0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Melyik a legolcsóbb olcsó szedán?

Több új kihívót kap a Fluence – mi most az ársorrend?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Úgy fest, mifelénk sosem megy ki a divatból a klasszik szedán. Mostanság több új, olcsónak hirdetett négyajtós is érkezik - megnéztük, pillanatnyilag melyik mennyiért, mit kínál.

Balra a mostani, jobbra a faceliftes, egyértelműen mutatósabb Renault Fluence. A szedánpiac legnépszerűbb, remek ár/értékű, kellően tágas modellje Balra a mostani, jobbra a faceliftes, egyértelműen mutatósabb Renault Fluence. A szedánpiac legnépszerűbb, remek ár/értékű, kellően tágas modellje

Balra a mostani, jobbra a faceliftes, egyértelműen mutatósabb Renault Fluence. A szedánpiac legnépszerűbb, remek ár/értékű, kellően tágas modellje

Nem kevés új alsóközepes, olcsónak hirdetett szedán mutatkozott és mutatkozik be mostanság, s bár mindet még nem ismerjük töviről hegyire, igyekszünk képet alkotni arról, melyik lehet a klasszikus négyajtósra vágyók következő kedvence. Citroën C-Elysée? 2013 elejétől. Dacia Logan? Szintén hamarosan, megszépülve, turbómotorral is. Peugeot 301? Most vezettük, a C-Elysée testvére, indulóárát 3 millió forint alá várjuk. SEAT Toledo? Rövidesen jön. Skoda Rapid? Már be is futott, ígéretes, bár ahogy alább kiderül, messze nem tud olyan kedvező árú lenni, mint a riválisok.

Az újdonságok közül nálunk az első érkező: Skoda Rapid

Az újdonságok közül nálunk az első érkező: Skoda Rapid

A Rapid úgy lépcsős hátú, hogy közben egész praktikus, hiszen se szűk nyílás, se alacsony raktér, se belógó zsanérok. Csak hatalmas, 550 literes csomagtér

A Rapid úgy lépcsős hátú, hogy közben egész praktikus, hiszen se szűk nyílás, se alacsony raktér, se belógó zsanérok. Csak hatalmas, 550 literes csomagtér

Tehát mind-mind vadiúj modell, a piac pillanatnyilag legnépszerűbbike, a Fluence pedig látványos facelifttel igyekszik tartani pozícióját. Lássuk, hogy a Renault bestsellere mellett mely márkák palettájáról válogathat most az, aki valamiért a négyajtós karosszériaformára esküszik, s nem vár az újdonságokra. (Mert azt azért lássuk be, hogy kizárólag a méretes poggyásztér miatt nem érdemes szedánt venni. Egy hasonlóan öblös csomagtérrel csábító kombi sokkal praktikusabb, hiszen tágasabb nyíláson és alacsonyabb peremen át, könnyebben pakolható, illetve magasabb pakkok is elférnek benne.)

A Fluence-en kívül pénztárcakímélő alternatíva még egy Renault, a Thalia, aztán van egy Chevrolet Aveónk, egy Fiat Lineánk, ugye az új Skoda Rapidunk és egy Suzuki SX4 szedánunk. Benzines és ahol van, dízelmotorral gyűjtöttük őket táblázatokba, a végső árösszevetésre persze szigorúan klímával toborozva őket, mert légkondi nélkül ma már nem autó az autó.

Alsóközepes szedánok − méretek

Modell Chevrolet Aveo Fiat Linea Renault Fluence Renault Thalia Skoda Rapid Suzuki SX4 Sedan
Hosszúság (mm) 4399 4560 4618 4261 4483 4490
Szélesség (mm) 1735 1730 1809 1639 1706 1730
Magasság (mm) 1517 1494 1479 1439 1461 1545
Tengelytáv (mm) 2525 2603 2702 2473 2602 2500
Csomagtér (l) 502 500 530 506 550 515

A mérettáblából jól látszik, hogy ez az 500+ literesek klubja, és a számháborút a Rapid nyeri − pótkerék nélküli − 550 literes értékével. Összességében a legnagyobb és legtágasabb közülük a Fluence, naná.

Benzinmotoros, négyajtós alapmodellek − műszaki alapadatok

Modell Chevrolet Aveo 1.2 Fiat Linea 1.4 Renault Fluence 1.6 Renault Thalia 1.2 Skoda Rapid 1.2 Suzuki SX4 1.6
Teljesítmény (LE) 86 77 110 75 75 120
Nyomaték (Nm) 115 115 151 105 112 156
Váltó/fokozat kézi/6 kézi/5 kézi/5 kézi/5 kézi/5 kézi/5
Gyorsulás 0-100 km/h (s) 13,4 14,6 11,7 13,0 13,9 10,7
Fogyasztás (l/100 km) 5,5 6,3 6,7 5,9 6,1 6,2
CO2-kibocsátás (g/km) 129 148 155 136 137 143

Ami a benzinmotoros kiviteleket illeti, az Aveo egyedüliként tűnik ki 6 fokozatú váltójával, s − papíron − neki a legszerényebb a fogyasztása is. A Fluence és az SX4 1,6 literes motorral sokkal jobban megy a többieknél, amennyiben ez szempont. Az alap-Skoda három hengerrel pöfög.

Na, ilyen egy szokásos, szedánosan nagy puttony − a pofás Aveótól Na, ilyen egy szokásos, szedánosan nagy puttony − a pofás Aveótól Na, ilyen egy szokásos, szedánosan nagy puttony − a pofás Aveótól

Na, ilyen egy szokásos, szedánosan nagy puttony − a pofás Aveótól

Dízelmotoros, négyajtós alapmodellek − műszaki alapadatok

Modell Chevrolet Aveo 1.3 D Fiat Linea 1.6 Mjet 16V Renault Fluence 1.5 dCi Skoda Rapid 1.6 CR TDI
Teljesítmény (LE) 75 105 90 105
Nyomaték (Nm) 190 290 200 250
Váltó/fokozat kézi/6 kézi/6 kézi/5 kézi/5
Gyorsulás 0-100 km/h (s) 14,2 11,0 13,0 10,4
Fogyasztás (l/100 km) 3,9 5,0 4,4 4,4
CO2-kibocsátás (g/km) 99 131 115 114

A legalapabb, a legrégebbi, a legolcsóbb: Renault Thalia

A legalapabb, a legrégebbi, a legolcsóbb: Renault Thalia

Dízel már nem kapható sem a Thaliából, az SX4 szedánt csak benzinesként forgalmazták és forgalmazzák. A legkorszerűbb a Rapid gázolajosa, amelynek fogyasztása a GreenTec változattal további 4 deciliterrel mérsékelhető. A Chevrolet 1,3-asa bezzeg 6-os váltós és stop-startos, 100 km-en elvileg be is éri 3,9 liter üzemanyaggal.

Benzin- és dízelmotoros alapmodellek klímával − árak

Modell Benzines Dízel
Chevrolet Aveo 3 104 000 Ft 3 649 000 Ft
Fiat Linea 3 280 000 Ft 4 420 000 Ft
Renault Fluence 3 240 000 Ft 3 740 000 Ft
Renault Thalia 2 220 000 Ft -
Skoda Rapid 3 942 310 Ft 4 998 630 Ft
Suzuki SX4 Sedan 3 990 000 Ft -

A Linea nagy is, nem is néz ki rosszul, benzinesével egész olcsó

A Linea nagy is, nem is néz ki rosszul, benzinesével egész olcsó

És akkor az árak, s a jó nagy szórás. Köszönhető ez annak, hogy egyik-másik modell régi, a Rapid meg mondjuk nagyon új, nem is kifejezetten olcsónak szánt, hanem minőséginek a Fabia és a később támadó új Octavia közé ékelődve, illetve szériában ESP-s, 6 légzsákos, kormánya 4 irányban állítható, hifit, fedélzeti számítógépet, ködlámpát, könyöktámaszt is ad − Ambition felszereltségi szinten. Ahol már − manuális − klíma is van. Easy és Active szinten csak opció a légkondicionáló. A durván 4 és 5 milliós benzines és dízelár azért elgondolkodtató.

Pláne, amikor az elvitathatatlanul legolcsóbb Thalia csakis benzinesként, s már klímásan 2,22 millió forintért megvásárolható. Igaz, egy teljesen más minőségi és kidolgozási színvonalon, de akkor is. Expressionként 2 légzsákos, hátsó üléstámlája egyben dönthető. A többieké mind osztottan. A második legolcsóbb, de már 3 millió fölötti árú Aveo menetstabilizálóval, 6 légzsákkal, tempomattal, visszagurulásgátlóval jó vétel, ahogy a szintúgy ESP-s és alap Confort szinten is klímás, tempomatos, 6 légzsákos, 4 elektromos ablakos Fluence is.

Az SX4 Sedan nem a szépségével hódít, de sajnos az árával sem

Az SX4 Sedan nem a szépségével hódít, de sajnos az árával sem

A Linea csak benzinesével titulálható olcsónak, a Suzuki SX4 Sedan igazából azzal sem. Utóbbi bőr multikormánnyal lóg ki a masszából, de csupán 2 légzsákos és nem ad ESP-t, ahogy a Fiat sem. S hogy vezetni milyen őket? Nos, egyik sem nevezhető élményautónak (a Rapidhoz ugyan még nem volt szerencsénk), de korrekt kis, pontosabban nem is kis autók, hátsó ülésük mögött egy-egy jókora puttonnyal. Bejön a nagy kuffer? Szerintünk (is) a Fluence a legjobb ár/értékű, de ha semmi más nem számít, csakis az alacsony vételár, akkor a kifutó Thalia a nyerő. Esetleg tessék várni néhány hetet-hónapot a friss riválisokra, csőstül jönnek.

Ez is érdekes lehet:
 

December 23-án 385 vadonatúj autót kapott a rendőrség

Helyesbítenünk kell, nem 3,9, hanem 9,4 milliárd forintért kap új autókat a rendőrség. Menő Skodák...

Ismét érdekesen alakult a rendőrségi autók árverése

Idén is az Opel Maxabo telephelyén lehetett licitálni a rendőrségi állományból leselejtezett...

Típustörténet: a Hódgép Puli rövid tündöklése és bukása

Ő lehetett volna a hazai járműgyártás első számú exportslágere, helyette csúnya lebőgés lett...

Teslát idéző megoldásokat is kínál a hazai fejlesztésű Gorilla S10 autóvédelmi rendszer

Egy profi autóvédelmi rendszerrel nem csupán egy terméket, hanem szolgáltatást is vásárolunk...

Amikor egy olasz formatervező rajzol francia autót - Peugeot 504 kupé és kabrió

Többnyire jól sül el, amikor Sergio Pininfarina tollat ragad. A Peugeot-val különösen jól megértették...

A piac legkedvezőbb árú hibrideit kínálja a Suzuki

Ma már nem feltétlenül kell drágább autókra gondolni, ha a hibridek kerülnek szóba. A Suzuki...

Az évtized autós mozijának is nevezhetnénk a Ford v Ferrari filmet

Előre szólok, hogy NEM leszek SPOJLERMENTES. Most már eltelt több, mint egy hét a film bemutatója...

Tovább csökkent a dízel autók népszerűsége, de vajon mi kell a népnek? Mutatjuk!

Az év háromnegyede már elmúlt, érdekes tendenciák láthatók az autópiacon. Mutatjuk a vevők új...

60 éves a Citroën Kacsa

Az 1948-as párizsi autószalonon mutatták be a Citroën legendássá vált kisautóját, a 2CV-t - magyarul...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1za29kYQ==
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (6 db)

nick_ írta: 2012 november 14., szerda 19:35:28

A Skoda Rapid és így természetesen az új Seat Toledo is 5 ajtós, hiszen a csomagtérrel a hátsó ablak is felnyílik (ahogy a jelenlegi Octavianal is),
Az árakkal sincs minden rendben, gondolom ezek az akció nélküli alapárak. Az akciós árakkal azonban teljesen más a kép. A FIAT Linea pl. klímával, ABS-sel, CD-s rádióval, elektromos ablakkal, központizárral 2,69 millió Ft, sőt FIAT TOP finanszírozással 2,49 millió Ft. Ez azért elég ütős ár, ráadásul a Linea egész jól is néz ki. És ezek nem új árak, a FIAT már nagyon-nagyon régóta akciózik.
http://flotta.fiat.hu/plusz/

A válaszoláshoz belépés szükséges
Inaktív felhasználó írta: 2012 november 14., szerda 09:29:46 − szerző
szervizmérnök írta: 7 éve

A Ford Focus szedán kimaradt az összeállításból, pedig konkurens !!


Kimaradt bizony, ahogy sok más egyéb, a cikkben szereplőknél szintén jóval drágább modell is.

A válaszoláshoz belépés szükséges
szervizmérnök írta: 2012 november 13., kedd 15:47:17

A Ford Focus szedán kimaradt az összeállításból, pedig konkurens !!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Inaktív felhasználó írta: 2012 november 13., kedd 09:52:35 − szerző
fonema írta: 7 éve

Úgy tudom, a Suzuki SX 4 szedánt soha nem is forgalmazták diesel motorral.


Valóban, dízel csak Európán kívül volt. Javítva, köszönjük!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Vipo írta: 2012 november 13., kedd 09:48:07

Tudtommal a Rapid ötajtós, mivel a csomagtérajtó egyben nyílik az utastérrel, ezért nem klasszikus értelemben vett szedán, még ha a formája hasonló is.

A válaszoláshoz belépés szükséges
fonema írta: 2012 november 12., hétfő 18:19:22

Úgy tudom, a Suzuki SX 4 szedánt soha nem is forgalmazták diesel motorral.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1za29kYQ==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1za29kYQ==

Friss tesztek

A puttonyosban még sosem kellett csalódnunk – BMW 330d xDrive Touring

Van zsákjában minden jó! – BMW 330d Touring

Történnek furcsa dolgok a BMW-nél, de szerencsére, ami igazán fontos, arra többszörösen koncentrálnak. A 3-as sosem volt ennyire jó, mint most, hat hengerrel pedig azt adja, amit kell.


Íme, a vásárlók igénye – Csúcsmotorjával próbáltuk a Skoda Kamiqot

Közkívánatra – Skoda Kamiq

Túllépett már áraival azon a Skoda, hogy egyszerű népautónak mondhassuk, ehhez igazodik a minőség, a konstrukció és a kivitelezés is. Legkisebb crossoverükbe, a Kamiqba se lehet belekötni.


Citroën Grand C4 SpaceTourer 1.5 BlueHDi 130 Automata Feel teszt

Kényelemre vágyó nagycsaládosoknak: Citroën Grand C4 SpaceTourer

Hat évvel ezelőtt debütált a Citroën C4 Picasso harmadik, egyben a Grand C4 Picasso második generációja. Tavaly leginkább nevet váltottak: C4 SpaceTourer és Grand C4 SpaceTourer néven folytatták karrierjüket.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1za29kYQ==
Hirdetés

SKODA tesztek

Villámpróba: Tesztkörre vittünk egy új Skoda Scalát, te is megteheted!

Szintet lépett - Próbáld ki te is a Skoda Scalát!

Nevével is arra akartak utalni a Skodánál, hogy az új modellel elindultak egy új szint felé, de a lépcsőfokokat kettesével lépték. A Scala már az első próba alapján is nagyon korrekt autó, ha nem több.


Skoda Karoq Style 1.5 TSI DSG ACT teszt

Ne viccelj vele! Skoda Karoq teszt Videó

Bár a Skoda alighanem tudományosan határozta meg, hogy miként szülessen SUV-jainak neve, a Karoq nálunk viccelődésre adhat okot. Pedig van olyan jó autó, hogy nem érdemes vele tréfálkozni.


Skoda Kodiaq Style 2.0 TDI 4x4 DSG teszt

Bocs, a medvékre nem lehet haragudni! Videó

Már a Skodának is van hétüléses SUV-ja. Ráadásul olyan, amivel jó eséllyel a prémiummárkák vevőiből is csemegézni fog. A Kodiaq ugyanis egy ragadozó, medve.


Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Clever teszt

Egy ok az elégedettségre - Skoda Fabia Combi teszt

A Skoda Fabia kombiban az a jó, hogy kicsit sem feltűnő, és 4 milliós áron ő a kisautók svájci bicskája. Egy jó megoldás a mindennapokra.


Skoda Superb Combi Elegance 2.0 CR TDI DSG 170 teszt

Nem szegény ember Audija. Skoda Superb teszt

Eddig is kiváló és elképesztően tágas autó volt a Superb, most is annak találtuk. A Skoda frissített zászlóshajóját DSG-s dízel kombiként teszteltük.


Még több SKODA teszt

Címlapon


Friss cikkek

A piac legkedvezőbb árú hibrideit kínálja a Suzuki

Megfizethető hibridekkel erősít a Suzuki Videó

17 órája – Sztori

Ma már nem feltétlenül kell drágább autókra gondolni, ha a hibridek kerülnek szóba. A Suzuki minden eddiginél elérhetőbbeket kínál, az Ignis esetén ráadásul alapáron.


Alig két hete, hogy bemutatták, de már hazánkba is ellátogatott az Aston Martin DBX

Amikor az orrunkat megcsapja a finom bőr illata: Aston DBX

20 órája – Újdonság

Exkluzív élményben lehetett részünk, hiszen még a potenciális vásárlók előtt tekinthettük meg a brit gyártó legújabb modelljét. Nem árt tudni róla, hogy a legkomolyabb ligába érkezik a DBX, ahol Bentley és Porsche modellekkel mérkőzik.


Kipróbáltuk a piac legolcsóbb villanyautóját - Skoda CITIGOe iV  menetpróba

Hága városában vallattuk a villanyhajtású Skoda Citigót

Múlt héten – Újdonság

A Skoda 124 éves történetének első villanyautója a CITIGOe iV. Még akkor is, ha igazából egy VW e-up! átmaszkírozva.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

SKODA OCTAVIA 1.4 TSI Classic +MAGYAR AUTÓ+SZERVIZKÖNYVES+

SKODA OCTAVIA 1.4 TSI...

Ár: 1.590.000 Ft

Évjárat: 2009 / 11

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

SKODA FABIA 1.2 6V Classic Vezetett szervizkönyv .160eKm!

SKODA FABIA 1.2 6V Cla...

Ár: 1.099.000 Ft

Évjárat: 2008 / 9

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

SKODA KAROQ 1.5 TSI ACT Style Készletről! Azonnal!

SKODA KAROQ 1.5 TSI AC...

Ár: 7.290.000 Ft

Évjárat: 2019 / 8

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!