0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Mi a baj a mai töréstesztekkel? 

Több európai autó elbukott az amerikai törésteszten, az ügyben azóta mégis kevés történt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Amióta az IIHS bevezette a kisátfedéses töréstesztjeit, csak az biztos, hogy a jelenlegi európai törésteszt-módszer nem kielégítő, megnyugtató megoldás azóta sem született.

Akkor ez most egy biztonságos autó? − a kifutó, 5 Euro NCAP csillagos Mercedes-Benz C-osztály az IIHS tesztjén

Akkor ez most egy biztonságos autó? − a kifutó, 5 Euro NCAP csillagos Mercedes-Benz C-osztály az IIHS tesztjén

Eltelt több mint egy év, mióta a legtöbb európai középkategóriás prémiumautó elbukott az IIHS (The Insurance Institute for Highway Safety) akkor újonnan bevezetett kisátfedéses töréstesztjén. Az amúgy ötcsillagos Euro NCAP (European New Car Assessment Program) minősítéssel rendelkező autók között elvileg nagyon kicsi a különbség, mindet megfelelő biztonságot adónak tartották, mígnem az Amerikai Egyesült Államok biztosítói által fenntartott IIHS új tesztformája felfedte, hogy maradt még fejlesztenivaló ezeken is.

Hogy mit jelent az átfedés? Mivel a legtöbb baleset még ma is úgy történik, hogy a jármű az elejével hajt neki egy másiknak, vagy egy tereptárgynak, ezért a tesztek nagy része frontális ütközést szimulál. Alap fizikai tény, ha az autó elejébe minél nagyobb felületen ütközik valami, annál kevésbé törik az össze. Másik végletként elég, ha egy villanyoszlopnak, vagy egy fának ment autó behorpadt elejét képzeljük magunk elé, a deformáció igen látványos tud lenni. Az átfedés kérdése a törésteszteknél is emiatt jött elő, mivel törésteszteket már a második világháború előtt is végrehajtottak, de azokban mind teljes felülettel csapták a falhoz az autókat. Az IIHS és az Euro NCAP is 40 százalékos átfedéssel végzi a frontális törésteszteket, amivel a városban és országúton leggyakrabban előforduló baleseteket megközelítő helyzetet szimulálnak. Az Amerikai Egyesült Államok biztosítói által fenntartott IIHS 2012-re jutott arra a következtetésre, hogy a fenntartó szervezetek, a biztosítók még mindig „túl sokat költenek” a frontális balesetet szenvedettekre, pedig elvileg az autók egyre biztonságosabbak. Statisztikán alapuló vizsgálataik szerint ezek közül a legsúlyosabbaknál közös, hogy kis átfedéssel, azaz a tesztelt 40 százalék alatti átfedéssel történtek. Ennek a kiküszöbölésére találták ki a kisátfedéses tesztjüket, ahol az autó szélességégének csupán 25 százalékán találkozik a tereptárggyal. És a tereptárgy sem mindegy, hogy milyen. Az eddig általános tesztekhez deformálódni képes, az autók karosszériájára hajazó fémszerkezetet alkalmaztak, ehhez az ütközéshez viszont olyat, ami teljesen szilárd.

Az eredmény magáért beszél. A 2007-óta gyártott, napjainkban utolsó példányaival még elcsíphető C-osztályos Mercedest nem nevezném jó szívvel biztonságtalannak ma sem. Az Euro NCAP teszteredményei szerint megjelenésekor az elül ülő felnőtt utasok védelmére például 15,2 pontot kapott a lehetséges 16-ból, de a rendszer kibővítésével ezt a részeredményt is beszámítva később az új skálán 82%-osnak ítélték 2009-ben. Az IIHS tesztjében megkapta a legbiztonságosabb autóknak járó Top Safety Pick minősítést, mivel a lesújtó részeredményt a cím odaítélésébe nem számították bele.

A C-osztályt persze már lehet régi konstrukciónak titulálni. De mi a helyzet a legnagyobb konkurens 3-as BMW-vel? Ott sem jobb a helyzet. Az F30-as szériát 2012 tavasza óta gyártják, alig két éve, mégis már 2012 őszén leszerepelt az IIHS előtt. Az autó marginális védelmet nyújtott a kisátfedéses tesztet elszenvedett sofőrbábunak. A legrosszabb a helyzet a lábtérben, ami a képek tanúsága szerint gyakorlatilag eltűnt a benyomódó kerék miatt.

A BMW sofőrjét helyettesítő dummy szinte tiltakozik a bánásmód ellen

A BMW sofőrjét helyettesítő dummy szinte tiltakozik a bánásmód ellen

A probléma itt is az, hogy a gyártók autóikat nem látták el egyfajta körkörös védelemmel. Az energiaelnyelő elemeket úgy alakították ki, hogy azok az autó elején foglalnak helyet, a rossz nyelvek szerint azért, mert így is teljesíthetők a 40%-os átfedéssel történő tesztek. Ott van például a Volvo S60-as pozitív ellenpéldája, ami bár az IIHS tesztjén szintén nagyon csúnyán összetört, de a sárvédő vonala fölé beépített merevítése segítségével a bent ülők túlélőtere megmaradt. Ha a lenti videón megnézzük, megsemmisülő elejével és kemény A-oszlopával nem akadt fent az akadályon (mint a 3-as, vagy a C), nem is csapódott vissza derékszögben, hanem továbbhaladt, úgy, hogy az orr és az A-oszlop közötti merevítője mentén kvázi eltartotta magát a tereptárgytól. Egy ilyen helyzetben ez lenne a jobb megoldás, így az utascellára kisebb erő nehezedik, az autó az ütéstől leszakadó kerék és garantált gazdasági totálkár mellett elnyeli az ütközés erejét, az utasok nyilván nem lesznek sérülésmentesek, de sokkal jobbak az esélyeik.

Cikkünk apropóját két dolog is adta, egyrészt döntéshozói szinten, az Euro NCAP tesztprocedúráján semmi nem változott az IIHS sokkoló leleplezése óta, másrészt a dörzsölt autógyártók érdekszövetséget hoztak létre annak érdekében, hogy egységes törésteszteken kelljen szerepelniük Európában és az Amerikai Egyesült Államokban is. Érthető az igyekezetük, és bár ők nyilván a saját gazdasági érdekeiket tartják szem előtt, mivel az IIHS módszerén csaknem bizonyosan a kedvükért sem fognak változtatni, talán így sikerül kibővíteni az Euro NCAP tesztmódszereit.

Lehet, hogy a szín teszi, de az újabb fejlesztésű F30-as 3-as BMW is csúnyán leszerepelt az amerikai teszten

Lehet, hogy a szín teszi, de az újabb fejlesztésű F30-as 3-as BMW is csúnyán leszerepelt az amerikai teszten

Ha ez a probléma megoldódna, a gyártók kénytelenek lennének még biztonságosabb autókat készíteni, ami hosszabb távon nekünk, autósoknak lenne jó. Ettől függetlenül az itt tárgyalt problémán túl még mindig jelen vannak az autós biztonságtechnika évtizedes megoldatlan problémái is. Az például, hogy az USA hivatalos közlekedési hatósága, az NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) egyéb eredményeit nem számítva, tesztjeivel csak kullog a biztosítók által fenntartott, jóval dinamikusabban fejlődő IIHS mögött. Vagy említhetnénk a németek automobilklubját, az ADAC-t (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club e.V.) is, akik saját tesztjeik alapján folyamatosan fejlesztési ötletekkel állnak elő, de ezekből csak keveset látunk vissza a hivatalos teszteken. Egyik kedvenc vesszőparipájuk a kompatibilitás problémája, amikor a nagyobb méretű, nagyobb tömegű autó a fizika elemi szabályai szerint eltapossa a kicsit. Itt van például az örökbecsű Audi Q7 kontra Fiat 500 eset 2008-ból, amikor a négycsillagos nagy kivégzi az ötcsillagos kicsit és annak utasait.

Fontos tehát tudni, hogy a fent említett autók csillagban kifejezett eredményei csak akkor értelmezhetők, ha egy hozzájuk hasonló tömegű másiknak mennek neki. Ráadásul abban a kevéssé életszerű helyzetben, ha az a másik áll, mert például, ha jön velünk szemben, akkor bizony a fizika még inkább ellenünk dolgozik, ezzel fokozva a halálos kockázatot. És akkor még nem szóltunk arról, hogy manapság elkezdik az autókból kihagyni a magasságban állítható biztonsági övet, amivel nem kedveznek a Hybrid III-étól eltérő testalkatú autósoknak. Mit lehet tenni? Óvatosan kell közlekedni, és a pénztárcánknak megfelelő legbiztonságosabb autót kéne megvenni, amit olyan kondícióban kell tartsunk, hogy egy vészfékezést vagy egy kikerülési manővert is teljesítsen. Ez lenne a minimum, a töréstestek szigorítása, a jogi szervezeti keret összefésülése már csak hab lenne a tortára.

Ez is érdekes lehet:
 

Óriás tér 1 millió alatt - Mazda E 2200 használtan

Ritka az ilyen őszinte és elnyűhetetlen autó, mint a Mazda E 2200, ami ráadásul 6 üléssel is...

Típustörténet: a Hódgép Puli rövid tündöklése és bukása

Ő lehetett volna a hazai járműgyártás első számú exportslágere, helyette csúnya lebőgés lett...

Tovább csökkent a dízel autók népszerűsége, de vajon mi kell a népnek? Mutatjuk!

Az év háromnegyede már elmúlt, érdekes tendenciák láthatók az autópiacon. Mutatjuk a vevők új...

Árharc: Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq

Idén a Peugeot és a Skoda is SUV köntösben hozott lényegében hétüléses egyterűt. Akad különbség...

Autók akcióban: a legjobb filmes autós üldözések, szerintem

Az autó sem mindegy milyen, de az legjobb, ha az üldözés szerves része a történetnek. Autóbuzik...

Dacia Duster 1.2 TCe kontra Suzuki SX4 S-Cross 1.6l VVT összehasonlító teszt

Vajon a magyar gyártású Suzuki SX4 S-Cross lenyomja a piac kedvencét, a Dacia Dustert? Melyik...

Ha Suzukid van, csapatod is van!

Aki már belépett a Suzukisok népes családjába, tanúsíthatja, hogy azt követően minden, amire...

A rend őrei sem vetik meg a luxust és a tempót

A hazai rendőrség állományát jórészt Skoda Octaviák teszik ki, de persze itthon is találni néhány...

Egy játékautó kalandos élete

Ki ne emlékezne gyerekkora kedvenc játékautóira és versenypályájára? Az alábbi videóban egy nagyban...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (33 db)

Cheeka írta: 2014 január 19., vasárnap 18:27:08
encore írta: 6 éve

Én elég sok üres helyet látok az alváz környékén most is, szerintem átrendezhető lenne talán minimum hossznövekedéssel ha nem is anélkül, de ez az én véleményem. Én még most is azt gondolom nem ez a mai tudomány állása, hanem a korábbiak amit leírtam annak a következménye, mindenesetre én nagy problémának látom a kamion vs sokkal kisebb jármű problémáját, meg külföldi oldalakon lehet is néha olvasni róla.


Előzmények megtekintése

Te komolyan fejben áttervezed a kamionokat, amiket évtizedek óta folyamatosan fejlesztenek a legjobb szakemberek? A lényeg az, hogy 40 tonna és mozog. A sofőrt hajtja a gazdája, üldözi a sok ellenség és 3 hét meló után már nagyon haza akarna érni. Te annyit tehetsz a saját biztonságod érdekében, hogy nem 90-el haladsz a te órád szerint, mert akkor utolér és rád fog előzni. Amikor felgyorsul a valódi 90-re el fog telni néhány nagyon hosszú másodperc, amikor már vissza kell térnie a szembejövő miatt, akkor rád legyez, te meg bent vagy az árokban. Nyugodtan méltatlankodhatsz, de nem tudod megváltoztatni a dolgok mostani állását.
A bajt meg kell előzni, mert ha megtörténik már csak az égiek kezében van az életed.
ESP és kötelező vezetési tréning kell a népnek!

A válaszoláshoz belépés szükséges
encore írta: 2014 január 14., kedd 20:22:21
Attila írta: 6 éve

Ha elég lenne csak a motort elhelyezni, nyilván megoldható lenne máshogyan is. De sajnos a kamionokban is van váltó (ami kábé egy háromajtós szekrény méretű), van legalább egy merev hátsóhíd a légrugókkal (ami kisebb személyautónyi), nem beszélve a min. 600 literes tankról, légtartályokról, alvázról, és a többi berendezésről. Tudom, ezeknek egy részét lehetne rugalmasan elhelyezni, de az erőátvitel sorrendje a tudomány mai állása szerint eléggé behatárolt. Hiába akarom a váltót és a motort megcserélni, mert így jobban elférnek...

A követési távolságot szerintem ne firtassuk tovább, mert úgy látom parttalan a vita. Nem mellesleg ráfutásos baleset kamionok között elég ritka jelenség (mint ahogy az is, ha kamion ér utol személyautót), nem úgy a személyautóknál...


Előzmények megtekintése

Én elég sok üres helyet látok az alváz környékén most is, szerintem átrendezhető lenne talán minimum hossznövekedéssel ha nem is anélkül, de ez az én véleményem. Én még most is azt gondolom nem ez a mai tudomány állása, hanem a korábbiak amit leírtam annak a következménye, mindenesetre én nagy problémának látom a kamion vs sokkal kisebb jármű problémáját, meg külföldi oldalakon lehet is néha olvasni róla.

A válaszoláshoz belépés szükséges
encore írta: 2014 január 14., kedd 20:11:10
Gery3 írta: 6 éve

Ez a G...3 ha jól értelmeztem a G*ci3 lenne. Köszike.

Oksi akkor tedd be a plató alá a motort egy nyerges esetében. meg pakolj be egy 90 fokos V8-ast fektetve, megnézem. A fülke mögé meg nem tudod berakni úgy, hogy a platót ne rövidítsd, vagy ne legyen hosszabb a szerelvény. Malomkerekekről senki sem beszélt. Most elkezdhetném magyarázni neked miért jó magasabban ülni, de ezt egyrészt más már részben megtette helyettem, másrészt inkább megtanítok egy beteg majmot a quantumfizikára az is kisebb kihívás. A majom betanítása kb. 10 éves projekt, a tiéd min. 25 év (ezúton is köszönöm a g*cizést).



Az együttérzéshiányosnak ha olyan a mentalitása hogy letol az útrol, akkor nem áll meg b*szni az idejét csak azért, hogy nekem segítsen.


Előzmények megtekintése

Először is gratulálok, megint kitettél magadért, én hanyagolom az alpári stílust, mint alább is írtam, nincs szükségem rá hogy unatkozás közben bárkinek is nekiugorjak, de te rendszeresen ezt teszed.
Az a hozzászólás tényleg neked szólt de nem gondoltam semmi negatívra, te írtad oda pedig nekem semmi ilyen sem volt szándékomban, csak nem írtam ki a neved.
De a majmozás megint rád vall..
Egyre ritkább a v8 csak csúcsmodellekhez kell. De ha nem ismernéd a nem 90 fokos v8-at akkor képzelj el egy boxert több helyen csapágyazva. Nehogy azt mondd hogy nem lehet legyártani. Nem csoda az.
Mintha a nyereg fülke közt nem férne el úgy beszélsz. Itt az új Auris touring S ott is elfér az akksi meg csomagtartó is marad. Nehogy már egy böszmeteg kamionba ne férjen el egy nagyobb motor az alváznál???, sőt a váltó, kipuf rendszer, tank adblue rendszer is. A többit meg hagyjuk..
A véleményem meg az enyém, nem muszáj elfogadnod, de fárasztó a buzgó lenéző stílusod .

A válaszoláshoz belépés szükséges
Pitty írta: 2014 január 14., kedd 19:44:04

Összehasonlítva, a Mercedes és a Volvo töréstesztjét, feltűnt, hogy a Volvo, szinte lecsúszott az akadályról, köszönhetően annak, hogy az eleje, eléggé le van kerekítve. Ez, felülnézetből látszik legjobban. Nem tudom, hogy ez, mennyire volt tudatos a Volvo részéről biztonsági szempontból, de véleményem szerint, ennek is köszönhető, hogy jobb eredményt ért el, mert ezáltal, kisebb erőhatás érte a karosszériát.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Attila írta: 2014 január 14., kedd 18:01:06
bebo írta: 6 éve

Esetleg a "túl" okos kamionosoknak üzenném, ha a kormányt 2 kézzel fognák és nem az egyikkel a mobilt, akkor lehet jobban tudnának figyelni a forgalom többi résztvevőjére.


Na ezzel teljesen egyetértek. Annyival egészíteném ki, hogy szerintem ne szűkítsük le a kamionosokra...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Attila írta: 2014 január 14., kedd 17:59:40
encore írta: 6 éve

Hidd el elférne ott 2 motor is, és még a mainál a plató sem lenne magasabb, ez a múlt konstrukciója a mai hibája, ezt veszik, egy más elrendezés nem lenne sikeres mert a kamionosnak és a cégnek kell a nagyobb biztonságérzet, nekik ez jó, az alacsonyabban közlekedőknek meg kevésbé, vagy nem.

A követési távolság nem azt jelenti hogy az előtted lévőhöz közelebb mész mert ugyanolyan teljesítményű a féke mint a tiéd, vagyis ezt vélelmezed, aztán kopp ha nem így van.


Előzmények megtekintése

Ha elég lenne csak a motort elhelyezni, nyilván megoldható lenne máshogyan is. De sajnos a kamionokban is van váltó (ami kábé egy háromajtós szekrény méretű), van legalább egy merev hátsóhíd a légrugókkal (ami kisebb személyautónyi), nem beszélve a min. 600 literes tankról, légtartályokról, alvázról, és a többi berendezésről. Tudom, ezeknek egy részét lehetne rugalmasan elhelyezni, de az erőátvitel sorrendje a tudomány mai állása szerint eléggé behatárolt. Hiába akarom a váltót és a motort megcserélni, mert így jobban elférnek...
A követési távolságot szerintem ne firtassuk tovább, mert úgy látom parttalan a vita. Nem mellesleg ráfutásos baleset kamionok között elég ritka jelenség (mint ahogy az is, ha kamion ér utol személyautót), nem úgy a személyautóknál...

A válaszoláshoz belépés szükséges
bebo írta: 2014 január 14., kedd 17:51:43

Esetleg a "túl" okos kamionosoknak üzenném, ha a kormányt 2 kézzel fognák és nem az egyikkel a mobilt, akkor lehet jobban tudnának figyelni a forgalom többi résztvevőjére.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Attila írta: 2014 január 14., kedd 17:42:45
encore írta: 6 éve

A csillivilli töréstesztek feleslegesek lennének ha nem lenne ilyen forgalom, zsúfoltság az utakon, nem akarnának kocsisorokat előzni az idióta emberek úgy hogy épphogy beférjenek vagy sehogy sem sikerül nekik.

Abszolút emberi tényező minden ahogy mondod, de nagyobb zsúfoltságban az ember is könnyeben téved.

Én is vezetem Ifát, van is, de ma már az csak a földútra való, értem hogy nagyobb biztonságban érzi magát ott fent a sofőr, de a személyautós motoros biciklis a kamion mellett egyáltalán nem. A kamionos ha lejjebb ülne meg kétszer meggondolná hogy milyen szabályt szegjen.


Előzmények megtekintése

Épp ezzel kezdtem én is. Csupán a szabályokat kell betartani. Az összeset, válogatás nélkül. Azt is, ami esetleg logikátlannak, értelmetlennek tűnik.
Ez a sok technikai fejlesztés sajnos éppen az ellenkezőjét váltja ki az emberekből: bíznak az autóban, azt gondolják, majd az megvédi őket. Nem baj, ha kicsit gyorsabban mennek, nem baj, ha kicsit átmennek a piroson. Csak arra nem gondolnak, hogy a nyomorult gyalogost semmi sem védi, aki naivan lelépett a zöld jelzésre...
És mivel valóban egyre nagyobb a zsúfoltság, egyre inkább szükség lenne az önfegyelemre is! De ez lassan ismeretlen fogalom lesz...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Gery3 írta: 2014 január 14., kedd 17:41:06
encore írta: 6 éve

A fülke meg a plató között, vagy a plató alatt is elfér már egy motor, még ha az utóbbi alatt fektetve is, egy kicsit vagy semmit sem lesz hosszabb a jármű. A nagy kerekek is sokszor feleslegesek, vannak kisméretű kerekekkel szereltek is, közútra az a méret a megfelelő, nem a malomkerék. ennyi erővel 2m-es traktorkerekekkel is futhatna. Ha sík úton messzebbre lát valaki mert fél méterrel magassabban ül annak a szemével van baj.

Ez nem kilátótorony, meg nem kell rámászni az előtted haladóra hogy ne tudj megállni ha nem látsz át felette, amúgy az előtted haladó busz, kamion felett sem lát át a másik kamionos.

Nekem volt matizom, főúton 90-nel mentem, mégis volt hogy rám másztak, ha fékeztem volna nem tudott volna megállni mögöttem a kamion.

Az együttérzéshiányos az lehet hogy az útról lelökött volna autóstól mindenestől mert útjában voltál :)) G...3

Az autója féktávjával meg mindenkinek tisztába kellene lennie, és úgy tartani a követési távolságot hogy meg tudjon állni még a 40t-val is az előtte lévő mögött ha fékez.


Előzmények megtekintése

Ez a G...3 ha jól értelmeztem a G*ci3 lenne. Köszike.
Oksi akkor tedd be a plató alá a motort egy nyerges esetében. meg pakolj be egy 90 fokos V8-ast fektetve, megnézem. A fülke mögé meg nem tudod berakni úgy, hogy a platót ne rövidítsd, vagy ne legyen hosszabb a szerelvény. Malomkerekekről senki sem beszélt. Most elkezdhetném magyarázni neked miért jó magasabban ülni, de ezt egyrészt más már részben megtette helyettem, másrészt inkább megtanítok egy beteg majmot a quantumfizikára az is kisebb kihívás. A majom betanítása kb. 10 éves projekt, a tiéd min. 25 év (ezúton is köszönöm a g*cizést).

Az együttérzéshiányosnak ha olyan a mentalitása hogy letol az útrol, akkor nem áll meg b*szni az idejét csak azért, hogy nekem segítsen.

A válaszoláshoz belépés szükséges
encore írta: 2014 január 14., kedd 17:36:50
Attila írta: 6 éve

Ha valaha vezettél volna nagyobb autót a matiznál, értenéd, mire próbáltunk többen is utalni... Ha átlátsz az autók teteje felett, előbb észreveszed, ha fékez a sor. Pl. Ha pedig egy másik kamion megy előtted, azért nem gáz, ha nem látsz előre, mert a másik kamion fékhatása nagyságrendileg egyezik, és ilyenkor az elől lévő néz előre helyetted.

A motort bajos lenne egy teljes értékű fülke MÖGÉ rakni. így hosszabb lenne a traktor, rövidebb a vontatmány (mivel a teljes hossz maximálva van).

Nagyobb követési távolságot tartani? Csak annyit érnél el vele, hogy minden barom személyautós folyton megelőzne, bevágna eléd, aztán nem győznél fékezni, hogy ne gyúrd össze. És persze megint a kamionos lenne a hülye, ha mégis...


Előzmények megtekintése

Hidd el elférne ott 2 motor is, és még a mainál a plató sem lenne magasabb, ez a múlt konstrukciója a mai hibája, ezt veszik, egy más elrendezés nem lenne sikeres mert a kamionosnak és a cégnek kell a nagyobb biztonságérzet, nekik ez jó, az alacsonyabban közlekedőknek meg kevésbé, vagy nem.
A követési távolság nem azt jelenti hogy az előtted lévőhöz közelebb mész mert ugyanolyan teljesítményű a féke mint a tiéd, vagyis ezt vélelmezed, aztán kopp ha nem így van.

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Audi e-tron 55 quattro teszt

Nagyfogyasztó - Audi e-tron teszt

Elektromos is, SUV is - az Audi e-tron a trendiség csúcsa. Takarékosnak azonban zéró helyi emissziója mellett sem nevezhető.


A puttonyosban még sosem kellett csalódnunk – BMW 330d xDrive Touring

Van zsákjában minden jó! – BMW 330d Touring

Történnek furcsa dolgok a BMW-nél, de szerencsére, ami igazán fontos, arra többszörösen koncentrálnak. A 3-as sosem volt ennyire jó, mint most, hat hengerrel pedig azt adja, amit kell.


Íme, a vásárlók igénye – Csúcsmotorjával próbáltuk a Skoda Kamiqot

Közkívánatra – Skoda Kamiq

Túllépett már áraival azon a Skoda, hogy egyszerű népautónak mondhassuk, ehhez igazodik a minőség, a konstrukció és a kivitelezés is. Legkisebb crossoverükbe, a Kamiqba se lehet belekötni.

Még több teszt
Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Ha Suzukid van, csapatod is van!

Nem engedi el ügyfelei kezét a Suzuki

7 órája – Sztori

Aki már belépett a Suzukisok népes családjába, tanúsíthatja, hogy azt követően minden, amire autójához technikai értelemben szüksége lesz, karnyújtásnyira kerül tőle.


A rend őrei sem vetik meg a luxust és a tempót

Nyolc típus, amit nehéz elképzelni rendőrautónak

Tegnap – Sztori

A hazai rendőrség állományát jórészt Skoda Octaviák teszik ki, de persze itthon is találni néhány érdekesebb modellt. A világ más pontjain sincs ez másképp, méregdrága négykerekűeknek is van helye a rendőrség kötelékében.


A piac legkedvezőbb árú hibrideit kínálja a Suzuki

Megfizethető hibridekkel erősít a Suzuki Videó

2 napja – Sztori

Ma már nem feltétlenül kell drágább autókra gondolni, ha a hibridek kerülnek szóba. A Suzuki minden eddiginél elérhetőbbeket kínál, az Ignis esetén ráadásul alapáron.


Használtautó.hu

SEAT TOLEDO 1.9 PD TDi Stylance

SEAT TOLEDO 1.9 PD TDi...

Ár: 915.000 Ft

Évjárat: 2005 / 7

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

TOYOTA COROLLA Sedan 1.33 Luna Mo-i.szervizkönyves

TOYOTA COROLLA Sedan 1...

Ár: 1.639.000 Ft

Évjárat: 2011 / 3

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

BMW M5 M550i xDrive (Automata) ÁFÁS

BMW M5 M550i xDrive (A...

Ár: 28.390.000 Ft

Évjárat: 2018 / 4

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!