0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Egyen alkatrészekkel tennék egyenlőbbé a Forma-1-et

Újabb segédkéz jöhet a kisebb Forma-1 csapatoknak

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem kiegyenlítést szeretne a Liberty Media, csupán költségcsökkentéssel segítenék a kisebb Forma-1 csapatok felzárkózását a gyáriakhoz.

%KA%Közös alkatrészek bevezetésével tennék egyenlőbbé a Forma-1 futamokat. Kép: motorsport.com%KA%

Közös alkatrészek bevezetésével tennék egyenlőbbé a Forma-1 futamokat. Kép: motorsport.com

Szabványosított alkatrészeket vezetnének be a Forma-1-be, hogy, ha kiegyenlíteni nem is, de legalább közelíteni tudják egymáshoz a csapatok kiadásait és esélyeit. Mindezt Chase Carey, az F1 új első embere jelentette be, aki hozzátette: „Számos mód áll rendelkezésünkre, hogy csökkentsük a költségeket, azonban nem akarjuk egységesíteni vagy épp lebutítani az autókat. Nagyon fontos, hogy megmaradjon a versengés és a világelső technológiai háttér, azonban néhány alkatrész szabványosítható lehet.” Az még egyelőre nem tisztázott, hogy mely alkatrészekről lenne szó, Ross Brown tavaly a futómű bizonyos részeit vetette fel, mint jó alternatíva. Szerinte olyan alkatrész szabványosítására lenne szükség, ami „nem rontja el a show-t, és amelyeken a nézők amúgy sem veszik észre a különbséget.”

%KA%A kis csapatok költségvetésének többszörösét költik a gyári hátterű istállók, ami a versenypályán is meglátszik. Ezen változtatna a Liberty Media%KA%

A kis csapatok költségvetésének többszörösét költik a gyári hátterű istállók, ami a versenypályán is meglátszik. Ezen változtatna a Liberty Media

A Forma-1-es csapatok kiadásai jelenleg nagyon változóak. Míg a Ferrari kb. 330 millió fontot költött tavaly, addig a Force India vagy a Sauber 90-95 millió fontot. A csapatok közti különbségek pedig az évek során hatványozottan kijöttek a versenypályán, a futamok egyre kiszámíthatóbbak lettek. Épp ezért találnának ki valamilyen segédcsomagot, amivel felzárkóztathatnák a privát kézben lévő csapatokat. Mindebből természetesen a bajnokság is profitálna, hiszen ha izgalmasabb a verseny, több a néző. Nem kiegyenlíteni akarják az istállókat, csupán egy közös pénzügyi területre hozni.

Ez is érdekes lehet:
 

Igazi ámokfutót csíptek el ezúttal a rendőrök

A szabályos és biztonságos előzés alapvető feltétele, hogy belássuk azt az útszakaszt, amelyen...

Elkezdődött a PSA-motorok sorozatgyártása Szentgotthárdon

Néhány hete már felkészült a szentgotthárdi gyár és személyzete az új motorok gyártására, ám...

Idén húzhatja be a harmadik X-et a Renault Clio

A világ legkelendőbb francia autója idén tölti be a harmincadik életévét. Persze hivatalosan...

Formája volt a legnagyobb sikere, ritka veteránná érett a Citroën XM

A prémium szegmensben indított francia nagyautók bája egészen a ’90-es évek közepéig elbűvölte...

Ínségpróbán a hibrid, a dízel, a szívó és a turbós benzines

Nem összehasonlító teszt, csak fogyasztáspróba: négy teljesen különböző, ám kivétel nélkül családi...

Ikarus 30: hatvan éves a nejlonbusz

Botránnyal kezdődött az élete, igazából nem vált be a forgalomban sem, mégis maradandó nyomott...

Így épül a legerősebb hazai Nissan GT-R

1200 lóerő fölé várják a hazai építésű GT-R teljesítményét, de még nem tudják, hol lesz a vége...

Idén töltötte be 30. életévét a Porsche 911 harmadik generációja

Már harmincadik életévét tapossa az a Porsche 911 generáció, amelyben először megjelent az összkerékhajtás...

A negyedik X-et is behúzta a Mercedes S-osztály második generációja

A Mercedes-Benz S-osztály neve összeforrt a luxussal és a csúcstechnológia alkalmazásával. Bár...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Friss tesztek

Önzáró difi és sportos külső? Egész vonzó ez a Passat!  - Volkswagen Passat 2.0 TDI DSG R-Line

Az üzlet, az üzlet – VW Passat R-Line

Sokat nem lett volna értelme változtatni a 2015-ös Év Autóján. A Passat enyhe külső frissítése jól áll neki, új technológiai részletei miatt pedig igazán modern. Unalmas? Én is azt gondoltam…


Ha tényleg kemény vagy, SUV helyett ilyennel jársz – Mitsubishi L200 teszt

Alig ismerni rá – Mitsubishi L200

A SUV őrület szinte teljesen romba döntötte mindazt, amiért egy autót önmagában a technika miatt értékelni lehet. Látványos? Nagy? Tekintélyt parancsoló? Puhány! Az önző óriások között egy pickup legalább tényleg fickós - mint az L200.


Bárcsak szabad lehetne… - BMW X2 M35i xDrive teszt

Nyugtatókon él – BMW X2 M35i

A BMW-nél tudják, hogyan kell élvezhető autót építeni, ez tiszta sor. A piac változása viszont alaposan feladja a leckét a bajoroknak, elsőre a legdurvább X2-ről is nehéz eldönteni, hogy jó-e.

Még több teszt
Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Az új maszk már csakis elektromos hajtást takarhat – vezettük az új smartokat

Ők már meglépték: villanyautókat adnak, viszonylag olcsón

2 órája – Újdonság

A smart elsőként tért át teljes kínálatával az elektromos hajtásra, ezt palettájuk frissítésével is nyomatékosítják. A megújult kínálatot Valenciában vezethettük.


Már nemcsak technikájával, formájával is meggyőző a második generációs Toyota   Mirai

Hátul hajt és emissziómentes az új Toyota Mirai

Tegnap – Újdonság

Az első Miraival a hibridek után az üzemanyagcellás autók piacán is piacvezető lett a Toyota, a második már formájával is meggyőző, persze a technika is tovább finomodott, ismét a jövőt mutatja!


Kellemes meglepetést okoztak az első kilométerek az új Ford Pumával

Élmény SUV - Ford Puma menetpróba

2 napja – Újdonság

Jól csengő nevet választott a Ford a legújabb szabadidő-autójának, amellyel a B-szegmensben indulnak harcba a vásárlók kegyeiért. A hangzatos névvel azonban nem elégedtek meg a kékoválos márkánál, a mérnökök keményen ráfeküdtek a praktikumra is.


Használtautó.hu

PEUGEOT 206 1.1 Open POP ART

PEUGEOT 206 1.1 Open P...

Ár: 449.000 Ft

Évjárat: 2004 / 3

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

RENAULT THALIA 1.4 Prima FRISS VIZSGA. VONÓHOROG!

RENAULT THALIA 1.4 Pri...

Ár: 429.000 Ft

Évjárat: 2003 / 11

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

AUDI A4 Avant 2.7 V6 TDI DPF Multitronic VALÓS KM PANORÁMATETŐ!

AUDI A4 Avant 2.7 V6 T...

Ár: 2.890.000 Ft

Évjárat: 2009 / 1

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!