat kaphatnak.

Ez is érdekes lehet:
 

Ikarus 30: hatvan éves a nejlonbusz

Botránnyal kezdődött az élete, igazából nem vált be a forgalomban sem, mégis maradandó nyomott...

Idén húzhatja be a harmadik X-et a Renault Clio

A világ legkelendőbb francia autója idén tölti be a harmincadik életévét. Persze hivatalosan...

Igazi ámokfutót csíptek el ezúttal a rendőrök

A szabályos és biztonságos előzés alapvető feltétele, hogy belássuk azt az útszakaszt, amelyen...

Árharc: Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq

Idén a Peugeot és a Skoda is SUV köntösben hozott lényegében hétüléses egyterűt. Akad különbség...

Szívesen éltünk volna a világ másik felén miatta – 50 éves a GT-R történet

Az év talán legfontosabb évforulóját könyvelhetik el a japánok. A felejthetetlen Nissan Skyline...

Harmadik üteméhez ért a Hankook magyarországi beruházása és termelése

Újabb fázisához ért a Hankook mind jelentősebb hazai gumigyártása. Benéztünk a gyárba, ahol az...

Mivel telt a hetünk? Elmeséljük!

Elindítottuk az Autónavigátor podcastját, az első adást már hallgathatjátok is!

Teslát idéző megoldásokat is kínál a hazai fejlesztésű Gorilla S10 autóvédelmi rendszer

Egy profi autóvédelmi rendszerrel nem csupán egy terméket, hanem szolgáltatást is vásárolunk...

Formája volt a legnagyobb sikere, ritka veteránná érett a Citroën XM

A prémium szegmensben indított francia nagyautók bája egészen a ’90-es évek közepéig elbűvölte...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Friss tesztek

Honda HR-V 1.5 VTEC Turbo Sport teszt - Inkább nyugalmat, mint adrenalint ad

A legvagányabb Jazz? Honda HR-V Sport teszt

Tavaly turbómotort és Sport felszereltséget is kapott a Jazzre épülő Honda HR-V. Velük, valamint CVT váltóval kellemes, ám nem olcsó.


Önzáró difi és sportos külső? Egész vonzó ez a Passat!  - Volkswagen Passat 2.0 TDI DSG R-Line

Az üzlet, az üzlet – VW Passat R-Line

Sokat nem lett volna értelme változtatni a 2015-ös Év Autóján. A Passat enyhe külső frissítése jól áll neki, új technológiai részletei miatt pedig igazán modern. Unalmas? Én is azt gondoltam…


Ha tényleg kemény vagy, SUV helyett ilyennel jársz – Mitsubishi L200 teszt

Alig ismerni rá – Mitsubishi L200

A SUV őrület szinte teljesen romba döntötte mindazt, amiért egy autót önmagában a technika miatt értékelni lehet. Látványos? Nagy? Tekintélyt parancsoló? Puhány! Az önző óriások között egy pickup legalább tényleg fickós - mint az L200.

Még több teszt
Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

E10, hibridek, Ford Puma és Opel Grandland X - heti podcastunk

Podcast: ismét mesélünk egy kicsit a hét autós történéseiről

21 órája – Sztori

E héten sem blicceltük a podcast-gyártást, szóban is elmondjuk mindazt, amivel a héten foglalkoztunk, meg egy kicsit többet is. Hallgassátok!


Az új maszk már csakis elektromos hajtást takarhat – vezettük az új smartokat

Ők már meglépték: villanyautókat adnak, viszonylag olcsón

24 órája – Újdonság

A smart elsőként tért át teljes kínálatával az elektromos hajtásra, ezt palettájuk frissítésével is nyomatékosítják. A megújult kínálatot Valenciában vezethettük.


Már nemcsak technikájával, formájával is meggyőző a második generációs Toyota   Mirai

Hátul hajt és emissziómentes az új Toyota Mirai

2 napja – Újdonság

Az első Miraival a hibridek után az üzemanyagcellás autók piacán is piacvezető lett a Toyota, a második már formájával is meggyőző, persze a technika is tovább finomodott, ismét a jövőt mutatja!


Használtautó.hu

VOLKSWAGEN GOLF VI 2.0 TDi Comfortline Friss műszaki. Gtd / Gti optika

VOLKSWAGEN GOLF VI 2.0...

Ár: 1.875.000 Ft

Évjárat: 2009 / 12

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

NISSAN NAVARA 2.3 dCi 190 Double Tekna (Automata) EURO6

NISSAN NAVARA 2.3 dCi...

Ár: 6.750.000 Ft

Évjárat: 2017 / 5

Kivitel: Pickup

Üzemanyag: Dízel

MERCEDES-BENZ ML 280 CDI (Automata) GARANCIA KIVÁLÓ

MERCEDES-BENZ ML 280 C...

Ár: 2.988.000 Ft

Évjárat: 2006 / 12

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!