Egy autóvédelmi rendszer, és ami mögötte van: Gorilla S10
Teslát idéző megoldásokat is kínál a hazai fejlesztésű Gorilla S10 autóvédelmi rendszer
Egy profi autóvédelmi rendszerrel nem csupán egy terméket, hanem szolgáltatást is vásárolunk, így nem mindegy, hogy kik, miként csinálják.

Magyar fejlesztőcsapat, Magyarországon tervezett és összeszerelt terméke a Gorilla S10 intelligens autóvédelmi rendszer
Már korábban is próbáltuk a Gorilla S10 autóvédelmi rendszert (cikk róla itt, bővebb infók itt), ami egyértelműen többet tud, mint vetélytársai. Sok más mellett banki szintű biztosítással védett, így az autók saját rendszereinél sokkalta komolyabb, de kulcs nélkül is használható távirányítót és olyan állandó távfelügyeletet ad, ami akkor is riaszt, ha az autó adóvevőjét blokkolják. Nem mellesleg ez a rendszer a távirányító esetleges sérülése, elhagyása esetén okostelefonos applikációból és akár telefonról, hívással is vezérelhető, azaz felhívható. Ezek csupán a legfontosabb jellemzők, most viszont nem maga az eszköz van a fókuszban, hanem a hazai csapat, amely ezt megálmodta, megtervezte, legyártotta és üzemelteti a mai napig.


Temérdek alkatrész sorakozik a General Mechatronics fejlesztőbázisán, csakis automotive grade, azaz autóipari minősítéssel rendelkező elemeket vásárolnak
A Gorilla S10 intelligens autóvédelmi rendszer a General Track csoport tagja, ez azonban inkább a termékcsoportot, a szoftverkörnyezetet jelenti, amit a 2012-ben alapított General Mechatronics Kft. dolgozott ki. A céget a Budapesti Műszaki Egyetem Phd képzése mellett alapította Kovács Bence és Szayer Géza (ma már mindketten Dr. előtaggal írják a nevüket), majd hozzájuk nem sokkal később csatlakozott Liszkai Zoltán, aki akkor már több mint 10 éves tapasztalattal rendelkezett autóriasztók fejlesztése és telepítése kapcsán. A cég első nagy projektje az e-útdíjhoz kapcsolódó nyomkövető eszköz volt, amihez egy elég komoly cloud rendszerű szerverinfrastruktúrát is fejlesztettek. Mind a több mint húszezer legyártott termék, mind az ahhoz kapcsolódó rendszer nagyon komoly referenciamunkának volt tekinthető, majd az e-útdíj rendszer kapcsán szerzett tapasztalattal, a precíz nyomkövetéssel és a megbízható georedundáns szerverháttérrel kezdtek saját projektbe. Az előbbiek autóriasztó és gépjárművédelem területén való hasznosításával született meg a Gorilla riasztó, hivatalos nevén intelligens autóvédelmi rendszer.
A magyar fejlesztésű rendszer előnye, hogy ezt pontosan a hazai igényekre tudták szabni.
Többek között a rendőrség véleményét is kikérték, s megtudták, a korábban piacon lévő rendszerek a GSM rendszerek blokkolhatósága miatt finoman szólva is sérülékenyek, a Gorilla S10 úgy került kialakításra, hogy kapcsolatvesztés esetén is azonnal értesíti az autó tulajdonosát. A fejlesztés mind a hardver, mind a szoftver kapcsán teljesen saját. Sok-sok beszállítói próba áll a végleges termék mögött, meg persze 3D tervezés, hogy mi, miként fér el, miként dobozolható. Ehhez kapcsolódik az elektronikai fejlesztés, a kapcsolási rajzok és persze a végleges gyártás megálmodása. Nagyon fontos, hogy csakis automotive grade, azaz autóipari tanúsítvánnyal rendelkező alkatrészeket, például reléket építenek be, ahogyan az is, hogy nem csak a prototípusok, hanem
minden egyes termék tesztelésen esik át, olyan minőségbiztosítással, hogy csakis a letesztelt termékekre kerül fel (összekeverhetetlenül, a tesztelés után) a piacra kerüléshez szükséges vonalkódos matrica.

Minden egyes eszköz ezen a − minden funkciót szimuláló és kipróbáló − tesztkészüléken megy keresztül, egy ipari nyomtató a sikeres teszt után nyomja rá az eszközre a vonalkód-matricát
A szigorú tesztelés természetesen meghozza a gyümölcsét, ugyanis nem jellemző garanciális meghibásodás. Garancia természetesen van: a Gorilla eszközre 2 év, a kiegészítőkre 1 év, a beszerelésre jellemzően szintén ennyit vállalnak a partnerek. A leggyakoribb "hiba" természetesen a távirányító elhagyása, sérülése, de ilyenkor sem kell kétségbe esni. A regisztrált okostelefonos applikációból, de vész esetén a regisztrált telefonszámról az adott eszközt felhívva is programozható, kikapcsolható a "riasztó", pontosabban védelmi rendszer. A távirányító lemerülése nem jellemző hiba: az okostelefonos applikációban és persze a központban is látható az alacsony telepfeszültség, a magyar csapat pedig olyannyira ügyfélbarát, hogy merülő elemet látva nem csak figyelmeztetést (és instrukciókat), hanem új elemet is küld ügyfeleinek.

A georedundáns (azaz a világ több részén, több független szervert összesítő, bármelyik kiesése esetén tovább működő) rendszert folyamatosan monitorozzák
A saját termék, saját rendszer további előnye, hogy egy-egy ügyfél speciális igényére is tudnak reagálni. Nem egy olyan példa van, hogy akár egyéni feltételrendszereket kötnek egy-egy riasztáshoz, vagy csupán elmondják az ügyfélnek, mi váltotta ki a riasztást, ugyanis sokszor kiderül, hogy nem hibáról, hanem funkcióról van szó. Fontos, hogy az összes eszköz távolról frissíthető és a General Mechatronics csapata folyamatosan javítja is programjait, azokat pedig ki is küldik a már eladott eszközökbe is (ahogyan teszi azt a Tesla is), persze szigorúan csakis éjszakánként és csakis a parkoló helyzetben lévő autókba. Ez nagyjából tizedmásodperceket vesz igénybe és az ügyfél semmit sem tapasztal belőle, ellenben a rendszerek gyorsabbak lesznek és új funkciókat is adhatnak. Jelenleg például vezeték nélküli nyitásérzékelőkre és parkolás közbeni koccanásriasztásra készítik fel a rendszert.

Munkaidőben saját ügyfélszolgálat segíti a felhasználókat, de minden egyes riasztó is felhívható, telefonon keresztül is vezérelhető
A Gorilla S10 autóvédelmi rendszer idén még bevezető, nettó 129 ezer forintos, havidíj nélküli áron, vagy 39 ezer forintos kezdő és 12 havi nettó 7500 forintos havi részlettel érhető el. A készülék rengeteg funkcióval rendelkezik, mint például a folyamatos telefonos pozíciókövetés, a „kulcs nélküli” nyitás, az automatikus élesedés, rablásgátlás, motorblokkolás és szerény adatforgalmú, titkosított, gyakorlatilag feltörhetetlen kapcsolat. Ezen felül az eszköznek még sok más hasznos képessége van, amiről a Gorilla S10 weboldala ad tájékoztatást.
A Gorilla riasztó év végi akció keretében bevezető áron megvásárolható, így könnyedén beszerezhető saját célra, de ajándékkártyával bárki meglephető a legjobb autóvédelmi rendszerrel!
Tovább információk itt: www.gorillariaszto.hu
Árharc: Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq
Árversenyben a Lada Vesta, avagy ezt kínálják mások 3,5 millióért
A piac legkedvezőbb árú hibrideit kínálja a Suzuki
Megnéztük a legújabb rendőrautókat. Erősek, mutatósak, de vajon mennyire lesznek tartósak?
Ínségpróbán a hibrid, a dízel, a szívó és a turbós benzines
Autós kontra kerékpáros a zebránál
Az autóátírás költségei gátolják az autópark frissülését
Az évtized autós mozijának is nevezhetnénk a Ford v Ferrari filmet
A cikk galériája
Tetszett a cikk?
(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Új hozzászólás írása
Friss tesztek
Mindenmentes - BMW 118i 
Tolnál egy burgert, de zavar, hogy állatot ölnek miatta? No para, ma már kérhetsz húsmenteset is, ami úgy néz ki, igazából az íze sem rossz, de azért nem igazi hamburger. Hogy milyen a vegán BMW?
Szép, de mi az értelme? - Mazda CX-30 G122
Rejtő Jenő humornak szánt, de vitatható példáját picit átszerkesztve: a szabadidő-autók olyanok mint a költői hasonlatok - ha szépek, az sem baj, ha semmi értelmük.
A legjobb cégautó? Renault Talisman Limited teszt
Ha csak egy modellt lehet választani, hozzá pedig extrákat nem, a Renault ajánlata nagyon nyerő: a Talisman mindenképp korrektül felszerelt.
- Egymillióval rövidebb, egy turbóval több – Toyota Corolla
- Nagyfogyasztó - Audi e-tron teszt
- Van zsákjában minden jó! – BMW 330d Touring
- Közkívánatra – Skoda Kamiq
- Kényelemre vágyó nagycsaládosoknak: Citroën Grand C4 SpaceTourer
- Dögös harmincas? Mazda CX-30
- Éles kés – Mini Clubman JCW
Címlapon
Friss cikkek
Ilyen autókat hajtott Elon Musk
21 órája – Sztori
Elon Musknak természetesen a Tesla összes modelljéből van egy példánya, de az autórajongása nem merül aki a villanyautókban, jelenleg is áll ritka benzines modell a cégvezér garázsában.
Full bőr, kevés km: makulátlan állapotú Lexus LS 1993-ból
5 napja – Sztori
Nincs itt kérem semmi meglepetés, egy évente alig több mint kétezer kilométert futott Lexus LS, pláne ha még az időjárás és az egyéb erők sem gyilkolták, bő negyed évszázad után is jó állapotban kell legyen. Íme egy valóban szép példány.
Maximalista kortárs – Volkswagen Golf VIII
5 napja – Újdonság
Amennyire kompakt, annyira összetett az új Golf, ami tökéletesen őrzi az eredeti értékeket, miközben a precíz technológiai megoldásaival és a jövő egy nagyon fontos lépésével halmoz el.
-
Nem engedi el ügyfelei kezét a Suzuki
7 napja – Sztori -
Nyolc típus, amit nehéz elképzelni rendőrautónak
Múlt héten – Sztori -
Megfizethető hibridekkel erősít a Suzuki
Múlt héten – Sztori -
Amikor az orrunkat megcsapja a finom bőr illata: Aston DBX
Múlt héten – Újdonság -
Hága városában vallattuk a villanyhajtású Skoda Citigót
2 hete – Újdonság -
Egyre meggyőzőbb az új Opel Corsa - menetpróba
2 hete – Újdonság -
Használtautó-hirdetések: a Netriskauto jogsértő módon másolt
3 hete – Sztori
Használtautó.hu
![]() |
Ár: 3.500.000 Ft Évjárat: 2010 Kivitel: Városi terepjáró (crossover) Üzemanyag: Benzin |
![]() |
Ár: 3.200.000 Ft Évjárat: 2010 Kivitel: Sedan Üzemanyag: Dízel |
![]() |
Ár: 4.200.000 Ft Évjárat: 2014 Kivitel: Ferdehátú Üzemanyag: Benzin |