0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

40 év hármasban - már 40 éves a 3-as BMW 

Típustörténet: 40 éves a BMW valaha gyártott legsikeresebb modellje, a 3-as sorozat

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Elődjei mentették meg a BMW-t az összeomlástól, ő a középkategóriás sportszedánok örök mércéje. Ma is vágyott, de mi lehet a titka?

Így él a köztudatban, és a BMW-nek van ám benne munkája, hogy ez így alakult. Máig a 3-as széria a középkategóriás sportszedánok etalonja

Így él a köztudatban, és a BMW-nek van ám benne munkája, hogy ez így alakult. Máig a 3-as széria a középkategóriás sportszedánok etalonja

Ha azt mondom BMW, akkor mi jut rögtön eszedbe? Ha tőlem kérdezik, akkor nekem a 3-as széria. Kicsit talán túl nyakatekert gondolat, de hadd vezessem fel az idén 40 éves BMW 3-as sorozat történetét egy kis filozofálással. Ha a BMW hagyományos márkaértékeit − mint a jó vezethetőség, a sofőrközpontúság és a sportos menetteljesítmények − vesszük számba és a lehető legpontosabban, egy autóval akarjuk illusztrálni, akkor egy 3-as BMW-t kéne megmutassunk. Közkeletű gondolat, hogy a középkategóriás autóknál igazándiból az embernek nem kellhet több. Egy középkategóriás mérete is kielégítő, az ilyen autók tudása bőven fölé lő az átlagsofőr elvárásainak. Ha szabad ilyet mondani, akkor nálam mérete mellett talán a formája miatt is a 3-as az ideális BMW, ahogy például a konkurens Mercedes-Benz kínálatából az eggyel nagyobb E-osztályt tartom referenciamodellnek.

Íme az elődök. Balra az 1961-ben megjelent 1500-as, ami inkább az 5-ös apjának tekinthető, a kétajtós és sportosabb 1602 vérvonalából lett a 3-as Íme az elődök. Balra az 1961-ben megjelent 1500-as, ami inkább az 5-ös apjának tekinthető, a kétajtós és sportosabb 1602 vérvonalából lett a 3-as

Íme az elődök. Balra az 1961-ben megjelent 1500-as, ami inkább az 5-ös apjának tekinthető, a kétajtós és sportosabb 1602 vérvonalából lett a 3-as

Ha félretesszük ezt kissé laza talajon álló okfejtést és maradunk a tényeknél, akkor arról kell beszámoljunk, hogy az első olajválság után kissé megtépázott autóipar a hetvenes években éledezett. Nagyon sikeres tömegmodellek jelentek meg ekkoriban, amiket máig gyártanak, ma is fontosak. Egy közülük minden idők legnagyobb számban eladott BMW személyautója, az 1975 májusában bemutatott 3-as sorozat is. A számok igenis fontosak. A második világháború után a BMW bár újraindította a termelését, de az eladásai nem a legjobban alakultak. Az ötvenes években még volt több, sok kézimunkával, kis mennyiségben gyártott típusuk. A nagy, sorhatos és V8-as Barokk Angyalok, azaz az 501-es és 502-es típus a legtöbbek számára elérhetetlenül drága volt, nekik szólt elvileg az Isetta kabinroller és variánsai.

Technikailag mindig a kor legmagasabb színvonalán állt. Amúgy nincs benne semmi trükk, csak jó futómű és erős motorok. Ez a recept többszörösen is bevált

Technikailag mindig a kor legmagasabb színvonalán állt. Amúgy nincs benne semmi trükk, csak jó futómű és erős motorok. Ez a recept többszörösen is bevált

A hatvanas évekre a Quandt család szerzett nagyobb tulajdonrészt és befolyást a BMW-nél. Áldásukat adva a már fejlesztés alatt álló új középkategóriás sorozatra sikerült megmenteniük a bajor céget az összeomlástól. A Neue Klasse néven ismertté vált új sorozat nélkül, ami a 3-as elődje is volt, nem húzhatták volna ki a hatvanas éveket. A többi már történelem, kijött az 1500, 1800 és 2000 típusú négyajtós szedán, melyek a mai 5-ösök elődjei. Ezek kétajtós változatai az 1602 és a 2002 tekinthetőek a 3-as tényleges őseinek. Ez a megállapítás annyira megállja helyét, hogy rájuk tekintettel még az első hármas is kétajtós szedán volt.

Ezek a régi blokkok ma már legendásak, amit megbízhatóságuknak is köszönhettek. A vezető környezete mintaszerű, ráadásul még hátul is jut hely az E21-es kiscápában Ezek a régi blokkok ma már legendásak, amit megbízhatóságuknak is köszönhettek. A vezető környezete mintaszerű, ráadásul még hátul is jut hely az E21-es kiscápában Ezek a régi blokkok ma már legendásak, amit megbízhatóságuknak is köszönhettek. A vezető környezete mintaszerű, ráadásul még hátul is jut hely az E21-es kiscápában

Ezek a régi blokkok ma már legendásak, amit megbízhatóságuknak is köszönhettek. A vezető környezete mintaszerű, ráadásul még hátul is jut hely az E21-es kiscápában

Az E21-es kódú első 3-as széria idején még nem kellett mindent kupénak nevezni, hogy menő lehessen. Ha megnézzük az akkor legkisebb BMW-t, egy tisztességes kétajtós szedánt látunk, rendes ablakkerettel és hagyományos tetővonallal, épp olyat, amilyet akkoriban például a Ford vagy az Opel is kínált. Az első hármast gyárilag csak így lehetett kérni, akkoriban aki praktikusabbat akart, inkább úgyis például Volkswagen Golfot vett. A 3-as sorozat nem erről szólt, hanem a csinos formáról és az elsőrangú vezethetőségről. Cápa orra volt, ami itt még csak a nagyobb motorral felszerelt kiviteleken kapott négy kerek lámpát. A hangsúly a vezethetőségen volt, ideális üléspozíció, a bal egy felé döntött középkonzol és a nyomulásban partner kialakítás, teljesen független hátsó futóművel.

Az E30 hülyegyerek autóból már átkerült a kult státuszba. Legalább 24 éves és az erősebb és ritkább példányai szép állapotban gyűjtői darabok, áruk egyre emelkedik

Az E30 hülyegyerek autóból már átkerült a kult státuszba. Legalább 24 éves és az erősebb és ritkább példányai szép állapotban gyűjtői darabok, áruk egyre emelkedik

A tavaly egy gyönyörű példánnyal általunk is próbált E21-es szérián jelentek meg a mai is hangzatos típusnevek, mint a 316, a 318, a 320 és a 323i. Az M10 és M20 motorcsalád négy és hathengeresei 75 és 143 lóerő közötti erőt tudtak, az erősebbek már befecskendezővel voltak szerelve. A 323i csúcsváltozat 9,5 másodperc alatt ért százra és 190 km/óra volt a végsebessége. Bár a gyár csak kétajtósként árulta, de kis cégek, mint a Baur, vászontetős kabrióvá is átalakították a sorozatot. Utódja, az E30-as széria 1982 és 1991 között készült. A tágasabb beltér ergonomikusabb is lett, a tervezést itt már számítógéppel végezték, hangsúlyt fektetve a törésbiztonságra és a légellenállásra. A már négylámpás orrba a megszokott négy és hathengeresek kerültek. Újdonság a hathengeres dízel a sorozatban és a gyári két- és négyajtós szedán mellett kínált kabrió.

Az első M3, az első gyári kabrió és az első kombi is az E30 szériából került ki, sőt itt volt először összkerékhajtás elérhető a BMW-kben Az első M3, az első gyári kabrió és az első kombi is az E30 szériából került ki, sőt itt volt először összkerékhajtás elérhető a BMW-kben Az első M3, az első gyári kabrió és az első kombi is az E30 szériából került ki, sőt itt volt először összkerékhajtás elérhető a BMW-kben

Az első M3, az első gyári kabrió és az első kombi is az E30 szériából került ki, sőt itt volt először összkerékhajtás elérhető a BMW-kben

Az 1987-es ráncfelvarrás több változást hozott, ekkor jelentek meg az új M40-es motorok és most először a kombi karosszéria és az összkerékhajtás. A 3-as már korábban is részt vett a pályaautó versenyeken, de utcai vadállat változatára 1986-ig kellett várni. Akkor jelent meg az M3 − 2,3 literes, S14B23 kódú, 200 lóerős (katalizátorral) motorjával. Az E30-ast is egy nagyobb és modernebb utód váltotta, az ősszel 25. életévét betöltő E36-os. A sorozat sikere itthon új értelmet nyer, hiszen ő az elmúlt évek egyik legnagyobb példányszámban behozott típusa. Az E36 sorozatban már hathengeres volt az M3, tényleg kupé volt a kétajtós, és mellette megjelent a Compact nevű kisebb ferdehátú változat is, a mai 1-esek elődje.

Az E36 M3 is egy remek kocsi, az E46 a használtpiac sztárja, az E90 meg többek szerint is a legszebb modern BMW Az E36 M3 is egy remek kocsi, az E46 a használtpiac sztárja, az E90 meg többek szerint is a legszebb modern BMW Az E36 M3 is egy remek kocsi, az E46 a használtpiac sztárja, az E90 meg többek szerint is a legszebb modern BMW

Az E36 M3 is egy remek kocsi, az E46 a használtpiac sztárja, az E90 meg többek szerint is a legszebb modern BMW

Az E46 1998-ban mutatkozott be és 2005-ig készült. A BMW négy és hathengeres, közös nyomócsöves dízelmotorokkal is árulta, és nála billent át a mérleg a dízelek javára. A 320d-vel hosszútávú versenyeket is nyertek, és bár nem rosszak ezek a blokkok, tizenéves korukra van velük baj. Mire ezeket az autókat hazánkba hozzák, láttak már ezt és azt, így az egymillió forinttól kínált legolcsóbb példányaitól jobb tartani. Az előző szériás 3-as, az E90 még ma sem hat réginek, pedig már utódja is négyéves. Az aktuális szériában a 3-as sorozatból kivált a kupé és a kabrió, azok lettek a 4-esek, kihozták viszont a 3-as Gran Turismót, ami ferde hátával átmenet a kombi és a szedán között.

Együtt a nagy család. Távolodva E21, E30, E36, E46, E90 és előtérben a 2011 óta gyártott, nemrég felfrissített F30 szériájú BMW 3-as

Együtt a nagy család. Távolodva E21, E30, E36, E46, E90 és előtérben a 2011 óta gyártott, nemrég felfrissített F30 szériájú BMW 3-as

40 év alatt változott azért egy és más. Az automataváltók három ganggal indultak, a maiakban meg nyolc fokozat közül választ az elektronika. A 3-asok egyre gyorsabbak, biztonságosabbak és kényelmesebbek lettek. Pont úgy, mint a körülöttünk lévő világ is. Lehet mondani, hogy felpuhult a BMW, de ha az adott korhoz nézzük az autóit, akkor még mindig a legélvezetesebben vezethető autókat gyártja. A keményvonalasoknak meg ott vannak a régi cápa és kocka 3-asok. Semmi felesleges elektronika, csak egy jó sorhatos motor, egy sportülés és hátra a kötelező sperrdifi. Ezekkel lett ikon.

Ez is érdekes lehet:
 

Szeptember 1-től fokozott rendszám ellenőrzés

Ellentmondásos hírek keringenek a sajtóban, miszerint hiába ellenőrzik fokozottan a külföldi...

Megnéztük a legújabb rendőrautókat. Erősek, mutatósak, de vajon mennyire lesznek tartósak?

December 23-án 385 új rendőrautó állt szolgálatba, idén még 1202 érkezik. Az új szirénásokból...

Járási rendszámok jövő évtől: 168 félét gyárthatnak

Jövőre területi, a kistérségeket nyugdíjazó járások alapján kiosztott, 168 különféle régiót jelölő...

Trükkös csalások használt autókkal

Megvan álmaink autója! Remek kondíció, kedvező évjárat, és amit végképpen alig hiszünk: az ár...

Idén húzhatja be a harmadik X-et a Renault Clio

A világ legkelendőbb francia autója idén tölti be a harmincadik életévét. Persze hivatalosan...

Fejpénz, autópénz, hídpénz, biztosítás, útadó és sorompó nyitási hozzájárulás - belépők Szenegálba

A célhoz közelítve egyre viszontagságosabb körülményekről számolnak be a Budapest-Bamako résztvevői...

Már Szenegálban jár a több mint egymillió kilométeres Toyota Hiace

Teréz Anya Gyermekei, avagy a csapat, amely egy több mint egymillió kilométeres Toyota Hiace...

Heti podcast: 480 lóerős, dupla turbós SUV, olcsó villanyautó és új Corsák a terítéken

Podcastunkkal ismét jelentkezünk, átbeszéljük az autókat, amikkel a héten találkoztunk, pontosabban...

Elkezdődött a PSA-motorok sorozatgyártása Szentgotthárdon

Néhány hete már felkészült a szentgotthárdi gyár és személyzete az új motorok gyártására, ám...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (8 db)

Kempelen írta: 2015 augusztus 03., hétfő 17:39:49
zold írta: 5 éve

A mai értelemben vett prémium BMW-k pedig az E36-tal indultak, a korábbiak csak gyenge szárnypróbáltgatások voltak, az E30egy 190-es mellett egy elavult darabnak tűnt ráadásul egyes darabjai még 92-93ig is szolgáltak.



Addigra a japánok már szinte űrhajókat gyártottak.



AZ E36 viszont egy igazi áttörés volt. Na azt érdemes ünnepelni..


Egyszerűen nem ez volt a cél az E 36 előtti modellekkel. Jól fogalmaz a szerző: remekül vezethető autók akartak csak lenni. Szerintem ezzel semmi gond nincs.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Kempelen írta: 2015 augusztus 03., hétfő 17:38:52
m3246 írta: 5 éve

Nagy kár, hogy az F-es gyári kódú béemvék már nem tesznek hozzá semmit a márkaarculathoz... az alsó képpel ellentétben az F30-as szürke a többi színes modell. Az meg külön mekkora fíling, hogy ez E36-E46 szériákhoz össze kell nézni, hogy melyik évjáratban éppen melyik csodás szívóblokk volt éppen (sok esetben szép hathengeres), most meg igazán gyönyörű az az egy szaros négyhengeres blokk ami elérhető. (ja tudom van egy hathengeres is, ami már az E90-ben sem nyűgözött le) Fojtogatja egy polip, hogy mennyire az attól függ meddig tekerték a pótmétert, aztán próbálják beszámozni, mintha az lenne ami valójában nem is. A fejlődés visszafordult.... ennyi. De legalább lehet venni használtan, jót.


Hogyne tennének hozzá a márkaarculathoz és a kultuszhoz....egy nagy bajuk van:
- olyan drágák, hogy a kis srácok pláne, de még az éltesebb márkarajongók sem engedhetik meg maguknak őket e honban.

Nem szabad elfelejteni, hogy egy pl. egy szép E30 nem azért dobogtatja meg a szíveket, mert "márkaarculatú", hanem mert
- kult autóvá érett
- kevés szép van belőle
- a még mindenki számára megvehető kategória restauráltan is

Ugyanez egy F sorozat esetében az elérhetetlen álom.

Persze van hozzá ideológia, mint minden esetben: márkaarculat hiánya, downsizing....de nézzünk magunkba. Ugye, hogy ezek mekkora butaságok? Ha lenne 5-8 milla a zsebben, bejönne az az F sorozat.

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 2015 augusztus 02., vasárnap 23:08:16

A mai értelemben vett prémium BMW-k pedig az E36-tal indultak, a korábbiak csak gyenge szárnypróbáltgatások voltak, az E30egy 190-es mellett egy elavult darabnak tűnt ráadásul egyes darabjai még 92-93ig is szolgáltak.

Addigra a japánok már szinte űrhajókat gyártottak.

AZ E36 viszont egy igazi áttörés volt. Na azt érdemes ünnepelni..

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 2015 augusztus 02., vasárnap 22:58:01

"az eggyel nagyobb E-osztályt tartom referenciamodellnek". Nagyjából innentől komolytalan a cikk, számomra a W212 a kategória leggyengébbje, egy elxeszett modell ami kizárólag a nevéből él. Lehet hogy sajnos jól jellemzi az elmúlt 10 évben bemutatott Mercedeseket, de semmi köze ahhoz a négymúltú és innovatív márkához ami alapvető kategóriákat teremtett, a mai pénznyomda prémiumközéptől (190E), a "négyajtós kupétól" (CLS) a prémium kupé-kabriókig (SLK I.) és SUVokig (ML). Mindig jobb igényesebb modernebb mint a többi.
Na pont NEM ilyen a mostani E classe...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Egükem írta: 2015 augusztus 02., vasárnap 20:44:48

Nagyon nem lőttél mellé!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Maclaci írta: 2015 augusztus 02., vasárnap 20:08:44

Ez kell a HÜLYÉKNEK ,csak bmw legyen .Tahók index és intelligencia nélkül!

A válaszoláshoz belépés szükséges
m3246 írta: 2015 augusztus 02., vasárnap 10:21:52

Nagy kár, hogy az F-es gyári kódú béemvék már nem tesznek hozzá semmit a márkaarculathoz... az alsó képpel ellentétben az F30-as szürke a többi színes modell. Az meg külön mekkora fíling, hogy ez E36-E46 szériákhoz össze kell nézni, hogy melyik évjáratban éppen melyik csodás szívóblokk volt éppen (sok esetben szép hathengeres), most meg igazán gyönyörű az az egy szaros négyhengeres blokk ami elérhető. (ja tudom van egy hathengeres is, ami már az E90-ben sem nyűgözött le) Fojtogatja egy polip, hogy mennyire az attól függ meddig tekerték a pótmétert, aztán próbálják beszámozni, mintha az lenne ami valójában nem is. A fejlődés visszafordult.... ennyi. De legalább lehet venni használtan, jót.

A válaszoláshoz belépés szükséges
m3246 írta: 2015 augusztus 02., vasárnap 10:21:52

Nagy kár, hogy az F-es gyári kódú béemvék már nem tesznek hozzá semmit a márkaarculathoz... az alsó képpel ellentétben az F30-as szürke a többi színes modell. Az meg külön mekkora fíling, hogy ez E36-E46 szériákhoz össze kell nézni, hogy melyik évjáratban éppen melyik csodás szívóblokk volt éppen (sok esetben szép hathengeres), most meg igazán gyönyörű az az egy szaros négyhengeres blokk ami elérhető. (ja tudom van egy hathengeres is, ami már az E90-ben sem nyűgözött le) Fojtogatja egy polip, hogy mennyire az attól függ meddig tekerték a pótmétert, aztán próbálják beszámozni, mintha az lenne ami valójában nem is. A fejlődés visszafordult.... ennyi. De legalább lehet venni használtan, jót.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=

Friss tesztek

Jelentős fogyókúra és teljes stílusváltás – Opel Corsa 1.2 Turbo 100 HP teszt

Csak könnyedén – Opel Corsa teszt Videó

Egyre biztosabb, hogy a PSA házasság az Opel számára minden tekintetben kifizetődő lesz. Az új Corsában már csak az embléma német, és ennek mindenki csak örülhet.


Mazda CX-30 Skyactiv-X teszt

Nincsenek csodák? - Mazda CX-30 Skyactiv-X teszt

Nemes céllal született meg a Skyactiv-X motor, hiszen a fogyasztáscsökkentés és a károsanyag-kibocsátás mérséklése lebegett a tervezők szeme előtt a megalkotásakor. Most elmesélem, hogy ez mennyire sikerült egy SUV-ban.


Skoda Kamiq Style 1.0 TSI DSG teszt

Éretlen? - Skoda Kamiq 1.0 TSI DSG teszt

Az egyliteres motorral felszerelt Skoda Kamiq járt már nálunk, ám korábban manuális váltóval. Most megnéztük, hogy mit tud a hétfokozatú DSG-vel.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=
Hirdetés

BMW tesztek

Legalább nem néznek politikusnak – BMW 750d xDrive teszt

Van benne élet – BMW 750d

A felsőkategóriában már nem illik viccelődni, mókázni. Legyen bármilyen embléma az orrán, az biztosan precíz, kimért, végtelenül kényelmes és magas presztízsű autó lesz, a 7-esben azért van némi plusz.


Még jó, hogy nem lehet xDrive – BMW Z4 M40i teszt

Lóerőkkel táncoló – BMW Z4 M40i

Kezd elveszni az, ami az évtizedek alatt a BMW-n ragadt. Sorhatos motor és hátsókerékhajtás? Egyre kevesebb van náluk is, szerencsére a Z4-hez még rendelni sem lehet összkereket, így ez mindig igazi lesz.


Csúfolhatjuk, ez akkor is sikerült – BMW X7 M50d xDrive teszt

Túl a jó ízlésen? Na és? – BMW X7

El kell fogadnunk azt, hová jutott a világ. A vállságnak már nyoma sincs, a pénztárcák dagadnak – már akié –, irodaházak nőnek minden sarkon és túlméretes autók. Most ez a divat, és van ennek szép oldala.


Ne nézd a számát, csak fogadd el - BMW M850i xDrive teszt

Jobb, mint egy M5? – BMW M850i xDrive Videó

Lehet támadni a BMW-t az elnevezések miatt, de nincs túl sok értelme. Igen, a 8-astól nem egészen azt kapjuk, amit várnánk tőle, legalábbis a neve miatt, más tekintetben viszont az egyik legjobb ma kapható BMW.


Gátlástalan sportautó - BMW M5 xDrive teszt

Erről kell még emlék – BMW M5 Videó

Sokkal több akar lenni annál, mint amennyi, pedig már így is rengeteg. Az M5 egyszerre luxuslimuzin és a szó szoros értelmében vehető sportautó, olyan menettulajdonságokkal, amin még az egzotikus modellek is elpirulnak.


Még több BMW teszt

Címlapon


Friss cikkek

Budapest-Bamako: a befutó után is érkeznek még érdekes beszámolók

Hét óra utazás a senki földjén? Ilyen is volt a Budapest-Bamakón

8 órája – Sztori

Bár a Budapest-Bamako mezőnye vasárnap befutott Sierra Leone fővárosában a célba, a nagy hajtás után is érkeznek még beszámolók.


Fejpénz, autópénz, hídpénz, biztosítás, útadó és sorompó nyitási hozzájárulás -  belépők Szenegálba

Mauritán határ: okostelefon a kilépésért, pénz a belépésért

3 napja – Sztori

A célhoz közelítve egyre viszontagságosabb körülményekről számolnak be a Budapest-Bamako résztvevői. Úttalan utak, hatalmas por és korrupt határőrök a hírekben.


Több mint százezer termék közt sem veszel el – Szétnéztünk a SzerszamKell.hu-nál!

Megtalálod, amit keresel! – Bejártuk a SzerszamKell.hu üzletét

4 napja – Sztori

Nem csak online webáruház a SzerszamKell.hu, tisztességes üzletet tartanak fenn, ahol az összes raktáron lévő termék megtalálható. Körülnéztünk náluk.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

BMW 320d (Automata) E 90

BMW 320d (Automata) E 90

Ár: 2.500.000 Ft

Évjárat: 2008 / 2

Kivitel: Lépcsőshátú

Üzemanyag: Dízel

BMW 530i

BMW 530i

Ár: 3.600.000 Ft

Évjárat: 2004 / 5

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

BMW 525d (Automata)

BMW 525d (Automata)

Ár: 2.050.000 Ft

Évjárat: 2005 / 3

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!