0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Vezetni nem tudott, de motorokat tervezett

Wankel-sztori

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Felix Wankel nem volt egyetemet végzett mérnök, és még csak jogosítvánnyal sem rendelkezett, szobra mégis Daimler, Benz, Diesel és hasonló kaliberű feltalálók körében áll a német autótörténeti múzeumban.

Talán a leghíresebb Wankel-motoros személyautó az 1968-ban Év Autója címet nyert NSU Ro 80, amely később meghibásodásaival szerzett magának "hírnevet". Formáját az a Claus Luthe jegyezte, aki aztán a BMW-nél aratott sikereket, például a 850i-vel

Talán a leghíresebb Wankel-motoros személyautó az 1968-ban Év Autója címet nyert NSU Ro 80, amely később meghibásodásaival szerzett magának "hírnevet". Formáját az a Claus Luthe jegyezte, aki aztán a BMW-nél aratott sikereket, például a 850i-vel

Akik az 1970-es években Liener György keményfedeles, Autótípusok című kötetein szocializálódtak, minden bizonnyal emlékeznek arra a furcsa Mercedes-Benz sportkocsira, amely végül sorozatban soha nem készült, és a műszaki adatoknál a Wankel-motor leírás volt olvasható – nem véletlenül. Felix Wankel zseniális találmánya ekkoriban élte fénykorát, rengeteg gyár érdeklődött a rotációs motor iránt, amely egy kis NSU kabrióban debütált még 1963-ban. De ki is volt Felix Wankel, és miben tér el az általa tervezett motor a hagyományos, August Otto alkotta konstrukciótól?

50 lóerős gépezetével fürge kis sportkocsinak számított a farmotoros NSU Spider

50 lóerős gépezetével fürge kis sportkocsinak számított a farmotoros NSU Spider

Felix Wankel élete értelmével, a forgódugattyús motorral. Rövidlátása miatt nem szerzett jogosítványt, így nem vezette a motorjával hajtott autókat

Felix Wankel élete értelmével, a forgódugattyús motorral. Rövidlátása miatt nem szerzett jogosítványt, így nem vezette a motorjával hajtott autókat

Felix Wankelnél különlegesebb személyiséget talán lehet, de minden bizonnyal nehéz találni a járműiparban. Őt csak a gépek, különösen a forgótárcsás elméletek izgatták, ennek a szakterületnek szentelte életét, és bármilyen furcsa, nem rendelkezett jogosítvánnyal, még a tulajdonában lévő NSU Ro 80-ast sem vezette. A nagyobb megdöbbenést azonban mégis az váltja ki vele kapcsolatban, hogy nem végzett mérnök, tapasztalatait, műszaki ismereteit autodidakta módon szerezte, illetve sajátította el, ezért a Müncheni Műszaki Egyetem később doktori címet adományozott számára. 1902. augusztus 13-án született Lahrban. Már az általános iskolában jól tanult, majd 1915-ben Heidelbergbe költöztek édesanyjával, és itt folytatta középiskolai tanulmányait. Hat évvel később élete zátonyra futott, összetűzésbe került egyik tanárával, és érettségi nélkül távozott az intézményből, így dolgozni kezdett egy könyvkiadónál. Falta a műszaki köteteket, hobbiból gépek másolatait készítette el, és ekkor, az 1920-as évek közepén merült fel benne a gondolat a forgódugattyús motor megvalósítását illetően. A kiadói munka megszűnése után egy mérnökkel, Ernst Wolffal dolgozott együtt egy évtizeden át, találmányokon törte a fejét, és 1934-ben a BMW-vel került kapcsolatba, forgótolattyús szelepvezérlés megvalósítása céljából. Itt figyelt fel rá a háborúra gőzerővel készülő Németország Légügyi Minisztériuma, és Wankel visszautasíthatatlan ajánlatot kapott: repülőgépmotorok fejlesztőközpontjának a vezetését bíznák rá Lindauban. Elvállalta.

Így fest főbb elemeire bontva egy kéttárcsás Wankel-motor − gyártástechnológiai szempontból egyszerűbb és olcsóbb, mint a hagyományos, dugattyús Otto-motor

Így fest főbb elemeire bontva egy kéttárcsás Wankel-motor − gyártástechnológiai szempontból egyszerűbb és olcsóbb, mint a hagyományos, dugattyús Otto-motor

Sorrendben, balról jobbra: Daimler, Benz, Maybach, Horch, Otto, Diesel, Bosch, és a sort Wankel szobra zárja az EFA, azaz a német autótörténeti múzeumban

Sorrendben, balról jobbra: Daimler, Benz, Maybach, Horch, Otto, Diesel, Bosch, és a sort Wankel szobra zárja az EFA, azaz a német autótörténeti múzeumban

A háború után Wankelnek a nulláról kellett kezdenie mindent, több gyárnál próbálkozott a forgótárcsás szelepvezérlés elvének meghonosításával, de elutasították, egyedül az NSU igazgatója látott fantáziát a dologban. Hosszas kísérletezés után, végül 1954-ben készült el az első forgódugattyús Wankel-motor, kétütemű, 50 köbcentis kivitelben, és a nagy pillanat 1963-ra datálódik, a Frankfurti Autószalonra, ahol az NSU Spider az új reménységnek kikiáltott motorral debütált. Az 500 köbcentis egység 50 lóerővel mozgatta a filigrán kis sportkocsit, amelyből nagyságrendileg 2300 példány készült. A japán Mazda rendkívüli érdeklődést mutatott a konstrukció iránt, meg is vették a gyártási jogokat, az NSU pedig folytatta diadalmenetét: a nagyobb, kéttárcsás, 110 lóerős Wankel-motorral szerelt Ro 80 típus megnyerte az Év Autója 1968 választást. Felix Wankel irodaajtajának kilincsét egymás kezébe adták a gyárak, az átvételért bejelentkezett többek között a Mercedes-Benz, a Citroën, és a Volkswagen, ő pedig el is adta a jogokat, így dúsgazdaggá vált. Hogy a motor konstrukciós problémáit igazából senkinek nem sikerült orvosolnia, az nem rajta múlott, mint ahogy az olajválság okozta őrület hatásairól sem tehetett. 1986-ban még igen komoly, 100 millió márkás összegért eladta kutatóintézetét, és már csak privát foglalkozott az életét jelentő műszaki dolgokkal. Hosszas betegség után, 1988. október 9-én hunyt el.

Nem is igazi autóbolond, aki nem ismeri a Mazda RX-7 modellt. A Mazda a sorozatos kudarcok ellenére gyakorlatilag egyedüliként ragaszkodott a fejlesztéshez, és csak idén, a kifuttatott RX-8-assal zárta le a több évtizedes Wankel-fejezetet a történetében Nem is igazi autóbolond, aki nem ismeri a Mazda RX-7 modellt. A Mazda a sorozatos kudarcok ellenére gyakorlatilag egyedüliként ragaszkodott a fejlesztéshez, és csak idén, a kifuttatott RX-8-assal zárta le a több évtizedes Wankel-fejezetet a történetében Nem is igazi autóbolond, aki nem ismeri a Mazda RX-7 modellt. A Mazda a sorozatos kudarcok ellenére gyakorlatilag egyedüliként ragaszkodott a fejlesztéshez, és csak idén, a kifuttatott RX-8-assal zárta le a több évtizedes Wankel-fejezetet a történetében

Nem is igazi autóbolond, aki nem ismeri a Mazda RX-7 modellt. A Mazda a sorozatos kudarcok ellenére gyakorlatilag egyedüliként ragaszkodott a fejlesztéshez, és csak idén, a kifuttatott RX-8-assal zárta le a több évtizedes Wankel-fejezetet a történetében

Hogyan működik?

Működés: az 1-es jelzésnél a levegő és az üzemanyag (keverék) bekerül a kamrába. A 2-es fázis a sűrítés, a 3-as a gyújtás, terjeszkedés, munkavégzés, míg a 4-es a kipufogás

Működés: az 1-es jelzésnél a levegő és az üzemanyag (keverék) bekerül a kamrába. A 2-es fázis a sűrítés, a 3-as a gyújtás, terjeszkedés, munkavégzés, míg a 4-es a kipufogás

A Wankel-motor működésének elve matematikai alapon nyugszik: egy piskótaforma (trochoid) állórészen belül, a ház falának folyamatos érintésével excentrikusan köröz egy háromszögletű, egyenlő oldalú, ugyanakkor íves felületű rotor (forgódugattyú). A konstrukció sajátossága, hogy nincsenek a hagyományos motorban megszokott alkatrészek, így például főtengely, hajtókarok vagy szelepek sem, a vezérlés − hasonlóan a kétütemű motorokhoz − résekkel történik, amit a rotor szabályoz. A háromszög csúcsai három különálló, és ami szokatlan, folyamatosan változó munkateret különítenek el, amelyeken belül azonban a négyütemű motoroknak megfelelően zajlik az égésfolyamat, tehát szívás, sűrítés, munkavégzés (terjeszkedés) és kipufogás sorrendben. A Wankel-motorban a rotor egyetlen fordulatára jut a négy munkaütem, ellentétben az Otto-motorral, ahol ez a duplája, azaz két fordulat. A legnagyobb hátrány a forgódugattyú úgynevezett él-tömítettsége, és a kenés, ami a dugattyús erőforrásoknál könnyen megoldható a gyűrűkkel, viszont a Wankelnél évtizedek alatt sem sikerült megtalálni a tartós üzem zálogát.

Jobb szélen az első "összeszögelt" kísérleti autó, balra a C-111 első, középen a második generációja. A Mercedes-Benz az 1960-as évek végétől rengeteg trükköt bedobott a siker érdekében, közvetlen befecskendezést, kettős gyújtást, a végén már 350 lóerőt tudott a négytárcsás Wankel-motor, de Stuttgartban úgy ítélték meg, ennek a technológiának nincs jövője. Összesen hét kísérleti autót építettek, és hiába akartak a flottából gazdag és tekintélyes gyűjtők vásárolni, a gyár nem adott el egyet sem

Jobb szélen az első "összeszögelt" kísérleti autó, balra a C-111 első, középen a második generációja. A Mercedes-Benz az 1960-as évek végétől rengeteg trükköt bedobott a siker érdekében, közvetlen befecskendezést, kettős gyújtást, a végén már 350 lóerőt tudott a négytárcsás Wankel-motor, de Stuttgartban úgy ítélték meg, ennek a technológiának nincs jövője. Összesen hét kísérleti autót építettek, és hiába akartak a flottából gazdag és tekintélyes gyűjtők vásárolni, a gyár nem adott el egyet sem

Repülőgépek, és amint a képen látható, motorkerékpárok vonatkozásában is voltak ötletek Wankel-motorra: ez éppen egy Hercules, 1974-ből

Repülőgépek, és amint a képen látható, motorkerékpárok vonatkozásában is voltak ötletek Wankel-motorra: ez éppen egy Hercules, 1974-ből

A legnagyobb energiát egyértelműen a Mazda fektette a Wankel-motor fejlesztésébe. 1961-ben már elkészült az egytárcsás, 40A jelzésű kísérleti erőforrás, de a nagyközönség leginkább az 1970-es évek végétől az RX-7 sportkocsival azonosította a forgódugattyús gépet. Idén éppen 20 éves jubileumot ünnepelnek a japánok, ugyanis a 787B versenyautó 1991-ben megnyerte a híres Le Mans-i 24 órás futamot, 1999-ben pedig újabb mérföldkő következett: az RX-Evolv tanulmányautóban debütált a RENESIS, kvázi az évek alatt leghatékonyabbá tett Wankel, amely az RX-8 előfutárának számított.

Talán sokan nem is hinnék, de az orosz VAZ mérnökei is komolyan foglalkoztak Felix Wankel találmányával, a ’70-es évek közepétől. Elsőként a kereklámpás Zsiguli kapott egytárcsás, 70 lóerős motort 1980-ban, amellyel a 21018-as típus 170 km/órás végsebességet tudott – ez volt a 311-es erőforrás. A kéttárcsás 411-es már 120 lóerővel mozgatta a 21019-est, és ennek a fejlesztésével sikerült elérni a 180 lóerős határt. Szinte minden Zsiguliba szereltek forgódugattyús motort, a kockáktól kezdve a Samarán át az újabb típusokig, még a VAZ 1111 (Oka) kisautóba is jutott egy 45 lóerős masina – ennek a típusjelzése VAZ 1182. Nem titok, hogy ilyen speciális, nagy teljesítményű erőforrásokkal szereltek több KGB-s autót, továbbá a Volgában (3102) is kipróbálásra került egy háromtárcsás, 210 lóerős Wankel.

Ma már az autósport történelmének része ez a fotó: 1991-ben, az 55-ös rajtszámú Mazda 787B megnyerte a Le Mans-i 24 órás futamot, amellyel első japán gyártóként iratkoztak fel a győztesek ranglistájára, és az autót Wankel-motor hajtotta

Ma már az autósport történelmének része ez a fotó: 1991-ben, az 55-ös rajtszámú Mazda 787B megnyerte a Le Mans-i 24 órás futamot, amellyel első japán gyártóként iratkoztak fel a győztesek ranglistájára, és az autót Wankel-motor hajtotta

A legtöbb gyártó azonban idejekorán felhagyott a fejlesztéssel, mikor belátták, hogy a konstrukciós nehézségek mellett problémát okoz a nagy fogyasztás (üzemanyag és kenőanyag egyaránt), valamint a környezetvédelmi normák betartása. A Mercedes-Benz a C111-es projektet dobta emiatt a kukába, ami nagy szó volt anno, a Citroën a GS sorozatával kísérletezett (Birotor), a Rolls-Royce a dízelesítéssel próbálkozott, míg a Norton motorkerékpárokba, a Curtiss Wright pedig repülőgépekbe szánta a finom működésű szerkezetet, amely kisebb helyen tudott ugyanakkora teljesítményt felmutatni, mint a hagyományos dugattyús motor.

Ez is érdekes lehet:
 

City Taxi: 20 Toyota Prius bizonyítja, hogy ma még a hibrid a legjobb, taxizásra is

Egy-két villanyautó még csak kirakat, a hibrid taxik azonban világszerte és itthon is jól szolgálnak...

Teslát idéző megoldásokat is kínál a hazai fejlesztésű Gorilla S10 autóvédelmi rendszer

Egy profi autóvédelmi rendszerrel nem csupán egy terméket, hanem szolgáltatást is vásárolunk...

Több európai autó elbukott az amerikai törésteszten, az ügyben azóta mégis kevés történt

Amióta az IIHS bevezette a kisátfedéses töréstesztjeit, csak az biztos, hogy a jelenlegi európai...

Tovább csökkent a dízel autók népszerűsége, de vajon mi kell a népnek? Mutatjuk!

Az év háromnegyede már elmúlt, érdekes tendenciák láthatók az autópiacon. Mutatjuk a vevők új...

Ezzel a módszerrel utazhatsz dugó- és traffipaxmentesen

A közösségnek nagy az ereje, ezt már több internetes oldal is igazolta. A közlekedésben is egyre...

Olcsó nyugatiból kultjármű: Volkswagen Scirocco 1.6 GL, 1979

A Scirocco húsz éve még elment napi járósnak, aztán ciki lett, de mára megbecsült hobbiautó...

Vállalható Astra 200 ezer forintért? Szétnéztünk az eladó rendőrautók között

Idén sem marad el a valahai rendőrautók árverése. Vajon lehet értelmes négykerekűt találni a...

Amikor egy olasz formatervező rajzol francia autót - Peugeot 504 kupé és kabrió

Többnyire jól sül el, amikor Sergio Pininfarina tollat ragad. A Peugeot-val különösen jól megértették...

Szeptember 1-től fokozott rendszám ellenőrzés

Ellentmondásos hírek keringenek a sajtóban, miszerint hiába ellenőrzik fokozottan a külföldi...
 

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (6 db)

speedstorm írta: 2011 október 08., szombat 12:51:13
Momo írta: 8 éve

Heló! A sárga RX-7es(oldal közepe felé a 3 egymás melletti RX-7es közül a jobboldali) milyen évjáratú?


A sárga RX7-es a 1993-2002-ig kiadott sorozatból a Spirit R kiadás, amit konkrétan 1999-2002-ig gyártottak.
Ez volt az utolsó olyan Mazda, amit mérnökök terveztek és nem a marketingesek.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Momo írta: 2011 október 04., kedd 19:24:29

Heló! A sárga RX-7es(oldal közepe felé a 3 egymás melletti RX-7es közül a jobboldali) milyen évjáratú?

A válaszoláshoz belépés szükséges
Inaktív felhasználó írta: 2011 október 01., szombat 21:00:33 − szerző
Pitty írta: 8 éve

"A Wankel-motorban a rotor egyetlen fordulatára négy munkaütem jut, ellentétben az Otto-motorral, ahol ez a duplája."



Hogyan is lesz az Otto-motorban, egy fordulat alatt, nyolc munkaütem? Valamit félre értettem?


Előzmények megtekintése

Köszönöm az észrevételt, valóban kétértelmű volt a mondat. KZ

A válaszoláshoz belépés szükséges
Inaktív felhasználó írta: 2011 október 01., szombat 21:00:33 − szerző
Pitty írta: 8 éve

"A Wankel-motorban a rotor egyetlen fordulatára négy munkaütem jut, ellentétben az Otto-motorral, ahol ez a duplája."



Hogyan is lesz az Otto-motorban, egy fordulat alatt, nyolc munkaütem? Valamit félre értettem?


Előzmények megtekintése

Köszönöm az észrevételt, valóban kétértelmű volt a mondat. KZ

A válaszoláshoz belépés szükséges
Inaktív felhasználó írta: 2011 október 01., szombat 20:56:41 − szerző
Pitty írta: 8 éve

"A Wankel-motorban a rotor egyetlen fordulatára négy munkaütem jut, ellentétben az Otto-motorral, ahol ez a duplája."



Hogyan is lesz az Otto-motorban, egy fordulat alatt, nyolc munkaütem? Valamit félre értettem?


Előzmények megtekintése

Nem lesz nyolc ütem, az Otto motornál két fordulatra jut a négy munkaütem. üdv, KZ

A válaszoláshoz belépés szükséges
Pitty írta: 2011 október 01., szombat 20:51:52

"A Wankel-motorban a rotor egyetlen fordulatára négy munkaütem jut, ellentétben az Otto-motorral, ahol ez a duplája."

Hogyan is lesz az Otto-motorban, egy fordulat alatt, nyolc munkaütem? Valamit félre értettem?

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tYXpkYQ==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tYXpkYQ==

Friss tesztek

Év Magyar Autója összevetés: Audi e-tron, Kia e-Niro, Merecedes-Benz EQC, Renault Zoe

Villanyautós villámteszt: az igények szabják meg a győztest Videó

Az Év Magyar Autója zsűrivel elsőként kaparintottuk meg az új Renault Zoét, rögtön össze is vetettük a legfontosabb idei elektromos újdonságokkal. Ahhoz képest, hogy ő a legolcsóbb, nagyon derekasan helytállt.


Könyörög egy sportmotorért – Mazda3 Skyactiv-X teszt

Várjuk a csodát – Mazda3 Skyactiv-X

Csodamotort adott volna a világnak a Mazda? A Skyactiv-X egy különleges szerkezet, de mit érzékel belőle a felhasználó, akit teljesen hidegen hagy, hogy épp egy mérhetetlenül egyedi megoldást vezet?


Őszinte. Brutális, de őszinte... – Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio teszt

Agresszív kismalac – Alfa Romeo Stelvio QV

Azért szeretjük az agresszív kismalacot, mert gátlástalanul kimondja mindazt, amire mi is gondolunk. Általában mondjuk fájdalmasan kellemetlen, de végülis csak önmagát adja, se többet, se kevesebbet.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tYXpkYQ==
Hirdetés

MAZDA tesztek

Mazda6 G165 Revolution teszt

Merni kell forgatni - Mazda6 teszt

A Mazda forradalma csöndes, de nem eredménytelen. A frissített 6-os legügyesebb változatát tesztelve nem is értem, miért nem fogy még több.


Mazda CX-5 2.0 AWD Revolution teszt

Ilyen könnyű lenne? - Mazda CX-5 teszt

Napfénytetőt leszámítva minden finomsággal megtömött CX-5-öt kaptunk első tesztünkre, kétliteres benzinmotorral, összkerék-hajtással, totális Skyactiv-kezeléssel.


Mazda RX-8 Revolution teszt

Nem gyárt több porszívót a Mazda Videó

A Mazdánál komolyan hittek abban, hogy meg tudják oldani a Wankel-motor problémáit. Nem jött össze, így sajnos eljött a szomorú pillanat, hogy a Mazda RX-8 elbúcsúzzon tőlünk. Azért utoljára még tartogatott egy meglepetést.


Mazda5 1.6 CD115 TX teszt

Ülésenként egymillió - Mazda5 teszt

Két tolóajtó, hét ülés, nyolc szelep - a számok tükrében így fest a Mazda kompakt, 1,6-os dízelmotorral szerelt egyterűje, amely az 5-ös jelzést kapta.


Mazda2 1.3 TE Plus teszt

Mi változott? - Mazda2 teszt

Megújult a Mazda2, ezért az elsők között megnéztük, hogy mit változtattak a japánok, és mit nyújt az 1,3 literes motorral szerelt TE Plus csúcsmodell.


Még több MAZDA teszt

Címlapon


Friss cikkek

Kipróbáltuk a friss Toyota C-HR-t az új kétliteres hibrid motorral

Megtanít okosan vezetni az új Toyota C-HR - Menetpróba

Tegnap – Újdonság

Hatalmasat tarolt a piacon a Toyota C-HR, amikor 2016-ban megjelent. Napjainkban már 400 000 példány gördül Európa útjain, de még a legnépszerűbb típusok életében sem maradhat el a ráncfelvarrás. A C-HR esetében a lemezek alatt történt a nagyobb változás.


Teslát idéző megoldásokat is kínál a hazai fejlesztésű Gorilla S10 autóvédelmi rendszer

Egy autóvédelmi rendszer, és ami mögötte van: Gorilla S10

4 napja – Sztori

Egy profi autóvédelmi rendszerrel nem csupán egy terméket, hanem szolgáltatást is vásárolunk, így nem mindegy, hogy kik, miként csinálják.


600 literes csomagtér, minőségi ugrás – Rengeteget fejlődött az Octavia

Úton a luxus felé – Ültünk az új Skoda Octaviában!

5 napja – Újdonság

Hatalmas szakadék tátong az Octavia és a többi modell között, mióta tegnap este bemutatták az új kompaktot. Európa egyik legnépszerűbb autója érzésre is a prémium felé lépett, legalább kettőt.


Kapcsolódó tartalom


Cikk ajánló

Melyik taxitársaság a leggyorsabb és melyik a legolcsóbb?

Autó nélkül: mennyi idő alatt ér ki, mennyiért visz el a taxi?

8 éve – Tippek, tanácsadók

Parkolóhelyhiány vagy szórakozás esetén is praktikus autó helyett taxival menni. De vajon melyiket válasszuk?


Kínában készül a Peugeot legújabb szabadidőautója

Peugeot SUV Kínából

9 éve – Autósvilág hírei

Április végén, Sanghajban mutatkozik be a Peugeot legújabb magas építésű modellje, melynek fejlesztése után gyártása is kínai lehet.


Egyenesebb arccal érkezik a Ssangyong Korando Sports

Normális külsejű pick-up váltja a Ssangyong Actyon Sportsot

8 éve – Autósvilág hírei

Az arányokon még mindig érződik a rokonság, de a Korando Sports megjelenése sokkal elfogadhatóbb, mint az Actyon Sportsé volt.


Használtautó.hu

MAZDA RX-8 1.3 Revolution Leather

MAZDA RX-8 1.3 Revolut...

Ár: 1.899.000 Ft

Évjárat: 2004 / 12

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

MAZDA RX-8 1.3 Challenge Leather

MAZDA RX-8 1.3 Challen...

Ár: 1.550.000 Ft

Évjárat: 2005 / 4

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

MAZDA RX-8 1.3 2.6 Benzin

MAZDA RX-8 1.3 2.6 Benzin

Ár: 1.750.000 Ft

Évjárat: 2004

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!