0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Zsákutca az elektromos autó?

Tavaly itthon 8 elektromos autót helyeztek forgalomba

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A 2012-es sem az elektromos autók éve volt, s a trendeket elnézve a közeljövőben is inkább csak a plug-in hibridek némi térnyerése a reális. A számok nem hazudnak.

Még mindig lufinak tűnik az elektromos autózás, sőt már most kipukkadni látszik

Még mindig lufinak tűnik az elektromos autózás, sőt már most kipukkadni látszik

Nagy cégeknek imidzs- és kampánycélra tökéletes egy villanyverda

Nagy cégeknek imidzs- és kampánycélra tökéletes egy villanyverda

Ön vezetett már elektromos autót? A vidámparki dodzsem nem ér. A helyváltoztatásra korlátozottan alkalmas mopedautó sem. Ezért aztán szóljon inkább így a kérdés: ön vezetett már modern elektromos autót? Valószínűleg nem. Látott már egyáltalán modern elektromos autót? Talán, de akkor is esélyesebben külföldön, mint Magyarországon. Hallott, olvasott már modern elektromos autókról? Persze, hiszen rendre beszámolunk róluk, egyiket-másikat vezettük is. Mit gondol, van létjogosultságuk? Sokan nyilván igennel válaszolnak erre, a környezettudatosan gondolkodók feltétlen. Vennének modern elektromos autót? Sanszos, hogy nemleges a túlnyomó többség felelete, mivel a modern elektromos autók drágák, s az a csoport, aki megengedheti magának a drága kocsi vásárlását, nagyobbra, erősebbre, minőségibbre, márkásabbra szavaz, voltaképp érthetően. És még valami: az idegenkedés, a bizalmatlanság is elfogadható érv.

Nem egyértelműen elektromos autó az Opel Ampera, de egész sokat képes benzinégetés és károsanyag-kibocsátás nélkül megtenni. Kár, hogy baromi drága

Nem egyértelműen elektromos autó az Opel Ampera, de egész sokat képes benzinégetés és károsanyag-kibocsátás nélkül megtenni. Kár, hogy baromi drága

Az elmúlt év hazai autóeladásairól szóló hírünkben külön nem említettük, de a Datahouse Kft. statisztikájából tudható, hogy 2012-ben itthon 8, azaz nyolc elektromos autót helyeztek forgalomba. Egészen pontosan 3-3 darab Citroën C-Zero és Nissan Leaf, továbbá 2 darab Peugeot iOn típusút. Mitsubishi i-MiEV-ből egy sem talált gazdára. Opel Ampera? Nem tisztán villanyos, de jó, csaljunk csöppet, fejeljük meg a (vizes)nyolcast az ő tízesével. Testvérét, a még a kereskedőknek is bajosan drága Chevrolet Voltot nem forgalmazzák Magyarországon. Tehát összesen 18 példány, ennyi, nem több, még az ugyancsak nem kimagaslóan magas 53 ezerhez viszonyítva is láthatatlan és elhanyagolható kisebbség. Legyünk reálisak, ez semmi. Ráadásul ezt a 8-18 itthon „eladott” modern elektromos autót sem magánszemélyek vették, na mindegy, ez a jelenlegi helyzetben tényleg nem releváns információ.

Jól hangzik, de ettől még nem veszik meg. Az elektromos autó drága, töltése nem mindig és nem mindenhol megoldott, kicsi a hatótáv, az ár pedig nagyon magas

Jól hangzik, de ettől még nem veszik meg. Az elektromos autó drága, töltése nem mindig és nem mindenhol megoldott, kicsi a hatótáv, az ár pedig nagyon magas

Ha most azt tetszik gondolni, hogy a villanyverdák ellen kampányolnánk, tévedés. Ízlés kérdése, hogy valakinek bejön-e egy elektromos autó – aki szinte csak városban közlekedik, nem megy többet napi 10-20 km-nél, s akinek otthon az akkumulátorok töltése sem jelent gondot, annak akár már ma is bátran javasolható például egy 2011-es Év Autója Leaf – amelynek tesztjével rövidesen jelentkezünk. S ha már Év Autója: a Nissan tavalyelőtti sikerére rímelt az Ampera/Volt duó tavalyi győzelme, a 2013-as finalisták között bezzeg sehol egy zöld modell...

No nem mintha a magyar autópiac tényező volna, de még csak az Év Autója cím sem szükséges egy gyártónak ahhoz, hogy tolja, vagy épp visszafogja az elektromos szekeret. Ne legyenek illúziónk, csakis a profit számít (lásd a VW-konszern meggondolta magát, s kikukázta az Audi A2-es projektet, mi több, az R8 e-tronnal kapcsolatban is azt hallani, hogy felfüggesztették a fejlesztését, s nem kerül sorozatgyártásba). Hogy megéri-e az e-közlekedésbe invesztált sok-sok milliárd, hogy ne csupán szeressék, áhítsák és bolygónk megmentésében is fontosnak lássák, de vegyék is a gépet a népek. Azonban nem veszik. Sehol sem fogynak az elektromos autók úgy, ahogyan azt a zöld asztaloknál eltervezték. Csak két adat: brit elemzők szerint 2013-ban esetleg duplázhat a villanyos piac, a 2012-es 3000-ről 6000-re. Ez sem mennyiség. S a másik: a Nissan tavaly 20 ezres Leaf-értékesítéssel számolt az USA-ban, lett belőle október végéig 6791...

Mercedes SLS AMG Electric Drive − ja, úgy 120 millió forintért Mercedes SLS AMG Electric Drive − ja, úgy 120 millió forintért

Mercedes SLS AMG Electric Drive − ja, úgy 120 millió forintért

Pillanatnyilag nagy cégeknek maximum politikailag remek üzenet bármi, ami a környezetvédelemmel összefüggésbe hozható, ám a volument még jó ideig nyilván a belsőégésű motorral ellátott kocsik jelentik. Benzinesek, dízelek, hibridek. Hát igen, a hibridek viszonylag népszerűek, úgy látszik, nem finoman fogalmazva ezt a maszlagot benyelte a fogyasztói társadalom. Mert azt is be kell látnunk, hogy a hibridek sem annyira takarékosak, hogy feltétlen megérje mondjuk Yaris HSD-t venni nemhogy egy dízel, de egy mezei benzines Yarisszal szemben... Divatos irányzat a konnektoros hibridség, csak az a bökkenő, hogy miként az elektromos autó, úgy széles rétegek számára a hibrid, pláne a plug-in hibrid is megfizethetetlen.

Városban, főleg nagyvárosokban persze jók lennének az ilyen kis elektromos törpék. Nem fogyasztanak, nem puffognak, nem hangoskodnak. Budapesten látunk belőlük valaha is számottevő mennyiségben? Talán

Városban, főleg nagyvárosokban persze jók lennének az ilyen kis elektromos törpék. Nem fogyasztanak, nem puffognak, nem hangoskodnak. Budapesten látunk belőlük valaha is számottevő mennyiségben? Talán

Rossz a marketing, a töltőállomás-hálózat kiépítetlenségén lamentáló, s az elmúlt 100 évben kialakult szokásaikat levetkőzni képtelen emberek érdeklődését jobban fel kell kelteni − mondja a Zoe bevezetését idén tervező Renault. És még egyszer: a Toyotával és a GM-mel meccselő, világuralomra törő VW több elektromos projektjét is a fiók mélyére süllyeszti − ez azért több mint jelzésértékű. Lesz az up! miniből EV? A BMW tényleg kihozza az i3-ast? Meglátjuk. Az Opel Adam elektromos verziójáról is az a pletyka járja, hogy a tervezőasztalon marad.

Érdemes újraolvasni tavalyi körképünket, amelyben rajtunk kívül okosabbak, importőri PR-esek és olvasók véleményét is megosztottuk. Felmerült, s azóta is mindig felmerül a Mi lesz majd, ha olcsóbbak lesznek az elektromos autók? Biztos drágulni fog az áram − hiedelem. Vagy − vaskos képzavarral élve − az olajlobbi keze lehet a dologban? Azért nem terjedhetnek el az elektromos autók, mert igazából senkinek nem áll érdekében? Van benne ráció. Az sem mindegy, hogy egy nemzetközi válság kellős közepén kéne domborítania az EV-szektornak, de hiszen az egész ipar küszködik, üzemeket zárnak be, kapacitást csökkentenek, tolódik minden Kína irányába... Mindenesetre mi természetesen továbbra is beszámolunk az elektromos autózást (is) érintő fejleményekről és drukkolunk, jobb híján.

Ez is érdekes lehet:
 

Megnéztük a legújabb rendőrautókat. Erősek, mutatósak, de vajon mennyire lesznek tartósak?

December 23-án 385 új rendőrautó állt szolgálatba, idén még 1202 érkezik. Az új szirénásokból...

Az évtized autós mozijának is nevezhetnénk a Ford v Ferrari filmet

Előre szólok, hogy NEM leszek SPOJLERMENTES. Most már eltelt több, mint egy hét a film bemutatója...

Jogsértés miatt több ezer hirdetését kellett törölje a Netriskauto

Bár az idén 20 éves Használtautó.hu továbbra is magasan piacvezető az oldalán található hirdetésszám...

Egy játékautó kalandos élete

Ki ne emlékezne gyerekkora kedvenc játékautóira és versenypályájára? Az alábbi videóban egy nagyban...

Dacia Sandero 1.5 dCi Arctic - hosszútávú próba a nyaralás alatt

Milyen volt a nyaralás? Csodás, és az úton remekül összeszoktunk utastársunkkal, a Dacia Sanderóval...

Óriás tér 1 millió alatt - Mazda E 2200 használtan

Ritka az ilyen őszinte és elnyűhetetlen autó, mint a Mazda E 2200, ami ráadásul 6 üléssel is...

Ismét érdekesen alakult a rendőrségi autók árverése

Idén is az Opel Maxabo telephelyén lehetett licitálni a rendőrségi állományból leselejtezett...

A rend őrei sem vetik meg a luxust és a tempót

A hazai rendőrség állományát jórészt Skoda Octaviák teszik ki, de persze itthon is találni néhány...

Amikor egy olasz formatervező rajzol francia autót - Peugeot 504 kupé és kabrió

Többnyire jól sül el, amikor Sergio Pininfarina tollat ragad. A Peugeot-val különösen jól megértették...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hdWRp
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (121 db)

kutty89 írta: 2013 február 03., vasárnap 15:06:56
Jenő úr! írta: 7 éve

Nem tudod, hogy mi a jó fiam, meghívlak holnap délre egy csirkebél paprikásra. Utána beletöltelek téged is juh-bélbe. És amikor kijössz, imádkozol hogy zökkenőmentesen kerülj a porceláncsészébe. Mert ha ott maradsz a végbelembe ítéletnapig fogsz církulálni.


Előzmények megtekintése

Nem tudom, hogy kéne itt kifejeznem irásban hogy fetrengek a röhögéstől. Próbáld meg elképzelni.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Jenő úr! írta: 2013 február 02., szombat 23:05:38
kutty89 írta: 7 éve

Menj már innen te gyökér....a lötéri kutyát nem érdeklik a pusztaszentborzasztói familiárisan hiperpigmentált egyének, se az üzemanyagproblémáik.



Baszdki s3000 legalább szórakoztatóan hülye.....



De te idegesitesz.




Előzmények megtekintése

Nem tudod, hogy mi a jó fiam, meghívlak holnap délre egy csirkebél paprikásra. Utána beletöltelek téged is juh-bélbe. És amikor kijössz, imádkozol hogy zökkenőmentesen kerülj a porceláncsészébe. Mert ha ott maradsz a végbelembe ítéletnapig fogsz církulálni.

A válaszoláshoz belépés szükséges
s3000 írta: 2013 január 18., péntek 02:26:39
Prius-os Márk írta: 7 éve

"Ez bizony akkor öreg hiba volt. Már többször olvastam tőled, hogy így meg úgy az akkumulétorcserélős modell az igazi és ezt kellene csinálni. Azt hittem csak vicceltél, hogy nem tudod ez már rég megvalósult. A Better Place Izraelben, Dániában, Portugáliában és még néhány helyen már elindult ezzel. 3-4 évvel ezelőtt volt ez nagy újdonság, amikor Shai Agassi bejelentette az ezirányú terveit."



Tényleg nem.. sajnos.. de a videó alapján elég öszvér megoldásnak tűnik, az autógyártó tervezése miatt ennyire körülményes a csere. Nekem nyilvánvaló lenne, hogy a jobb küszöb egyen színű króm csicsával ami már az aksi csúszó rackéhez tartozik és a cserélő szerkezet, egyszerűen, kitámasztja magát a kaszni oldalához és kihúzza majd helyére tolja a friss töltést. Nem pedig aknába szerelt automatika pöcsöl alattam. Ebben az esetben a gombhoz varrták a kabátot.



"Ha N-be teszed akkor nem fog. És akkor sem, ha nagyon picit benyomod a "gáz"-pedált, van egy olyan tartomány ahol se nem motorfékez se nem hajt, a hypermiler-ek pont ezt használják a "glide" üzemmódhoz. Mondjuk arra már nem emlékszem 1-es Priusban mennek-e ezek a dolgok, mert már nagyon rég ültem olyanban, de a második generációtól kezdve igen."



Igen a nagyon pici benyomást csinálom, N-be rakás csak a motor lekapcsolása után érdekes(70 alatt), próbáltam mind kettőt, de Nbe szétcsesződik az aksi ciklus, a sebesség vesztés utáni gyorsítás pedig motor végzi, a villany nem alkalmas erre inkább jobb a sebesség tartásban.

(ezért lenne jó egy direkt kontroll is)



"Ezt nem mondod komolyan! :) Ez borzalmasan kőkorszaki megoldás lenne, ráadásul rontaná a fogyasztást és az emissziós értékeket is. A hidegüzemi tulajdonságok miatt egyáltalán nem igaz az, hogy csak az a jó, hogy amint csak lehet leállítjuk a motort. Ennél ez sokkal bonyolultabb és nagyon helyes, hogy ezzel nem a vezetőnek kell foglalkozni, hanem a vezérlés dolga. Elképzelhető, hogy lehet találni speciális eseteket, amikor az ember jobbat tud menni mint amit az elektronika csinál, de általában ez nem igaz, és ez számít, nem a speciális esetek."



Ezért írtam, hogy vagy flybywire alsó pont hosszabb jele alapján. Akkor van baj vele leginkább ha egy korábbi intenzív gyorsítás után a program azt hiszi ez utána is elő fog fordulni. Ezért egy helyben állva folyamatosan jár lámpánál majd amikor zöldet kapok megáll és én persze indulnék és újra elindul. Ez a szitu gyakori. Vagy az aks fullon és akkor is jár, nem adja át az aksinak a szerepet, pedig a szitu adott vagy csak simán alapjáraton járatja és közben villanyt használ.. pedig semmi hő elvárás semmi nincs. Ha megállsz és újra indítod, megint normálisan fut a program.



"És ilyenkor ezzel az egész visszabutulna egy nem-hibrid szintjére. Kösz nem."



Lehet, de aki akarja, jobb lenne a fogyasztása.. jelentősen. Amúgy iszonyatosan hiányzik a support.. a régi vasakat is fejleszthetnék szoftversen mert rá is férne meg nem akkora meló (ctrl+c-ctrl+v) és szerintem még meg is vennék a szervizektől, ha úgy van. Sőt ha testre szabnák vagy lenne egy profil még jobb lenne, ha eladod vissza lehetne állítani factoryra.



"Ja, kb. mint a púp a hátamra. :) Egy szokásos turbóval ki is nyírták volna a legfontosabb tervezési szempontjukat, a megbizható működést.

Amúgy a fejlesztés alatt álló 4. generációs hibrid hajtásláncok között van egy turbófeltöltéses változat is, ígyhát nem lehetetlen, hogy a másfél-két év múlva megjelenő új Prius-ban lesz ilyen is, de csak akkor ha valami csodát ott is ki tudnak találni és nem megy az egész a megbizhatóság rovására, úgyhogy én inkább nem fogadnék rá nagy tétekben."



Hát én villany kompresszorra gondoltam, meg turbinagenerátorra. Fokozatmentesen biztosítható állandó végnyomáshoz. Ez további hatékonyság növekedést okozna. Ja és nincs idióta olajfolyás kompreszor oldalon:D Meg a miller ciklus jó dolog, na meg a sok "autópályán nem megy" embernek is be lehetne tömni a száját. Sok tenni való van még a Priuson is ha minden áron maradni akarunk ennél az aksi koncepciónál.

Megjegyzem én egy giroszkópos mágnescsapágyas gömbtömeg fordulatos energia tárolás lehetőségét is megvizsgálnám :) (or kondenzátor) Mert a Prius ciklusai hamar végbe mennek, vagy egyáltalán nincsenek magas sebességen sokáig. Ha egy gömbtömeget annak szerkezeti integritásának határáig fellehet pörgetni, illetve mágneses térnek használva lassítani áramot termelni/nyerni, az elég energiát adhat. Persze fogalmam sincs az így tárolható súly energia sűrűség arányáról.






Előzmények megtekintése

"Akkor van baj vele leginkább ha egy korábbi intenzív gyorsítás után a program azt hiszi ez utána is elő fog fordulni. Ezért egy helyben állva folyamatosan jár lámpánál majd amikor zöldet kapok megáll és én persze indulnék és újra elindul. Ez a szitu gyakori. Vagy az aks fullon és akkor is jár, nem adja át az aksinak a szerepet, pedig a szitu adott vagy csak simán alapjáraton járatja és közben villanyt használ.. pedig semmi hő elvárás semmi nincs. Ha megállsz és újra indítod, megint normálisan fut a program."

A mostani verziókban én ilyet nem tapasztaltam. Ha "tele" akksit mutat a rendszer, akkor nagyon agresszíven igyekszik megszabadulni a töltéstől és még autópálya tempónál is képes csak elektromosan hajtani (persze ekkor a benzinmotor is forog, de nyitott szelepekkel üzemanyagbefecskendezés nélkül).

"Hát én villany kompresszorra gondoltam"

Lehet hogy az lesz, 2 éven belül biztosan kiderül.

"Meg a miller ciklus jó dolog, na meg a sok "autópályán nem megy" embernek is be lehetne tömni a száját."

Nem kell, ugyanis megy. Még az 1-es Priussal is könnyedén mentem autópályán is, a következő 2 generáció meg ezen a területen is jelentősen erősített. Az ilyen hisztériázó alakok legtöbbször ilyen kutty89 szintű idióták negatív tudással, az agyvelő aktivitására utaló bárminemű jel nélkül, nem kell velük foglalkozni.
A Toyota sem teszi, ráadásul a Priussal eddig az volt a legfőbb gondjuk, hogy nem tudtak belőle eleget gyártani. Ha a feltöltés valamilyen formáját ha be is vezetik, annak legfőbb oka a hatásfok további növelése lesz.

"Megjegyzem én egy giroszkópos mágnescsapágyas gömbtömeg fordulatos energia tárolás lehetőségét is megvizsgálnám :)"

Ebben biztos voltam. :) De a Toyota nem az a cég amely ilyen ekzotikus technikákat könnyedén sorozatgyártásba engedne. Vagy ha mégis, akkor előtte legalább 5 évig agyba-főbe tesztelnék.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Prius-os Márk írta: 2013 január 14., hétfő 22:22:45
s3000 írta: 7 éve

"A Prius 80 felett is tud villanyon menni"



Ne vicceljél velem! Honnan merészeled venni a bátorságot, hogy Prius tulajdonosként ilyet állíts, amikor a 20 éve a büfészakkal küszködő gázolajorgazda bivalybasznádról egyértelműen megmondta, hogy nyócvan felett vége! És úgy figyeljé hogy ő mán csak tudja, hiszen egyszer a fészerébe befújt a szél egy összegyűrt újságlapot, minek a szélén volt egy Prius reklám fele, úgyhogy az ő szava szent a kérdésben (legalább is idiótáéknál LOL! :)



"Better Place projectről nem tudtam, jó látni, hogy van köszi."



Ez bizony akkor öreg hiba volt. Már többször olvastam tőled, hogy így meg úgy az akkumulétorcserélős modell az igazi és ezt kellene csinálni. Azt hittem csak vicceltél, hogy nem tudod ez már rég megvalósult. A Better Place Izraelben, Dániában, Portugáliában és még néhány helyen már elindult ezzel. 3-4 évvel ezelőtt volt ez nagy újdonság, amikor Shai Agassi bejelentette az ezirányú terveit.



"mert soha meg nem említik az aksicserés modellt, soha be nem kérdeznek"



Ez nem igaz, 3-4 éve tele volt a szaksajtó ezzel:



http://www.youtube.com/watch?v=OHHvjsFm_88



Részletesebben:



http://www.youtube.com/user/btrplc



"Én kicseréltem LPGre a hajtó anyagot és máris értelmetlenné vált a hideg üzem..."



Ezt már megbeszéltük, hogy az, hogy Te rogyásig átszereltél egy 1-es Prius-t az nagyon derék, de az átlag autós számára ez teljesen használhatatlan megoldás, több okból is. Egyrészt a döntő többség soha nem fog barkácsolni, mivel még egy biztosítékot sem tudna kicserélni ráadásul nem is érdekli és nem is az a dolga hogy reszelgesse a járművét, mivel csak használni szeretné és kész. Másrészről nem lehet LPG-re átállítani a közlekedés nem hogy nagyobb de még számottevő részét sem, mert nem lenne hozzá elég üzemanyag. Ígyhát meg kell elégedned azzal, hogy megveregetik a válladat, hogy milyen ügyes voltál, és évezed a munkád eredményét ami az alacsonyabb üzemeltetési költségekben és a kisebb szennyezésben mutatkozik meg.



"Ami engem konkrétan zavar, és ez még a mai modellekben is megvan:

Ha lelépek a fékről akkor az autó gurulásnak indul, ne menjen sehová maradjon 0kmh dombon lejtőn mindenhol."




Apróság. Ráadásul pl. a Prius V/Plusz-ban hátrafelé már nem gurul el csak legalább 2 másodpercig nyomnod kell előtte a féket, utána leléphetsz róla.



"Ha lelépek a gázpedálról az autó elkezd visszatermelni, holott én még nem akarok lassulni, nekem kell gázadással kikompenzálni a vitorlázáshoz.(tudom, hogy ilyenkor extra töltést használok a telepből)"



Ha N-be teszed akkor nem fog. És akkor sem, ha nagyon picit benyomod a "gáz"-pedált, van egy olyan tartomány ahol se nem motorfékez se nem hajt, a hypermiler-ek pont ezt használják a "glide" üzemmódhoz. Mondjuk arra már nem emlékszem 1-es Priusban mennek-e ezek a dolgok, mert már nagyon rég ültem olyanban, de a második generációtól kezdve igen.



"Természetesen hiányzik a motor swich off gomb LED világítással, ha lehetséges."



Már akinek, nekem biztos nem, és gyanítom az emberek 99%-ának sem. Mindig elfelejted, hogy többnyire nem extrém technikai buzik vezetik ezeket az autókat, akik legszívesebben közvetlenül az agyukkal kapcsolnák össze a motor vezérlpőelektronikáját, hogy minden ezredmásodpercben pontosan tudják merre hány óra és be is tudjanak avatkozni ebbe, hanem átlagemberek, akik el akarnak jutni A-ból B-be minél olcsóbban és lehetőleg közben nem szétbaszva a környezetet.



"Tempomat nem gázpedál szöget rögzíti hanem a sebességet, így a lejtőn tölti a tele aksit, az emelkedőn meg magába küzdeti a motort, ahelyett, hogy lendületet engedne nyerni."



Még szerencse hogy így működik, különben egy nagyobb emelkedőnél akár meg is állhatna az egész. A tempomat meg magyarul sebességtartó automatika, és nem gázpedál szög tartó automatika, ez utóbbira egy fél tégla is alkalmas lenne, úgyhogy nagyon helyes hogy úgy működik ahogy.



"Aztán a motor ki be kapcs management városban nem a legjobb, hiányzik a fékpedál alatt egy microkapcsoló, ha telibe nyomjuk akkor leállítja a motort."



Ezt nem mondod komolyan! :) Ez borzalmasan kőkorszaki megoldás lenne, ráadásul rontaná a fogyasztást és az emissziós értékeket is. A hidegüzemi tulajdonságok miatt egyáltalán nem igaz az, hogy csak az a jó, hogy amint csak lehet leállítjuk a motort. Ennél ez sokkal bonyolultabb és nagyon helyes, hogy ezzel nem a vezetőnek kell foglalkozni, hanem a vezérlés dolga. Elképzelhető, hogy lehet találni speciális eseteket, amikor az ember jobbat tud menni mint amit az elektronika csinál, de általában ez nem igaz, és ez számít, nem a speciális esetek.



"A hő management borzalmas, nincs gomb, hogy télen választható legyen az, hogy a hő csak akkor jöjjön, ha amúgy is jár a motor. Vagy nyáron a klíma csak akkor menjen ha amúgy is jár a motor"



És ilyenkor ezzel az egész visszabutulna egy nem-hibrid szintjére. Kösz nem.



"A másik, az indikátorok, hogy se a hűtővizet nem látni, fordulatszámot, stb.. "



Soha a büdüs életben ne is lássak ilyeneket! Ki a francot érdekelnek ezek? Ez a vezérlést érdekelje ilyen primitív adatokkal engem ne is fárasszanak. Egy kevés szénport ne fújjon az adcodba ill. a hangszórókon a kazán dübörgése és a gőz sivítását ne játsza be a gép csak a hangulat kedvéért? :)



"Igazán rárakhatták volna a pill fogyit a folyamat kijelzésre és akkor nem kéne kapcsolgassak a kettő között, ha beérek városba."



Elavult a géped, az újakban mind van állandóan látható pillanatnyi fogyasztás mérő.



"Egy turbó meg iszonyatosan hiányzik."



Ja, kb. mint a púp a hátamra. :) Egy szokásos turbóval ki is nyírták volna a legfontosabb tervezési szempontjukat, a megbizható működést.

Amúgy a fejlesztés alatt álló 4. generációs hibrid hajtásláncok között van egy turbófeltöltéses változat is, ígyhát nem lehetetlen, hogy a másfél-két év múlva megjelenő új Prius-ban lesz ilyen is, de csak akkor ha valami csodát ott is ki tudnak találni és nem megy az egész a megbizhatóság rovására, úgyhogy én inkább nem fogadnék rá nagy tétekben.



"Tehát aki alacsonyabb ismerete révén rossz összefüggésekben gondolkodik, neked feladatod, hogy őt ebből kimozdítsd(csak először, kéretlenül nem feladatod)."



Igen, csakhogy mongolidióták esetén nem arról van szó, hogy alacsonyabb az ismeretük, hanem hogy elemi gondolkodásra sem képesek. Ahol pl. a kérdőjel jelentését magyarázni kell és még utána sem érti(!) LOL! :) ott akkor ezeket a nagyszerű EQ fejlesztő eseteket én nagy örömmel átadom Neked. :)



"te se a mostani tudásoddal születtél"



Ez biztos, csakhogy én nem ugatok bele olyanba amihez nem értek. Hatalmas különbség! De az itteni degenerált bandának se IQ-je se EQ-ja se semmilyen más kúja sincs olyan mértékű ami mérhető lenne. :)

Láthattad a reagálásaikat a felvetésedre, ismét halálpontosan megmondtam előre mi lesz. Egyszerűek mint a faék. :)


Előzmények megtekintése

"Ez bizony akkor öreg hiba volt. Már többször olvastam tőled, hogy így meg úgy az akkumulétorcserélős modell az igazi és ezt kellene csinálni. Azt hittem csak vicceltél, hogy nem tudod ez már rég megvalósult. A Better Place Izraelben, Dániában, Portugáliában és még néhány helyen már elindult ezzel. 3-4 évvel ezelőtt volt ez nagy újdonság, amikor Shai Agassi bejelentette az ezirányú terveit."

Tényleg nem.. sajnos.. de a videó alapján elég öszvér megoldásnak tűnik, az autógyártó tervezése miatt ennyire körülményes a csere. Nekem nyilvánvaló lenne, hogy a jobb küszöb egyen színű króm csicsával ami már az aksi csúszó rackéhez tartozik és a cserélő szerkezet, egyszerűen, kitámasztja magát a kaszni oldalához és kihúzza majd helyére tolja a friss töltést. Nem pedig aknába szerelt automatika pöcsöl alattam. Ebben az esetben a gombhoz varrták a kabátot.

"Ha N-be teszed akkor nem fog. És akkor sem, ha nagyon picit benyomod a "gáz"-pedált, van egy olyan tartomány ahol se nem motorfékez se nem hajt, a hypermiler-ek pont ezt használják a "glide" üzemmódhoz. Mondjuk arra már nem emlékszem 1-es Priusban mennek-e ezek a dolgok, mert már nagyon rég ültem olyanban, de a második generációtól kezdve igen."

Igen a nagyon pici benyomást csinálom, N-be rakás csak a motor lekapcsolása után érdekes(70 alatt), próbáltam mind kettőt, de Nbe szétcsesződik az aksi ciklus, a sebesség vesztés utáni gyorsítás pedig motor végzi, a villany nem alkalmas erre inkább jobb a sebesség tartásban.
(ezért lenne jó egy direkt kontroll is)

"Ezt nem mondod komolyan! :) Ez borzalmasan kőkorszaki megoldás lenne, ráadásul rontaná a fogyasztást és az emissziós értékeket is. A hidegüzemi tulajdonságok miatt egyáltalán nem igaz az, hogy csak az a jó, hogy amint csak lehet leállítjuk a motort. Ennél ez sokkal bonyolultabb és nagyon helyes, hogy ezzel nem a vezetőnek kell foglalkozni, hanem a vezérlés dolga. Elképzelhető, hogy lehet találni speciális eseteket, amikor az ember jobbat tud menni mint amit az elektronika csinál, de általában ez nem igaz, és ez számít, nem a speciális esetek."

Ezért írtam, hogy vagy flybywire alsó pont hosszabb jele alapján. Akkor van baj vele leginkább ha egy korábbi intenzív gyorsítás után a program azt hiszi ez utána is elő fog fordulni. Ezért egy helyben állva folyamatosan jár lámpánál majd amikor zöldet kapok megáll és én persze indulnék és újra elindul. Ez a szitu gyakori. Vagy az aks fullon és akkor is jár, nem adja át az aksinak a szerepet, pedig a szitu adott vagy csak simán alapjáraton járatja és közben villanyt használ.. pedig semmi hő elvárás semmi nincs. Ha megállsz és újra indítod, megint normálisan fut a program.

"És ilyenkor ezzel az egész visszabutulna egy nem-hibrid szintjére. Kösz nem."

Lehet, de aki akarja, jobb lenne a fogyasztása.. jelentősen. Amúgy iszonyatosan hiányzik a support.. a régi vasakat is fejleszthetnék szoftversen mert rá is férne meg nem akkora meló (ctrl+c-ctrl+v) és szerintem még meg is vennék a szervizektől, ha úgy van. Sőt ha testre szabnák vagy lenne egy profil még jobb lenne, ha eladod vissza lehetne állítani factoryra.

"Ja, kb. mint a púp a hátamra. :) Egy szokásos turbóval ki is nyírták volna a legfontosabb tervezési szempontjukat, a megbizható működést.
Amúgy a fejlesztés alatt álló 4. generációs hibrid hajtásláncok között van egy turbófeltöltéses változat is, ígyhát nem lehetetlen, hogy a másfél-két év múlva megjelenő új Prius-ban lesz ilyen is, de csak akkor ha valami csodát ott is ki tudnak találni és nem megy az egész a megbizhatóság rovására, úgyhogy én inkább nem fogadnék rá nagy tétekben."

Hát én villany kompresszorra gondoltam, meg turbinagenerátorra. Fokozatmentesen biztosítható állandó végnyomáshoz. Ez további hatékonyság növekedést okozna. Ja és nincs idióta olajfolyás kompreszor oldalon:D Meg a miller ciklus jó dolog, na meg a sok "autópályán nem megy" embernek is be lehetne tömni a száját. Sok tenni való van még a Priuson is ha minden áron maradni akarunk ennél az aksi koncepciónál.
Megjegyzem én egy giroszkópos mágnescsapágyas gömbtömeg fordulatos energia tárolás lehetőségét is megvizsgálnám :) (or kondenzátor) Mert a Prius ciklusai hamar végbe mennek, vagy egyáltalán nincsenek magas sebességen sokáig. Ha egy gömbtömeget annak szerkezeti integritásának határáig fellehet pörgetni, illetve mágneses térnek használva lassítani áramot termelni/nyerni, az elég energiát adhat. Persze fogalmam sincs az így tárolható súly energia sűrűség arányáról.


A válaszoláshoz belépés szükséges
s3000 írta: 2013 január 14., hétfő 19:11:51
Prius-os Márk írta: 7 éve

A Prius 80 felett is tud villanyon menni, pl a budaörsi lejtőn a pályán 110-el. Vagy ha kamiont dragelsz sík úton. A lényeg, hogy a teljesítmény elvárást figyelve, engedi a rendszer. Illetve 80 feletti intenzív gyorsításkor, ugyan az aksi kárára de jön nafta.. vagy ha sokáig megyünk és csordul az aksi akkor is ki-ki süt néha.



S3000:

Well,

Better Place projectről nem tudtam, jó látni, hogy van köszi.

A taxival jó kezdés,bár ahogy írtam is, itt cserénként látjuk, hogy nem olcsóbb 1km ebben az autóban, mint egy belsőégésűvel. Ezért, hogy az emberek ezt ne lássák, így a töltő oszlopos baromság irányába mentek el, mert ott nehezebben összehasonlíthatóvá válik és a jó ember csak azt látja hogy 4Fft/km, de azt már nem tudja kiszámolni, hogy ezért több pénzt fizetett mint a ő beruházási elvárása megengedte volna. Ez a koncepció nekem erőltetés, már amit a média leművel, mert soha meg nem említik az aksicserés modellt, soha be nem kérdeznek stb..



Szerinted jó az a fejlesztési prioritás, hogy kényelem,biztonság,környezetvédelem,fogyasztás?

Én kicseréltem LPGre a hajtó anyagot és máris értelmetlenné vált a hideg üzem, kiszegényítettük az üzemanyagot 20%-al, értelmetlenné vált a katalizátor és a HC abszorber.

Ami engem konkrétan zavar, és ez még a mai modellekben is megvan:

Ha lelépek a fékről akkor az autó gurulásnak indul, ne menjen sehová maradjon 0kmh dombon lejtőn mindenhol.

Ha lelépek a gázpedálról az autó elkezd visszatermelni, holott én még nem akarok lassulni, nekem kell gázadással kikompenzálni a vitorlázáshoz.(tudom, hogy ilyenkor extra töltést használok a telepből)

12 km/h alatt ha rükibe tenné akkor tudna áramot vissza termelni, ha a fékre lépek, ezt nem teszi, csak hagyja, hogy elfékezzem az aksiból az áramot, araszoláskor.

Természetesen hiányzik a motor swich off gomb LED világítással, ha lehetséges.

Tempomat nem gázpedál szöget rögzíti hanem a sebességet, így a lejtőn tölti a tele aksit, az emelkedőn meg magába küzdeti a motort, ahelyett, hogy lendületet engedne nyerni.

Aztán a motor ki be kapcs management városban nem a legjobb, hiányzik a fékpedál alatt egy microkapcsoló, ha telibe nyomjuk akkor leállítja a motort. (vagy flybywire végjel esetén)

A hő management borzalmas, nincs gomb, hogy télen választható legyen az, hogy a hő csak akkor jöjjön, ha amúgy is jár a motor. Vagy nyáron a klíma csak akkor menjen ha amúgy is jár a motor(ez a 2-esben megoldódott, fűtést is átrakhatták volna, legalább szélvédő).

A másik, az indikátorok, hogy se a hűtővizet nem látni, fordulatszámot, stb.. (Priidash megoldotta) helyette van egy elkülönített kijelzés pillanat fogyasztásra+5percenként és egy folyamat kijelzés két külön felületen. Igazán rárakhatták volna a pill fogyit a folyamat kijelzésre és akkor nem kéne kapcsolgassak a kettő között, ha beérek városba.

Egy turbó meg iszonyatosan hiányzik :) csak az emisszió kezelési technológia miatt nem fért bele.

Na de nem sírok többet.



Közös nevező:

Az ember 4 területből áll, IQ,EQ,SQ,PQ tehát olvass, dicsérd az embert, keresd az életed értelmét, és tartsd egészségben a tested. Ebből úgy látom nálad az EQ helyett valamelyik másik terület dominál. Az ember pedig csak akkor tud más területein is előre lépni, ha a 4 területből egyik sincs leszakadóban. Tehát aki alacsonyabb ismerete révén rossz összefüggésekben gondolkodik, neked feladatod, hogy őt ebből kimozdítsd(csak először, kéretlenül nem feladatod). Az EQ-d csak akkor fog fejlődni, ha az adott személy helyébe tudod képzelni magad(Én pl 3 éve ugyan ilyen ismeret szinttel rendelkeztem), te se a mostani tudásoddal születtél, akkor azokat az infókat kell és úgy összerakd amivel az akkori szinteddel belelátnál a működési elvbe, így közös nevezőre tudnál kerülni a mostaniddal. Azaz a gondolat rendszered, készletedre kíváncsiak. Mert az ember a gyári szoftvere szerint kíváncsi és tanulni akar.



Én ezzel megtettem mindent, innentől már mindenki sajátján múlik, hogyan értékeli át önmagát.


Előzmények megtekintése

"A Prius 80 felett is tud villanyon menni"

Ne vicceljél velem! Honnan merészeled venni a bátorságot, hogy Prius tulajdonosként ilyet állíts, amikor a 20 éve a büfészakkal küszködő gázolajorgazda bivalybasznádról egyértelműen megmondta, hogy nyócvan felett vége! És úgy figyeljé hogy ő mán csak tudja, hiszen egyszer a fészerébe befújt a szél egy összegyűrt újságlapot, minek a szélén volt egy Prius reklám fele, úgyhogy az ő szava szent a kérdésben (legalább is idiótáéknál LOL! :)

"Better Place projectről nem tudtam, jó látni, hogy van köszi."

Ez bizony akkor öreg hiba volt. Már többször olvastam tőled, hogy így meg úgy az akkumulétorcserélős modell az igazi és ezt kellene csinálni. Azt hittem csak vicceltél, hogy nem tudod ez már rég megvalósult. A Better Place Izraelben, Dániában, Portugáliában és még néhány helyen már elindult ezzel. 3-4 évvel ezelőtt volt ez nagy újdonság, amikor Shai Agassi bejelentette az ezirányú terveit.

"mert soha meg nem említik az aksicserés modellt, soha be nem kérdeznek"

Ez nem igaz, 3-4 éve tele volt a szaksajtó ezzel:

http://www.youtube.com/watch?v=OHHvjsFm_88

Részletesebben:

http://www.youtube.com/user/btrplc

"Én kicseréltem LPGre a hajtó anyagot és máris értelmetlenné vált a hideg üzem..."

Ezt már megbeszéltük, hogy az, hogy Te rogyásig átszereltél egy 1-es Prius-t az nagyon derék, de az átlag autós számára ez teljesen használhatatlan megoldás, több okból is. Egyrészt a döntő többség soha nem fog barkácsolni, mivel még egy biztosítékot sem tudna kicserélni ráadásul nem is érdekli és nem is az a dolga hogy reszelgesse a járművét, mivel csak használni szeretné és kész. Másrészről nem lehet LPG-re átállítani a közlekedés nem hogy nagyobb de még számottevő részét sem, mert nem lenne hozzá elég üzemanyag. Ígyhát meg kell elégedned azzal, hogy megveregetik a válladat, hogy milyen ügyes voltál, és évezed a munkád eredményét ami az alacsonyabb üzemeltetési költségekben és a kisebb szennyezésben mutatkozik meg.

"Ami engem konkrétan zavar, és ez még a mai modellekben is megvan:
Ha lelépek a fékről akkor az autó gurulásnak indul, ne menjen sehová maradjon 0kmh dombon lejtőn mindenhol."


Apróság. Ráadásul pl. a Prius V/Plusz-ban hátrafelé már nem gurul el csak legalább 2 másodpercig nyomnod kell előtte a féket, utána leléphetsz róla.

"Ha lelépek a gázpedálról az autó elkezd visszatermelni, holott én még nem akarok lassulni, nekem kell gázadással kikompenzálni a vitorlázáshoz.(tudom, hogy ilyenkor extra töltést használok a telepből)"

Ha N-be teszed akkor nem fog. És akkor sem, ha nagyon picit benyomod a "gáz"-pedált, van egy olyan tartomány ahol se nem motorfékez se nem hajt, a hypermiler-ek pont ezt használják a "glide" üzemmódhoz. Mondjuk arra már nem emlékszem 1-es Priusban mennek-e ezek a dolgok, mert már nagyon rég ültem olyanban, de a második generációtól kezdve igen.

"Természetesen hiányzik a motor swich off gomb LED világítással, ha lehetséges."

Már akinek, nekem biztos nem, és gyanítom az emberek 99%-ának sem. Mindig elfelejted, hogy többnyire nem extrém technikai buzik vezetik ezeket az autókat, akik legszívesebben közvetlenül az agyukkal kapcsolnák össze a motor vezérlpőelektronikáját, hogy minden ezredmásodpercben pontosan tudják merre hány óra és be is tudjanak avatkozni ebbe, hanem átlagemberek, akik el akarnak jutni A-ból B-be minél olcsóbban és lehetőleg közben nem szétbaszva a környezetet.

"Tempomat nem gázpedál szöget rögzíti hanem a sebességet, így a lejtőn tölti a tele aksit, az emelkedőn meg magába küzdeti a motort, ahelyett, hogy lendületet engedne nyerni."

Még szerencse hogy így működik, különben egy nagyobb emelkedőnél akár meg is állhatna az egész. A tempomat meg magyarul sebességtartó automatika, és nem gázpedál szög tartó automatika, ez utóbbira egy fél tégla is alkalmas lenne, úgyhogy nagyon helyes hogy úgy működik ahogy.

"Aztán a motor ki be kapcs management városban nem a legjobb, hiányzik a fékpedál alatt egy microkapcsoló, ha telibe nyomjuk akkor leállítja a motort."

Ezt nem mondod komolyan! :) Ez borzalmasan kőkorszaki megoldás lenne, ráadásul rontaná a fogyasztást és az emissziós értékeket is. A hidegüzemi tulajdonságok miatt egyáltalán nem igaz az, hogy csak az a jó, hogy amint csak lehet leállítjuk a motort. Ennél ez sokkal bonyolultabb és nagyon helyes, hogy ezzel nem a vezetőnek kell foglalkozni, hanem a vezérlés dolga. Elképzelhető, hogy lehet találni speciális eseteket, amikor az ember jobbat tud menni mint amit az elektronika csinál, de általában ez nem igaz, és ez számít, nem a speciális esetek.

"A hő management borzalmas, nincs gomb, hogy télen választható legyen az, hogy a hő csak akkor jöjjön, ha amúgy is jár a motor. Vagy nyáron a klíma csak akkor menjen ha amúgy is jár a motor"

És ilyenkor ezzel az egész visszabutulna egy nem-hibrid szintjére. Kösz nem.

"A másik, az indikátorok, hogy se a hűtővizet nem látni, fordulatszámot, stb.. "

Soha a büdüs életben ne is lássak ilyeneket! Ki a francot érdekelnek ezek? Ez a vezérlést érdekelje ilyen primitív adatokkal engem ne is fárasszanak. Egy kevés szénport ne fújjon az adcodba ill. a hangszórókon a kazán dübörgése és a gőz sivítását ne játsza be a gép csak a hangulat kedvéért? :)

"Igazán rárakhatták volna a pill fogyit a folyamat kijelzésre és akkor nem kéne kapcsolgassak a kettő között, ha beérek városba."

Elavult a géped, az újakban mind van állandóan látható pillanatnyi fogyasztás mérő.

"Egy turbó meg iszonyatosan hiányzik."

Ja, kb. mint a púp a hátamra. :) Egy szokásos turbóval ki is nyírták volna a legfontosabb tervezési szempontjukat, a megbizható működést.
Amúgy a fejlesztés alatt álló 4. generációs hibrid hajtásláncok között van egy turbófeltöltéses változat is, ígyhát nem lehetetlen, hogy a másfél-két év múlva megjelenő új Prius-ban lesz ilyen is, de csak akkor ha valami csodát ott is ki tudnak találni és nem megy az egész a megbizhatóság rovására, úgyhogy én inkább nem fogadnék rá nagy tétekben.

"Tehát aki alacsonyabb ismerete révén rossz összefüggésekben gondolkodik, neked feladatod, hogy őt ebből kimozdítsd(csak először, kéretlenül nem feladatod)."

Igen, csakhogy mongolidióták esetén nem arról van szó, hogy alacsonyabb az ismeretük, hanem hogy elemi gondolkodásra sem képesek. Ahol pl. a kérdőjel jelentését magyarázni kell és még utána sem érti(!) LOL! :) ott akkor ezeket a nagyszerű EQ fejlesztő eseteket én nagy örömmel átadom Neked. :)

"te se a mostani tudásoddal születtél"

Ez biztos, csakhogy én nem ugatok bele olyanba amihez nem értek. Hatalmas különbség! De az itteni degenerált bandának se IQ-je se EQ-ja se semmilyen más kúja sincs olyan mértékű ami mérhető lenne. :)
Láthattad a reagálásaikat a felvetésedre, ismét halálpontosan megmondtam előre mi lesz. Egyszerűek mint a faék. :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
kw3v865 írta: 2013 január 14., hétfő 18:35:42
kutty89 írta: 7 éve

http://autotechnika.hu/cikkek/9633,skyactiv-d-a-mazda-uj-dizelmotorja.html

Itt a bizonyíték. Ennyit a kihaló dizelekről.

Az előző kijelentésem pedig áll hogy az autógyárak szabják meg a euro környezetvédelmi normákat


Előzmények megtekintése

Köszi a linket! Ekolvastam, meggyőző, amit ír, bár ha jól tudom ez még nincs kereskedelmi forglaomban, de talán már idén vagy jövőre piacra dobják. De azt már most is bizonyítja, hogy a japánok sokkal előrébb tartanak a fejlesztésekben, mint az európaiak!
Azért ennek a Totalcar-os cikknek is van némi valóságalapja, nem teljesen hülyeségeket ír. Ezek az AdBlue-s autókat is nyilvánvalóan a kényszer hozta létre (Euro6), ezt jelenti, hogy ezek a gyártók képtelenek enélkül normális károsanagy-kibocsátást produkálni. Szégyen, de ez van. Nem is jósolok ezeknek nagy jövőt a személyautó-kategóriában, hiszen senki nem akar ezzel szívni.

A válaszoláshoz belépés szükséges
vidi500 írta: 2013 január 14., hétfő 16:18:38
kutty89 írta: 7 éve

http://autotechnika.hu/cikkek/9633,skyactiv-d-a-mazda-uj-dizelmotorja.html

Itt a bizonyíték. Ennyit a kihaló dizelekről.

Az előző kijelentésem pedig áll hogy az autógyárak szabják meg a euro környezetvédelmi normákat


Előzmények megtekintése

"Az előző kijelentésem pedig áll hogy az autógyárak szabják meg a euro környezetvédelmi normákat"
Egyértelmű!
Nem csak a környezetvédelmi normákat, hanem más őket érintő körülményeket is. (A pénz beszél) Ebben a játékban az EU Adminisztráció, meg a kormányok csak színpadi kellékek.

A válaszoláshoz belépés szükséges
kutty89 írta: 2013 január 14., hétfő 15:54:17
kw3v865 írta: 7 éve

kutty89!



Forrásmegjelölés is kéne ám... Először is linkeld be a annak a Mazda skyactive dízelmotornak a HIVATALOS emissziós adatait. Nos, ha bármiféle adalékanyga nélkül teljesíti, az szép teljesítmény. Az Euro 7-ről még nem igen tudunk semmit, tehát arról felesleges vitatkozni. Egyelőre maradjunk az Euro 6-nál.


Előzmények megtekintése

http://autotechnika.hu/cikkek/9633,skyactiv-d-a-mazda-uj-dizelmotorja.html
Itt a bizonyíték. Ennyit a kihaló dizelekről.
Az előző kijelentésem pedig áll hogy az autógyárak szabják meg a euro környezetvédelmi normákat

A válaszoláshoz belépés szükséges
kw3v865 írta: 2013 január 14., hétfő 15:02:37
kutty89 írta: 7 éve

Te tényleg ennyire naiv vagy? Az összes környezetvédelmi normát csak akkor hozták be amikor a gyártók már tudtak ilyen motorokat előállítani.

Ott a mazda skyactive d, egr nélkül tudja az euro 6 ot. Szerinted azon nem lehet még fejleszti hogy tudja majd később esetleges euro 7 et is?



De amig nem tudnak majd eur7 autokat gyártani addig nem lesz euro7. Az autógyártók szabják a környezetvédelmi normákat.

Szerinted az eu szembeszálla a volkswagen konszernel a fial-al, a gm-el mercédes bmw stb-vel, tehát az összes autógyártóval + az olajtársaságokkal?



Gondolkozz már egy kicsit. Nem lesz itt semmiféle szivás, max a 30 éves szivókrehácsok tűnnek el. De a hir hangzatos az bizony igaz.


Előzmények megtekintése

kutty89!

Forrásmegjelölés is kéne ám... Először is linkeld be a annak a Mazda skyactive dízelmotornak a HIVATALOS emissziós adatait. Nos, ha bármiféle adalékanyga nélkül teljesíti, az szép teljesítmény. Az Euro 7-ről még nem igen tudunk semmit, tehát arról felesleges vitatkozni. Egyelőre maradjunk az Euro 6-nál.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Prius-os Márk írta: 2013 január 14., hétfő 13:26:53

Nincs értelme, égéskor folyékony halmazállapotú üzemanyagokkal szarakodni!
A GDInél is az a baj, hogy a befecskendezőn, szelepeken, meg EGRben kiül a korom!
SZAR!
NO benzin, NO Dízel! pLz. Lehet abból műanyagot meg minden más gyártani!
Használd ezek melléktermékét LPG-t vagy szintetikus, illetve Bio CNG-t.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hdWRp
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hdWRp

Friss tesztek

A puttonyosban még sosem kellett csalódnunk – BMW 330d xDrive Touring

Van zsákjában minden jó! – BMW 330d Touring

Történnek furcsa dolgok a BMW-nél, de szerencsére, ami igazán fontos, arra többszörösen koncentrálnak. A 3-as sosem volt ennyire jó, mint most, hat hengerrel pedig azt adja, amit kell.


Íme, a vásárlók igénye – Csúcsmotorjával próbáltuk a Skoda Kamiqot

Közkívánatra – Skoda Kamiq

Túllépett már áraival azon a Skoda, hogy egyszerű népautónak mondhassuk, ehhez igazodik a minőség, a konstrukció és a kivitelezés is. Legkisebb crossoverükbe, a Kamiqba se lehet belekötni.


Citroën Grand C4 SpaceTourer 1.5 BlueHDi 130 Automata Feel teszt

Kényelemre vágyó nagycsaládosoknak: Citroën Grand C4 SpaceTourer

Hat évvel ezelőtt debütált a Citroën C4 Picasso harmadik, egyben a Grand C4 Picasso második generációja. Tavaly leginkább nevet váltottak: C4 SpaceTourer és Grand C4 SpaceTourer néven folytatták karrierjüket.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hdWRp
Hirdetés

AUDI tesztek

Audi TT RS teszt

Kicsi R8 - Audi TT RS teszt

Ritka finomság az öthengeres motorral felszerelt Audi TT RS. Érzésre, mint egy kicsinyített R8-as.


Audi R8 V10 FSI quattro Coupé teszt

Érezted már, hogy valami tökéletes? – Audi R8

Igény kérdése, hogy mi számít tökéletesnek, de ha valami után nem marad kérdés, keserű szájíz, vagy bosszúság, akkor az lehet az. Az R8 ilyen. Megvan a zsiráf effektus, de csak találnék neki helyet.


Audi RS5 2.9 TFSI quattro teszt

Mesterlövész - Audi RS5

Döbbenetes megjelenésével azonnal állakat szakít, és bár a tűzijáték kicsit halvány, a számok akkor sem hazudnak. Az RS5-höz fel kell nőni, akkor is, ha nehéz, ez valami egészen más, mint amit várnánk.


Audi Q2 Design 1.4 TFSI 150 LE S tronic teszt

A könnyedség a kulcsszó - Audi Q2 teszt Videó

Egy könnyed városi crossover az Audi hidegségével, de annak kényelmével és elismerésre méltó technikai tudásával. Ez az új Audi Q2.


Audi A5 Coupé 2.0 TFSI quattro S tronic teszt

Szabad egy táncra? - Audi A5 Coupé

Egy Audi ezüst, vagy fekete, legalábbis a legtöbb vélemény szerint. Az új A5 Coupé viszont így vadító. Tangóvörös fényezése és az erősebbik kétliteres turbós benzinese együtt ütős párosítás.


Még több AUDI teszt

Címlapon


Friss cikkek

A rend őrei sem vetik meg a luxust és a tempót

Nyolc típus, amit nehéz elképzelni rendőrautónak

7 órája – Sztori

A hazai rendőrség állományát jórészt Skoda Octaviák teszik ki, de persze itthon is találni néhány érdekesebb modellt. A világ más pontjain sincs ez másképp, méregdrága négykerekűeknek is van helye a rendőrség kötelékében.


A piac legkedvezőbb árú hibrideit kínálja a Suzuki

Megfizethető hibridekkel erősít a Suzuki Videó

Tegnap – Sztori

Ma már nem feltétlenül kell drágább autókra gondolni, ha a hibridek kerülnek szóba. A Suzuki minden eddiginél elérhetőbbeket kínál, az Ignis esetén ráadásul alapáron.


Alig két hete, hogy bemutatták, de már hazánkba is ellátogatott az Aston Martin DBX

Amikor az orrunkat megcsapja a finom bőr illata: Aston DBX

Tegnap – Újdonság

Exkluzív élményben lehetett részünk, hiszen még a potenciális vásárlók előtt tekinthettük meg a brit gyártó legújabb modelljét. Nem árt tudni róla, hogy a legkomolyabb ligába érkezik a DBX, ahol Bentley és Porsche modellekkel mérkőzik.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

AUDI A6 2.5 TDI

AUDI A6 2.5 TDI

Ár: 400.000 Ft

Évjárat: 1995 / 6

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

AUDI A8 quattro 4.2 V8 TDI Tiptronic DPF

AUDI A8 quattro 4.2 V8...

Ár: 3.300.000 Ft

Évjárat: 2007 / 7

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

AUDI A3 2.0. TFSi quattro S-pack!!

AUDI A3 2.0. TFSi quat...

Ár: 8.990.000 Ft

Évjárat: 2017 / 7

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!