0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Tavaszi Porsche kirajzás

Újra végigpróbáltuk a Porsche palettáját

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ismét alkalmunk nyílt próbára tenni a Porsche palettájának vérpezsdítő modelljeit. Legutóbb az új Cayenne és a hibrid Panamera Turbo S még nem volt elérhető, így most ezek jelentették a legnagyobb újdonságot.

%KA%Túrázni indul a Porsche konvoj Etyeken és környékén%KA%

Túrázni indul a Porsche konvoj Etyeken és környékén

Etyeken és környékén kanyargott a Porsche konvoj, amely széles mosolyt csalt a járókelők arcára, és ugyanúgy a kormánykerék mögött ülő személyek ábrázatára is. Talán kicsit közhelynek hangzik, de Porschét vezetni egy igazi életérzés, többek között pont azért, mert a sportosság, a luxus és a tradíció mellett valamiféle furcsa közösségi élményt ad. Sajnos a jelent átitató gyűlölködő közhangulatban rengeteg negatív élmény éri az embereket, amikor kommunikálni próbálnak a többiekkel. Ha valaki elszegényedett és rongyos, akkor azért szólják meg, ha valaki kevésbé tanult ember, akkor azért beszélnek vele lekezelően, a gazdagokat pedig a fényűző életmódjuk miatt kritizálják. Éppen ezért

üdítő élményként hatott, ahogy a gyalogosok felől derült mosoly, vagy épp a gyerekek örömujjongása érkezett, sőt, többen még integettek is.

Lehet ezt így is! Ahelyett, hogy egyből acsarkodni kezdtek volna a drága autók láttán, pedig ugye ez sem ritka manapság. A pozitív fogadtatásban talán szerepet játszott a Porsche modellek magával ragadóan sportos, de nem hivalkodó formavilága, és főleg a 911 ikonikus megjelenése.

%KA%Sokak számára a 911 formája jelenti az egyetemes sportautó-dizájnt%KA%

Sokak számára a 911 formája jelenti az egyetemes sportautó-dizájnt

A legtöbb időt a Panamera Turbo S E-Hybridben töltöttem, amin még magam is meglepődtem. Biztos sokaknak ismerős a helyzet, amikor az egyik vállunkon ül az ördögi énünk, a másikon pedig az angyali trónol és mindketten magabiztosan suttogják, hogy mit kellene tenni. Nos, az én esetemben egyikük a 911 Turbo S felé terelt, a másik pedig a hibrid Panamera felé. Előbbi természetesen az ördögi énem, hiszen a 911 Turbo S egy igazi élményautó, viszont már kétszer volt hozzá szerencsém. Az angyali, vagy mondjuk úgy kötelességtudó énem pedig a még nem vezetett autók felé terelgetett. Szerencsére utóbbira hallgattam, mert a hibrid Panamera már az első percekben elrabolta a szívem (bocsi 911 Turbo S).

%KA%Azért a hibrid Panamera nevében is árulkodó a Turbo szó%KA%

Azért a hibrid Panamera nevében is árulkodó a Turbo szó

Szürreális élmény némán suhanni egy Porschéval. Márpedig a Panamera Turbo S E-Hybrid képes tisztán elektromos üzemben is haladni 50 kilométert. A szürrealitást pedig tovább növeli, hogy az egyik pillanatban még hang nélkül, illetve a kiváló hangszigetelésnek köszönhetően csak némi szélzaj társaságában gurulok, egy szempillantás múlva pedig 7000-es fordulaton üvölt a négyliteres V8-as motor, miközben a saját bőröm atomjai épp összeolvadnak a bőrülések atomjaival, amikor éppen az a 3,4 másodperc telik, amíg 100 kilométer/órára gyorsul az autó. A 680 lóerő rendszerteljesítmény és a 850 Nm nyomaték kipréseli a levegőt a tüdőmből, ennek ellenére vigyorogva veszem tudomásul, hogy egy gombnyomásra sportautóvá alakíthatom a hibrid Panamerát.

%KA%Az összkerékhajtású Turbo S E-Hybrid megalkotásánál a 918 Spyder szupersportautó hajtásrendszerét vették alapul%KA%

Az összkerékhajtású Turbo S E-Hybrid megalkotásánál a 918 Spyder szupersportautó hajtásrendszerét vették alapul

Ebből a modellből sem hiányzik a Sport Response gomb, amelynek megnyomásával 20 másodpercre szinte versenyautóvá változik a Panamera, illetve a többi üzemmód is a gombot tartalmazó kis nyúlványon választható ki. Ezek a hibrid esetében a Sport módokon kívül az E-Power és Hybrid mód. Alapvetően mindig E-Powerben indul az autó, de a legtakarékosabban a Hybrid üzemmódban vezethető.

%KA%A Turbo Sport Turismo már teljesen más világ %KA%

A Turbo Sport Turismo már teljesen más világ

Érdekes a kontraszt a hibrid Panamera és a „puttonyos” Turbo Sport Turismo között. Utóbbi „csak” 550 lóerős, de mégsem tűnik gyengébbnek a hibridnél. Sőt! Talán még egy picit sportosabb is, mert élesebbek a reakciói, és a villanymód hiányában a V8-as folyamatos morgása eleve atletikusabb karakterrel ruházza fel.

A gázpedált tövig nyomva a hibridben szinte hallani vélem, ahogy sértetten felteszi a kérdést az autó: „Nóóórmális vagy? Miért akarsz te száguldozni egy hibriddel?”

Aztán persze beadja a derekát: „Hát jó, ha ezt akarod…” Ekkor jön a korábban leírt érzés az ülésbe passzírozással. A Turbo Sport Turismo viszont nem kérdez. Nincs egy pillanatnyi megtorpanás sem, azonnal érkezik a tüdőszorító érzés.

%KA%
Az utastérben szinte érezni, hogy a Porsche gyárában dolgozók, illetve a beszállítók szívüket-lelküket beleadják a munkába. Ebben a kategóriában persze megengedhetetlen a slendriánság%KA%

Az utastérben szinte érezni, hogy a Porsche gyárában dolgozók, illetve a beszállítók szívüket-lelküket beleadják a munkába. Ebben a kategóriában persze megengedhetetlen a slendriánság

%KA%A Sport Turismo nagyobb csomagteret kínál.A hátsó ülések felső vonaláig 520 literes tér áll rendelkezésre, amely 20 literrel nagyobb a limuzinhoz képest. A hátul utazók is kapnak saját középkonzolt%KA% %KA%A Sport Turismo nagyobb csomagteret kínál.A hátsó ülések felső vonaláig 520 literes tér áll rendelkezésre, amely 20 literrel nagyobb a limuzinhoz képest. A hátul utazók is kapnak saját középkonzolt%KA%

A Sport Turismo nagyobb csomagteret kínál.A hátsó ülések felső vonaláig 520 literes tér áll rendelkezésre, amely 20 literrel nagyobb a limuzinhoz képest. A hátul utazók is kapnak saját középkonzolt

Az új Cayenne minden téren előrébb lépett az elődjéhez képest. A dizájnja jobban hasonlít a sportautóikon 911-hez és a Panamerához is. A tengelytávolsága ugyan változatlan maradt (2895 mm), viszont a karosszériája megnyúlt 63 milliméterrel, így már 4,918 méter hosszú. A tetővonal viszont 9 milliméterrel alacsonyabban húzódik és sikerült hangsúlyosabban belecsempészni egy kis kupés ívet. Szemből talán erősen emlékeztet az elődre, hátulról szemlélve azonban jelentős a változás. A háromdimenziós grafikával ellátott hátsó lámpák és a vízszintes LED-fénycsík rendkívül látványos. Márpedig a legtöbben ebből a szögből látják majd, ugyanis az S és a Turbo változat is sportautókat megszégyenítő ménessel rendelkezik.

%KA%Elöl nem rajzolták át drasztikusan a Cayenne arcát%KA%

Elöl nem rajzolták át drasztikusan a Cayenne arcát

%KA%Hátul viszont annál jobban, viszont így már szépen illeszkedik a márkaarculathoz%KA% %KA%Hátul viszont annál jobban, viszont így már szépen illeszkedik a márkaarculathoz%KA%

Hátul viszont annál jobban, viszont így már szépen illeszkedik a márkaarculathoz

A Cayenne S 440 lóerővel, a Turbo viszont már 550 lóerővel gazdálkodhat, és bár a gyengébbik (V6-os 2,9 literes) motor is bőven elegendő a kéttonnás monstrum mozgatásához, az igazán lendületes haladáshoz a V8-as Turbo az igazi, habár bő 100 kilóval nehezebb. Viszont hiába használtam a monstrum szót, a tekintélyt parancsoló méretek ellenére játszi könnyedséggel manőverezhető a Cayenne.

Fontos, hogy egyszerű vele parkolni, ám a legmélyebb benyomást a tempós kanyarokban mutatott viselkedése tette rám.

Az elődjénél feszesebb és közvetlenebb a viselkedése. Megmondom őszintén, hogy nem rajongok a SUV kategória termékeiért, ám amikor kipróbáltam a Macant, rájöttem, hogy megfelelő mérnöki munkával lehetséges a szó szoros értelmében sportos szabadidő-autót építeni. Az új Cayenne pedig sokkal közelebb került a Macanhoz. Kevésbé dől a karosszériája a kanyarokban az elődjéhez képest, jobban adagolható a fék, és a feszesebb futómű ellenére is megmaradt az a menetkomfort, amit egy luxusautótól elvár a tulajdonosa.

%KA%A karosszéria-oldaldőlést szabályozó rendszer immár nem hidraulikus, hanem elektromechanikus technológiát használ. Ez gyorsabb reakciókat eredményez a rendszer részéről, talán ezért is tűnik jobbnak az elődjénél%KA%

A karosszéria-oldaldőlést szabályozó rendszer immár nem hidraulikus, hanem elektromechanikus technológiát használ. Ez gyorsabb reakciókat eredményez a rendszer részéről, talán ezért is tűnik jobbnak az elődjénél

A luxus pedig beülve is körbeöleli az utasokat. Mindenhol igényesen varrt bőrfelületek vagy épp kellemes tapintású, puha műanyagok fogadnak. A kor követelményeinek megfelelően a Porsche Communication Managment 12,3 col átmérőjű, full-HD felbontású színes érintőképernyője uralja a középkonzolt. Rengeteg digitális funkció kezelhető róla, akár hangvezérléssel is. A vezető előtt az analóg fordulatszámmérő áll a középpontban, mellette viszont két darab hétcolos, szintén full-HD felbontású képernyő látható. Ezek mutatják a többi menetadatot, illetve további információkat. A megjelenített tartalmakat a többfunkciós kormánykerékről egyszerű kezelni, pedig elsőre talán bonyolultnak tűnhet a gombok sokasága. Az új Cayenne egyébként olyan vezetői segédrendszereket kínál, mint például a hőkamerával működő éjjellátó asszisztens, a sávváltás-segéd, a táblafelismerő funkciót is magában foglaló sávtartó asszisztens, a torlódás-asszisztens, a ParkAssist parkolást segítő rendszer 360-fokos kamerával, valamint a távolságtartó tempomatot is tartalmazó Porsche InnoDrive.

%KA%A váltókar körül kevés gomb maradt,a legtöbb funkciót az okostelefonokéhoz hasonlító érintőfelületen lehet kezelni%KA%

A váltókar körül kevés gomb maradt,a legtöbb funkciót az okostelefonokéhoz hasonlító érintőfelületen lehet kezelni

%KA%A vezető előtt egy analóg óra és két digitális kijelző szolgáltat információkat. Hátul pedig fejedelmi kényelem vár az utasokra is%KA% %KA%A vezető előtt egy analóg óra és két digitális kijelző szolgáltat információkat. Hátul pedig fejedelmi kényelem vár az utasokra is%KA%

A vezető előtt egy analóg óra és két digitális kijelző szolgáltat információkat. Hátul pedig fejedelmi kényelem vár az utasokra is

Röviden még a 718 Caymanről szeretnék néhány szót ejteni, ugyanis szerintem meglepően más karakter, mint a Boxster. Pedig lényegében ikrek. Ugyanaz a turbós, négyhengeres 2,5 literes középre helyezett motor hajtja mindkettőt. Ám a Cayman utasterében – talán a keménytető hatására – hangosabbnak és harapósabbnak érződik az erőforrás. A Boxster inkább túrázós alkat a Cayman viszont valódi kanyarvadász. Középmotoros mivoltuk pedig a világ legélvezetesebb sportautói közé emeli őket.

%KA%350 lóerős a Cayman S boxermotorja%KA%

350 lóerős a Cayman S boxermotorja

%KA%Még mindig vitát generáló kérdés, hogy szebben szól-e a régebbi szívómotor%KA% %KA%Még mindig vitát generáló kérdés, hogy szebben szól-e a régebbi szívómotor%KA%

Még mindig vitát generáló kérdés, hogy szebben szól-e a régebbi szívómotor

A tesztnapon felbukkant még a 911 Carrera GTS Cabriolet, illetve a 911 Turbo S, amelyekről korábban már beszámoltunk, szóval róluk ide kattintva olvashatsz bővebben. Az új tapasztalatok, köztük a hibrid Panamera megismerése után még kíváncsibban várom a Mission E tanulmány alapján épülő teljesen elektromos Porschét, abban a megnyugtató tudatban, hogy – a márka vezetőinek szava alapján – a 911 mindig megmarad élményautónak, és ameddig csak lehet belsőégésű motorral gyártják.

Ez is érdekes lehet:
 

Amikor egy olasz formatervező rajzol francia autót - Peugeot 504 kupé és kabrió

Többnyire jól sül el, amikor Sergio Pininfarina tollat ragad. A Peugeot-val különösen jól megértették...

Lengyel hétvége: Polonez történet

A Polonez története bővelkedik izgalmakban. Például hogy kerül a képbe a Giugiaro név? És a Fiat...

Rendszámok 2013-tól - így nézhet ki az új plakett?

Még nem is biztos, hogy lesznek, de tervek - állítólag - már léteznek is a jövőre bevezetendő...

City Taxi: 20 Toyota Prius bizonyítja, hogy ma még a hibrid a legjobb, taxizásra is

Egy-két villanyautó még csak kirakat, a hibrid taxik azonban világszerte és itthon is jól szolgálnak...

Téligumi Kommandó: az autók túlnyomó része koros abronccsal fut

Gumiteszt-partnerünkkel, a nonstopgumi.hu-val közösen indított akciónk a hazai autók abroncsait...

Tovább csökkent a dízel autók népszerűsége, de vajon mi kell a népnek? Mutatjuk!

Az év háromnegyede már elmúlt, érdekes tendenciák láthatók az autópiacon. Mutatjuk a vevők új...

Árharc: Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq

Idén a Peugeot és a Skoda is SUV köntösben hozott lényegében hétüléses egyterűt. Akad különbség...

Ismét érdekesen alakult a rendőrségi autók árverése

Idén is az Opel Maxabo telephelyén lehetett licitálni a rendőrségi állományból leselejtezett...

Irány a Balaton! De merre?

Most már aztán tényleg megkezdődött a szezon, tömegek zarándokolnak vízközelbe, majd vissza a...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wb3JzY2hl
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wb3JzY2hl
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wb3JzY2hl

Friss tesztek

Első próba: Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line

Premier előtti vetítés? Itthon próbáltuk az új Opel Corsát

Míg az Opel Corsa nemzetközi menetpróbája csak jövő héten lesz (a magyar újságírók számára), itthon már tesztvezethető az elektromosként is érkező újdonság. El is kértük egy körre!


Az utolsó szívómotors Ford Focus még néhány napig elérhető

Utolsó mohikán? Ford Focus kombi 1.5 PFI teszt

Az egyik legjobb Focus a modellpaletán a háromhengeres szívómotorral felszerelt változat. Kár, hogy már nem sokáig szerepel az árlistán, szóval igyekezz, ha lecsapnál rá!


Év Magyar Autója összevetés: Audi e-tron, Kia e-Niro, Merecedes-Benz EQC, Renault Zoe

Villanyautós villámteszt: az igények szabják meg a győztest Videó

Az Év Magyar Autója zsűrivel elsőként kaparintottuk meg az új Renault Zoét, rögtön össze is vetettük a legfontosabb idei elektromos újdonságokkal. Ahhoz képest, hogy ő a legolcsóbb, nagyon derekasan helytállt.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wb3JzY2hl
Hirdetés

PORSCHE tesztek

Porsche Macan GTS menetpróba

A Porsche crossover, ami igazából sportautó

A Porsche Macan S és a Turbo között ott van a GTS, ami a tökéletes középút a városi és a teljesítmény crossoverek között. Élmény volt vezetni.


Porsche 718 Boxster S menetpróba

Mennyire Porsche a Boxster új négyhengerese?

A Porsche középmotoros, turbós négyhengeressel felvértezett 718-asát próbáltuk, abból is az erősebb, 350 lóerős Boxster S-t hajtottuk.

Még több PORSCHE teszt

Címlapon


Friss cikkek

Önálló karakter - Kipróbáltuk az új 208-at!

Maradandó élmény - Peugeot 208

Tegnap – Újdonság

A Peugeot dolga az, hogy minden teljesen egyszerű és hagyományos megoldást olyan csomagolásban tálaljon, hogy évekkel később is emlegetni lehessen. Az új 208 is ilyen.


Kipróbáltuk a friss Toyota C-HR-t az új kétliteres hibrid motorral

Megtanít okosan vezetni az új Toyota C-HR - Menetpróba

5 napja – Újdonság

Hatalmasat tarolt a piacon a Toyota C-HR, amikor 2016-ban megjelent. Napjainkban már 400 000 példány gördül Európa útjain, de még a legnépszerűbb típusok életében sem maradhat el a ráncfelvarrás. A C-HR esetében a lemezek alatt történt a nagyobb változás.


Teslát idéző megoldásokat is kínál a hazai fejlesztésű Gorilla S10 autóvédelmi rendszer

Egy autóvédelmi rendszer, és ami mögötte van: Gorilla S10

Múlt héten – Sztori

Egy profi autóvédelmi rendszerrel nem csupán egy terméket, hanem szolgáltatást is vásárolunk, így nem mindegy, hogy kik, miként csinálják.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

PORSCHE CAYENNE Dízel (Automata) Mo.i-Pano-ACC-Sport Chrono-Végig Szervízelt

PORSCHE CAYENNE Dízel...

Ár: 10.999.000 Ft

Évjárat: 2011 / 2

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

PORSCHE PANAMERA S E-Hybrid Tiptronic

PORSCHE PANAMERA S E-H...

Ár: 19.900.000 Ft

Évjárat: 2015 / 11

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin/elektromos

PORSCHE BOXSTER 7182.0 PDK Fiatal Német Autók

PORSCHE BOXSTER 7182.0...

Ár: 21.990.000 Ft

Évjárat: 2019 / 5

Kivitel: Cabrio

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!