0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

"Értünk szurkoljatok és ne valakik ellen!" 

WTCC két magyarral a Hungaroringen

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Péntektől vasárnapig az F1 utáni legfontosabb magyar motorsportos rendezvénynek ad otthont a Hungaroring, másodjára itt a túraautó-vb.

Michelisz (balra) és Wéber (jobbra) révén két magyar pilótáért szoríthatunk a túraautó-világbajnokság hungaroringi Versenyein

Michelisz (balra) és Wéber (jobbra) révén két magyar pilótáért szoríthatunk a túraautó-világbajnokság hungaroringi Versenyein

A túraautó-világbajnoki szezon ötödik Versenyhétvégéje következik, a WTCC másodjára látogat el a Hungaroringre azután, hogy tavaly 70-80 ezer néző éltette az egyik futamon második helyezést elérő, a másikon sérült autóval is leggyorsabb kört teljesítő Michelisz Norbit. A szurkolók most két narancs-fekete BMW-t hajtó magyar pilótát buzdíthatnak, hiszen Norbi mellett Wéber Gábor is rajthoz áll a Zengő Motorsport színeiben.

A Zengő Motorsport a május 1-jei Belvárosi Nagydíjon is megmutatta magát A Zengő Motorsport a május 1-jei Belvárosi Nagydíjon is megmutatta magát

A Zengő Motorsport a május 1-jei Belvárosi Nagydíjon is megmutatta magát

Az egy évvel ezelőtti, felettébb emlékezetesre sikeredett magyarországi WTCC-premier alkalmával ingyenes volt a belépés, idén bezzeg a jegy személyenként 3000 forintba kerül, érvényes május 5-re, szombatra, amikor a szabadedzéseket és az időmérőt bonyolítják, valamint május 6-ra, vasárnapra is, amikor a két Versenyfutam lesz. A belépőkkel a nézőtér bármelyik tribünjén helyet lehet foglalni a két nap során − érkezési sorrendben. A Paddockba érvényes jegyek május 5-én és 6-án személyenként és naponta plusz 3000 forintba kerülnek.

Remélhetőleg idén is tömött lelátók fogadják a srácokat

Remélhetőleg idén is tömött lelátók fogadják a srácokat

Ami azért mégiscsak térítésmentes: a május 4-én, pénteken, illetve 14 éves kor alatt, felnőtt kíséretében ingyenes a belépés mind a nézőtérre, mind pedig a Paddock területére. Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy tavaly az állami támogatásnak köszönhetően tudott ingyenes lenni a rendezvény, idén azonban bevételt kell produkálniuk, az egyetlen bevételi forrást pedig a jegyek jelentik. A szervezők remélik, hogy a belépők 3000 forintos ára nem lesz megterhelő a magyar szurkolók számára.

Pénteken − ingyenesen − a 7-es és a 8-as, szombaton és vasárnap belépővel, a 2-es, a 7-es és a 8-as kapukon át lehet majd bejutni a nézőtérre

Pénteken − ingyenesen − a 7-es és a 8-as, szombaton és vasárnap belépővel, a 2-es, a 7-es és a 8-as kapukon át lehet majd bejutni a nézőtérre

Az autósoknak nyilván ezúttal is számolniuk kell a szokásos tumultussal (és vigyázat, az M3-as autópálya Mogyoródig is fizetős!), amúgy ingyenes MOL buszjárat közlekedik május 6-án, vasárnap reggel 7 órától a budapesti 56-osok tere és a Hungaroring között. Volán buszjáratok indulnak a 3-as metróval elérhető Budapest Újpest − Városkapu állomásról Mogyoród Mázsa tér megállóig, ahonnan kb. 20 perces sétával érhető el a pálya. Az Örs vezér térről indul a gödöllői HÉV, melyről Mogyoród állomáson kell leszállni. A HÉV megállótól már húzósabb, mintegy 40 perces sétával érhető el a Verseny helyszíne.

Bejutási lehetőség

  • május 4., péntek, reggel 8-tól: 7-es és 8-as kapu
  • május 5., szombat, reggel 7-től: 7-es és 8-as kapu
  • május 6., vasárnap, reggel 7-től: 2-es, 7-es, 8-as kapu

Jegyet a helyszínen, pénteken a főbejáratnál (Voucher beváltóhely), a 7-es és a 8-as kapuknál lehet vásárolni reggel 8 órától, szombaton ugyanezeken a pontokon 7-től, vasárnap pluszban a 2-es kapunál is árulnak szintén 7 órától.

Részletes program

Időterv, péntek
09:00 − 9:45 Formula Abarth European Series Szabadedzés 1
10:00 − 10:45 Italian F3 European Series Szabadedzés 1
11:00 − 11:30 AutoGP Szabadedzés 1
11:45 − 12:30 Formula Abarth European Series Szabadedzés 2
12:45 − 13:30 Italian F3 European Series Szabadedzés 2
13:45 − 14:15 AutoGP Szabadedzés 2
14:30 − 15:00 UNIQA Lotus Ladies Cup Szabadedzés
15:15 − 15:45 LADA Granta Cup Szabadedzés
16:00 − 16:40 Formula Abarth European Series Időmérés
16:55 − 17:35 Formula Abarth European Series Időmérés
17:45 − 18:15 AutoGP Időmérés
18:30 − 19:00 UNIQA Lotus Ladies Cup Időmérés
szombat
09:00 − 09:30 FIA WTCC Szabadedzés 1
10:15 − 10:55 AutoGP Verseny 1 (max 40 perc − Álló rajt)
11:15 − 11:45 FIA WTCC Szabadedzés 2
12:20 − 12:45 Formula Abarth European Series Verseny 1 (22 perc+1 kör − Álló rajt)
13:20 − 13:45 Italian F3 European Series Verseny 1 (22 perc+1 kör − Álló rajt)
14:00 − 14:20 FIA WTCC Időmérés (Q1)
14:25 − 14:35 FIA WTCC Időmérés (Q2)
15:10 − 15:40 UNIQA Lotus Ladies Cup Verseny 1 (25 perc+1 kör − Álló rajt)
15:55 − 16:25 LADA Granta Cup Időmérés
17:00 − 17:35 Formula Abarth European Series Verseny 2 (30 perc+1 kör − Álló rajt)
18:05 − 18:40 Italian F3 European Series Verseny 2 (30 perc+1 kör − Álló rajt)
vasárnap
08:45 − 09:00 FIA WTCC WARM UP
09:30 − 09:50 Formula Abarth European Series Verseny 3 (15 perc+1 kör − Álló rajt)
10:20 − 10:40 Italian F3 European Series Verseny 3 (15 perc+1 kör − Álló rajt)
11:20 − 11:45 FIA WTCC Verseny 1 (12 kör − Gördülő rajt)
12:35 − 13:15 AutoGP Verseny 2 (max 40 perc − Álló rajt)
14:35 − 15:00 FIA WTCC Verseny 2 (12 kör − Álló rajt)
15:35 − 16:05 UNIQA Lotus Ladies Cup Verseny 2 (25 perc+1 kör − Álló rajt)
16:35 − 17:25 LADA Granta Cup Verseny (max 50 perc − Álló rajt)

Szlovákiában az első futamkon előbb Tarquini, majd Yvan Muller (a bal oldali képen) is kiütötte Micheliszt, büntetést csak a címvédő kapott. Második nekifutásra Tarquini aztán Mullert is megtalálta, de azért sem meszelték el Szlovákiában az első futamkon előbb Tarquini, majd Yvan Muller (a bal oldali képen) is kiütötte Micheliszt, büntetést csak a címvédő kapott. Második nekifutásra Tarquini aztán Mullert is megtalálta, de azért sem meszelték el

Szlovákiában az első futamkon előbb Tarquini, majd Yvan Muller (a bal oldali képen) is kiütötte Micheliszt, büntetést csak a címvédő kapott. Második nekifutásra Tarquini aztán Mullert is megtalálta, de azért sem meszelték el

A Magyar Nagydíjat megelőző legutóbbi, első szlovákiai WTCC-Versenyen Michelisz megszerezte első "igazi" pole pozícióját (azaz ő volt a leggyorsabb az időmérőn), majd mindkét futamon hatodik lett, s ezzel abszolútban és a privát értékelésben is feljött egy-egy helyet. Wéber először végzett a Top10-ben, s mivel a Hungaroringet mindketten úgy ismerik, mint a tenyerüket, továbbá tízezrek buzdítják majd őket, szép eredményeket várhatunk tőlük. Norbinak akár a futamgyőzelem is összejöhet, ehhez persze nem elég gyorsnak, keménynek és szerencsésnek is kell lennie. A Slovakia Ringen előbb az élről a korábbi világbajnok Tarquini (SEAT), majd a harmadik helyről a címvédő világbajnok Yvan Muller (Chevrolet) ütötte ki...

"Kizárólag értünk szurkoljatok és ne valaki/valakik ellen!"

"Kizárólag értünk szurkoljatok és ne valaki/valakik ellen!"

Csak a fair play!

"Közeleg a számunkra és számotokra is legfontosabb WTCC Versenyhétvége a Hungaroringen, és szeretnénk, ha idén is a hazai autósport rajongók igazi ünnepe lenne. Éppen ezért kérünk mindenkit, hogy kizárólag értünk szurkoljatok és ne valaki/valakik ellen" − olvasható Norbi és Gábor nyilatkozata, kérése a zengomotorsport.hu oldalon. "Egy világbajnoki sorozatban épp elég nyomás nehezedik minden résztvevőre, nincs értelme ezt kívülről fokozni negatív transzparensekkel, üzengetéssel. Bármilyen jólesik, hogy mellettünk álltok, a csatáinkat nekünk kell megvívnunk a pályán és a pályán kívül is – és meg is tesszük, ott és akkor, amikor ennek helye van. Ettől még ugyanúgy kezet fogunk mindenkivel és elismerjük mindenki teljesítményét, legyen bármilyen aktuális afférunk vele."

Hazai pályán Wébernek is kinéz már egy jó eredmény

Hazai pályán Wébernek is kinéz már egy jó eredmény

"Mindketten tudjuk, hogy szurkolóként nem egyszerű lenyelni az olykor igazságtalannak tűnő helyzeteket, de ez mindig benne lesz a pakliban. Töltsétek meg újra a lelátókat, csináljatok fergeteges hangulatot, de csakis pozitív értelemben! Legyen ez ismét egy emlékezetes WTCC hétvége, hajtsátok ki az utolsó századmásodperceket is belőlünk, de ne fessünk olyan képet magunkról, amilyenek sosem lennénk. Mi csak egy játékot ismerünk: a fair playt!"

A realitás talaján maradva egy-egy erős pontszerzés is kitűnő teljesítmény lenne a mieinktől. Autójuk, a BMW 320 nem a legjobb, a gyári Chevrolet fölénye vitathatatlan, s a SEAT is kezd ismét magára találni. A sorozathoz idén csatlakozó Ford egyelőre csak színezi a mezőnyt, és minden bizonnyal így lesz a Hungaroringen debütáló Ladával is. Grantából nem csak WTCC-t, hanem kupásokat is láthatunk majd a számos betétprogram egyikeként, kíváncsian várjuk, miként ölik egymást a pályán a derék oroszok.

Az egyéni vb állása (élmezőny)

  • 1. Muller (francia, Chevrolet Cruze 1.6T) 149 pont
  • 2. Huff (brit, Chevrolet Cruze 1.6T) 122
  • 3. Menu (svájci, Chevrolet Cruze 1.6T) 121
  • ... 8. Michelisz (magyar, BMW 320 TC) 47
  • ... 20. Wéber (magyar, BMW 320 TC) 2

A konstruktőri vb állása

  1. Chevrolet 337 pont
  2. SEAT 219
  3. BMW 208

A Yokohama-kupa állása (élmezőny)

  • 1. Oriola (spanyol, SEAT León WTCC) 62 pont
  • 2. D'Aste (olasz, BMW 320 TC) 53
  • 3. Michelisz 47
  • ... 11. Wéber 5

Ez is érdekes lehet:
 

Ínségpróbán a hibrid, a dízel, a szívó és a turbós benzines

Nem összehasonlító teszt, csak fogyasztáspróba: négy teljesen különböző, ám kivétel nélkül családi...

Tavaly itthon 8 elektromos autót helyeztek forgalomba

A 2012-es sem az elektromos autók éve volt, s a trendeket elnézve a közeljövőben is inkább csak...

Több mint százezer termék közt sem veszel el – Szétnéztünk a SzerszamKell.hu-nál!

Nem csak online webáruház a SzerszamKell.hu, tisztességes üzletet tartanak fenn, ahol az összes...

Elstartolt a Budapest-Bamako Rally olyan masinákkal, amire nem számítasz

Már 15 éve, hogy elrajtolt az első Budapest-Bamako Rally, amely egyre nagyszabásúbb rendezvénnyé...

Teslát idéző megoldásokat is kínál a hazai fejlesztésű Gorilla S10 autóvédelmi rendszer

Egy profi autóvédelmi rendszerrel nem csupán egy terméket, hanem szolgáltatást is vásárolunk...

60 éves a Citroën Kacsa

Az 1948-as párizsi autószalonon mutatták be a Citroën legendássá vált kisautóját, a 2CV-t - magyarul...

Hedonista benzinégetés és spórolós hibridek legfrissebb podcastban

Minden ötödik magyar elkövet valami hibát autóvásárláskor. Kielemeztük a témát és szót ejtettünk...

Van idő felkészülni, megjelent a januártól hatályos útdíj-rendelet

A Magyar Közlöny december 30-i számában megjelent az útdíjfizetési rendszer módosításáról szóló...

Trükkös csalások használt autókkal

Megvan álmaink autója! Remek kondíció, kedvező évjárat, és amit végképpen alig hiszünk: az ár...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=

Friss tesztek

Renault Zoe Z.E. R135 Intens teszt

Vajon mit tud az új Renault Zoe? Kifaggattuk!

Növelt kapacitású akkumulátor, erősített motor, villámtölthetőség opciója - a Renault Zoe továbbra is erős ajánlat a piacon. Megnéztük, miként fogyaszt valós, egyhetes használatban.


Dögös köntösbe bújtatták a Prius II. hajtásláncát

Absztinens sporttörpe - Toyota Yaris GR Sport Edition teszt

Idén kifut a Yaris jelenlegi generációja, ám mielőtt elfogynak a kereskedésből a modellek és megérkezik az új generáció, néhány egyedi szériával kedveskedik a Toyota. Például a GR Sport változattal.


Jelentős fogyókúra és teljes stílusváltás – Opel Corsa 1.2 Turbo 100 HP teszt

Csak könnyedén – Opel Corsa teszt Videó

Egyre biztosabb, hogy a PSA házasság az Opel számára minden tekintetben kifizetődő lesz. Az új Corsában már csak az embléma német, és ennek mindenki csak örülhet.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=
Hirdetés

BMW tesztek

Legalább nem néznek politikusnak – BMW 750d xDrive teszt

Van benne élet – BMW 750d

A felsőkategóriában már nem illik viccelődni, mókázni. Legyen bármilyen embléma az orrán, az biztosan precíz, kimért, végtelenül kényelmes és magas presztízsű autó lesz, a 7-esben azért van némi plusz.


Még jó, hogy nem lehet xDrive – BMW Z4 M40i teszt

Lóerőkkel táncoló – BMW Z4 M40i

Kezd elveszni az, ami az évtizedek alatt a BMW-n ragadt. Sorhatos motor és hátsókerékhajtás? Egyre kevesebb van náluk is, szerencsére a Z4-hez még rendelni sem lehet összkereket, így ez mindig igazi lesz.


Csúfolhatjuk, ez akkor is sikerült – BMW X7 M50d xDrive teszt

Túl a jó ízlésen? Na és? – BMW X7

El kell fogadnunk azt, hová jutott a világ. A vállságnak már nyoma sincs, a pénztárcák dagadnak – már akié –, irodaházak nőnek minden sarkon és túlméretes autók. Most ez a divat, és van ennek szép oldala.


Ne nézd a számát, csak fogadd el - BMW M850i xDrive teszt

Jobb, mint egy M5? – BMW M850i xDrive Videó

Lehet támadni a BMW-t az elnevezések miatt, de nincs túl sok értelme. Igen, a 8-astól nem egészen azt kapjuk, amit várnánk tőle, legalábbis a neve miatt, más tekintetben viszont az egyik legjobb ma kapható BMW.


Gátlástalan sportautó - BMW M5 xDrive teszt

Erről kell még emlék – BMW M5 Videó

Sokkal több akar lenni annál, mint amennyi, pedig már így is rengeteg. Az M5 egyszerre luxuslimuzin és a szó szoros értelmében vehető sportautó, olyan menettulajdonságokkal, amin még az egzotikus modellek is elpirulnak.


Még több BMW teszt

Címlapon


Friss cikkek

Egy kis történelmi kalandozás a Skoda 125. szülinapja alkalmából

Idén 125 éves a Skoda!

3 órája – Sztori

Tudtad, hogy a Skoda kerékpárok gyártásával kezdte és valójában nem is Skoda néven? Most, hogy 125 éves lett a gyár, nézzünk egy picit körül a történelmében!


A héten cikkben már beszámoltunk az új Vitaráról, de most a podcastban el is meséljük a próbáját

Podcast: a legnépszerűbb magyar autó frissítéséről beszélgettünk

20 órája – Sztori

Egyre kevésbé népszerűek a dízelek, jönnek fel az alternatív hajtású autók, körükben még a hibridek adják az eladások zömét, közülük a már mindenképp hibrid Vitarát próbáltuk is a héten - e heti podcastunkban zömében ezekről beszéltünk.


Könnyű-hibrid rendszert kapott a Suzuki Vitara, végre kipróbálhattuk!

Hibriddé vált a kedvenc autónk – Kipróbáltuk az új Vitarát!

3 napja – Újdonság

Nem kell túlmisztifikálni, de tény, hogy jelentősen modernebb technikával folytatja életét Magyarország legnépszerűbb új autója, a Suzuki Vitara. Kipróbáltuk az új hibridet!


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

BMW Z4 2.8i (Automata) M-csomag. 19 M -es felni. facelift. Mo.-i

BMW Z4 2.8i (Automata)...

Ár: 7.770.000 Ft

Évjárat: 2012 / 10

Kivitel: Cabrio

Üzemanyag: Benzin

BMW X3 xDrive20d M Sport (Automata) ÁFÁ-s. Azonnal átvehető

BMW X3 xDrive20d M Spo...

Ár: 19.090.000 Ft

Évjárat: 2020 / 2

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

BMW 520d Touring Luxury Line Panorámatető Bőr

BMW 520d Touring Luxur...

Ár: 6.299.000 Ft

Évjárat: 2014 / 8

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!