0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Puli - a sosemvolt magyar mikroautó

Típustörténet: a Hódgép Puli rövid tündöklése és bukása

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ő lehetett volna a hazai járműgyártás első számú exportslágere, helyette csúnya lebőgés lett belőle. Ez a Hódgép Puli sztorija.

Torz kis kalicka, ami előredől a kerekein. A szélvédő és a B-oszlop eltérő szöge igazi dizájnvétek, az illesztési hézagok ijesztően nagyok

Torz kis kalicka, ami előredől a kerekein. A szélvédő és a B-oszlop eltérő szöge igazi dizájnvétek, az illesztési hézagok ijesztően nagyok

A nyolcvanas évek közepére beszűkült a KGST országok felvásárlópiaca, így a hódmezővásárhelyi Hódgépnél a mezőgazdasági gépek és pótkocsi felépítmények mellé új termékeket kellett felvenni a palettára. Csináltak szippantós kocsikat, de még repülőgép-hordozót is. Akkoriban már lehetett hallani a környezetvédelemről és a városi forgalom romlásáról, ezért ígéretesnek tűnő ötlet volt egy környezetbarát városi kisautó kifejlesztése. Francia mintára, az ottani adókedvezményeket (maximum 350 kilogrammos önsúly, maximum 4 kilowattos, 5,5 lóerős motor) alapul véve készítették el 1987-re az első prototípusokat, amiket itthon és külföldön is teszteltek.

Üvegszálas műanyag karosszériája volt a Balatonfüredi Hajógyárból, és japán gyártású, 273 köbcentis Yanmar dízelmotor hajtotta, amit az igények jobb kielégítése miatt az olasz Lombardini egyhengeres, négyüteműjére cseréltek. Igyekezetek minél több hazai cég és az akkori szocialista országok gyárainak termékeit beépíteni, így lett az ülés Imag, mint az Ikarus buszokban, de a hátsó lámpák is a híres 200-as buszcsaládról ismerősek.

Francia nyelvű prospektus a gyártó Hódgép és az exportra vállalkozó Technoimpex gondozásában. A néni is csinos, az autó is piros, mégsem kellett a galloknak

Francia nyelvű prospektus a gyártó Hódgép és az exportra vállalkozó Technoimpex gondozásában. A néni is csinos, az autó is piros, mégsem kellett a galloknak

Az első széria sikerének útjába az állt, hogy a motorokon kívül több más részegység is nyugati importból származott, így nehéz lett volna őket kereskedelmi forgalomba állítani, emiatt csak közületek és más cégek megrendeléseire számíthattak. 1991-es privatizálásakor Puli Kft. néven folytatta tevékenységét a cég, ekkor már Németországot és Svájcot célozták meg termékeikkel – kevés sikerrel. Elmaradt kifizetések, hamis ígéretek és változatosan rossz gyártási minőség okozta a folytonossá váló pénzügyi gondokat. A Pulin nem segített a „modernizált” újabb széria, sem a villanymotoros hajtás, a 2E típus sem lett világsiker.

Balra a Pulik a gyárban, jobbra meg Demszky Gábor, volt főpolgármester száll ki a  Puli kísérleti példányából, 1991. július 7-én. (Teknős Miklós felvétele Forrás: EPA OSZK) Balra a Pulik a gyárban, jobbra meg Demszky Gábor, volt főpolgármester száll ki a  Puli kísérleti példányából, 1991. július 7-én. (Teknős Miklós felvétele Forrás: EPA OSZK)

Balra a Pulik a gyárban, jobbra meg Demszky Gábor, volt főpolgármester száll ki a Puli kísérleti példányából, 1991. július 7-én. (Teknős Miklós felvétele Forrás: EPA OSZK)

Létezett zárt, nyitott tetejű és áruszállító változatban is, ekkorra (kilencvenes évek első fele) már a hajtáslánc minden eleme hazai gyártású volt, de még mindig sok külföldi alkatrészből építkezett a Puli. Legsikeresebb az elektromos változat volt, amit 7,4 kilowattos, azaz 10 lóerős elektromotor hajtott, áramforrásként tíz darab sorba kötött 6 voltos, 240 amperórás akkumulátort használtak. Bár jól működő városi járművük elkészült, de mégsem lett belőle sikertörténet. Egy több száz darabos szériára kaptak külföldi megrendelést, amit el is kezdtek legyártani, de mivel elkéstek a határidővel, így a szerződés értelmében visszaléptek a megrendelők.

Archív kép a Közlekedési Múzeumból. Az egyetlen kabrió Puli eltörpül egy Skoda 1000 MB és az első Astra mögött

Archív kép a Közlekedési Múzeumból. Az egyetlen kabrió Puli eltörpül egy Skoda 1000 MB és az első Astra mögött

A Puli Kft. és a Hódgép szétválásából sem lett sok, a kutyanevű előbbi csődvédelembe kényszerült, végül utóbbi is megszűnt. 1996-ban felszámolták a gyártó céget, és az érdekes az, hogy a mai napig nem tudni pontosan, melyik típusból végül hány született. Mindenesetre a legyártott összmennyiség is csak valahol a pár százas nagyságrendben mozoghat. 1998-ban megszűnt a Puli Kft. jogutódja is. Tudtunk korábban több elektromos Puliról, volt belőlük az állatkertben is, de a legnagyobb flottát a Budapesti Temetkezési Intézet üzemeltette. 34 darab szolgált náluk a fénykorszakban, így eshetett meg az is, hogy rendes márkaszerviz híján az ottani műhely vált villany-Puli szervizzé.

Volt a Puma paródia Puli-póló, meg aztán Puli-autós is. Viccnek szánták, de lehet, hogy Hódmezővásárhely környékén nem értenék, oda nem merném felvenni

Volt a Puma paródia Puli-póló, meg aztán Puli-autós is. Viccnek szánták, de lehet, hogy Hódmezővásárhely környékén nem értenék, oda nem merném felvenni

A több forrásból származó, gyakran egymásnak ellentmondó visszaemlékezések szerint a kilencvenes években közkórházban, a kórházi épületek közötti transzportra is használtak Pulikat. Állítólag 150 példány is születhetett, hajtását 7,4 kW-os villanymotor adta 10 darab sorba kötött 6 voltos, összességében 240 Ah-s ólomsavas akkumulátorral. Végsebessége 65 km/óra, hatótávja 100 kilométer lehetett. Egy idősebb úr szerint Hódmezővásárhelyen, az egykori Hódgép városában ekkoriban még vagy 100 Pulit használtak. (Lehet ez igaz? Ha ön esetleg helyi és emlékszik, akár igen, akár sem, kommentben írja meg.) A hazai darabok között csak egy mozgott Lombardini dízellel, mert azok szinte mind exportra készültek, a többi lengőcsatlakozóról abrakolt. Amúgy dízelből született több, a források szerint mintegy 400 példány.

Egy középkorú úr meg története szerint 1990 nyarán pont a Hódgépnél töltötte tanulóként a szakmai gyakorlatát. A szakmaiság szerinte annyiból állt, hogy még mindig a szigorúan pártvonalon bekerült fejesek irányították a vállalatot, nekik, melósoknak meg az állandó anyaghiány miatt kellett ügyeskedniük. Emberünk villamossági technikusként a kábelkorbács készítését kapta meg feladatnak, az sem volt nagy élmény, ahogy a maximum rotációs kapákba illő Lombardini dízelek működése sem. Akárhogy is volt, a Hódgép talán rosszul választott, hogy a világszínvonalú, licenc alapú pótkocsigyártás helyett erre a lóra tett. Mára mutatóba is alig maradt Puli, pláne olyan, amit ki is lehetne próbálni. Mi azért találtunk egyet, hamarosan bemutatjuk.

Ez is érdekes lehet:
 

Így épül a legerősebb hazai Nissan GT-R

1200 lóerő fölé várják a hazai építésű GT-R teljesítményét, de még nem tudják, hol lesz a vége...

Teslát idéző megoldásokat is kínál a hazai fejlesztésű Gorilla S10 autóvédelmi rendszer

Egy profi autóvédelmi rendszerrel nem csupán egy terméket, hanem szolgáltatást is vásárolunk...

City Taxi: 20 Toyota Prius bizonyítja, hogy ma még a hibrid a legjobb, taxizásra is

Egy-két villanyautó még csak kirakat, a hibrid taxik azonban világszerte és itthon is jól szolgálnak...

Amikor egy olasz formatervező rajzol francia autót - Peugeot 504 kupé és kabrió

Többnyire jól sül el, amikor Sergio Pininfarina tollat ragad. A Peugeot-val különösen jól megértették...

Igaz történet egy autó ellopásáról és megtalálásáról - Gyorsnak kell lenni, ez a kulcsszó!

Az elmúlt években nőtt az autólopások száma, közvetlen közelünkben is mind többről hallunk. Ezúttal...

Árharc: Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq

Idén a Peugeot és a Skoda is SUV köntösben hozott lényegében hétüléses egyterűt. Akad különbség...

Ismét érdekesen alakult a rendőrségi autók árverése

Idén is az Opel Maxabo telephelyén lehetett licitálni a rendőrségi állományból leselejtezett...

Budapesti taxitörténet

Idestova egy évszázada, 1913 decemberében egyesült a Marta és a Benz autótaxi-üzem, amely Budapesti...

Rendszámok 2013-tól - így nézhet ki az új plakett?

Még nem is biztos, hogy lesznek, de tervek - állítólag - már léteznek is a jövőre bevezetendő...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wdWxp
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (16 db)

parko írta: 2016 április 05., kedd 11:33:00
Gabacar írta: 5 éve

Volt szerencsém felújítani egy elektromost, miközben kiokosodtam a típusból. Jó néhány magyar Puli tulajdonosnak sikerült már segítenem, többek között az egri Émászos fiúknak akik nem régen újítottak fel egy másikat, gondolom ők lesznek a következő cikkben. A Puli 2E motorja és hajtóműve svájci, motorvezérlője olasz volt. A karosszéria minősége csapnivaló, a futóműé, kormányműé(kisipari termékek) szintén. A cikkben szereplő hatótávot erős túlzásnak ítélem, bár én eredeti akkumulátorost még nem vezettem. Ha jól tudom, a cég csinált Golf és Tavria elektromosítást is, pl. a németeknél fel-fel tűnik egy-egy eladó Puli v. Tavria. Olyanról is tudok aki onnan hozott vissza Pulit.


Szia!
Van nekünk is egy Puli 2E autónk vagy mi a fene!!? Szeretnénk fel venni Veled a kapcsolatot ha lehetséges, és más Puli tulajdonosokkal is!!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Utanfutos Frici írta: 2015 március 15., vasárnap 13:20:32

Nekem is van egy Puli -m de nem auto , hanem egy nagyon klassz kis csomagszallito utanfuto....szerintem nem sokan lattak még ilyet.Nem is csoda összesen 5 db-ot gyartottak belöle.allitolag az volt vele a probléma ,hogy a gyartasi költsége magasabb volt mint az eladasi ara.ezért nem is folytattak a gyartast.
(csak érdekességképpen, még mindig rajta van az ar-matrica 74.990Ft ez abban az idöben igen magas lehetett .
igaz csak abbol tudok kiindulni ,hogy 1992 ben az elsö fizetésem 12ezer ft volt....)
Szoval üzleti szempontbol nem volt tul jo befektetés...
Szerintem kar érte , mert igen csinos kis model .müanyag dobozos, kulccsal zarhato a teteje , kirandulasra , kempingezésre tökéletes lehetne....söt manapsag mar veteran autok mögött lathato ilyesmi , talalkozokon kiallitasokon.
Igaz inkabb csak külföldön...magayrorszagon nincs tul nagy hagyomanya ennek.
Mindenesetre én nagyon örülök, hogy hozzam került ez a kis Puli ..
Kellemes délutant mindenkinek!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Ossian P.E. írta: 2014 december 21., vasárnap 12:34:25

Komolytalan próbálkozás, komolytalan végterméke!! Akkor, ha egy Lada jellegű, hasonló méretű, műszaki tartalmú és formájú autót gyártottak volna, lett is volna térhódítása mind itthon, mind külföldön, keleten, északon s még nyugatra is valamelyest betörhettek volna. Ám ezzel a lélekvesztővel, melynek primitívsége, mérete ellenére is a fele úgy külföldi alkatrészekkel készült, eleve nem is értem, hogy taksálták nagy sikerre.
Palimadár,: "Gondoljanak bele, hány konzervgyár, hűtőgépgyár, de az Ikarus is elvérzett. A minőség mindent megold."

Már megbocsásson, de az Ikarust s az egész Magyar ipart, ami magas Magyar hozzáadott értéket képviselt, a privatizációs rabló+ hazaáruló kormányok tették koporsóba!!! A Magyar ipar csillagai a saját politikusaink miatt hunytak ki!!! Nekünk Igazi Lehel hűtőnk van, ami 31 éves, kiválóan üzemel, csodásan jó minőség, de az még akkor lett gyártva, amikor még a Lehel teljesen Magyar tulajdonban volt! Az Ikarusról meg nem is írok, mert ami a Magyar buszgyártás szegmensben folyik, az vérforraló, vérzik a szívem. Ezek a Buszok még Mindig a katalizátorai a személyszállításnak az ország minden területén, mint úgy itt Dunaújvárosban is. 1 db harmonikaajtós maradt már csak itt az Ikarusok közül, de egy évben 1, max 2 ízben van műhelyben 1-1 napot, fél napot, az új, újabb Volvo buszok meg majd, hogy nem havonta, 2 havonta!! Hibás folyton a számkijelző, az ajtók rendszeresen visszanyílnak, több példányban már főtengelyt kellett cserélni, a vezérlésről nem is beszélve, s bizony a kormányműveket is rendre javítani kell. Egyik Volvoba a kormányösszekötő gömbfejet 4 HÓNAPOSAN kellett cserélni. Egyik barátom buszvezető, én is rendelkezem a "D" kategóriás jogosítvánnyal, most a sorom várom, hogy felvegyenek. Tudom, mit írok ide.

A válaszoláshoz belépés szükséges
badula01 írta: 2014 december 20., szombat 21:32:49

A lentebb említett tatabányai elektromos Puli az enyém. Tizenkét éve használom, most van benne 60000 km. A városi forgalom tempóját többé-kevésbé fel lehet venni vele, a Vmax 55km/h, a cikkben említett 100 km menettávot nekem sosem tudta, a legtöbb 84 km volt egy töltéssel persze nyáron. Ha jól tudom, az enyém volt az egyik ELMŰ-s Puli.
Városi lóti-futi autónak teljesen megfelelő. A hangja trolibuszéhoz hasonlít. Nagyon szeretem, a másik autómat alig veszem elő.

A válaszoláshoz belépés szükséges
badula01 írta: 2014 december 20., szombat 21:15:48

A lent említett tatabányai az enyém. Tizenkét éve használom, most van benne 60000 km. Városi lóti-futi autónak teljesen megfelelő. A forgalom tempóját többé-kevésbé fel lehet vele venni. Nekem a Vmax 55km/h, a 100 km-es hatótávot sosem tudta, a legtöbb 84 km volt egy töltéssel persze nyáron és országúton. Üzemeltetési költsége minimális, de ha elhasználódik az akkupack, mélyen zsebbe kell nyúlni. A hangja trolibuszéhoz hasonlít. Amúgy nagyon szeretem, a másik kocsimat alig veszem elő.

A válaszoláshoz belépés szükséges
SzBalázs írta: 2014 december 19., péntek 18:20:21

A következő cikkben nem ártana pár kép az utolsó modellekről, azok már egész jól néztek ki!
Amúgy pénz nélkül csoda hogy egyáltalán összejött ez is. Az elképzeléseket a pénzügyi lehetőségek akkoriban eléggé lekorlátozták. A 90-es évek elején nemhogy állami dotációt, de még hitelt sem kaptak a vállalatok. Konkréten nem volt miből finanszírozni a gyártást! Sajnos a Hódgép mint az egyik legnagyobb Közép Európai mezőgazdasági gépgyártó is ebbe bukott bele.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Sj410 írta: 2014 december 19., péntek 09:24:55

Vásárhelyiként volt szerencsém látni Pulikat , akkori benzinkútkezelőként még tankoltam is a dízeles változatot, ha jól emlékszem az önkormányzat használta , a közterület felügyelet (Városellátó Kht néven működött akkoriban)! Volt nekik egy elektromos is , láttam kártyanaptár reklámot is anno az elektromosról, a
helyi Tóalj u-i benzinkúton készült a kép , a töltőállomás-kezelő értettlenül áll az villanyautó mellett keresi a
töltőnyílást !

A válaszoláshoz belépés szükséges
Educ írta: 2014 december 18., csütörtök 20:03:30

A 90' -es években az ELMŰ is üzemeltetett elektromos PULIt ! 4db zárt +1 platós változatban ! Kb. 5000km volt bennük, selejtezéskor . Legalább 3000-et hajtottam bele Budapest utcáin ! Ciki volt, hogy állandóan ujjal mutogattak ránk ......! A belvárosi hibaelhárításra alkalmatlan volt, de ezzel a vezetők mit sem törődtek ! Büszkén fényképeztették magukat a kis piros "dodgem" mellett . 200kg volt a terhelhetősége, amit a két szerelő általában már ki is merített ! Ehhez jött még az aprócska csomagtérbe rakott szerszámtáska és némi anyag ! Rendszeresen röhögtek a járókelők az alagsori garázsból harmadszorra nekirugaszkodó kis gnómon, amit 3-4 szerelő tolt fel ! (ez a műszak kezdete volt!) Az állítólagos 100km hatótáv valójában újkorában sem volt 60-nál több ! Később 30 alá csökkent és bizony tolhatta az 1tonnás szerkezetet az egyik kolléga valahová, ahol konnektort találtak ! Télen a hatalmas oldalajtók nyitáskor azonnal szélnek eresztették azt a kis meleget amit az utasok bele leheltek ! Volt ugyan egy hajszárító beépítve fűtés gyanánt, de percenként egy kilomáterrel csökkentette a hatótávot ! 1hét délutános műszak - 2hét betegállomány !!! Óriási megkönnyebbülés volt, amikor selejtezték őket ! Üde színfolt lehetett a kívülállók számára !

A válaszoláshoz belépés szükséges
Educ írta: 2014 december 18., csütörtök 19:53:18

A 90' -es években az ELMŰ is üzemeltetett elektromos PULIt ! 4db zárt +1 platós változatban ! Kb. 5000km volt bennük, selejtezéskor . Legalább 3000-et hajtottam bele Budapest utcáin ! Ciki volt, hogy állandóan ujjal mutogattak ránk ......! A belvárosi hibaelhárításra alkalmatlan volt, de ezzel a vezetők mit sem törődtek ! Büszkén fényképeztették magukat a kis piros "dodgem" mellett . 200kg volt a terhelhetősége, amit a két szerelő általában már ki is merített ! Ehhez jött még az aprócska csomagtérbe rakott szerszámtáska és némi anyag ! Rendszeresen röhögtek a járókelők az alagsori garázsból harmadszorra nekirugaszkodó kis gnómon, amit 3-4 szerelő tolt fel ! (ez a műszak kezdete volt!) Az állítólagos 100km hatótáv valójában újkorában sem volt 60-nál több ! Később 30 alá csökkent és bizony tolhatta az 1tonnás szerkezetet az egyik kolléga valahová, ahol konnektort találtak ! Télen a hatalmas oldalajtók nyitáskor azonnal szélnek eresztették azt a kis meleget amit az utasok bele leheltek ! 1hét délutános műszak - 2hét betegállomány !!! Óriási megkönnyebbülés volt, amikor selejtezték őket !

A válaszoláshoz belépés szükséges
Gabacar írta: 2014 december 18., csütörtök 16:05:22

Volt szerencsém felújítani egy elektromost, miközben kiokosodtam a típusból. Jó néhány magyar Puli tulajdonosnak sikerült már segítenem, többek között az egri Émászos fiúknak akik nem régen újítottak fel egy másikat, gondolom ők lesznek a következő cikkben. A Puli 2E motorja és hajtóműve svájci, motorvezérlője olasz volt. A karosszéria minősége csapnivaló, a futóműé, kormányműé(kisipari termékek) szintén. A cikkben szereplő hatótávot erős túlzásnak ítélem, bár én eredeti akkumulátorost még nem vezettem. Ha jól tudom, a cég csinált Golf és Tavria elektromosítást is, pl. a németeknél fel-fel tűnik egy-egy eladó Puli v. Tavria. Olyanról is tudok aki onnan hozott vissza Pulit.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wdWxp
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wdWxp

Friss tesztek

Első próba: Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line

Premier előtti vetítés? Itthon próbáltuk az új Opel Corsát

Míg az Opel Corsa nemzetközi menetpróbája csak jövő héten lesz (a magyar újságírók számára), itthon már tesztvezethető az elektromosként is érkező újdonság. El is kértük egy körre!


Az utolsó szívómotors Ford Focus még néhány napig elérhető

Utolsó mohikán? Ford Focus kombi 1.5 PFI teszt

Az egyik legjobb Focus a modellpaletán a háromhengeres szívómotorral felszerelt változat. Kár, hogy már nem sokáig szerepel az árlistán, szóval igyekezz, ha lecsapnál rá!


Év Magyar Autója összevetés: Audi e-tron, Kia e-Niro, Merecedes-Benz EQC, Renault Zoe

Villanyautós villámteszt: az igények szabják meg a győztest Videó

Az Év Magyar Autója zsűrivel elsőként kaparintottuk meg az új Renault Zoét, rögtön össze is vetettük a legfontosabb idei elektromos újdonságokkal. Ahhoz képest, hogy ő a legolcsóbb, nagyon derekasan helytállt.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wdWxp
Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Önálló karakter - Kipróbáltuk az új 208-at!

Maradandó élmény - Peugeot 208

2 napja – Újdonság

A Peugeot dolga az, hogy minden teljesen egyszerű és hagyományos megoldást olyan csomagolásban tálaljon, hogy évekkel később is emlegetni lehessen. Az új 208 is ilyen.


Kipróbáltuk a friss Toyota C-HR-t az új kétliteres hibrid motorral

Megtanít okosan vezetni az új Toyota C-HR - Menetpróba

6 napja – Újdonság

Hatalmasat tarolt a piacon a Toyota C-HR, amikor 2016-ban megjelent. Napjainkban már 400 000 példány gördül Európa útjain, de még a legnépszerűbb típusok életében sem maradhat el a ráncfelvarrás. A C-HR esetében a lemezek alatt történt a nagyobb változás.


Teslát idéző megoldásokat is kínál a hazai fejlesztésű Gorilla S10 autóvédelmi rendszer

Egy autóvédelmi rendszer, és ami mögötte van: Gorilla S10

Múlt héten – Sztori

Egy profi autóvédelmi rendszerrel nem csupán egy terméket, hanem szolgáltatást is vásárolunk, így nem mindegy, hogy kik, miként csinálják.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

OPEL CORSA B 1.2i City

OPEL CORSA B 1.2i City

Ár: 300.000 Ft

Évjárat: 1996

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

FORD FOCUS 1.8 TDCi Ghia Megkimélt állapotban.Olcsóbb csere érdekel!

FORD FOCUS 1.8 TDCi Gh...

Ár: 440.000 Ft

Évjárat: 2003

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

FORD FOCUS 1.4 Fresh 1. tulaj

FORD FOCUS 1.4 Fresh 1...

Ár: 749.000 Ft

Évjárat: 2004 / 5

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!