0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Útdíj 2015: íme az új díjtáblázat, térképen a fizetős szakaszok

Van idő felkészülni, megjelent a januártól hatályos útdíj-rendelet

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Magyar Közlöny december 30-i számában megjelent az útdíjfizetési rendszer módosításáról szóló rendelet. Nincs meglepetés: fizethetünk.

Pest megyében vagy akár a fővárosban élve, illetve autózva is csaknem elkerülhetetlen lesz a megyei matrica megvásárlása. Már csak egy dugódíj hiányzik a teljes gyönyörhöz (Kép: Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ)

Pest megyében vagy akár a fővárosban élve, illetve autózva is csaknem elkerülhetetlen lesz a megyei matrica megvásárlása. Már csak egy dugódíj hiányzik a teljes gyönyörhöz (Kép: Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ)

"Jelentősen csökkennek az autósok úthasználati költségei 2015-től a megyei matricák bevezetésével." − e felütéssel jelent meg a 2015-ös útdíj ismertetése a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) weboldalán december 30-án 21:55-kor. Időben, hiszen a Magyar Közlöny is e napon jelentette meg az útdíjfizetési rendszer módosításáról szóló, január 1-től hatályos rendeletet.

Sokat cikkeztünk már a témában, ám eddig szinte csak tapogatóztunk, csepegtetett információkból dolgoztunk. Kezdjük egy jó hírrel: csak az M-betűs gyorsforgalmi utak, tehát az autópályák és autóutak lesznek fizetősek − legalábbis egyelőre. Azok viszont csaknem kivétel nélkül. Kimarad az M31-es autóút és az M0-ás autóút M1-es és M5-ös autópálya, valamint 4-es főút és M3-as autópálya közötti szakasza. A többi autópálya és autóút minden centimétere fizetős lesz. Mindez a galériánkban látható képeken is látható, de a térképek pdf-ben (tömörített rar fájlban) is letölthetők. Felejtős, hogy díjmentesen kerüljük Budapestet (ahol lehet), Székesfehérvárt, Győrt vagy Kecskemétet. Vehetjük majd a matricát, ha csupán Vácra szeretnénk kimenni az M2-es autóúton. Persze milyen jó, hogy nem leszünk rövidke elkerülőszakaszokra kárhoztatva az autópályákon, hanem a csupán évi 5000 forintos megyei matricát megvásárolva jó hosszan kerülhetjük a nagyvárosokat. Aztán csak győzze kimatekozni az ember, hogy melyik matricatípussal jár a legjobban.

Autópálya e-matricák 2015-re
Díjkategória Heti Havi Éves Megyei
D1 2 975 Ft 4 780 Ft 42 980 Ft 5 000 Ft
D2 5 950 Ft 9 560 Ft 42 980 Ft 10 000 Ft
U 2 975 Ft 4 780 Ft 42 980 Ft 5 000 Ft
B2 13 385 Ft 21 975 Ft 199 975 Ft 20 000 Ft

Maradnak az eddig is elérhető, 10 és 31 napos (havi), valamint éves időszakos jogosultságok, mellettük pedig megjelenik a területi, megyei is. Kivételezett Pest Megye matricája, mely a főváros fizetős útszakaszaira is érvényes, hiszen csak budapestit nem is lehet vásárolni. És igen, lesznek Budapest területén is fizetős szakaszok. Az M3-as például a Szentmihályi útig, az M7-es az Egér útig fizetős lesz. Míg Budaörs még csak-csak elérhető marad matrica nélkül, Fót már nemigen. Persze a megyei matrica tényleg nem vészesen drága, tényleg kitágíthatja az azt megvásárlók alternatívútvonal-készletét. Hogy jól járunk-e vele, azt mindenki döntse el saját maga.

Arányos közteherviselés: Vas megyének eddig nem volt személyautók számára fizetős útszakasza, most már van

Arányos közteherviselés: Vas megyének eddig nem volt személyautók számára fizetős útszakasza, most már van

Az viszont biztos, hogy a 8-9 fős kisbuszt üzemeltetőknek − főként időszakos matricák tekintetében − érvágás, hogy a D1 kategória immár nem csak 3500 kilogrammos megengedett össztömegben, hanem 9 helyett 7 fővel is maximalizált, a 8-9 fős, 3,5 tonna alatti kisbuszok és kishaszonjárművek (ülésszámtól függetlenül) a D2 kategóriába kerültek, mely esetén kétszeres a megyei matrica és a 10, valamint a 31 napos matrica ára, az éves viszont egyező. Újdonság a D2 és a B2, mint busz kategória esetén az utánfutókra külön fizetendő U kategória − a D1 díjtételeivel megegyező tarifákkal. A legjobb kombináció tehát a hétüléses egyterű és vontatmánya lesz, ami továbbra is D1 kategóriával mehet az autópályákon. A kisbusszal utánfutót húzók viszont keményen ráfizetnek. Buszok esetén 20 000 Ft/év a megyei jogosultság, a 3,5 tonna feletti teherautók kilométer alapú útdíja pedig nő egy kicsikét jövő évre, a tarifákat hosszú oldalakon keresztül taglalja a Magyar Közlöny.

Miként azt tegnap már megírtuk, az új matricák árusítása január 1-én 1500 ponton indul − a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. ügyfélszolgálatain, a határátkelőknél meglévő viszonteladói értékesítési pontokon, az ematrica.autopalya.hu weboldalon, valamint a további viszonteladók jelentős részénél, így a MOL, Shell, Agip töltőállomásokon. Február elsejétől minden eddig megszokott értékesítési ponton és mobiltelefonon (applikáción keresztül vagy sms-ben) is meg lehet majd vásárolni az új matricákat. Lesz türelmi idő is, ám annak kapcsán pontosításra szorul a korábban közzétett információ. A 14 875 forintos pótdíj alól csak azok az "illetéktelen területre" autózók mentesülhetnek, akik vétségüket januárban követik el, s február végéig megveszik az év végéig szóló jogosultságot + a NÚSZ Zrt. ügyfélszolgálati irodájában március 1-ig töröltetik büntetésüket 1470 forintos szolgáltatási díj megfizetésével.

A telefonos matricavásárlás csak februárban indul. A januárban begyűjtött bírságok februárban még megúszhatók, enyhíthetők, utána 14 875 forint egy elvétett út

A telefonos matricavásárlás csak februárban indul. A januárban begyűjtött bírságok februárban még megúszhatók, enyhíthetők, utána 14 875 forint egy elvétett út

Tessék vigyázni, január 1-én a kamerák élesednek, de azért tessék örülni is, ugyanis miként azt a NÚSZ írja, "a területi alapú matrica nagyobb kényelmet – gyorsabb, biztonságosabb közlekedést – nyújt. Az új rendszerben segítenek eligazodni a megyei térképek, ezeknek köszönhetően az autósok felmérhetik, mely úthálózati szakaszokon jogosultak egy adott megyei matricát használni." A letölthető térképekből "bevásároltunk" mi is, galériánkban elérhetők megyei bontásban. Lehet böngészni, számolni, nyelni és fizetni. Az éves matrica személyautóra továbbra is 42 980 forint, azzal biztosan elkerülhető a súlyos bírság.

Ez is érdekes lehet:
 

Vállalható Astra 200 ezer forintért? Szétnéztünk az eladó rendőrautók között

Idén sem marad el a valahai rendőrautók árverése. Vajon lehet értelmes négykerekűt találni a...

Cordon: lecsap a gyorshajtókra

Egyszerre harminckét autót képes azonosítani és bemérni a legújabb lézeres sebességmérő-rendszer...

Járási rendszámok jövő évtől: 168 félét gyárthatnak

Jövőre területi, a kistérségeket nyugdíjazó járások alapján kiosztott, 168 különféle régiót jelölő...

Irány a Balaton! De merre?

Most már aztán tényleg megkezdődött a szezon, tömegek zarándokolnak vízközelbe, majd vissza a...

Több európai autó elbukott az amerikai törésteszten, az ügyben azóta mégis kevés történt

Amióta az IIHS bevezette a kisátfedéses töréstesztjeit, csak az biztos, hogy a jelenlegi európai...

Olcsó nyugatiból kultjármű: Volkswagen Scirocco 1.6 GL, 1979

A Scirocco húsz éve még elment napi járósnak, aztán ciki lett, de mára megbecsült hobbiautó...

Tovább csökkent a dízel autók népszerűsége, de vajon mi kell a népnek? Mutatjuk!

Az év háromnegyede már elmúlt, érdekes tendenciák láthatók az autópiacon. Mutatjuk a vevők új...

Ismét érdekesen alakult a rendőrségi autók árverése

Idén is az Opel Maxabo telephelyén lehetett licitálni a rendőrségi állományból leselejtezett...

Szeptember 1-től fokozott rendszám ellenőrzés

Ellentmondásos hírek keringenek a sajtóban, miszerint hiába ellenőrzik fokozottan a külföldi...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (64 db)

76 írta: 2015 január 04., vasárnap 13:35:43

itt megint csak a pofátlan rablásról van szó. nem lett internet adó,kitalálták ezt. én nem vagyok oka az államháztartási hiánynak,ne velem akarják megfizettetni még a sok másik adó mellett ezt is.
ezek felveszik a dolgozó emberek fizetéséhez képest pofátlanul magas fizetéseiket,amellett még jár nekik költségtérítés,lakhatási támogatás,de mire föl??
ott van az üzemanyag árába beletett hatalmas adó is. meg 27% áfa mindenen! nem azért akarok dolgozni,adózni most már mindenféle címen,hogy ezek az élősködők jól éljenek,mert ez önmaguk szerint nekik jár!
itt nemcsak pár ezer ft-ról van szó. lehetne megyei díj úgy is,hogy a közvetlen elkerülők díjmentesek maradnak ugyanúgy,ahogy eddig! itt az a lényeg,hogy valamilyen címen,néven pénzt még elvenni !
miközben ők mindenképp jól akarnak élni,bármilyen helyzetben is van az ország. jobban teljesít,igen a korrupcióban,az emberek hülyének nézésében,kihasználásában.
aki meg stadiont akar,fizessen stadion adót,azt nézegesse őket. szerintem az utak állapota fontosabb lenne,ha már ennyi pénzt elakarnak venni. csak a fidesz,mi??

A válaszoláshoz belépés szükséges
witz írta: 2015 január 03., szombat 19:27:05
Kempelen írta: 5 éve

Bla-blabla-blablabla



Menjél lapátolni.


Előzmények megtekintése

Orbán Viktort, a tíz miniszterét, az alájuk tartozó 55 államtitkárt és a 99 helyettes államtitkárt tartjuk el ennyi pénzből. Egyébként van még 31 miniszteri biztosunk, öt kormánybiztosunk, két miniszterelnöki biztos és 11 miniszterelnöki megbízott is. Van olyan államtitkár , akinek a havi fizetése 2.650.000 ft!! Egy kiváló orvosnak kéne adni ennyit, aki megmenti a szaros életed, de az csak morzsát kap, mert nem államtitkár, hanem életmentő!!
Erre mond, hogy bla-bla-.bla, mert ez bizony az!!!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Marconi írta: 2015 január 03., szombat 13:37:09

Pl. egy Opel Corsa VAN esetében az elektronikus ellenőrzésnél kiderül, hogy tehergépkocsi, ha "véletlenül" szgk. matricát vett?

A válaszoláshoz belépés szükséges
naro írta: 2015 január 02., péntek 23:56:14

Bocsánat, nem a honatyák fizetésére akartam összpontosítani, de valamitől mindig az jut eszembe. Egyébként még csak annyit: az "átkosba" hallottunk már szép mutatókról.
Szóval mondom nekem is + a dolog, de az is hozzátartozik, hogy fél árban vettem meg az éves matricát így. De! Ettől még a dolog a lehető leg jobb szándékkal sem mondható tisztességesnek. Inkább büntetésnek vélem az Internet adó megvétózása miatt. Hogy is van ez? Előbb a Hugo miatt kiépítjük az ellenőrzést, majd bevezetjük a fizetési kötelezettséget az utakra? Nem tűnik "előre megfontolt szándéknak? Áááá csak rémeket látok már én is....

A válaszoláshoz belépés szükséges
NAVI írta: 2015 január 02., péntek 23:27:57

Mai tapasztalat:
D2 kategóriába tartozom, mert 8 személyes szgk-m van. Az éves az egyetlen észszerű megoldás, ott nincs dupla díj (egyelőre)
Ma közlekednem kell autópályán, gondoltam a legilletékesebb helyen megveszem, interneten a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt-nél. A honlap tanúsága szerint a rendszer hibátlan, de azért akinek nem muszáj, ne vegyen ma matricát. Nekem muszáj volt, de nem sikerült, 8 esetből 8-szor kivágott, 2 hiba felváltva jelentkezett.
OK, legyen benzinkút.
MOL: a rendszer működik, de D2-es éves matricát nem tud értékesíteni, ilyen nincs a rendszerében. (D2 10 napos és havi lett volna)
AGIP: a rendszer működik, D2-es matrica egyáltalán nincs.
SHELL: a rendszer nem működik
Akkor nincs más hátra, irány Budaörs, 35 perc sorban állás után az ügyfélszolgálati irodában a kezembe kaptam a D2-es éves matricát és nagyon várom a szolgáltató levelét, mely szerint 40 perccel a matrica megvásárlása előtt közlekedtem a kivezető szakaszon érvényes matrica nélkül úgy, hogy a kivezetőn nem volt kitáblázva az utolsó kihajtó a fizetős szakasz előtt.
Az ügyfélszolgálaton 4 ablakból 2 üzemelt, ugyanúgy "fel volt tehát készülve", mint az internetes portál arra a terhelésre, amely teljesen nyilvánvaló volt egy ilyen szabályváltozást követően.
Az egész új matrica-bőrlehúzás rendszerrel az alábbi aggályaim vannak:
az embereknek nem 15 napot kellett volna adni az egész megértésére
a rendszereket/társszerveket fel kellett volna készíteni az átállás miatti nagyságrenddel nagyobb terhelésre (erre is kevés 15 nap)
a türelmi idő alatt nem-büntetés-hívd-ahogy-akarod 1470 Ft-ot legalább az első 10 napban nem kiszabni, hamár a szolgáltatás megvásárlásához való hozzáférés enyhén szólva is korlátozott

A válaszoláshoz belépés szükséges
menőmanó írta: 2015 január 02., péntek 22:57:35
Bánatos Teknősbéka írta: 5 éve

Hmm... Akkor ha jól értem, ha Kecskemét és Pest között ingázom, megveszem csak a Bács és a Pest megyei matricát Bruttó 10000 HUF-ért, akkor egész évben járkálhatok a pályán föl és alá?


Nem járkálhatsz, a gyalogos közlekedés ezeken az utakon tilos!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Bánatos Teknősbéka írta: 2015 január 02., péntek 16:46:23

Hmm... Akkor ha jól értem, ha Kecskemét és Pest között ingázom, megveszem csak a Bács és a Pest megyei matricát Bruttó 10000 HUF-ért, akkor egész évben járkálhatok a pályán föl és alá?

A válaszoláshoz belépés szükséges
Kempelen írta: 2015 január 02., péntek 16:17:43
menőmanó írta: 5 éve

Ismét jó szokásodhoz híven kevered a szezont a fazonnal.

Az államtitkároknak MI teremtjük elő a fizetését, ezért nagyon is sok közünk van ahhoz, hogy mennyi pénzt kapnak a dilettáns munkavégzésükért, főleg úgy, hogy ez a hazug kormány növelte az ez irányú kiadásokat annak ellenére, hogy az ellenkezőjét ígérte. A hazugság közel áll hozzád, így gondolom természetes a jelenlegi vezetés kommunikációja is.

A gazdasági mutatók javulásához a kormány intézkedéseinek szinte semmi köze, nem az ő érdemük, így semmi sem jogosítja fel őket ennek a hangoztatására. Az EU pénzek beruházásai, az ide települt külföldi cégek eredményei javítják a gazdasági mutatókat.

Sorolj már fel konkrét pozitív intézkedéseket a részükről ami hozzájárult a gazdasági növekedéshez!

A végső megállapításod meg kb. olyan szintű, hogy a víz folyékony. Hiszen ami valakit nem érint az miért foglalkoztatná?


Előzmények megtekintése

Bla-blabla-blablabla

Menjél lapátolni.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Huszi92 írta: 2015 január 02., péntek 11:07:06

Azért érdemes megemlíteni, hogy vannak akik jobban járnak. Győr-Budapest közt, illetve Budapesten használom az autót. 20 000Ft-ból meglesz az éves pálya matrica. És még ha Balatonra megyek (É-i part), egy lehajtóval előbb kell lemennem a pályáról, mint mennék, de "ingyenesen" használhatom. Azért ez szerintem nem mindegy. :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
palimadár írta: 2015 január 02., péntek 10:17:18

Budapest lakosságát kényszerítik Pest-megyei matrica vásárlásra, mennyi lakosa,ill. hány autó közlekedik Budapesten??? Ezt aki kiszámolta előterjesztette egy zseniális matekos. A KORMÁNY EMBERE!!!! MÁR ITT TÖBB BEVÉTELE LESZ AZ ÉHES FELSŐ OSZTÁLYNAK AKIK ALSZANAK, KEDVEZMÉNYT KAPNAK, ÉS KIMAGASLÓ FIZETÉSÉR VERSENYEZNEK, KI TUD NAGYOBBAT KASZÁLNI? Nem beszélve országos szintű bevételekről.Lehet, hogy a lakosság 10-20 % -nak jobb, de a nagyzsákba nem győzik számolni a bejövő sarcot. Kádár kori mondás volt,hogy "huzzuk meg a nadrágszíjjat" most mi a fenét húzzunk még? nincs is gatyánk lassan!!!!Ennyit és ennyien nem folytogatták még az országot!!

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Év Magyar Autója összevetés: Audi e-tron, Kia e-Niro, Merecedes-Benz EQC, Renault Zoe

Villanyautós villámteszt: az igények szabják meg a győztest Videó

Az Év Magyar Autója zsűrivel elsőként kaparintottuk meg az új Renault Zoét, rögtön össze is vetettük a legfontosabb idei elektromos újdonságokkal. Ahhoz képest, hogy ő a legolcsóbb, nagyon derekasan helytállt.


Könyörög egy sportmotorért – Mazda3 Skyactiv-X teszt

Várjuk a csodát – Mazda3 Skyactiv-X

Csodamotort adott volna a világnak a Mazda? A Skyactiv-X egy különleges szerkezet, de mit érzékel belőle a felhasználó, akit teljesen hidegen hagy, hogy épp egy mérhetetlenül egyedi megoldást vezet?


Őszinte. Brutális, de őszinte... – Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio teszt

Agresszív kismalac – Alfa Romeo Stelvio QV

Azért szeretjük az agresszív kismalacot, mert gátlástalanul kimondja mindazt, amire mi is gondolunk. Általában mondjuk fájdalmasan kellemetlen, de végülis csak önmagát adja, se többet, se kevesebbet.

Még több teszt
Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Kipróbáltuk a friss Toyota C-HR-t az új kétliteres hibrid motorral

Megtanít okosan vezetni az új Toyota C-HR - Menetpróba

Tegnap – Újdonság

Hatalmasat tarolt a piacon a Toyota C-HR, amikor 2016-ban megjelent. Napjainkban már 400 000 példány gördül Európa útjain, de még a legnépszerűbb típusok életében sem maradhat el a ráncfelvarrás. A C-HR esetében a lemezek alatt történt a nagyobb változás.


Teslát idéző megoldásokat is kínál a hazai fejlesztésű Gorilla S10 autóvédelmi rendszer

Egy autóvédelmi rendszer, és ami mögötte van: Gorilla S10

4 napja – Sztori

Egy profi autóvédelmi rendszerrel nem csupán egy terméket, hanem szolgáltatást is vásárolunk, így nem mindegy, hogy kik, miként csinálják.


600 literes csomagtér, minőségi ugrás – Rengeteget fejlődött az Octavia

Úton a luxus felé – Ültünk az új Skoda Octaviában!

5 napja – Újdonság

Hatalmas szakadék tátong az Octavia és a többi modell között, mióta tegnap este bemutatták az új kompaktot. Európa egyik legnépszerűbb autója érzésre is a prémium felé lépett, legalább kettőt.


Használtautó.hu

MITSUBISHI PAJERO PININ 1.8

MITSUBISHI PAJERO PINI...

Ár: 1.490.000 Ft

Évjárat: 2004 / 9

Kivitel: Terepjáró

Üzemanyag: Benzin

BMW 116i 144e garantált km. Magyarországi

BMW 116i 144e garantál...

Ár: 2.999.000 Ft

Évjárat: 2012 / 4

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

FORD FIESTA 1.3 Comfort

FORD FIESTA 1.3 Comfort

Ár: 659.000 Ft

Évjárat: 2004 / 5

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!